Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Aaa08 skrev:

Da er nok AH noe for deg 

Dere vet du mer om enn meg, hva er forskjellen mellom ICSI og AH da? Ved ICSI sprøyter de jo sædcellen inn i egget, men hva gjør man ved AH? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det datoen man setter inn som blir befruktningsdatoen med tanke på termin? Ferskforsøk. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det datoen man setter inn som blir befruktningsdatoen med tanke på termin? Ferskforsøk. 

Anonymkode: 8a891...436

Nei, egguthenting er befruktningsdagen 😊

Endret av Pingvin1
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pingvin1 skrev:

Nei, egguthenting er befruktningsdagen 😊

Takk 😊 Åja, da hadde jeg tenkt feil. Ikke det at jeg er gravid enda uansett. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sikkert dum, men det vil da si at det eventuelt er unnfangelsen? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk 😊 Åja, da hadde jeg tenkt feil. Ikke det at jeg er gravid enda uansett. 

Anonymkode: 8a891...436

De befrukter eggene samme dag som de tar de ut, så varier det hvor lenge de dyrker de. Hos meg dyrket de i fem dager, til blastocyst, så på innsettdagen var embryoet allerede fem dager gammel.

Lykke til, håper det klaffer 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg sikkert dum, men det vil da si at det eventuelt er unnfangelsen? 

Anonymkode: 8a891...436

Det stemmer 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pingvin1 skrev:

De befrukter eggene samme dag som de tar de ut, så varier det hvor lenge de dyrker de. Hos meg dyrket de i fem dager, til blastocyst, så på innsettdagen var embryoet allerede fem dager gammel.

Lykke til, håper det klaffer 💕

Tusen takk! Er så spent og lurer på alle mulige dumme ting. 

Vet ikke helt hvor du er i løypa, men lykke til, til deg også 🥰

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Er så spent og lurer på alle mulige dumme ting. 

Vet ikke helt hvor du er i løypa, men lykke til, til deg også 🥰

Anonymkode: 8a891...436

Det skjønner jeg godt, jeg var slik selv. Tenker at ingen spørsmål er for dumme 😊

Jeg ble heldigvis gravid på første forsøk og er i dag 11+5 💕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pingvin1 skrev:

Det skjønner jeg godt, jeg var slik selv. Tenker at ingen spørsmål er for dumme 😊

Jeg ble heldigvis gravid på første forsøk og er i dag 11+5 💕 

Gratulerer så mye! 🥰 Da er sprøyter og styr verdt det til slutt! 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gratulerer så mye! 🥰 Da er sprøyter og styr verdt det til slutt! 

Anonymkode: 8a891...436

Takk. Det ble absolutt verdt det, ja 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pingvin1 skrev:

Takk. Det ble absolutt verdt det, ja 😍

Jeg vil også være så heldig! La meg være en av de heldige! 

Anonymkode: 8a891...436

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppgitt her... Dårlig fremgang i stimuleringen. Jeg hadde bemfola 75 E fra CD3 tom CD5. Så bemfola 100 E fra CD6 tom CD10. Økte til bemfola 150 E fra CD11 og har fortsatt samme dosering. Ultralyd CD9 viste 5 eggposer som var 8-10 mm. UL CD derimot viste 2 (!!) eggposer, en på 8 og den andre 10 mm. Altså ingen fremgang, men fem skritt tilbake. Første ultralyd var forrige fredag, andre ultralyd på tirsdag denne uken, ny ultralyd i morgen. Poenget her er at det ikke ble gjort noen endring i dosering på UL2 selv om det i mitt hode har gått feil vei. Jeg jobber i somatikken og dette blir litt som å ikke skifte antibiotika når vi ser at crp fortsetter å stige etter noen dager, men velger heller å se det an noen dager til, just in case crp plutselig skal begynne å synke 🤦‍♀️ Noe vi altså ikke gjør i praksis, for man ser ikke an om antibiotika fungerer eller ikke i en drøy uke...

Noen tanker? 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.9.2019 den 9.56, Patriotpaula skrev:

Dere vet du mer om enn meg, hva er forskjellen mellom ICSI og AH da? Ved ICSI sprøyter de jo sædcellen inn i egget, men hva gjør man ved AH? 

Les her 

https://www.google.com/amp/s/mammaforandregang.wordpress.com/2017/12/21/assisted-hatching-ah/amp/

Ah gjøres før egget blir satt inn. 

Icsi er en befruktninga metode 

Endret av Aaa08
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Aaa08 skrev:

Les her 

https://www.google.com/amp/s/mammaforandregang.wordpress.com/2017/12/21/assisted-hatching-ah/amp/

Ah gjøres før egget blir satt inn. 

Icsi er en befruktninga metode 

Mulig jeg misforstår deg - vi har ikke noe problem med å egget til å feste seg? Problemet vårt ligger jo i befruktningsøyeblikket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat vært igjennom mitt tredje innsett med negativt resultat. Ett fersk og to frys. Har fortsatt seks stykker på frys i tre strå, men begynner å bli ganske motløs 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan har det seg som eksempel at noen har 6 follikler, men får ut 9 egg? Trodde det bare er 1 egg i hver follikkel? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Kone92 skrev:

Nå har jeg akkurat vært igjennom mitt tredje innsett med negativt resultat. Ett fersk og to frys. Har fortsatt seks stykker på frys i tre strå, men begynner å bli ganske motløs 😔

Ååh, så kjedelig 😢 Stor klem til deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Mulig jeg misforstår deg - vi har ikke noe problem med å egget til å feste seg? Problemet vårt ligger jo i befruktningsøyeblikket? 

Å nei, beklager... Min feil... 

Da er det lurt å prøve oocytt aktivering 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Patriotpaula skrev:

Litt oppgitt her... Dårlig fremgang i stimuleringen. Jeg hadde bemfola 75 E fra CD3 tom CD5. Så bemfola 100 E fra CD6 tom CD10. Økte til bemfola 150 E fra CD11 og har fortsatt samme dosering. Ultralyd CD9 viste 5 eggposer som var 8-10 mm. UL CD derimot viste 2 (!!) eggposer, en på 8 og den andre 10 mm. Altså ingen fremgang, men fem skritt tilbake. Første ultralyd var forrige fredag, andre ultralyd på tirsdag denne uken, ny ultralyd i morgen. Poenget her er at det ikke ble gjort noen endring i dosering på UL2 selv om det i mitt hode har gått feil vei. Jeg jobber i somatikken og dette blir litt som å ikke skifte antibiotika når vi ser at crp fortsetter å stige etter noen dager, men velger heller å se det an noen dager til, just in case crp plutselig skal begynne å synke 🤦‍♀️ Noe vi altså ikke gjør i praksis, for man ser ikke an om antibiotika fungerer eller ikke i en drøy uke...

Noen tanker? 🤪

Kjenner jeg blir så irritert på dine vegne! Jeg har en sånn følelse av at vi er bare en av veldig mange og at mye av behandlingen blir gitt fordi den standard planen sier at slik er det. Veldig vilkårlig sånn sett 😒

Har ikke kompetanse til å si noe om dosering, men om du ikke får gode nyheter i morgen så ville jeg spurt og bedt om begrunnelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...