Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å teller man med eggløsningsdagen også? 

Anonymkode: 8a891...436

Nei, beklager, nå er det jeg som roter fælt 🙈 Blir selvfølgelig 4 dpo, som allerede skrevet. Skylder på graviditetshjerne 😜 Lykke til med ruging, håper det klaffer 💕

Anonymkode: 09e5f...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, satt inn for noen dager siden. 

Anonymkode: 07ead...c75

Hvordan føler du deg? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, beklager, nå er det jeg som roter fælt 🙈 Blir selvfølgelig 4 dpo, som allerede skrevet. Skylder på graviditetshjerne 😜 Lykke til med ruging, håper det klaffer 💕

Anonymkode: 09e5f...6c3

Takk ❤️ Er litt forvirrende dette med uker og dager. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir fem dager etter eggløsning. 2+0, 2+1, 2+2, 2+3 og så 2+4, altså 5 dpo. 😊

Anonymkode: 09e5f...6c3

Det blir jo ikke det? 😬 2+0 er dag 14, dag 15 er 2+1. Eggløsningsdag er i en 28dagers syklus på dag 14, så er 1 dag etter oppløsning 2+1. Innsett fire dager etter uttak blir 2+4, 4 DPO. Eggløsningsdagen/uttaksdag regnes jo ikke som en DPO-dag??

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, beklager, nå er det jeg som roter fælt 🙈 Blir selvfølgelig 4 dpo, som allerede skrevet. Skylder på graviditetshjerne 😜 Lykke til med ruging, håper det klaffer 💕

Anonymkode: 09e5f...6c3

Så du skrev dette etter at jeg postet - da er vi enige 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir spennende. Har du mange egg? 

Anonymkode: 8a891...436

9 befruktede egg fikk jeg vite i går. Tror ikke jeg får noen videre update før jeg kommer dit på mandag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Så du skrev dette etter at jeg postet - da er vi enige 😅

Ja, var jo som var helt på jordet akkurat nå. Tror jeg skal finne sengen 😂🙈

Anonymkode: 09e5f...6c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan føler du deg? 

Anonymkode: 8a891...436

Trøtt, sliten, oppblåst og kvalm. Det skyldes nok progesteronen ettersom jeg var slik før innsett også. Hvordan har du det? 

Anonymkode: 07ead...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Patriotpaula skrev:

9 befruktede egg fikk jeg vite i går. Tror ikke jeg får noen videre update før jeg kommer dit på mandag 😊

Oi det var mange. Ikke? Får oppdatering nesten hver dag jeg😊

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trøtt, sliten, oppblåst og kvalm. Det skyldes nok progesteronen ettersom jeg var slik før innsett også. Hvordan har du det? 

Anonymkode: 07ead...c75

Trøtt, sliten og litt murringer i magen etter innsett. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi det var mange. Ikke? Får oppdatering nesten hver dag jeg😊

Anonymkode: 8a891...436

Fikk det forrige gang, men da satt vi igjen med 2 befruktede av 15 egg, det var helt uventet. Ingen grunn for å holde meg daglig oppdatert nå, såfremt det ikke skjer noe prekært tenker jeg 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trøtt, sliten og litt murringer i magen etter innsett. 

Anonymkode: 8a891...436

Høres kjent ut. Fersk eller frys? 

Anonymkode: 07ead...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres kjent ut. Fersk eller frys? 

Anonymkode: 07ead...c75

Fersk 😊

Ønsker virkelig at dette skal gå! 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fersk 😊

Ønsker virkelig at dette skal gå! 

Anonymkode: 8a891...436

Det skjønner jeg. Krysser fingre og tær for deg! 

Anonymkode: 07ead...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på innsetting i dag. Fikk sette inn ett top kvalitet embryo 😊 

Men jeg var utrolig skuffet av legen. Når jeg kom til behandlingsrommet ville jeg spørre om hvordan møtet gikk hvor de skulle ta en beslutning om hvis jeg kan sette inn to embryoer. Alt han sa til meg var "nei det blir ett, fikk ikke noe beskjed om et møte" uten noe forklaring. Når jeg ringte de på onsdag sa de at jeg kan få sette inn 2. Så spurte jeg om forklaring og fortalte om samtalen med den andre legen, og jeg fikk "det er alltid bare ett, nå ta klærne av deg og kom her". Var veldig lei meg etter dette fordi det føles som det er ingenting jeg kan gjøre for å få en skikkelig samtale med legene og er bare hjelpeløs 😥 håper ivertfall mye at det lykkes denne gangen.

De sa ikke heller hvor mange av våre 12 befruktede overlevde, men på papiret står at vi har 2 på frys så jeg er glad for det.

Har lest noen plasser at kvinnelige orgasmer kan føre til at embryoet blir forstyrret i livmoren. Vet dere om dette er sant og er det lurt å unngå samleie i noen uker pga det?

Også, er det noe sport som er farlig for embryoet, f.eks knebøyer eller klatring osv? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Avianna skrev:

Har lest noen plasser at kvinnelige orgasmer kan føre til at embryoet blir forstyrret i livmoren. Vet dere om dette er sant og er det lurt å unngå samleie i noen uker pga det?

Også, er det noe sport som er farlig for embryoet, f.eks knebøyer eller klatring osv? 

Du vil nok få det svaret du vil ha alt avhengig av hvem du spør. Normalt skal det gå fint med både orgasme og samleie. Flere som mener at orgasme bare er fint i rugetiden mtp sirkulasjon. Andre igjen er for «redde» til å ha orgasme og samleie i tiden etter innsett, i frykt for at det skal skje noe med embryoet, så de velger heller å unngå det. 

Normalt er det ingen begrensninger mtp aktivitet etter innsett :) Har dog lest flere steder at det ikke anbefales tung trening med veldig høy puls over lengre tid den første tiden. Så det er vel ikke akkurat maraton eller NM i styrkeøkt du bør bli med på den første tiden 🙊 Embryoet kan ikke ristes løs eller falle ut. Lev som normalt, spis det du pleier (men de aller fleste spiser vel gravidvennlig mat også i rugetiden) og vær aktiv som du pleier 😊 Det er ingenting du kan gjøre for å få embryoet til å feste seg og skulle ikke embryoet feste seg - så er det heller ikke din «feil» på noen som helst måte 😊 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TiiBii skrev:

Offisielt ruger av ett 3-dagers embryo💕🌸

Gratulerer! Hva er kvaliteten på det? ❤️

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Avianna skrev:

Var på innsetting i dag. Fikk sette inn ett top kvalitet embryo 😊 

Men jeg var utrolig skuffet av legen. Når jeg kom til behandlingsrommet ville jeg spørre om hvordan møtet gikk hvor de skulle ta en beslutning om hvis jeg kan sette inn to embryoer. Alt han sa til meg var "nei det blir ett, fikk ikke noe beskjed om et møte" uten noe forklaring. Når jeg ringte de på onsdag sa de at jeg kan få sette inn 2. Så spurte jeg om forklaring og fortalte om samtalen med den andre legen, og jeg fikk "det er alltid bare ett, nå ta klærne av deg og kom her". Var veldig lei meg etter dette fordi det føles som det er ingenting jeg kan gjøre for å få en skikkelig samtale med legene og er bare hjelpeløs 😥 håper ivertfall mye at det lykkes denne gangen.

De sa ikke heller hvor mange av våre 12 befruktede overlevde, men på papiret står at vi har 2 på frys så jeg er glad for det.

Har lest noen plasser at kvinnelige orgasmer kan føre til at embryoet blir forstyrret i livmoren. Vet dere om dette er sant og er det lurt å unngå samleie i noen uker pga det?

Også, er det noe sport som er farlig for embryoet, f.eks knebøyer eller klatring osv? 

Jeg fikk beskjed om å leve som normalt, men ikke hard fysisk aktivitet og løfte tungt. 

Hvor i alle dager har du forsøk hen? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer! Hva er kvaliteten på det? ❤️

Anonymkode: 8a891...436

Det fikk jeg ingen beskjed om🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...