Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

Jeg har kort protokoll og da  skal det vel ikke være mye bivirkninger på grunn av medisinene.

Men jeg går rundt og suser i min egen verden. Glemmer ting på jobb, mye timer her og der (har vært flere ting likt, jeg som knapt går til legen), hoogler, grubler, stresser og er ikke helt med. Er litt sliten og lett rørt. Noen som kjenner seg igjen?

 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kort protokoll og da  skal det vel ikke være mye bivirkninger på grunn av medisinene.

Men jeg går rundt og suser i min egen verden. Glemmer ting på jobb, mye timer her og der (har vært flere ting likt, jeg som knapt går til legen), hoogler, grubler, stresser og er ikke helt med. Er litt sliten og lett rørt. Noen som kjenner seg igjen?

 

Anonymkode: 8a891...436

Veldig vanlig, kan absolutt bli mye bivirkninger av kort protokoll og. Ta vare på deg selv i denne tiden☺ om ikke alt er direkte pga medisiner, er det jo mye følelsesmessige påkjenninger og☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bondekone skrev:

Veldig vanlig, kan absolutt bli mye bivirkninger av kort protokoll og. Ta vare på deg selv i denne tiden☺ om ikke alt er direkte pga medisiner, er det jo mye følelsesmessige påkjenninger og☺

Ja, tenker at det fort er at det er litt mye som skjer. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere begynt på medisiner for tidlig før, fordi syklusen er ustabil? Hva var eventuelt resultatet av det? Ble hele forsøket ødelagt? 

Jeg skulle begynne på gonal f på tredje blødningsdag, menstruasjon kom på tirsdag men den stoppet liksom litt opp. Ringte sykepleierne og de sa jeg skulle begynne på medisiner på torsdag fordi syklusen har vært rar og ustabil etter fryseforsøket. I går ettermiddag kom menstruasjon ordentlig i gang. Og jeg har nå gått på medisiner i to dager... Jeg får jo ikke ringt sykepleierne så da spør jeg dere- noen som har vært borti det samme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo slik at hvis eggløsning skjer på en mandag eller tirsdag blir det ikke satt inn fryseblasto, fordi dag 5 etter el blir på helg. Men som eggløsningstest-newbie jeg er, så lurer jeg litt. Hvis testen er positiv en søndag, betyr det at el er dagen etter, altså mandag? Eller mener klinikken at el er den dagen vi får pos test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Neutral90 skrev:

Nå er det jo slik at hvis eggløsning skjer på en mandag eller tirsdag blir det ikke satt inn fryseblasto, fordi dag 5 etter el blir på helg. Men som eggløsningstest-newbie jeg er, så lurer jeg litt. Hvis testen er positiv en søndag, betyr det at el er dagen etter, altså mandag? Eller mener klinikken at el er den dagen vi får pos test?

Hmm betaler jeg for IVF f orsøk og så er deg et alternativ at det ikke blir satt inn noe fordi det er helg? Det kan da ikke være sant? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsøket blir da avbrutt, så må nok ikke betale for et nytt forsøk. Men jeg fikk nå beskjed at de hadde litt mer å gå på? Jeg hadde 5 dagers blasto, og forstod det da som at de hadde litt å gå på, ift å sette inn en dag før eller etter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bondekone skrev:

Forsøket blir da avbrutt, så må nok ikke betale for et nytt forsøk. Men jeg fikk nå beskjed at de hadde litt mer å gå på? Jeg hadde 5 dagers blasto, og forstod det da som at de hadde litt å gå på, ift å sette inn en dag før eller etter? 

For medisiner og så videre da? 😩😩😩

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, bondekone skrev:

Forsøket blir da avbrutt, så må nok ikke betale for et nytt forsøk. Men jeg fikk nå beskjed at de hadde litt mer å gå på? Jeg hadde 5 dagers blasto, og forstod det da som at de hadde litt å gå på, ift å sette inn en dag før eller etter? 

Ok så bra, i Trondheim sa de noe ala det samme (innsett ca dag 5) - men erfarer også at de ofte er A4 så er kanskje litt unødvendig pessimist 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For medisiner og så videre da? 😩😩😩

Anonymkode: 8a891...436

Det er en risiko vi må ta :( du kan få mange befruktede egg uten at du blir gravid, du får ikke noe penger tilbake da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Neutral90 skrev:

Det er en risiko vi må ta :( du kan få mange befruktede egg uten at du blir gravid, du får ikke noe penger tilbake da heller.

Nei, men jeg forventer at forsøket blir gjennomført når man betaler så mye for det. At jeg ikke blir gravid er nå 1 ting.. Dette visste jeg ikke 😕mitt stimuleringsskjema viser at uttak mest sannsynlig blir på helg. Wtf! Er grensen for medisiner pr forsøk eller når får en refusjon? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg forventer at forsøket blir gjennomført når man betaler så mye for det. At jeg ikke blir gravid er nå 1 ting.. Dette visste jeg ikke 😕mitt stimuleringsskjema viser at uttak mest sannsynlig blir på helg. Wtf! Er grensen for medisiner pr forsøk eller når får en refusjon? 

Anonymkode: 8a891...436

Når du holder på med ferskforsøk kan du være ganske sikker på at forsøket ikke blir avbrutt, med mindre du blir overstimulert. De klarer å time det slik at uttak ikke blir i en helg, de bare trikser og mikser litt med medisinene du tar.

Anonymkode: 09e5f...6c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du holder på med ferskforsøk kan du være ganske sikker på at forsøket ikke blir avbrutt, med mindre du blir overstimulert. De klarer å time det slik at uttak ikke blir i en helg, de bare trikser og mikser litt med medisinene du tar.

Anonymkode: 09e5f...6c3

Ok, takk 😊🙈 Nå ble jeg litt letta

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg forventer at forsøket blir gjennomført når man betaler så mye for det. At jeg ikke blir gravid er nå 1 ting.. Dette visste jeg ikke 😕mitt stimuleringsskjema viser at uttak mest sannsynlig blir på helg. Wtf! Er grensen for medisiner pr forsøk eller når får en refusjon? 

Anonymkode: 8a891...436

Grensen for medisiner er på tre forsøk.

Og så må du huske at i fryseforsøk (som brukeren over holder på med) så er det ofte ikke medisiner involvert, og om det er medisiner er de på ingen måte så dyr som i et ferskforsøk.

Anonymkode: 09e5f...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tar dere ekstra vare på dere selv egentlig? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan tar dere ekstra vare på dere selv egentlig? 

Anonymkode: 8a891...436

Den skjønte jeg ikke helt?

Anonymkode: 09e5f...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den skjønte jeg ikke helt?

Anonymkode: 09e5f...6c3

Fikk som kommentar å ta vare på meg selv i denne tiden. Er det noe spesielt dere gjør annet enn å leve normalt? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk som kommentar å ta vare på meg selv i denne tiden. Er det noe spesielt dere gjør annet enn å leve normalt? 

Anonymkode: 8a891...436

Ah, sånn ja 🙂 Nei, jeg gjorde ikke noe spesielt, levde helt som vanlig. Håper det klaffer fort for dere, hos meg satt det heldigvis på første forsøk 😊 

Anonymkode: 09e5f...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, men jeg forventer at forsøket blir gjennomført når man betaler så mye for det. At jeg ikke blir gravid er nå 1 ting.. Dette visste jeg ikke 😕mitt stimuleringsskjema viser at uttak mest sannsynlig blir på helg. Wtf! Er grensen for medisiner pr forsøk eller når får en refusjon? 

Anonymkode: 8a891...436

Taket til HELFO er 3 fulle forsøk, det inkluderer fryseforsøk og avbrutte forsøk fra de tre uttakene, egne bokser legene krysser av på skjemaet for dette. Det er flere grunner til at forsøk kan bli avbrutt men at det kræsjer med helg og helligdager er stort sett bare problematisk med fryseforsøk i naturlig syklus, da kommer jo eggløsning når kroppen er klar og vinduet blir kortere. I styrt syklus og ferskforsøk så nullstilles naturlig syklus, derfor et større vindu. Når det er ferskforsøk kan de også «coaste» dvs stoppe stimulering men utsette eggløsning, de lar nok ikke eggene dine gå til grunne bare fordi det er helg. Når det er sagt så er det gode muligheter for både uttak og innsett i helger i det offentlige, og de private strekker seg langt for å tilpasse seg forsøket ditt, det kan du ta helt med ro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et spm fra meg; er det en sammenheng mellom styrke på mens og fruktbarhet? 🙈 eller i det minste tykkelse på slimhinne og styrke på mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...