Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen hjertelig takk for oppklaring. Siden alt er normalt med meg kunne jeg regne med å gå ut flere egg så da har jeg kanskje mulighet til flere innsett på samme forsøk da. Som ikke koster meg noe mer? Skal ha en time snart,hvor jeg selvfølgelig kan spørre, er bare så spent. 

Anonymkode: 8a891...436

Ikke for å være kjipt, men vær også forberedt på dårlige nyheter.. Hos meg forventet de mange fine egg, men fikk bare ut 4, hvor kun 1 overlevde til innsett.. Var relativt sjokka siden de hadde skrytt så mye på ultralydene.. hun sa det var uvanlig da, men greit å være litt forberedt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen hjertelig takk for oppklaring. Siden alt er normalt med meg kunne jeg regne med å gå ut flere egg så da har jeg kanskje mulighet til flere innsett på samme forsøk da. Som ikke koster meg noe mer? Skal ha en time snart,hvor jeg selvfølgelig kan spørre, er bare så spent. 

Anonymkode: 8a891...436

Det er også mange uforklarlig barnløse, der undersøkelser og prøver viser alt innen normalen, men likevel så går man gjennom flere forsøk. Det er fint å være optimistisk, men samtidig greit å ha en innstilling om at ivf ikke nødvendigvis er en «quick fix». Egentlig mest for å beskytte seg selv. 

Anonymkode: 2934a...a6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har gått til noe type samtaleterapi på grunn av prosessen/situasjonen? Synes alt av og til er så fryktelig tungt. Blir deprimert også når forsøkene er negative, ikke nødvendigvis så lenge, men er satt ut av drift en måneds tid etterpå. Ønsker å høre erfaringer.

Anonymkode: 64659...b0b

Jeg har ikke hatt noen planlagte samtaler, men snakket litt med hun ferilitetscoachen på medicus på telefon ved planlegging av forsøk. Hun tilbyr samtaler, og jeg synes hun var helt super å snakke med. Så jeg kan anbefale henne hvis du trenger noen. Det er uavhengig av hvor du får behandling ellers. 

Anonymkode: d5af7...1ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, prøverpåny skrev:

Det var vel kanskje ikke et helt oppløftende svar og det du hadde håpet på.. Fikk du noe opplegg videre hos Olga? Er redd det er det samme med mine egg også, som bare dør ut rett etter befruktning. 

Hun ga oss en annen pakke med garanti. 

2 forsøk med egne egg og 2 med egg donor hvis det ikke går 

 Men det koster over 21 000 euro.... 

Kan også velge bare 1 forsøk. 

Men tror vi velger Hellas, de er veldig opptatt av immunologi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AM11 skrev:

Ikke for å være kjipt, men vær også forberedt på dårlige nyheter.. Hos meg forventet de mange fine egg, men fikk bare ut 4, hvor kun 1 overlevde til innsett.. Var relativt sjokka siden de hadde skrytt så mye på ultralydene.. hun sa det var uvanlig da, men greit å være litt forberedt😊

 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er også mange uforklarlig barnløse, der undersøkelser og prøver viser alt innen normalen, men likevel så går man gjennom flere forsøk. Det er fint å være optimistisk, men samtidig greit å ha en innstilling om at ivf ikke nødvendigvis er en «quick fix». Egentlig mest for å beskytte seg selv. 

Anonymkode: 2934a...a6a

Tusen takk for svar. Er litt klar over det, men tror jeg kommer til å bli veldig skuffa da. 

Jeg har vært gravid før også. 

Problemet er 3 inseminasjoner vs 1 prøverørforsøk. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aaa08 skrev:

Hun ga oss en annen pakke med garanti. 

2 forsøk med egne egg og 2 med egg donor hvis det ikke går 

 Men det koster over 21 000 euro.... 

Kan også velge bare 1 forsøk. 

Men tror vi velger Hellas, de er veldig opptatt av immunologi 

Det var en stiv pris ja 😳

Det blir veldig spennende å følge veien din videre! Dere er tøffe som orker å stå i det så lenge ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Tusen takk for svar. Er litt klar over det, men tror jeg kommer til å bli veldig skuffa da. 

Jeg har vært gravid før også. 

Problemet er 3 inseminasjoner vs 1 prøverørforsøk. 

Anonymkode: 8a891...436

Personlig ville jeg valgt prøverør, men det er jo egentlig umulig å anbefale noe for deg uten å være lege. Det er jo så mange variabler som gjør at det ikke fungerer for et par. Vi spurte Fertilitetssenteret om inseminasjon mens vi ventet på prøverør offentlig, men det sa de var penger ut vinduet for vår del. Vi har et felles barn og vært gravid mange ganger, men ikke fått til barn nr. to.

Har ikke klinikken/sykehuset du er tilknyttet gitt deg noen anbefalinger? Står du i kø offentlig?

Legge til: vi har nå hatt fem uttak og to innsett, men ingen graviditet så langt

Endret av prøverpåny
Legge til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, prøverpåny skrev:

Personlig ville jeg valgt prøverør, men det er jo egentlig umulig å anbefale noe for deg uten å være lege. Det er jo så mange variabler som gjør at det ikke fungerer for et par. Vi spurte Fertilitetssenteret om inseminasjon mens vi ventet på prøverør offentlig, men det sa de var penger ut vinduet for vår del. Vi har et felles barn og vært gravid mange ganger, men ikke fått til barn nr. to.

Har ikke klinikken/sykehuset du er tilknyttet gitt deg noen anbefalinger? Står du i kø offentlig?

Legge til: vi har nå hatt fem uttak og to innsett, men ingen graviditet så langt

Står i kø offentlig og fått første timen, sikkert bare for å snakke. Siden vi må ha donor og vi ikke har så mange donorer i Norge, regner jeg med det vil ta veldig lang tid.

Hos oss sa de at de ikke kunne gi noen klar anbefaling da alt er normalt med meg. 

Det er en klar årsak til at vi ikke blir gravide, men selvfølgelig kan det være feil med meg også. Som ikke er oppdaget og dette er jeg veldig redd for.  Alt er normalt med mensen og blodprøver pluss at jeg tidligere ble gravid. (uten at jeg prøvde, valgte abort. Helt sykt å tenke på nå) Ingen tilsier heldigvis at noe er galt med meg. 

Uff håper det sitter snart 😕! Må være slitsom prosess 

 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer fremdeles på dette 😊

Anonymkode: 8a891...436

Ja😊3 ferskforsøk

Endret av Betta123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er jeg, kvinnen helt normal, mens mannen er problemet. Jeg lurer på hva jeg skal velge, økonomisk har vi foreløpig råd til 1 prøverørsforsøk, men 3 inseminasjoner. Jeg aner ikke hva jeg skal velge. (med donor) 

Så om noen kan si noe for eller i mot så kjør på. 

Anonymkode: 8a891...436

Dette bør du ikke ta her, du burde spørre klinikken. Det er jo et medisinsk råd du trenger utfra din situasjon.

De færrester her inne har donorforsøk.

Ved enkeltforsøk er kontraktsbetingelsene annerledes (og ofte mye dyrere) enn pakkeforsøk.

Eksempelvis har jeg måttet avbryte ett forsøk da det ikke kom til innsett, fikk bare ut egg som ikke ble befruktet. Da betalte jeg ikke for å avbryte forsøket, det hadde jeg måttet betale for om jeg bare hadde enkeltforsøk (slik jeg forstår kontrakten). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fnugg skrev:

Dette bør du ikke ta her, du burde spørre klinikken. Det er jo et medisinsk råd du trenger utfra din situasjon.

De færrester her inne har donorforsøk.

Ved enkeltforsøk er kontraktsbetingelsene annerledes (og ofte mye dyrere) enn pakkeforsøk.

Eksempelvis har jeg måttet avbryte ett forsøk da det ikke kom til innsett, fikk bare ut egg som ikke ble befruktet. Da betalte jeg ikke for å avbryte forsøket, det hadde jeg måttet betale for om jeg bare hadde enkeltforsøk (slik jeg forstår kontrakten). 

De anbefalte oss ingenting siden det medisinsk med meg ikke noe tilsier at noe er galt, så vi kan velge mellom dette. På grunn av økonomi, står vaøget mellom 3pk inseminasjon eller 1 prøverør forsøk. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De anbefalte oss ingenting siden det medisinsk med meg ikke noe tilsier at noe er galt, så vi kan velge mellom dette. På grunn av økonomi, står vaøget mellom 3pk inseminasjon eller 1 prøverør forsøk. 

Anonymkode: 8a891...436

Hm....ser at det er veldig vanskelig.

Selv hadde jeg opplev ett enkeltforsøk som veldig utfordrende om jeg ble gitt valget. IVF/prøverør er overhodet ikke noen garanti eller suksessoppskrift akkurat.

Jeg tror jeg hadde fokusert mest på om det var mulig å spare til en 3pakke dersom de 3 inseminasjonene ikke funket. Har dere mulighet til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fnugg skrev:

Hm....ser at det er veldig vanskelig.

Selv hadde jeg opplev ett enkeltforsøk som veldig utfordrende om jeg ble gitt valget. IVF/prøverør er overhodet ikke noen garanti eller suksessoppskrift akkurat.

Jeg tror jeg hadde fokusert mest på om det var mulig å spare til en 3pakke dersom de 3 inseminasjonene ikke funket. Har dere mulighet til det?

Tror det kan bli tøft, siden det ikke bare er de 3 prøverørsforsøkene som koster, men også donor, barnerett og få det tilsendt koster penger. Men selvfølgelig ønsket mitt om barn er så stort så fått det til skulle jeg, med litt tid på meg. 

Problemet er også at jeg skulle ønske det gikk fort, så fort som mulig. Ikke fordi jeg bare må ha barn nå, men en annen grunn. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt sommerferie fra alt med ivf, men nå er jeg tilbake med litt mer ladede batterier 👍 Har vært veldig deilig med ferie og koble ut alle tanker. Vi har vært tre uker i varmere strøk og to uker i Norge, og det har vært skikkelig luksus med så lang ferie 🤩! Har også feiret min 40-årsdag, var redd det skulle bli en trist dag med tanke på jo eldre man blir jo dårligere sjanser.... men ble en koselig dag☺️

Så fantastiske nyheter @Blomst37 💗 med bankende hjerter på UL. Krysser fingrene for at UL i morgen også går veldig bra 🤞!

@Wiley, jeg har også sett i din dagbok for noen dager siden og så utrolig herlig med hjerteslag på UL💗! Gleder meg så veldig på dine vegne!! 

Til @Aaa08, dere er jammen tøffe og står i mye! Jeg har også kontakt med Olgas klinikk og er spent på hva de vil anbefale meg. Jeg tror jeg hadde gått for Russland om mannen hadde vært med på det, han er skeptisk, men jeg har fått et veldig godt inntrykk av den faglige kompetansen der! Hellas kjenner jeg ikke til. 

For egen del er planen laparaskopi nå i august og så antakelig et forsøk til med egne egg, evt også fryseforsøk med to vi har på frys. Fikk nettopp svar på AMH-prøven fra i sommer, den var på 21 som er veldig bra for min alder - dvs det burde antakelig være et godt egg et sted .... bare spørsmål om hvor lenge man skal lete! 

Håper det blir en god høst for oss alle 🤞

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har to uker gått og vi har vært på ny kontroll. Sist så vi to bankende hjerter. I dag var det bare ett hjerte som slå. Den ene tvillingen som legen mente at var syk, har vokst litt siden sist, men det var ikke noe liv der i dag... MEN den andre har vokst veldig, hjertet banker og vi fikk også se masse bevegelser😍🙏🏻 

Tårer bare spruter i dag🙈 Vi skjønner fortsatt ikke at vi har kanskje klart det etter så mange år med håp, små oppturer og skikkelig nedturer. 🙏🏻🤞🏻 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Blomst37 skrev:

Da har to uker gått og vi har vært på ny kontroll. Sist så vi to bankende hjerter. I dag var det bare ett hjerte som slå. Den ene tvillingen som legen mente at var syk, har vokst litt siden sist, men det var ikke noe liv der i dag... MEN den andre har vokst veldig, hjertet banker og vi fikk også se masse bevegelser😍🙏🏻 

Tårer bare spruter i dag🙈 Vi skjønner fortsatt ikke at vi har kanskje klart det etter så mange år med håp, små oppturer og skikkelig nedturer. 🙏🏻🤞🏻 

Hører ikke dette bedre til under graviditet-forumet?

 

hilsen langtidsprøver som er her for støtte i blytung situasjon 

Anonymkode: 64659...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Naomi1988 skrev:

5 egg ut i dag, dyrkes 5 dager, håper på at det ligger gullegg der denne gangen🤞🤞

Lykke til! Håper du blir gravid 😊

Anonymkode: 8a891...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hører ikke dette bedre til under graviditet-forumet?

 

hilsen langtidsprøver som er her for støtte i blytung situasjon 

Anonymkode: 64659...b0b

Du har sikkert rett. Jeg var egentlig litt usikker om jeg skal skrive innlegg i dag, men tenkte siden jeg har vært her lenge, får bare oppdatere på at den ene embryo hadde ikke klart seg alikevel. 

Masse lykke til alle tøffe jenter!🙏🏻🤞🏻💝

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blomst37 skrev:

Da har to uker gått og vi har vært på ny kontroll. Sist så vi to bankende hjerter. I dag var det bare ett hjerte som slå. Den ene tvillingen som legen mente at var syk, har vokst litt siden sist, men det var ikke noe liv der i dag... MEN den andre har vokst veldig, hjertet banker og vi fikk også se masse bevegelser😍🙏🏻 

Tårer bare spruter i dag🙈 Vi skjønner fortsatt ikke at vi har kanskje klart det etter så mange år med håp, små oppturer og skikkelig nedturer. 🙏🏻🤞🏻 

Så bra at den ene ser flott ut👍😊👏💗! Herlig å høre!! Veldig glad for deg - veldig velfortjent etter alt dere har vært gjennom!! Sender deg en stor klem og oppdater gjerne om hvordan det går med deg videre - håper du får et veldig fint svangerskap 💗🤞😊 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...