Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Waldfee skrev:

Så bra at den ene ser flott ut👍😊👏💗! Herlig å høre!! Veldig glad for deg - veldig velfortjent etter alt dere har vært gjennom!! Sender deg en stor klem og oppdater gjerne om hvordan det går med deg videre - håper du får et veldig fint svangerskap 💗🤞😊 

Tusen takk for så hyggelig melding!🙏🏻😍❤️ Det skal jeg gjøre! Får bare krysse fingre at alt går bra nå.

Det var godt å høre at du klarte å koble av og nyte sommer og ferie. Har tenkt på deg 💝AMH på 21 er helt fantastisk. Masse lykke til med neste forsøk og håper håper at det blir siste forsøk for dere. Sender deg en god klem tilbake💝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! Håper du blir gravid 😊

Anonymkode: 8a891...436

Takk❤😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hører ikke dette bedre til under graviditet-forumet?

 

hilsen langtidsprøver som er her for støtte i blytung situasjon 

Anonymkode: 64659...b0b

Det synes jeg faktisk ikke. I denne tråden er det mange som har skrevet over lang tid, og som har vært gjennom opp og nedturer sammen. Selv har jeg holdt på med ivf i 2 år og har 5 mislykkede forsøk bak meg. Prøvd på barn i snart 5 år, og jeg blir lettet og glad over å se at andre får det til, og at de oppdaterer litt fra den aller første tiden. 

Anonymkode: d5af7...1ca

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg faktisk ikke. I denne tråden er det mange som har skrevet over lang tid, og som har vært gjennom opp og nedturer sammen. Selv har jeg holdt på med ivf i 2 år og har 5 mislykkede forsøk bak meg. Prøvd på barn i snart 5 år, og jeg blir lettet og glad over å se at andre får det til, og at de oppdaterer litt fra den aller første tiden. 

Anonymkode: d5af7...1ca

Enig med deg! Og det gir meg håp når det klaffer for flere av dere som har også kanskje har prøvd i flere år. 

Anonymkode: c8738...5b6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med 3 befruktede, krysser fingrene for dere:-) 

 

og helt innafor med oppdatering selv om du er blitt gravid, du har jo vært her inne kjempelenge:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hyggelige meldinger jenter! 🙏🏻💝 Ja det er mange av oss har vært lenge her inne og prøvd lenge å oppnå den store babydrømmen. Vi har 3 SA og 4 forsøk bak oss. På femte forsøk (fryseforsøk) forhåpentligvis sitter den🙏🏻🤞🏻 Som en av dere skrev, det gir håp når noen lykkes og jeg heier masse på alle dere! Sånn tenker jeg også når jeg leser alle de fine lykkehistorier her. Det ga meg enda mer motivasjon å ikke gi opp.

Sender mange gode tanker og en god klem til en og hver av dere!💝

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neutral90 skrev:

eeit: glem det, jeg tok feil 😅

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva du skrev 🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Deseo skrev:

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva du skrev 🙈😂

Egentlig bare litt flaut, men pyttsann, ingen vet jo hvem jeg er likevel 😅 

jeg var på ul i går og da var slimhinnen bare 5 mm så st Olavs mener jeg må ta ny ul på mandag. Samtidig, hvis el er mandag eller tirsdag så blir det ikke innsett fordi da kommer vi borti helg. På do tidligere merker jeg «tydelig el-slim» og spurte her hvor mange dager før el får dere el-slim? 🙈 så gikk det en halvtime før jeg kom på at jeg hadde hatt kos med orgasme og siden jeg glemte dette trodde det var el-slim som kom. Flaut? Ja. Men men 😅 

er så redd for å få el mandag eller tirsdag! Tok en eltest bare for å være sikker, og ingen utslag ennå, så håper at el holder seg unna til onsdag.

 

Er det noen med erfaring fra fryseforsøk og hvor viktig det er å sette inn egg på rett dag? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Neutral90 skrev:

Egentlig bare litt flaut, men pyttsann, ingen vet jo hvem jeg er likevel 😅 

jeg var på ul i går og da var slimhinnen bare 5 mm så st Olavs mener jeg må ta ny ul på mandag. Samtidig, hvis el er mandag eller tirsdag så blir det ikke innsett fordi da kommer vi borti helg. På do tidligere merker jeg «tydelig el-slim» og spurte her hvor mange dager før el får dere el-slim? 🙈 så gikk det en halvtime før jeg kom på at jeg hadde hatt kos med orgasme og siden jeg glemte dette trodde det var el-slim som kom. Flaut? Ja. Men men 😅 

er så redd for å få el mandag eller tirsdag! Tok en eltest bare for å være sikker, og ingen utslag ennå, så håper at el holder seg unna til onsdag.

 

Er det noen med erfaring fra fryseforsøk og hvor viktig det er å sette inn egg på rett dag? 

Hehe ja det er fort gjort å glemme kosen! 😂🙈 

Har ingen erfaring meg eggløsning siden jeg ikke får det (PCOS), men sender deg litt av min eggløsningsmangel så den holder seg unna 😁

Jeg har hatt to fryseforsøk og kan ikke huske at de nevnte noe om viktigheten med å sette inn på riktig dag. 

Nå er det jo slik at jeg ikke hadde innsett under normal syklus, måtte ta Primolutt for å sette i gang forsøket så det kan være annerledes. Var inne på kontroll av slimhinnen og to-tre dager etter ble eskimoene satt inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Deseo skrev:

Hehe ja det er fort gjort å glemme kosen! 😂🙈 

Har ingen erfaring meg eggløsning siden jeg ikke får det (PCOS), men sender deg litt av min eggløsningsmangel så den holder seg unna 😁

Jeg har hatt to fryseforsøk og kan ikke huske at de nevnte noe om viktigheten med å sette inn på riktig dag. 

Nå er det jo slik at jeg ikke hadde innsett under normal syklus, måtte ta Primolutt for å sette i gang forsøket så det kan være annerledes. Var inne på kontroll av slimhinnen og to-tre dager etter ble eskimoene satt inn. 

Takk for litt ønskespredning av ikke-eggløsning 😅🙏 

Når det er styrt syklus så regulerer de det slik at det skal passe :) så det er vel bare på naturlig syklus det er viktig med hvilken dag naturlig el kommer på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt første sprøyte med bemfola i runde tre nå, trodde jeg var så rutinert, så jeg slurvet og glemte å stille den inn før jeg stakk den inn. Når jeg knotet med det etter spissen var inni, mistet jeg sprøyten. Har nå et realt blåmerke som er så stort og stygt, at jeg blir rett og slett kvalm/uvel av å se på det.

Blir nesten nervøs for at det jeg ved uhell gjorde var «farlig». 😖 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Blomst37 skrev:

Tusen takk for hyggelige meldinger jenter! 🙏🏻💝 Ja det er mange av oss har vært lenge her inne og prøvd lenge å oppnå den store babydrømmen. Vi har 3 SA og 4 forsøk bak oss. På femte forsøk (fryseforsøk) forhåpentligvis sitter den🙏🏻🤞🏻 Som en av dere skrev, det gir håp når noen lykkes og jeg heier masse på alle dere! Sånn tenker jeg også når jeg leser alle de fine lykkehistorier her. Det ga meg enda mer motivasjon å ikke gi opp.

Sender mange gode tanker og en god klem til en og hver av dere!💝

Jeg synes det er flott at du deler. Lykke til med graviditeten. ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Hører ikke dette bedre til under graviditet-forumet?

 

hilsen langtidsprøver som er her for støtte i blytung situasjon 

Anonymkode: 64659...b0b

Dette var jo skrevet av en langtisprøver, som selv har stått i en blytung situasjon. Nå har hun endelig blitt gravid, og vil så klart dele det med dem hun best kan identifisere seg meg- nemlig langtidsprøverne. Jeg har selv vært prøver i flere år med x antall aborter bak meg, og er endelig gravid. Likevel er det her inne jeg leser og ikke på gravid- forumet, for jeg føler de her inne forstår meg på en måte ingen andre kan ❤

Anonymkode: 9af59...09a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fiiol skrev:

Satt første sprøyte med bemfola i runde tre nå, trodde jeg var så rutinert, så jeg slurvet og glemte å stille den inn før jeg stakk den inn. Når jeg knotet med det etter spissen var inni, mistet jeg sprøyten. Har nå et realt blåmerke som er så stort og stygt, at jeg blir rett og slett kvalm/uvel av å se på det.

Blir nesten nervøs for at det jeg ved uhell gjorde var «farlig». 😖 

Det går fint, men ser ikke pent ut. 

Anonymkode: 07ead...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går fint, men ser ikke pent ut. 

Anonymkode: 07ead...c75

Takk for beroligende svar. Googlet bilder i forsøk på å normalisere det, men ingen av bildene slo mitt eget maleri. Sikkert ikke lov å spør om her, men går det greit å stikke i det på nytt? Tar jo andre siden i morgen, men regner med det ikke er borte på en stund. Dekker halve magen, på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Hører ikke dette bedre til under graviditet-forumet?

 

hilsen langtidsprøver som er her for støtte i blytung situasjon 

Anonymkode: 64659...b0b

Jeg tror ikke jeg bare snakker for meg selv når jeg tenker at positive historier er hjertelig velkomne for de som tross alt har deltatt i langtidsprøvertrådene på IVF her inne.

Når noen har prøvd i mange år så vet de veldig godt hvordan reisen er, og hvor vanskelig det er - og det at noen lykkes er jo faktisk en stor støtte på veien for mange (selv om det også kan være vanskelig når noen får positive tester akkurat når en selv sitter og aborterer eller noe liksom - akkurat  slike tilfeller er det jo kanskje lurt at en selv tar en pause fra forumet om en ikke orker å forholde seg til andres mulige graviditet).

Jeg synes iallefall det er veldig fint å se at andre lykkes, spesielt når det er førstegangsprøvere - og spesielt når jo alle her inne etterhvert har hatt en lang og tøff prosess.

Jeg tror nok mange IVF` ere har vanskelig for å ta innover seg at en påbegynt graviditet kan bli en frisk baby, spesielt om man har mistet på veien eller bare aldri har opplevd positive tester selv med mange års innsats. Da føler det nok tryggere å henge litt inn på prøverforumene/dagbøker inntil man føler seg helt trygg - som sikkert er iallefall i uke 12 og sikkert uke 18 for de fleste.

Men selvsagt, annonsering av graviditet fra noen som ikke egentlig har prøvd noe særlig eller ikke har hatt IVF/stimulering kan jo gjerne tas under graviditet generelt/prøveforumet. 

Men jeg synes iallefall det varmer i hjertet når noen lykkes - det er viktig å få de positive historiene også tenker jeg :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var jo skrevet av en langtisprøver, som selv har stått i en blytung situasjon. Nå har hun endelig blitt gravid, og vil så klart dele det med dem hun best kan identifisere seg meg- nemlig langtidsprøverne. Jeg har selv vært prøver i flere år med x antall aborter bak meg, og er endelig gravid. Likevel er det her inne jeg leser og ikke på gravid- forumet, for jeg føler de her inne forstår meg på en måte ingen andre kan ❤

Anonymkode: 9af59...09a

Tusen takk!💝 og masse lykke til med graviditeten!🤞🏻❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...