Gå til innhold

Prøve på vår første!


Dovendyr1

Anbefalte innlegg

Det er jo «bare» en måned til, samtidig som det kanskje føles ut som en stund til 🤭 Håper du føler at tiden går fort fremover 😊❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.10.2019 den 15.50, Patriotpaula skrev:

Det er jo «bare» en måned til, samtidig som det kanskje føles ut som en stund til 🤭 Håper du føler at tiden går fort fremover 😊❤️ 

Som du sier så er det bare en måned, veldig godt med så rask oppstart! Hadde håndtert dårlig å få time i februar feks 🙈 Jeg merker det godt i forbindelse med jobben, at jeg ikke takler den beskjeden vi fikk så veldig godt. Håper på gode nyheter om en liten måned 🤞Hvis ikke blir det her en fryktelig tung tid. Har et yrke der jeg jobber tett opp mot bruker hele dagen, har ikke mulighet til å trekke meg unna i pausen engang. Man er nødt til å være "der" mentalt, for å kunne gi gode tjenester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 18.28, Tussi2018 skrev:

Så bra med oppstartstime! 😊🙏 Veldig spent på å høre hvordan det er!

Tro meg, det kommer nok masse oppdateringer fra meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 15.39, Dovendyr1 skrev:

Vi har fått time til oppstart av utredning i slutten av November. Jeg er veldig spent på hva de sier på sykehuset, håper ukene fram mot timen går raskt. Det er jo egentlig veldig kort tid til! 

Så bra at du har fått en dato å forholde deg til! Tiden fremover vil nok gå raskt men samtidig litt sakte, du får prøve å holde deg opptatt slik at dagene går litt raskere. Jeg er så spent på deres vegne i forhold til hva de tenker på sykehuset, det må være så deilig å endelig få lagt en plan og ha noe å forholde seg til. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Carjo4 skrev:

Så bra at du har fått en dato å forholde deg til! Tiden fremover vil nok gå raskt men samtidig litt sakte, du får prøve å holde deg opptatt slik at dagene går litt raskere. Jeg er så spent på deres vegne i forhold til hva de tenker på sykehuset, det må være så deilig å endelig få lagt en plan og ha noe å forholde seg til. ❤️

Ja, det er godt å vite at nå skjer det iallefall noe! Vi har prøvd 11 mnd aktivt, og jeg slutta på pillene for snart  1 og 1/2 år siden. Så jeg er sykt lei av å ikke ha en normal syklus eller syklus i det hele tatt :murvegg: Drømte om prøverør inatt faktisk, og idag er jeg mye mer positivt innstilt til det hele. Imorgen føler jeg det kanskje annerledes igjen, haha. Det er virkelig en berg - og dalbane av følelser.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD10 etter forrige tullemens. Har endelig fått en tempstigning igjen. Hadde i tillegg glatt/vannete CM igår og brystvortene har vært helt ekstremt såre siste dagene. Bare jeg kommer så vidt borti så roper jeg nesten til. Det er ikke snakk om å stå sånn i dusjen at det er fare for at strålene treffer for å si det sånn :fnise: Har også hatt noe økt sexlyst. Vi la inn aksjer på CD5, 7,8 og 9 som er mulig eggløsningsdag. Får håpe mannen har noen raske svømmere!

b_5MOXCr.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD13 idag og det kaan se ut som eggløsning var CD11. Håper på videre tempstigning imorgen :) Er optimist enn så lenge! Ellers så synes jeg dagene mot time snegler seg sakte forbi. 

b_tqt3We.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

CD13 idag og det kaan se ut som eggløsning var CD11. Håper på videre tempstigning imorgen :) Er optimist enn så lenge! Ellers så synes jeg dagene mot time snegler seg sakte forbi. 

b_tqt3We.png

Spennende! Ser ut som EL var den 11 ja 🤞🏼 fikk dere lagt inn aksjene? 😀

Dagene går sååå tregt. Jeg venter enda på EL og er på dag 13, hadde et håp om å få det på dag 11-12 men kroppen lytter jo aldri til hjernen så 🤷🏼‍♀️ får smøre meg med tålmodighet og håpe at det blir i løpet av helga i det minste.

Håper virkelig det klaffer for deg nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carjo4 skrev:

Spennende! Ser ut som EL var den 11 ja 🤞🏼 fikk dere lagt inn aksjene? 😀

Dagene går sååå tregt. Jeg venter enda på EL og er på dag 13, hadde et håp om å få det på dag 11-12 men kroppen lytter jo aldri til hjernen så 🤷🏼‍♀️ får smøre meg med tålmodighet og håpe at det blir i løpet av helga i det minste.

Håper virkelig det klaffer for deg nå ❤️

Vi har lagt inn aksjer CD7, 8, 9 og 10, så det burde holde i massevis. Jeg finner ikke ut hva som er anbefalt med trege svømmere, om vi burde gjøre det hver dag eller annehver dag. Jeg vet heller ikke hvor trege de er og hvor mange som er trege, kanskje de er så trege at ingen klarer å svømme helt fram før de bare dør av utmattelse? :vetikke: Finner lite informasjon om akkurat dette på det store internett, kanskje fordi jeg ikke helt vet hva jeg skal søke på. 

Dere legger vel inn aksjer jevnlig fremover regner jeg med? :) Skjønner deg såå godt angående det å vente på EL! Desverre så går ikke akkurat DPO-dagene raskere heller når de først kommer :fnise:

Takk for det, håper det klaffer for deg også! ❤️ Det hadde jo vært litt "typisk" om det klaffer av seg selv før man skal igang med mulig IVF, er jo en del det skjer for når man endelig skal få hjelp. Det er lov å håpe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Vi har lagt inn aksjer CD7, 8, 9 og 10, så det burde holde i massevis. Jeg finner ikke ut hva som er anbefalt med trege svømmere, om vi burde gjøre det hver dag eller annehver dag. Jeg vet heller ikke hvor trege de er og hvor mange som er trege, kanskje de er så trege at ingen klarer å svømme helt fram før de bare dør av utmattelse? :vetikke: Finner lite informasjon om akkurat dette på det store internett, kanskje fordi jeg ikke helt vet hva jeg skal søke på. 

Dere legger vel inn aksjer jevnlig fremover regner jeg med? :) Skjønner deg såå godt angående det å vente på EL! Desverre så går ikke akkurat DPO-dagene raskere heller når de først kommer :fnise:

Takk for det, håper det klaffer for deg også! ❤️ Det hadde jo vært litt "typisk" om det klaffer av seg selv før man skal igang med mulig IVF, er jo en del det skjer for når man endelig skal få hjelp. Det er lov å håpe :P 

Ja da er dere sikre med aksjene hvertfall! Jeg aner ikke mtp trege svømmere, men ser ikke for meg at de blir raskere av annenhver dag? Så vidt jeg har hørt så er er oftere jo bedre uansett, så dere har hvertfall ikke gjort noe feil 👍🏼 ja planen var hver dag, men man må nesten ha lyst også så vi hoppet over en dag men fra nå og ut helga blir det hver dag om det er stemning for det. Det er sant at dagene ikke går raskere i dpo land, det går rimelig tregt der også 😂 hører ofte at det klaffer rett før IVF ja, så det er jo veldig mulig 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Carjo4 skrev:

Ja da er dere sikre med aksjene hvertfall! Jeg aner ikke mtp trege svømmere, men ser ikke for meg at de blir raskere av annenhver dag? Så vidt jeg har hørt så er er oftere jo bedre uansett, så dere har hvertfall ikke gjort noe feil 👍🏼 ja planen var hver dag, men man må nesten ha lyst også så vi hoppet over en dag men fra nå og ut helga blir det hver dag om det er stemning for det. Det er sant at dagene ikke går raskere i dpo land, det går rimelig tregt der også 😂 hører ofte at det klaffer rett før IVF ja, så det er jo veldig mulig 😀

Når jeg er i humør for det så skal jeg prøve meg på mer research når det gjelder dårlig sædkvalitet og hvor ofte man burde ha samleie rundt eggløsningsdagen. Tror vi gjorde det bra rundt eggløsning iallefall. Min kropp tilrettelegger iallefall godt for at vi skal legge inn aksjer rundt eggløsning, alt er mye våtere uten mye jobb i forkant og med økt lyst :P 

Håper eggløsning dukker opp for deg snart, ser ut som det blir temmelig lang syklus på deg denne gang (hvis jeg ikke blander med en annen bruker) ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd14 og 3 dpo idag. Veldig fornøyd med at kroppen endelig ønsket å slippe et egg igjen, og fornøyd med å få svar på hvorfor i helvete jeg var helt koko igår. Jeg tenkte igår at hvis ikke FF sier at eggløsning har vært, så må det være noe alvorlig galt med meg fordi jeg hadde noen ekstreme pms-plager.  De psykiske plagene er definitivt verst og vanskelig å håndtere. Det var så mørkt igår, all livsgnist som blåst bort. Null interesse eller lyst til å gjøre noe som helst, ønsket bare å være alene. På det verste igår, så tenkte jeg til og med på hva i all verden er vitsen med å leve. Jeg har hatt en periode med depresjon før, så jeg kjenner igjen symptomene på depresjon. Dette er ikke vanlig depresjon, ikke når det kom som lyn fra klar himmel. I tillegg til depressive tanker og generell nedstemthet, så kan jeg ramse opp:

- Fortsatt svært ømme brystvorter og tunge bryst

- Ekstremt oppblåst og vond mage, mye luft

- Stort søtsug, men liten matlyst

- Kvalme

- Hodepine

- Sterke humørsvingninger, irritabel og aggressiv

- Gråter lett

- Dårligere hukommelse og konsentrasjonsvansker

Trøster meg med at PMS går over når man får mensen eller blir gravid, så litt over en uke igjen.. Hvis jeg ikke blir gravid nå, så skal jeg forsøke alt av vitaminer, tilskudd og andre ikke-medisinske råd neste gang for sånn kan jeg ikke ha det. Tenker med gru på hvordan jeg kommer til å reagere på alle hormonene jeg må proppe i meg hvis det blir IVF  :grine:

b_u7eYG5.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5dpo idag og veldig godt å tenke på at jeg faktisk har hatt EL igjen. Da føles det ikke helt forgjeves å ha gått opp alle disse kiloene.

b_tWunZV.png

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 10.36, Dovendyr1 skrev:

Vi har lagt inn aksjer CD7, 8, 9 og 10, så det burde holde i massevis. Jeg finner ikke ut hva som er anbefalt med trege svømmere, om vi burde gjøre det hver dag eller annehver dag. Jeg vet heller ikke hvor trege de er og hvor mange som er trege, kanskje de er så trege at ingen klarer å svømme helt fram før de bare dør av utmattelse? :vetikke: Finner lite informasjon om akkurat dette på det store internett, kanskje fordi jeg ikke helt vet hva jeg skal søke på. 

Dere legger vel inn aksjer jevnlig fremover regner jeg med? :) Skjønner deg såå godt angående det å vente på EL! Desverre så går ikke akkurat DPO-dagene raskere heller når de først kommer :fnise:

Takk for det, håper det klaffer for deg også! ❤️ Det hadde jo vært litt "typisk" om det klaffer av seg selv før man skal igang med mulig IVF, er jo en del det skjer for når man endelig skal få hjelp. Det er lov å håpe :P 

Heisann, jeg kom akkurat over en liten bit på FF om hvor ofte man bør ha sex, så ser ut som du har gjort alt riktig!

 

Intercourse Frequency

There has been some speculation that couples who are trying to conceive should reduce the frequency of sexual intercourse during the fertile window to increase sperm supply. This is not true for most couples. While couples with known male factor issues should consult their doctor for the best intercourse strategy, couples with normal fertility and no known sperm issues should not reduce the frequency of intercourse in the fertile window. Your probability of conception is increased when you have intercourse multiple times in your fertile window. While it is true that sperm concentrations decrease slightly with increasing intercourse frequency, frequent intercourse is still more likely to result in conception than infrequent intercourse for couples with no male factor fertility issues. Each additional act of intercourse within your fertile window increases your probability of conception for that cycle.

 

Ellers leste jeg i en bok at sædceller bruker 20 min på å svømme opp i egglederne. Ble litt sjokka. (Boka: What to expect before expecting). Rart at sædcellene bruker 20 min opp i egglederne (men at det befruktede egget bruker 5 dager (!!) på å komme seg ned i livmoren igjen) :huh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Vestalinn skrev:

Ellers leste jeg i en bok at sædceller bruker 20 min på å svømme opp i egglederne. Ble litt sjokka. (Boka: What to expect before expecting). Rart at sædcellene bruker 20 min opp i egglederne (men at det befruktede egget bruker 5 dager (!!) på å komme seg ned i livmoren igjen) :huh:

 

Det egget er treeeege greier. Her ble det satt inn et embryo på mandag, i følge et skjema jeg har så er implementeringen ferdig først på dag 5 etter tilbakesetting. Altså satt inn på mandag, ferdig festet på lørdag 🤷‍♀️ Treeeeegt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Det egget er treeeege greier. Her ble det satt inn et embryo på mandag, i følge et skjema jeg har så er implementeringen ferdig først på dag 5 etter tilbakesetting. Altså satt inn på mandag, ferdig festet på lørdag 🤷‍♀️ Treeeeegt! 

Åååh så spennende  :) :) :) Satser på det trege egget fester seg ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet helt troen på at det går denne mnd, synes denne grafen ligner alt for mye på forrige gang jeg hadde eggløsning. Nederste graf er fra august. I FF så kan man legge grafene over hverandre, da ser man tydelig hvor like de er. Jeg vet desverre ikke hvordan jeg får delt det bildet. Det er vel bare å forberede seg på IVF da :( 

1011279995_b_S8VpJR(1).png.e631a078ed234d164eb3c805c9a27d54.png

b_jDSvhH.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...