Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Neutral90 skrev:

Enda et spm fra meg; er det en sammenheng mellom styrke på mens og fruktbarhet? 🙈 eller i det minste tykkelse på slimhinne og styrke på mens?

Det har jeg ikke tenkt på. Jeg har ikke kraftige mensblødninger, og blør kun et par dager. På kontroller ved stimulering og ved uttak og innsett har slimhinnen alltid vært tykk. Av og til har jeg vært bekymret for om den er for tykk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Fiiol skrev:

Det har jeg ikke tenkt på. Jeg har ikke kraftige mensblødninger, og blør kun et par dager. På kontroller ved stimulering og ved uttak og innsett har slimhinnen alltid vært tykk. Av og til har jeg vært bekymret for om den er for tykk. 

Ok takk for svar! Er lik seg, blør lite og få dager. Har vist seg at jeg har tynn slimhinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Neutral90 skrev:

Ok takk for svar! Er lik seg, blør lite og få dager. Har vist seg at jeg har tynn slimhinne.

Hm, så i følge vår mikrostudie er det altså ikke nødvendigvis en sammenheng... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fiiol skrev:

Hm, så i følge vår mikrostudie er det altså ikke nødvendigvis en sammenheng... 😂

Vi trekker samme konklusjon 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sjekker de slimhinnen da? :)

Anonymkode: 8a891...436

Det sier noe om groforholdene. Er den for tynn, så er det heller vanskelig for egget å feste seg og utvikle seg videre. Derfor må den være på mer enn et minimum (tror det er litt individuelt hva slags minimumstall klinikkene operer med) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Det sier noe om groforholdene. Er den for tynn, så er det heller vanskelig for egget å feste seg og utvikle seg videre. Derfor må den være på mer enn et minimum (tror det er litt individuelt hva slags minimumstall klinikkene operer med) 😊

Tusen takk! Dere er gode og ha oppi alt dette 😊

Anonymkode: 8a891...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah😫 Denne runden med Synarela har vært grusom. En virkelig tøff runde med humørsvingninger. Klarer å holde maska på jobb men så fort jeg kommer i bilen så renner tårene. Resten av kveldene blir tilbringes i sofaen.

Dag 2 på gonal-f nå og kroppen virker lettere. Deilig å halvere dosen med Synarela.

Forsetter med yoga og akupunktur for forhåpentligvis gode resultatet.

I tillegg til hele IVF prosessen, har jeg fått flåttbitt og går på antibiotika. Nå kan det vel ikke bli værre?

Puuh, det var litt om meg og min hverdag da😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere fått endret syklus etter ivf/sa? Andre mens etter exu nå, begge 7 dager lenger enn hva som er meg vanlig. Begynner også å lure på om st Olavs avbrøt fryseforsøk sist mnd for tidlig 😖 de mente el var for sen i forhold til en 28 dagers syklus, men den var jo bra timet i forhold til en 35 dagers syklus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen! 

Litt håp er tilbake. 

Vi prøver noe som heter clomid banking cycle i oktober. Håper virkelig dette gir bedre egg kvalitet 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å få litt vondt i magen, hodepine og småkvalm når man bruker Fyremadel og gonal f? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å få litt vondt i magen, hodepine og småkvalm når man bruker Fyremadel og gonal f? 

Anonymkode: 8a891...436

Kjente bivirkninger det 👍🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Patriotpaula skrev:

Kjente bivirkninger det 👍🏼 

Ok, men ikke farlig? :)

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men ikke farlig? :)

Anonymkode: 8a891...436

Kan være ubehagelig, men ikke direkte farlig 😊 Men får du veldig til magesmerter, så er ikke det et altfor godt tegn (obs mtp OHSS). Men litt murring/følelsen av at det skjer noe nedi der er nok ganske vanlig for mange 😊 Jeg holder på med det samme som deg i disse dager, bare at jeg har bemfola i stedet for gonal-f (men de er jo synonymprep. og follitropin alfa begge to) og også Fyremadel. Hvor langt uti stimuleringen er du? 😊

Endret av Patriotpaula
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Kan være ubehagelig, men ikke direkte farlig 😊 Men får du veldig til magesmerter, så er ikke det et altfor godt tegn (obs mtp OHSS). Men litt murring/følelsen av at det skjer noe nedi der er nok ganske vanlig for mange 😊 Jeg holder på med det samme som deg i disse dager, bare at jeg har bemfola i stedet for gonal-f (men de er jo synonymprep. og follitropin alfa begge to) og også Fyremadel. Hvor langt uti stimuleringen er du? 😊

Takk. Jeg har bare litt murringer som svake menssmerter, bekymret meg mest over hodepinen. Skal ha andre ultralyd fredag 😊 Du da? 

Hvordan syns du det er å sette Fyremadel sprøyten? Syns den er litt vond 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Kan være ubehagelig, men ikke direkte farlig 😊 Men får du veldig til magesmerter, så er ikke det et altfor godt tegn (obs mtp OHSS). Men litt murring/følelsen av at det skjer noe nedi der er nok ganske vanlig for mange 😊 Jeg holder på med det samme som deg i disse dager, bare at jeg har bemfola i stedet for gonal-f (men de er jo synonymprep. og follitropin alfa begge to) og også Fyremadel. Hvor langt uti stimuleringen er du? 😊

Og har du hatt mange forsøk? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Jeg har bare litt murringer som svake menssmerter, bekymret meg mest over hodepinen. Skal ha andre ultralyd fredag 😊 Du da? 

Hvordan syns du det er å sette Fyremadel sprøyten? Syns den er litt vond 

Anonymkode: 8a891...436

Har litt murringer innimellom selv, men sammenlignet med sist stimulering så er denne runden veldig rolig «bank i bordet». Kjenner veldig lite aktivitet der nede enn så lenge. Ble overstimulert sist runde, så håper virkelig å unngå det denne gangen 🤞🏻 Blir tredje ultralyd på fredag for min del. 

Fyremadel er litt vond å sette ja, enig i den. Den kan både svi en god stund etterpå og blir som regel også rød eller får en hevelse/kul i huden rundt innstikket en times tid etterpå 😬 Er obs på hvilken vei jeg setter sprøyta, sånn at jeg setter den «riktig» vei, det synes jeg hjelper litt. Bemfola kjenner jeg knapt stikket og ikke reagerer huden på den heller. 

Dette er andre forsøk. Satt inn en eskimo i mai, men ble dessverre en abort i juni. Hadde bare den ene på frys, så er nå altså i gang med et helt nytt forsøk. 

Hva med deg? Hvilket forsøk er det? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Har litt murringer innimellom selv, men sammenlignet med sist stimulering så er denne runden veldig rolig «bank i bordet». Kjenner veldig lite aktivitet der nede enn så lenge. Ble overstimulert sist runde, så håper virkelig å unngå det denne gangen 🤞🏻 Blir tredje ultralyd på fredag for min del. 

Fyremadel er litt vond å sette ja, enig i den. Den kan både svi en god stund etterpå og blir som regel også rød eller får en hevelse/kul i huden rundt innstikket en times tid etterpå 😬 Er obs på hvilken vei jeg setter sprøyta, sånn at jeg setter den «riktig» vei, det synes jeg hjelper litt. Bemfola kjenner jeg knapt stikket og ikke reagerer huden på den heller. 

Dette er andre forsøk. Satt inn en eskimo i mai, men ble dessverre en abort i juni. Hadde bare den ene på frys, så er nå altså i gang med et helt nytt forsøk. 

Hva med deg? Hvilket forsøk er det? 😊

1. forsøk 😊 Kjenner igjen alt du sier om sprøytene. 

Trist og lese. Hvorfor trenger dere ivf? Hos oss er det mannen som er problemet, alt er normalt med meg så vidt vi vet ☺️

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. forsøk 😊 Kjenner igjen alt du sier om sprøytene. 

Trist og lese. Hvorfor trenger dere ivf? Hos oss er det mannen som er problemet, alt er normalt med meg så vidt vi vet ☺️

Anonymkode: 8a891...436

Gynekologen min klarer ikke å sette to streker under svaret her, men det ser ut til at det er noe med selve befruktningen som ikke fungerer, enten at skallet på eggene mine er seige/harde eller at hans svømmere ikke helt har knekt koden på å komme seg i gjennom til egget 🤷‍♀️ Vi fikk ut 15 egg sist, kun 2 ble befruktet, 1 som utviklet seg til dag 2-3 før den stoppet og 1 som utviklet seg til blasto 👍🏼 Derfor blir det ICSI denne gangen :) 

Privat eller offentlig? 

 

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Patriotpaula skrev:

Gynekologen min klarer ikke å sette to streker under svaret her, men det ser ut til at det er noe med selve befruktningen som ikke fungerer, enten at skallet på eggene mine er seige/harde eller at hans svømmere ikke helt har knekt koden på å komme seg i gjennom til egget 🤷‍♀️ Vi fikk ut 15 egg sist, kun 2 ble befruktet, 1 som utviklet seg til dag 2-3 før den stoppet og 1 som utviklet seg til blasto 👍🏼 Derfor blir det ICSI denne gangen :) 

Privat eller offentlig? 

 

Da er nok AH noe for deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...