Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Progesteronen slår meg helt ut. Flere som opplever dette? Skikkelig trøtt, sliten og uvel. 

Anonymkode: 07ead...c75

Opplever også noe lignende men er ikke sikker om det kommer som effekt av egguttak eller progesteron for meg. Hadde ekstremt sterke smerter (lignende abortsmerter) i går på min høyre side (rundt 4-5 timer etter uttak) som ble bedre etter 30 min men det er fortsatt vondt. Legen hadde problemer å ta nålen inn i eggstokken på den siden så det er ikke overraskende.

Kan være at kroppen trenger å hvile for å helbrede men kan også være progesteron. Vanskelig å vite 😊, men er og veldig sliten og tom for energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første forsøket var jeg konstant trøtt, og veldig emosjonell i tiden etter uttak. Det var jo da jeg begynte med lutinus, og trodde derfor det var progresteron som slo meg ut. De to andre forsøkene har jeg ikke vært i nærheten av å være så emosjonell og trøtt. For min del har det nok derfor mer vært «hele pakken» som slo meg ut. Alt var så overveldende, nytt, og ikke minst vanskelig å akseptere i starten. Etterpå ble alt mye mer forutsigbart og mindre overveldende. 

Nå det er sagt, har jo medisinene drøssevis med bivirkninger. Hvordan man reagerer er vel ulikt. Eget stresshormon i kombinasjon med masse tilførte hormoner har sikkert en gjensidig påvirkning også. Uansett, ikke rart om en reagerer i denne prosessen, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

det ser ut til at vi skal prøve oss på IVF, så jeg sniker meg inn her litt. 

Vi var på Hausken i dag, alt ser veldig bra ut hos meg- men mannen har ikke tipp topp svømmere, så vi ble anbefalt IVF og eventuelt ICSI. Har fått med meg masse informasjon, og hadde en god samtale med sykepleier også. Har fått beskjed om kort protokoll og visstnok ikke så høye doser. Har aldri satt en sprøyte selv, så er spent på den biten 😬 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Taiah skrev:

Hei, 

det ser ut til at vi skal prøve oss på IVF, så jeg sniker meg inn her litt. 

Vi var på Hausken i dag, alt ser veldig bra ut hos meg- men mannen har ikke tipp topp svømmere, så vi ble anbefalt IVF og eventuelt ICSI. Har fått med meg masse informasjon, og hadde en god samtale med sykepleier også. Har fått beskjed om kort protokoll og visstnok ikke så høye doser. Har aldri satt en sprøyte selv, så er spent på den biten 😬 

Masse lykke til! Har vært på Hausken selv, veldig flinke og hyggelige folk der👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, følgt med fra sidelinjen lenge:-) Jeg hadde en MA i sommer etter å ha lyktes på første fryseforsøk. Ble først sendt hjem med piller for å abort hjemme, noe som ikke lyktes og det endte med en utskraping en måned etterpå. Er det noen som har erfaring med hvor lang tid det tok før kroppen var i rute etterpå. Ivrig etter å komme i gang igjen. Hører forresten til Riks, uforklarlig barnløshet, begge 35 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, alba85 skrev:

Hei, følgt med fra sidelinjen lenge:-) Jeg hadde en MA i sommer etter å ha lyktes på første fryseforsøk. Ble først sendt hjem med piller for å abort hjemme, noe som ikke lyktes og det endte med en utskraping en måned etterpå. Er det noen som har erfaring med hvor lang tid det tok før kroppen var i rute etterpå. Ivrig etter å komme i gang igjen. Hører forresten til Riks, uforklarlig barnløshet, begge 35 år. 

Jeg hadde exu i juni. Hcg under 5 fire uker etterpå og mensen to uker etter det igjen. Hadde håp på fryseforsøk på syklus to, men de avbrøt fordi de mente syklusen var «dårlig». Er nå i syklus tre, og mensen var før nå tilbake til normal med tanke på mengde og lengde osv. Så for meg tok det to hele sykluser før alt ble til vanlig igjen 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Neutral90 said:

Jeg hadde exu i juni. Hcg under 5 fire uker etterpå og mensen to uker etter det igjen. Hadde håp på fryseforsøk på syklus to, men de avbrøt fordi de mente syklusen var «dårlig». Er nå i syklus tre, og mensen var før nå tilbake til normal med tanke på mengde og lengde osv. Så for meg tok det to hele sykluser før alt ble til vanlig igjen 😕 

Tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har hatt kort protokoll og etter egguttak fått utrolig ømme bryst? Jeg har ikke satt inn enda så er ikke gravid. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, alba85 skrev:

Hei, følgt med fra sidelinjen lenge:-) Jeg hadde en MA i sommer etter å ha lyktes på første fryseforsøk. Ble først sendt hjem med piller for å abort hjemme, noe som ikke lyktes og det endte med en utskraping en måned etterpå. Er det noen som har erfaring med hvor lang tid det tok før kroppen var i rute etterpå. Ivrig etter å komme i gang igjen. Hører forresten til Riks, uforklarlig barnløshet, begge 35 år. 

Aborterte i juni. Fikk negativ g-test ganske nøyaktig fire uker aborten. Fikk ingen eggløsning innen fire uker, så første blødning ble fremkalt med primolut pga ferie. Normal sykluslenge  på ca 32 dager igjen på syklus nr 2 :) Og nå blir det vel litt krøll igjen for nå er jeg midt i et forsøk, hadde uttak i dag. 

Håper kroppen kommer i rute snart 😊👍🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere som har hatt kort protokoll og etter egguttak fått utrolig ømme bryst? Jeg har ikke satt inn enda så er ikke gravid. 

Anonymkode: 8a891...436

Jeg tok eggløsningssprøyten på mandag, den gir meg det. Fikk da utroooolig ømme bryst🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde uttak i dag.

Fikk ut hele 15 egg🥚

Ser frem til telefonen i morgentidlig ang befruktning. Spent på om yogaen og akupunkturen har hjulpet🥰 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere som har hatt kort protokoll og etter egguttak fått utrolig ømme bryst? Jeg har ikke satt inn enda så er ikke gravid. 

Anonymkode: 8a891...436

Fikk det før uttak, trolig Ovitrelle som er skylden i det 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, alba85 skrev:

Hei, følgt med fra sidelinjen lenge:-) Jeg hadde en MA i sommer etter å ha lyktes på første fryseforsøk. Ble først sendt hjem med piller for å abort hjemme, noe som ikke lyktes og det endte med en utskraping en måned etterpå. Er det noen som har erfaring med hvor lang tid det tok før kroppen var i rute etterpå. Ivrig etter å komme i gang igjen. Hører forresten til Riks, uforklarlig barnløshet, begge 35 år. 

Hadde MA i Juni, første syklusen tok 2 uker lengre enn vanlig for meg og etter det var den tilbake til 28 dager. Måtte vente 1 syklus til fordi de hadde ingen ledige plasser denne syklusen på Riksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere som har hatt kort protokoll og etter egguttak fått utrolig ømme bryst? Jeg har ikke satt inn enda så er ikke gravid. 

Anonymkode: 8a891...436

Jeg også fikk det etter Ovitrelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Avianna skrev:

Jeg også fikk det etter Ovitrelle.

 

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Fikk det før uttak, trolig Ovitrelle som er skylden i det 😊 

Takk for svar 😊 Da er det vanlig 😊

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge fikk dere beskjed at dere må vente med samleie etter egguttak? 

Jeg fikk beskjed å vente 11 dager men har også lest at noen mener man skal vente til graviditetstest og noen mener hvis man blir gravid så skal man vente i 8 uker til første ultralyd. Noen damer venter til og med hele graviditeten 😆

Er litt usikker nå 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Avianna skrev:

Hvor lenge fikk dere beskjed at dere må vente med samleie etter egguttak? 

Jeg fikk beskjed å vente 11 dager men har også lest at noen mener man skal vente til graviditetstest og noen mener hvis man blir gravid så skal man vente i 8 uker til første ultralyd. Noen damer venter til og med hele graviditeten 😆

Er litt usikker nå 🤔

Fikk beskjed om å vente en uke etter innsett. Etter det kjørte vi på som vanlig 😉😊 Er gravid i uke 12, så har gått fint her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2019 den 15.12, Avianna skrev:

Opplever også noe lignende men er ikke sikker om det kommer som effekt av egguttak eller progesteron for meg. Hadde ekstremt sterke smerter (lignende abortsmerter) i går på min høyre side (rundt 4-5 timer etter uttak) som ble bedre etter 30 min men det er fortsatt vondt. Legen hadde problemer å ta nålen inn i eggstokken på den siden så det er ikke overraskende.

Kan være at kroppen trenger å hvile for å helbrede men kan også være progesteron. Vanskelig å vite 😊, men er og veldig sliten og tom for energi.

 

På 10.9.2019 den 15.22, Fiiol skrev:

Første forsøket var jeg konstant trøtt, og veldig emosjonell i tiden etter uttak. Det var jo da jeg begynte med lutinus, og trodde derfor det var progresteron som slo meg ut. De to andre forsøkene har jeg ikke vært i nærheten av å være så emosjonell og trøtt. For min del har det nok derfor mer vært «hele pakken» som slo meg ut. Alt var så overveldende, nytt, og ikke minst vanskelig å akseptere i starten. Etterpå ble alt mye mer forutsigbart og mindre overveldende. 

Nå det er sagt, har jo medisinene drøssevis med bivirkninger. Hvordan man reagerer er vel ulikt. Eget stresshormon i kombinasjon med masse tilførte hormoner har sikkert en gjensidig påvirkning også. Uansett, ikke rart om en reagerer i denne prosessen, uansett.

Normalt med andre ord. Det er dårlig timing, men det er bare sånn det er. 

Anonymkode: 07ead...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...