Gå til innhold

Prøve på vår første!


Dovendyr1

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Det er overraskende mange (det er ikke såå mange som vet vi prøver liksom) som har sagt at jeg ikke må stressa for da blir man ikke gravid, og holder på å klikke inni meg når de sier det 😡 Jeg vet du ikke mener det sånn altså 😊 Skal absolutt prøve å stresse ned denne runden. Skal ikke teste før IKM, skal holde meg opptatt med andre ting, koble fra forumet en del og generelt slappe av med kopp te, strikking, lese bok osv.. 

Ja, eller, jeg vil si PP4? For hele desember til juli var en laaaaang PP1, så har jeg nå hatt to normale sykluser etter dette og er på min tredje forhåpentligvis normale syklus nå? 

Takk 🤞

Ja, det er helt pyton. Ikke stresse du liksom?! Jeg vil jo ha baby NÅ! :fnise:

da ville jeg si PP3, siden dette er tredje runde med normal syklus :jepp: vet ihvertfall at jeg synes det var lettere å forholde meg til de PP-ene hvor det faktisk var mulighet for baby. hold ut!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Dovendyr1 💕 Jeg tenker at når det er snakk om prøveperioder er det ikke så veldig viktig hvilket tall du setter bak, det viktigste er at det føles rett for deg og gir deg mest mulig trygghet og sikkerhet i prøvingen. Det har jeg i alle fall kjent for min egen del 😊 

Synes det var kjempelurt å lage liste over ting å gjøre som ikke-gravid! Det skal jeg gjøre! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel ikke så farlig hvilken PP jeg sier jeg er i 😊 Kan jo bare si at vi har prøvd aktivt siden desember hvis det er noe vi skal dele med andre 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD13 og ingen eggløsning enda tydeligvis. Kjemperedd for at det blir kluss igjen nå, orker ikke mer 😩 Jeg har vært hos spesialist for å undersøke mtp prolaktin, men alt er i sin skjønneste orden. Han mener fraværet av menstruasjon var pga vektnedgang og lav vekt. 

Trodde at jeg hadde eggløsning på CD11 for da hadde jeg eggløsningsslim tenkte jeg! Men fortsatt ingen tempøkning, så begynner å lure på om det var rester etter mannens svømmere jeg har forvekslet med eggløsningsslim... CD12 ble CM sticky igjen, så ikke godt å si hva som skjer. 

Den høye tempen cd8 er pga en god del rødvin 🙈

 

b_5opb8d.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Hvordan ser CM ut i dag da?

Tja, kremete, men litt glatt samtidig 🤔 Vi har lagt inn aksjer hver dag, så har sikret oss sånn sett hvis eggløsning dukker opp snart 😅 

 

Innser jo hvor teit jeg er som "ikke orker mer" og klager over at vi ikke får det til. Det er såå mange som sliter lenge, eller som aldri får det til! Samtidig tenker jeg at jeg også må få lov til å føle på håpløshet og frustrasjon, uansett om vi har prøvd i ganske kort tid.. Vil jo bare så veldig gjerne få et barn sammen med mannen jeg har valgt å dele livet mitt med ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Tja, kremete, men litt glatt samtidig 🤔 Vi har lagt inn aksjer hver dag, så har sikret oss sånn sett hvis eggløsning dukker opp snart 😅 

 

Innser jo hvor teit jeg er som "ikke orker mer" og klager over at vi ikke får det til. Det er såå mange som sliter lenge, eller som aldri får det til! Samtidig tenker jeg at jeg også må få lov til å føle på håpløshet og frustrasjon, uansett om vi har prøvd i ganske kort tid.. Vil jo bare så veldig gjerne få et barn sammen med mannen jeg har valgt å dele livet mitt med ❤️

Helt lov å føle på det :klem: det er jo ikke sånn at det kun er de som har prøvd lengst eller slitt mest som får lov å kjenne på frustrasjon og kanskje litt desperasjon :) man starter jo ofte å prøve når man kjenner at "NÅ vil vi ha barn", og da føles det som en evighet når det ikke treffer på første!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2019 den 21.24, Mrs Robinson skrev:

Helt lov å føle på det :klem: det er jo ikke sånn at det kun er de som har prøvd lengst eller slitt mest som får lov å kjenne på frustrasjon og kanskje litt desperasjon :) man starter jo ofte å prøve når man kjenner at "NÅ vil vi ha barn", og da føles det som en evighet når det ikke treffer på første!

Takk! Godt å høre at det er forståelige tanker å ha 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD16 og ingen eggløsning. Går det mot 200 nye dager uten mensen? 🙄 

Tror jeg kommer til å holde meg litt vekk fra forumet hvis eggløsningen ikke kommer, blir så trist av å lese om andres graviditet.. Selvfølgelig glad på deres vegne, men dere skjønner hva jeg mener. Dessuten er det ikke noe å oppdatere her hvis jeg på nytt blir uten syklus. Åh, ble trist bare av å skrive det her😩 Dager, uker og måneder der kroppen er helt lik. Det er jo som å gå på prevensjon...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei Dovendyr1! Såå kjedelig 😖😖 Skjønner godt at du blir lei deg nå, jeg håper virkelig det bare er noen dager forsinket og ikke kryper opp til 200 dager igjen! 

Det er helt innafor å synes det er vanskelig når andre blir gravid! Og da kan det være et klokt valg å trekke seg litt bort fra forumet.. Men husk på at du har din helt egen heiagjeng her inne, som uavhengig av din aktivitet hele tiden ønsker bare det beste for deg! Og nå er det beste for deg en voksende mage, så da håper vi på det alle sammen💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig du slipper lang syklus! EL kan jo variere med en del dager, så det er fortsatt muligheter :) Men kan jo forstå at du blir bekymret! Husk å fortsette å spise godt og legge til rette for kroppen nå da, selv når du blir frustrert❤️

Jeg har tenkt litt på det noen ganger, om det at vi som har blitt gravide fortsetter å kommentere i prøvedagbøker kan være kjipt? Vil jo ikke gni det inn. Men når man har blitt litt «kjent», og man håper sånn for andre, så er det fristende å følge med og legge igjen noen spor (som er ment støttende, men som kanskje ikke alltid oppleves sånn likevel?🤔)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Irisiri skrev:

Jeg har tenkt litt på det noen ganger, om det at vi som har blitt gravide fortsetter å kommentere i prøvedagbøker kan være kjipt? Vil jo ikke gni det inn. Men når man har blitt litt «kjent», og man håper sånn for andre, så er det fristende å følge med og legge igjen noen spor (som er ment støttende, men som kanskje ikke alltid oppleves sånn likevel?🤔)

Jeg synes bare det er koselig at dere følger med oss som ikke har lyktes når dere selv har blitt gravide :) Sånn at det ikke blir sånn at «nå har jeg har jeg blitt gravid, så nå skiter jeg i alle ikke-gravide». Føler det absolutt ikke at dere gnir det inn. Jeg kan bare snakke for min egen del, men jeg har valgt å skåne meg litt selv ved å være ganske så inaktiv i graviddagbøkene, jeg snilleste innimellom da. Jeg har liksom ikke så stor sympati med diverse gravidplager dere sliter med sånn det er pr nå 😅 Ikke ta det ille opp, men jeg skulle gjerne tatt noen av plagene deres med på kjøpet for å bli gravid 🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for at el bare er litt seint ute 🤞❤ Jeg forstår veldig godt hva du(og dere andre😊) mener! Jeg syns også at det var tøft å lese om andres graviditet og spesielt å høre om plager. Jeg priser meg lykkelig hver dag som går over at jeg er så heldig å ha blitt gravid (samtidig som jeg er livredd for at alt bare skal bli "tatt vekk" fra meg og jeg må begynne på nytt). Jeg heier på deg og har virkelig troen på at du sitter med positiv test snart 🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Patriotpaula skrev:

Jeg synes bare det er koselig at dere følger med oss som ikke har lyktes når dere selv har blitt gravide :) Sånn at det ikke blir sånn at «nå har jeg har jeg blitt gravid, så nå skiter jeg i alle ikke-gravide». Føler det absolutt ikke at dere gnir det inn. Jeg kan bare snakke for min egen del, men jeg har valgt å skåne meg litt selv ved å være ganske så inaktiv i graviddagbøkene, jeg snilleste innimellom da. Jeg har liksom ikke så stor sympati med diverse gravidplager dere sliter med sånn det er pr nå 😅 Ikke ta det ille opp, men jeg skulle gjerne tatt noen av plagene deres med på kjøpet for å bli gravid 🙊

Godt å høre at du tenker sånn hvertfall🙂

Og sympati for gravidplager trenger hvertfall ikke jeg fra dere! Det skulle vært minst 100 ganger verre før jeg syntes så synd på meg selv at jeg ikke ville vært gravid... Men du vet - klager gjør man selv om man egentlig er utrolig takknemlig, jeg tror mennesket bare er lagd sånn 😉

Da skal jeg fortsette å heie fra sidelinjen, men det er lov å si ifra hvis noen av dere ikke ønsker det og😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere 💕 Blir litt rørt av at dere tar dere tid til å lese og kommentere her inne 😍 Så mange støttende ord! Jeg er kanskje litt dramatisk når jeg bare er på CD16 uten eggløsning, men frykter virkelig at den lar vente på seg 🙄

Jeg er forøvrig enig med @Patriotpaula i at det bare er koselig at dere som har blitt gravide fortsatt følger med oss som fortsatt prøver. Det hadde vært litt trist om dere bare forsvant til "den andre siden" 🙈 og det er jo ingen av dere gravide som skriver om gravidplagene i andres prøvedagbøker.

@Irisiri jeg har gått litt ned i vekt igjen, jeg håper egentlig at det er derfor eggløsning ikke har kommet. Fordi da vet jeg løsningen, og det er å legge på seg igjen 👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så dumt da, men det kan fort være en forklaring hvis du ikke får EL nå ja. Krysser fingrene for at EL er rett rundt hjørnet eller at den kommer så fort du spiser mer igjen. Selv om du nok ikke synes det nå, så er det litt fascinerende at kroppen kutter ut ikke-livsviktige funksjoner som EL når den begynner å måtte prioritere energien den får😮🤔 Men nå skal du ha en kropp som er i stand til å bære frem et barn, og da trenger den masse energi. Det er ikke farlig å ha litt mer å gå på enn bare akkurat heller. Da slipper du kanskje flere lange sykluser👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Irisiri skrev:

Så dumt da, men det kan fort være en forklaring hvis du ikke får EL nå ja. Krysser fingrene for at EL er rett rundt hjørnet eller at den kommer så fort du spiser mer igjen. Selv om du nok ikke synes det nå, så er det litt fascinerende at kroppen kutter ut ikke-livsviktige funksjoner som EL når den begynner å måtte prioritere energien den får😮🤔 Men nå skal du ha en kropp som er i stand til å bære frem et barn, og da trenger den masse energi. Det er ikke farlig å ha litt mer å gå på enn bare akkurat heller. Da slipper du kanskje flere lange sykluser👏

Jeg tror og håper det er grunnen, hvis ikke vil det føles meningsløst å skulle gå opp noen kg som jeg ikke egentlig ønsker å ha flere av. Men hvis kroppen min ikke fungerer som den skal slik jeg er nå, så må jeg bare lytte til det. Jeg var kanskje bare sånn akkurat på grensa når jeg fikk tilbake mensen, så må nok gå opp enda enda litt mer nå ja.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler dette har blitt klagedagbok numero uno, men er det et sted jeg virkelig kan klage så er det her i min egen dagbok. Mannen min går det hardt utover om dagen, fryktelig mye med ham som irriterer meg , jeg blir fort sur og misfornøyd på ham. Han har ikke forandret seg i det siste, så som dere skjønner så er all irritasjonen og misnøyen ikke fortjent :vetikke: Altså, noen av tingene er sånne småting som alltid har vært litt irriterende, men som man bare lar gå fordi det ærlig talt ikke er viktig i det hele tatt. Slik er det ikke i heimen nå for å si det sånn. Jeg må virkelig skjerpe meg. Han er bare støttende og god, gjør så godt han kan. Hvis det fortsetter sånn er jeg redd for å bli barnløs OG singel, noe han sier aldri kommer til å skje uansett hvor ille jeg blir ..

CD23 idag og ingen tegn til eggløsning. Idag hadde jeg nesten meltdown på jobb, måtte faktisk gå på toalettet og gråte litt før jeg tok meg sammen. Tar på disse greiene her! Mannen skal levere sædprøve denne uka og da regner jeg med gynekologen ringer meg med svaret (eller det er vel han som blir oppringt såklart?) og da skal jeg høre om det er mulig med ny time for å snakke om mulig medikamentell behandling for meg, med mindre det viser seg at sædprøven er veldig dårlig da. Herregud, håper virkelig mannen min har friske, raske og mange svømmere! Uansett, det burde vel ikke være noe problem å gi meg f.eks letrozol? Kan da umulig skade? Jeg orker ikke tanken på å gå gjennom høsten og vinteren uten positiv test, jeg sliter mer enn nok i mørketiden uten denne ekstra belastningen. 

Det er 10 måneder siden vi begynte å prøve aktivt, så det er ikke lange tiden egentlig. Men du verden så mange venner og bekjente som har blitt gravide på denne tiden! Stadig vekk er det noen som kommer med en slik nyhet. 

Endret av Dovendyr1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får klage så mye du vil her inne, mange som kjenner seg igjen i hverandre. Kanskje noen av jentene her inne skjønner deg bedre på mye når det kommer til dette enn hva mannen din gjør... 

Håper eggløsningen ikke lar vente på seg sånn aaaltfor lenge og at sædprøven er fin 🤞🏻

Deler den med deg, jeg orker heller ikke tanken på å gå i gjennom hele høsten og vinteren uten en positiv test, jeg synes vinterhalvåret er tungt nok fra før av 😬 Kulde, snø og lite dagslys kombinert med negative tester, da tror jeg at jeg går i kjelleren 😣 

Deler den også med deg, du verden så mange som enten har blitt gravide eller fått barn i den tiden vi har prøvd selv... Det er nesten til å bli litt smådeprimert av.

Jeg hørte tilfeldigvis på sangen «Kamilla og tyven» i går, der synger han «når veien føles håpløs lang å gå...» - noe sånn jeg synes dette evigvarende prosjekt-baby-marerittet føles til tider 😕😣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...