Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Avianna skrev:

Noe annet jeg lurer på... jeg har lyst å sette inn 2 embryoer neste uke (om mulig) siden jeg har lest at dette kan øke sjansen å bli gravid. Men legen sa til meg at de bare gjør det på 3. forsøk og ikke på andre pga risiko for tvillinger. 

Jeg forstår risikoen men hadde vært veldig glad om tvillinger. IVF prosessen er jo tung finansiell og emosjonell sett og derfor også en risiko i seg selv.

Spørsmålet mitt er: er det faktisk lovlig for legene å nekte å sette inn 2 embryoer hvis vi får 2? Første gangen fikk vi bare 1, så hvis vi får 2 vil jeg gjerne sette inn begge. Det er jo også risiko at de ikke overlever frysing i tillegg. Skulle det ikke være mitt valg hvilke risikoer jeg foretrekker?

Tar du via privat eller offentlig? 

Jeg går offentlig og fikk satt inn to på mitt andre og tredje forsøk som var frys. Det var ikke noe problem med det. Første forsøk (fersk) ble negativt, mens  andre og tredje endte i SA dessverre. Tredje forsøk var tvillinger. 

Nå blir det nytt uttak så blir spennende om jeg får satt inn 1 eller 2 på fersk forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det vanlig med eggløsningsslim før man har satt eggløsningssprøyta? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Deseo skrev:

Tar du via privat eller offentlig? 

Jeg går offentlig og fikk satt inn to på mitt andre og tredje forsøk som var frys. Det var ikke noe problem med det. Første forsøk (fersk) ble negativt, mens  andre og tredje endte i SA dessverre. Tredje forsøk var tvillinger. 

Nå blir det nytt uttak så blir spennende om jeg får satt inn 1 eller 2 på fersk forsøk.

Offentlig, dette er mitt andre forsøk. Ble gravid på første men hadde MA.

De sa til meg at de aldri setter inn 2 før tredje forsøk og spesielt ikke når man har blitt gravid første gangen.

Jeg synes bare at dette bør være min egen beslutning. Er redd for at vi ikke får mange gode embryoer siden vi fikk bare ett ut av 20 egg første gangen og har virkelig lyst å bruke de som jeg får. Så om jeg faktisk får 2 så vil jeg ikke fryse ett ☹

Vet heller ikke hvor mange forsøk vi kommer til å ha råd til når vi har brukt opp alle 3 offentlige. Det er også en grunn at jeg lurer på om jeg kan bruke loven mot legene for å si at det burde være mitt valg, men det virker ikke sånt. 

Er også litt spent hva de sier til deg da med fersk forsøk. Når begynner du? Og lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig med eggløsningsslim før man har satt eggløsningssprøyta? 

Anonymkode: 8a891...436

Ja 😬☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Avianna skrev:

Offentlig, dette er mitt andre forsøk. Ble gravid på første men hadde MA.

De sa til meg at de aldri setter inn 2 før tredje forsøk og spesielt ikke når man har blitt gravid første gangen.

Jeg synes bare at dette bør være min egen beslutning. Er redd for at vi ikke får mange gode embryoer siden vi fikk bare ett ut av 20 egg første gangen og har virkelig lyst å bruke de som jeg får. Så om jeg faktisk får 2 så vil jeg ikke fryse ett ☹

Vet heller ikke hvor mange forsøk vi kommer til å ha råd til når vi har brukt opp alle 3 offentlige. Det er også en grunn at jeg lurer på om jeg kan bruke loven mot legene for å si at det burde være mitt valg, men det virker ikke sånt. 

Er også litt spent hva de sier til deg da med fersk forsøk. Når begynner du? Og lykke til 😊

Jeg forstår deg godt! Det er ikke sikkert at embryoet overlever opptiningen nei. Jeg hadde 5 på frys etter første forsøk. Ba om at to skulle settes inn på andre forsøk ( null problem) 1 overlevde ikke, men fikk tint to som ble satt inn og ble gravid. Hadde da to på frys igjen til neste forsøk. 

Vet ikke om det er noe lov du kan bruke mot de da det er de som "har makta" ved å bestemme hva som er det beste i det tilfellet. 🙄 

Håper at du får ut flere egg nå som blir befruktet så du ikke havner i den problemstillingen. 

Skulle egentlig starte opp i dag, men bestemte meg for å gå mer ned i vekt og ta litt mer utredning førs neste forsøk siden jeg hadde to SA på under 4 måneder. Det var de også villige til å gjøre (Utenom sjekk av genfeil) så tok en del blodprøver og skal gå på Metformin i en periode fremover. Har pcos. 

Håper på å starte opp neste periode til vinter en gang 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Fiiol skrev:

Ja 😬☺️

Takk da stoler jeg på det😊🥰

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig med eggløsningsslim før man har satt eggløsningssprøyta? 

Anonymkode: 8a891...436

Jeg har uttak neste uke og jeg har extremt mye slim nå, nesten så jeg er redd kroppen har hatt naturlig eggløsning😬😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, TiiBii skrev:

Jeg har uttak neste uke og jeg har extremt mye slim nå, nesten så jeg er redd kroppen har hatt naturlig eggløsning😬😟

Har også uttak neste uke og har hatt slim både i går og i dag 😬 Hadde det sist runde også. Men temper, så vet at det ikke har skjedd en naturlig EL 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Avianna skrev:

Samme her, hadde mye slim i går og dagen før, egguthenting på mandag. Det virker som det er noe vanlig.

Jeg har ikke uttak før på fredag eller lørdag, så fortsatt mange dager igjen her 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar om eggløsningsslim! (Så mye rart vi skal drive å analysere) Håper det ikke er naturlig eggløsning på gang. Jeg skal taeggløsningssprøyten snart så satser på at det går bra 😊

Anonymkode: 8a891...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Har også uttak neste uke og har hatt slim både i går og i dag 😬 Hadde det sist runde også. Men temper, så vet at det ikke har skjedd en naturlig EL 😊

 

1 time siden, Avianna skrev:

Samme her, hadde mye slim i går og dagen før, egguthenting på mandag. Det virker som det er noe vanlig.

 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar om eggløsningsslim! (Så mye rart vi skal drive å analysere) Håper det ikke er naturlig eggløsning på gang. Jeg skal taeggløsningssprøyten snart så satser på at det går bra 😊

Anonymkode: 8a891...436

Denne IVF verden vi lever i🙄 Alle disse spørsmålene...Jeg er så takknemlig for dette forumet og dere💕 Det gjør prosessen en god del enklere!

Jeg går forsatt på Synarela og den skal hindre at kroppen har sin egen eggløsning. Skal på kontroll i morgentidlig så får se på skjermen da om de forsatt er der eller om de har tatt turen ut på egen hånd😬😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Avianna skrev:

Noe annet jeg lurer på... jeg har lyst å sette inn 2 embryoer neste uke (om mulig) siden jeg har lest at dette kan øke sjansen å bli gravid. Men legen sa til meg at de bare gjør det på 3. forsøk og ikke på andre pga risiko for tvillinger. 

Jeg forstår risikoen men hadde vært veldig glad om tvillinger. IVF prosessen er jo tung finansiell og emosjonell sett og derfor også en risiko i seg selv.

Spørsmålet mitt er: er det faktisk lovlig for legene å nekte å sette inn 2 embryoer hvis vi får 2? Første gangen fikk vi bare 1, så hvis vi får 2 vil jeg gjerne sette inn begge. Det er jo også risiko at de ikke overlever frysing i tillegg. Skulle det ikke være mitt valg hvilke risikoer jeg foretrekker?

Jeg fikk satt inn to egg både andre og 3 forsøk. Ble gravid begge gangene men hadde MA andre forsøk. (Kun et egg som festet seg). Er nå gravid på 3 forsøk men kun 1 egg her også, satt inn to flotte blastocyst. Ville uten tvil mast til meg to egg inn. Var ingen problem der jeg går. Haugesund

Anonymkode: 8d080...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk satt inn to egg både andre og 3 forsøk. Ble gravid begge gangene men hadde MA andre forsøk. (Kun et egg som festet seg). Er nå gravid på 3 forsøk men kun 1 egg her også, satt inn to flotte blastocyst. Ville uten tvil mast til meg to egg inn. Var ingen problem der jeg går. Haugesund

Anonymkode: 8d080...ca0

Takk, skal prøve å overbevise de en gang til på uthentingsdagen. Ikke helt sikker hvordan, men skal nevne at jeg vet nå at andre fikk sett inn 2 i landet.

Er litt fortvilet at de bare sier nei hver gang menst det er mulig å gjøre andre plasser 😕 Går på Rikshospitalet.

Masse lykke til med dine 2 ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Avianna skrev:

Takk, skal prøve å overbevise de en gang til på uthentingsdagen. Ikke helt sikker hvordan, men skal nevne at jeg vet nå at andre fikk sett inn 2 i landet.

Er litt fortvilet at de bare sier nei hver gang menst det er mulig å gjøre andre plasser 😕 Går på Rikshospitalet.

Masse lykke til med dine 2 ❤

Jeg har vært gjennom 2 forsøk på Riks og begge gangene ble det satt inn to egg. Jeg trengte ikke å spørre om dette. De selv anbefalte å sette inn to hvis vi får to gode egg.  Begge gangene endte i SA. (Jeg er 39 år). 

Har også vært gjennom 2 forsøk privat (i Oslo) og der skulle de også sette inn to, men det ble bare 1 innsett der som også endte i SA. 

I juni har vi vært gjennom fryseforsøk på Riks igjen og det ble satt inn to egg. Ble gravid med tvillinger men mistet den ene i uke 8😔

Masse lykke til! 💖Jeg håper du får sette inne to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Avianna skrev:

Takk, skal prøve å overbevise de en gang til på uthentingsdagen. Ikke helt sikker hvordan, men skal nevne at jeg vet nå at andre fikk sett inn 2 i landet.

Er litt fortvilet at de bare sier nei hver gang menst det er mulig å gjøre andre plasser 😕 Går på Rikshospitalet.

Masse lykke til med dine 2 ❤

Jeg går også på riksen 😉👌 

Lykke til! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, jeg er helt ny i dette. Så håper noen vil svare meg. Vi mistet i uke 8 i 2017. Og var egentlig igang med å ta ivf privat nå i begynnelsen av august, da det viser seg at jeg ble gravid igjen etter ett års lang kamp uten en eneste positiv test. Men også denne gangen endte det i sa. Helt knust da det nettopp har skjedd :( de snakker nå om mulighetene for habituell abort.. saken er den at vi har blitt søkt over til offentlig sykehus. Men vi blir vel tatt i betraktning for hjelp selv om jeg nylig mistet, for det er vel kriteriet. Prøvd ett år uten velykket graviditet? Merker jeg er redd for å bli gravid igjen, redd for å miste. Det sliter både psykisk og fysisk.. selv om alt jeg vil i hele verden er å kjenne liv i magen 💔

Anonymkode: a5983...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er helt ny i dette. Så håper noen vil svare meg. Vi mistet i uke 8 i 2017. Og var egentlig igang med å ta ivf privat nå i begynnelsen av august, da det viser seg at jeg ble gravid igjen etter ett års lang kamp uten en eneste positiv test. Men også denne gangen endte det i sa. Helt knust da det nettopp har skjedd :( de snakker nå om mulighetene for habituell abort.. saken er den at vi har blitt søkt over til offentlig sykehus. Men vi blir vel tatt i betraktning for hjelp selv om jeg nylig mistet, for det er vel kriteriet. Prøvd ett år uten velykket graviditet? Merker jeg er redd for å bli gravid igjen, redd for å miste. Det sliter både psykisk og fysisk.. selv om alt jeg vil i hele verden er å kjenne liv i magen 💔

Anonymkode: a5983...966

Vet ikke om reglene med saken din desverre, siden vi fikk utregningstester etter ett år og grunnen var lav spermantall.

Men sender klem og håper du får hjelp snart ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som mener at ventetiden før egguttak og etter uthenting er super kjedelig? Klarer ikke å gå noen plasser eller sitte lenge uten at jeg får vondt på magen og ryggen 😕

Kan egentlig bare sitte frem Tv-en i semi-liggende posisjon. Hva pleier dere å gjøre i den tiden?

Og hvor lenge etter innsetting tar dere det rolig med sport? Har lest forskjellige meninger og noen folk som til og med sier at de ikke gjør sport eller gå på tur i 12 uker etterpå om de blir gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...