Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

1 time siden, Wiley skrev:

Kan helt fint settes i magen også, det gjorde jeg. Fikk bare beskjed om å sette den der jeg hadde mest fett, så gjør den mindre vondt. 

Takk for svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som har prøvd prednisolon ved forsøk? Hvorfor? Var det klinikk eller fastlege som skrev ut medisinen?

Jeg har nå hatt to EXU, som tyder på at kroppen støter bort egget av en eller annen grunn. Tenker i mitt stille sinn at hvis immunforsvaret var nedsatt ville kanskje kroppen ikke støte fra seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt fyremadel i magen. Ikke noe problem. Synes nålene er bedre (les tynnere) enn orgalutran😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neutral90 skrev:

Er det noen som har prøvd prednisolon ved forsøk? Hvorfor? Var det klinikk eller fastlege som skrev ut medisinen?

Jeg har nå hatt to EXU, som tyder på at kroppen støter bort egget av en eller annen grunn. Tenker i mitt stille sinn at hvis immunforsvaret var nedsatt ville kanskje kroppen ikke støte fra seg...

Jeg gikk på Prednisolon noen måneder før det siste forsøket. Ingen åpenbar grunn til det, mer for å prøve noe nytt. Dette var på en offentlig klinikk. Mitt 5. innsett, er nå gravid i uke 13 :) Kanske verdt å ta opp med klinikken du går på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Neutral90 said:

Er det noen som har prøvd prednisolon ved forsøk? Hvorfor? Var det klinikk eller fastlege som skrev ut medisinen?

Jeg har nå hatt to EXU, som tyder på at kroppen støter bort egget av en eller annen grunn. Tenker i mitt stille sinn at hvis immunforsvaret var nedsatt ville kanskje kroppen ikke støte fra seg...

Jeg har brukt det nå på det siste forsøket når jeg ble gravid (6 innsett) da jeg byttet til privat, har endometriose og tanken er vel at det demper betennelsesnivået i livmoren men der er jo ikke vitenskapen helt tydelig. Da jeg spurte om det på Riksen så var det overhodet ikke et tema, tror de kun bruker det ved spesielle kjente utfordringer med immunsystemet osv. Jeg kan ikke si jeg tenker det er det som gjorde det store utslaget for meg, og det er flere som har prøvd uten suksess men det som er positivt er at de har begynt å skrive det ut som behandling for hypermesis så jeg tenker det i alle fall demper kvalmen litt for meg akkurat nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Neutral90 skrev:

Er det noen som har prøvd prednisolon ved forsøk? Hvorfor? Var det klinikk eller fastlege som skrev ut medisinen?

Jeg har nå hatt to EXU, som tyder på at kroppen støter bort egget av en eller annen grunn. Tenker i mitt stille sinn at hvis immunforsvaret var nedsatt ville kanskje kroppen ikke støte fra seg...

Jeg gikk på det. Det var ved mitt 6. innsett, og den satt😊 Det var privat klinikk og ble satt på det for å senke immunforsvaret. 

Anonymkode: 8d32e...f55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på det. Det var ved mitt 6. innsett, og den satt😊 Det var privat klinikk og ble satt på det for å senke immunforsvaret. 

Anonymkode: 8d32e...f55

Så flott 👍 du fikk det uten at du har en autoimmun sykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Wiley skrev:

Jeg har brukt det nå på det siste forsøket når jeg ble gravid (6 innsett) da jeg byttet til privat, har endometriose og tanken er vel at det demper betennelsesnivået i livmoren men der er jo ikke vitenskapen helt tydelig. Da jeg spurte om det på Riksen så var det overhodet ikke et tema, tror de kun bruker det ved spesielle kjente utfordringer med immunsystemet osv. Jeg kan ikke si jeg tenker det er det som gjorde det store utslaget for meg, og det er flere som har prøvd uten suksess men det som er positivt er at de har begynt å skrive det ut som behandling for hypermesis så jeg tenker det i alle fall demper kvalmen litt for meg akkurat nå. 

 

17 timer siden, Mamma til én skrev:

Jeg gikk på Prednisolon noen måneder før det siste forsøket. Ingen åpenbar grunn til det, mer for å prøve noe nytt. Dette var på en offentlig klinikk. Mitt 5. innsett, er nå gravid i uke 13 :) Kanske verdt å ta opp med klinikken du går på?

Takk for at dere deler. Må ringe til st Olavs i morgen så skal lufte tanken da 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Neutral90 skrev:

Er det noen som har prøvd prednisolon ved forsøk? Hvorfor? Var det klinikk eller fastlege som skrev ut medisinen?

Jeg har nå hatt to EXU, som tyder på at kroppen støter bort egget av en eller annen grunn. Tenker i mitt stille sinn at hvis immunforsvaret var nedsatt ville kanskje kroppen ikke støte fra seg...

Jeg har stått på Prednisolon begge gangene jeg ble gravid (en naturlig og en IVF), men mistet allikevel begge gangene. Så for meg har det ikke hatt noe å si. Jeg står på Prednisolon pga Autoimmun sykdom. Verste medisinen jeg vet om, jeg har så enormt med bivirkninger på den.

Anonymkode: 09e5f...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Wiley skrev:

Jeg har brukt det nå på det siste forsøket når jeg ble gravid (6 innsett) da jeg byttet til privat, har endometriose og tanken er vel at det demper betennelsesnivået i livmoren men der er jo ikke vitenskapen helt tydelig. Da jeg spurte om det på Riksen så var det overhodet ikke et tema, tror de kun bruker det ved spesielle kjente utfordringer med immunsystemet osv. Jeg kan ikke si jeg tenker det er det som gjorde det store utslaget for meg, og det er flere som har prøvd uten suksess men det som er positivt er at de har begynt å skrive det ut som behandling for hypermesis så jeg tenker det i alle fall demper kvalmen litt for meg akkurat nå. 

Gjør de det? Kan ikke akkurat se at det er positivt. Prednisolon kan jo være skadelig for fosteret og bør helst unngås. Er virkelig Prednisolon så effektivt mot svangerskapskvalme at det er verdt risikoen? Har aldri hørt at det hjelper mot kvalme.

Anonymkode: 09e5f...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neutral90 skrev:

Så flott 👍 du fikk det uten at du har en autoimmun sykdom?

Det stemmer. Jeg spurte ikke om det, det var klinikken som foreslo det. Selvfølgelig vanskelig å si om det var akkurat derfor, hadde jo prøvd ganske mye forskjellig. 

Enig med hun som sier at den er ille medisin, med mye bivirkninger, men man blir ganske desperat etter å prøve nye ting når det gang etter gang ikke går. 

Anonymkode: 8d32e...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer. Jeg spurte ikke om det, det var klinikken som foreslo det. Selvfølgelig vanskelig å si om det var akkurat derfor, hadde jo prøvd ganske mye forskjellig. 

Enig med hun som sier at den er ille medisin, med mye bivirkninger, men man blir ganske desperat etter å prøve nye ting når det gang etter gang ikke går. 

Anonymkode: 8d32e...f55

Jeg har gått på prednisolon før, og hadde null bivirkninger (som var negative, gikk ned noen kg på det, noe som ikke er negativt). Så det er ikke en hindring for meg i alle fall 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Gjør de det? Kan ikke akkurat se at det er positivt. Prednisolon kan jo være skadelig for fosteret og bør helst unngås. Er virkelig Prednisolon så effektivt mot svangerskapskvalme at det er verdt risikoen? Har aldri hørt at det hjelper mot kvalme.

Anonymkode: 09e5f...6c3

Jepp, vet de gjør det i England og USA i alle fall. Det er vel først etter uke 12 man skal slutte med prednisolon for å unngå den risikoen, så regner med at det er før den tid for de som får det. De som har gått på det og slitt med kvalme sier det demper, at kvalmen tar seg opp når man trapper ned. Har foreløpig ingen erfaring selv siden jeg kun er i uke 7, så jeg kjenner litt på kvalme nå og lurer litt på om det blir verre når jeg slutter med prednisolonen snart. Vi får se.

Har heller ikke hatt noen bivirkninger av prednisolonen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Wiley skrev:

Jepp, vet de gjør det i England og USA i alle fall. Det er vel først etter uke 12 man skal slutte med prednisolon for å unngå den risikoen, så regner med at det er før den tid for de som får det. De som har gått på det og slitt med kvalme sier det demper, at kvalmen tar seg opp når man trapper ned. Har foreløpig ingen erfaring selv siden jeg kun er i uke 7, så jeg kjenner litt på kvalme nå og lurer litt på om det blir verre når jeg slutter med prednisolonen snart. Vi får se.

Har heller ikke hatt noen bivirkninger av prednisolonen. 

Takk for svar, dette var helt nytt for meg. Alltid greit å lære noe nytt 🙂

Anonymkode: 09e5f...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jeio skrev:

Jeg fikk se en liten bønne med hjerteaktivitet og alt i orden i dag🥰

Gratulerer! 😃👍🏻 Ubeskrivelig følelse!

Det fikk også jeg oppleve forrige uke. Hos meg er det hjerter som slår🙈 Men det ene fosteret er ikke frisk og utvikler seg ikke som den skal. Må til ny kontroll neste uke for å sjekke om den lever fortsatt. 

Masse lykke til videre!💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Blomst37 skrev:

Gratulerer! 😃👍🏻 Ubeskrivelig følelse!

Det fikk også jeg oppleve forrige uke. Hos meg er det hjerter som slår🙈 Men det ene fosteret er ikke frisk og utvikler seg ikke som den skal. Må til ny kontroll neste uke for å sjekke om den lever fortsatt. 

Masse lykke til videre!💝

Tusen takk🥰 Masse lykke til neste uke! Håper på et mirakel, og hvis ikke så håper jeg alt er bra med den som er frisk🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Jeio skrev:

Tusen takk🥰 Masse lykke til neste uke! Håper på et mirakel, og hvis ikke så håper jeg alt er bra med den som er frisk🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Tusen takk!🙏🏻🥰 Det blir spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Jeio skrev:

Jeg fikk se en liten bønne med hjerteaktivitet og alt i orden i dag🥰

Nesten det samme som for oss, bare at vi fikk se to bønner med hjerteaktivitet.. 😱😍

Hadde først to innsett uten resultat, og denne gangen to egg inn hvor det ene ikke var i så veldig god kvalitet.. 8 uker på vei, har ikke helt sunket inn ennå, mye kan jo skje, men.. forklarer vel den ekstreme kvalmen i sommer..

Anonymkode: bda4f...8a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nesten det samme som for oss, bare at vi fikk se to bønner med hjerteaktivitet.. 😱😍

Hadde først to innsett uten resultat, og denne gangen to egg inn hvor det ene ikke var i så veldig god kvalitet.. 8 uker på vei, har ikke helt sunket inn ennå, mye kan jo skje, men.. forklarer vel den ekstreme kvalmen i sommer..

Anonymkode: bda4f...8a3

Magisk🥰 Jeg satt inn to første gang, begge festet seg, men sluttet å utvikle seg rundt uke 5. Men jeg ønsket å sette inn ett og ett nå med de tre blastoene vi har fryst Separat. Jeg hadde mange flere tidlige symptomer når det var to der. Jeg ble fortere sliten og hadde store ømme mørke pupper. Men da rakk jeg ikke å bli kvalm. Nå er jeg kvalm og bittelitt sliten bare. Så det er tydelig flere/sterkere symptomer når det er to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...