Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Aaa08 skrev:

Hei. 

Er noen av dere på keto diet? 

Har fått tydelig beskjed av 2 leger å ikke være på noe diet under hele prosessen og passe på at jeg spiser sånn at jeg holder vekten. Har lyst å gå litt ned i vekt (rundt 10kg) men må nok ta det etter alt er ferdig eller mellom runder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Avianna skrev:

Er det noen andre som mener at ventetiden før egguttak og etter uthenting er super kjedelig? Klarer ikke å gå noen plasser eller sitte lenge uten at jeg får vondt på magen og ryggen 😕

Kan egentlig bare sitte frem Tv-en i semi-liggende posisjon. Hva pleier dere å gjøre i den tiden?

Og hvor lenge etter innsetting tar dere det rolig med sport? Har lest forskjellige meninger og noen folk som til og med sier at de ikke gjør sport eller gå på tur i 12 uker etterpå om de blir gravid?

Hvorfor klarer du bare å sitte ved TVen? Vondt? Overstimulert? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klarer du bare å sitte ved TVen? Vondt? Overstimulert? 

Anonymkode: 8a891...436

Det er vondt i magen og ryggen 2-3 dager før uttak for meg. Hadde samme med første forsøket også men da var jeg overstimulert. Ikke denne gangen.

Det er ikke noe "veldig vondt" men gjør at det ikke er komfortabelt å gå eller sitte i lenge. Var det ikke sånt for deg? Kanskje forskjellig fra person til person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Avianna skrev:

Det er vondt i magen og ryggen 2-3 dager før uttak for meg. Hadde samme med første forsøket også men da var jeg overstimulert. Ikke denne gangen.

Det er ikke noe "veldig vondt" men gjør at det ikke er komfortabelt å gå eller sitte i lenge. Var det ikke sånt for deg? Kanskje forskjellig fra person til person?

Nei jeg skal snart hente ut egg og har ikke vondt. Er første forsøket så har ikke noe å sammenligne med. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Avianna skrev:

Er det noen andre som mener at ventetiden før egguttak og etter uthenting er super kjedelig? Klarer ikke å gå noen plasser eller sitte lenge uten at jeg får vondt på magen og ryggen 😕

Kan egentlig bare sitte frem Tv-en i semi-liggende posisjon. Hva pleier dere å gjøre i den tiden?

Og hvor lenge etter innsetting tar dere det rolig med sport? Har lest forskjellige meninger og noen folk som til og med sier at de ikke gjør sport eller gå på tur i 12 uker etterpå om de blir gravid?

Det er kjedelig, men vil råde deg til å bevege deg litt. Gå litt rolige turer eller noe annet du vil. 

Anonymkode: 07ead...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var lik @Avianna, var uaktuelt å gå tur for å si det slik :) har lang reisevei til klinikken, og det var så ubehagelig at jeg måtte stoppe og kjøpe en pute å støtte opp ryggen med. Var ikke overstimulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Avianna Jeg levde helt som normalt. Fikk dog beskjed om å roe ned litt på treningen etter uttaket siden eggstokkene var så store og jeg hadde væske i buken. Jeg var overstimulert, hadde for det meste kun smerter når jeg satt på toalettet, da kjente jeg smertene som et belte rundt hele nedre del av magen.

Lykke til på uttak 🤞🏻😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Avianna skrev:

Er det noen andre som mener at ventetiden før egguttak og etter uthenting er super kjedelig? Klarer ikke å gå noen plasser eller sitte lenge uten at jeg får vondt på magen og ryggen 😕

Kan egentlig bare sitte frem Tv-en i semi-liggende posisjon. Hva pleier dere å gjøre i den tiden?

Og hvor lenge etter innsetting tar dere det rolig med sport? Har lest forskjellige meninger og noen folk som til og med sier at de ikke gjør sport eller gå på tur i 12 uker etterpå om de blir gravid?

Jeg var mye mer påvirket første ferskforsøk. Følte all bevegelse var ubehagelig og at eggstokkene holdt på å falle ut av kroppen hver gang jeg rørte på meg😂 jeg gikk masse turer fordi jeg fikk beskjed om at fysisk aktivitet var bra for blodsirkulasjon til livmorlinningen, det gjaldt både før og etter innsett. Turer var det eneste jeg fikk til første runde. Det hjalp med en gang etter uttak da. Da ble jeg plutselig mer mobil selv om jeg var øm en stund etterpå. Men denne runden er alt heeeelt annerledes. Jeg merker nesten ingenting, hverken på humøret eller kroppen🙌🏼 

Riksen har sagt ved alle mine forsøk at det bare er å fortsette som normalt mtp aktivitet. Det eneste man skal være forsiktig med er løping og hopping fordi det er risiko for vridning. 

Håper du føler deg bedre snart☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Avianna skrev:

Er det noen andre som mener at ventetiden før egguttak og etter uthenting er super kjedelig? Klarer ikke å gå noen plasser eller sitte lenge uten at jeg får vondt på magen og ryggen 😕

Kan egentlig bare sitte frem Tv-en i semi-liggende posisjon. Hva pleier dere å gjøre i den tiden?

Og hvor lenge etter innsetting tar dere det rolig med sport? Har lest forskjellige meninger og noen folk som til og med sier at de ikke gjør sport eller gå på tur i 12 uker etterpå om de blir gravid?

Jeg var mye mer påvirket første ferskforsøk. Følte all bevegelse var ubehagelig og at eggstokkene holdt på å falle ut av kroppen hver gang jeg rørte på meg😂 jeg gikk masse turer fordi jeg fikk beskjed om at fysisk aktivitet var bra for blodsirkulasjon til livmorlinningen, det gjaldt både før og etter innsett. Turer var det eneste jeg fikk til første runde. Det hjalp med en gang etter uttak da. Da ble jeg plutselig mer mobil selv om jeg var øm en stund etterpå. Men denne runden er alt heeeelt annerledes. Jeg merker nesten ingenting, hverken på humøret eller kroppen🙌🏼 

Riksen har sagt ved alle mine forsøk at det bare er å fortsette som normalt mtp aktivitet. Det eneste man skal være forsiktig med er løping og hopping fordi det er risiko for vridning. 

Håper du føler deg bedre snart☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen for å dele opplevelsen deres 😊 bra å vite at jeg ikke er den eneste som har det ubehagelig før egguttak. Veldig beroligende også å få svar om mengden av bevegelse sånn at jeg ikke stresser at jeg beveger meg for lite eller for mye. Veldig takknemlig for svarene her 💕

Hadde uttak i dag og fikk 17 egg, så da får vi håpe at noen av dem klarer seg siden vi fikk bare 1 dårlig kvalitet embryo ut av 20 forrige gang.

Legen sa til meg at han skal spørre om vi kan få lov å sette inn 2 embryoer (hvis vi får 2) på styremøtet. Jeg synes det var snilt fordi han kunne bare sagt nei igjen. Får svar om alt dette i morgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Avianna skrev:

Takk alle sammen for å dele opplevelsen deres 😊 bra å vite at jeg ikke er den eneste som har det ubehagelig før egguttak. Veldig beroligende også å få svar om mengden av bevegelse sånn at jeg ikke stresser at jeg beveger meg for lite eller for mye. Veldig takknemlig for svarene her 💕

Hadde uttak i dag og fikk 17 egg, så da får vi håpe at noen av dem klarer seg siden vi fikk bare 1 dårlig kvalitet embryo ut av 20 forrige gang.

Legen sa til meg at han skal spørre om vi kan få lov å sette inn 2 embryoer (hvis vi får 2) på styremøtet. Jeg synes det var snilt fordi han kunne bare sagt nei igjen. Får svar om alt dette i morgen.

Oi da forstår jeg hvorfor du har så vondt. Jeg hadde bare 12 eggposer. Fikk ut kun 3 egg 😩

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi da forstår jeg hvorfor du har så vondt. Jeg hadde bare 12 eggposer. Fikk ut kun 3 egg 😩

Anonymkode: 8a891...436

Ikke fortvil med antall egg, det er jo kvaliteten som taller. Som jeg skrev fikk jeg 1 dårlig embryo ut av 20 forrige gang og jeg spekulerer at det kan ha noe å gjøre med at vår problem er mannlig faktor. Så lenge du får ett godt embryo til slutt har du samme sjanse som en person med mye flere egg. Lykke til til deg med neste skritt 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Avianna skrev:

Takk alle sammen for å dele opplevelsen deres 😊 bra å vite at jeg ikke er den eneste som har det ubehagelig før egguttak. Veldig beroligende også å få svar om mengden av bevegelse sånn at jeg ikke stresser at jeg beveger meg for lite eller for mye. Veldig takknemlig for svarene her 💕

Hadde uttak i dag og fikk 17 egg, så da får vi håpe at noen av dem klarer seg siden vi fikk bare 1 dårlig kvalitet embryo ut av 20 forrige gang.

Legen sa til meg at han skal spørre om vi kan få lov å sette inn 2 embryoer (hvis vi får 2) på styremøtet. Jeg synes det var snilt fordi han kunne bare sagt nei igjen. Får svar om alt dette i morgen.

Gratulerer med mange egg! Lykke til videre :)

Anonymkode: 07ead...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Avianna skrev:

Ikke fortvil med antall egg, det er jo kvaliteten som taller. Som jeg skrev fikk jeg 1 dårlig embryo ut av 20 forrige gang og jeg spekulerer at det kan ha noe å gjøre med at vår problem er mannlig faktor. Så lenge du får ett godt embryo til slutt har du samme sjanse som en person med mye flere egg. Lykke til til deg med neste skritt 🧡

Joo men 3 egg og då faller det fra noen og sånn.. Redd for å ende opp med 0. Kan jo håpe på at alle 3 er av superkvalitet da. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joo men 3 egg og då faller det fra noen og sånn.. Redd for å ende opp med 0. Kan jo håpe på at alle 3 er av superkvalitet da. 

Anonymkode: 8a891...436

Dette forsøket fikk jeg 5 egg ut, og vi satt igjen med 3 gode blastoer. Det kan fort gå godt, til tross for få egg! 

Den lille perfekte som jeg fikk inn ville ikke feste seg da, men nå er jeg snart i gang med mitt første fryseforsøk med en av de på frys, og håper at kroppen vil ta i mot denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Progesteronen slår meg helt ut. Flere som opplever dette? Skikkelig trøtt, sliten og uvel. 

Anonymkode: 07ead...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Progesteronen slår meg helt ut. Flere som opplever dette? Skikkelig trøtt, sliten og uvel. 

Anonymkode: 07ead...c75

Helt normalt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Progesteronen slår meg helt ut. Flere som opplever dette? Skikkelig trøtt, sliten og uvel. 

Anonymkode: 07ead...c75

Er det støttebehandlingen? Lutinus? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Helt normalt :) 

Det er godt å vite. 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det støttebehandlingen? Lutinus? 

Anonymkode: 8a891...436

Det er i forkant av innsett. 

Anonymkode: 07ead...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er godt å vite. 

Anonymkode: 07ead...c75

Nå er det jo veldig individuelt hvordan man reagerer, om man i det hele tatt merker noe særlig forskjell, men generelt så er ikke progesteron noen lykkepille eller energigivende, sa gynekologen min. Jeg brukte cyclogest i drøyt to måneder, jeg var helt i min egen hormonboble og det merket jeg ikke før jeg sluttet med progesteron. Da «sprakk» bobla mi og jeg følte meg mer som meg selv igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...