Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

På 25.6.2019 den 20.24, AnonymBruker skrev:

Noen som har peiling på refusjonsordning hos HELFO når man tar ivf privat? Har man krav på noe? Håper på noe svar. Vi har blitt anbefalt dette, men er 80.000+ for tre forsøk privat. Redd for å måtte vente flere mnd offentlig og gå igjennom «samme utredning» om vi skal til det offentlige. 

Hilsen en som er lei av å være prøver.

Anonymkode: a5983...966

Går du privat i utlandet, og er godkjent til prøverør i Norge, så får du  en del av pengene tilbake fra helfo for forsøkene også, ikke bare medisiner 

Endret av Aaa08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har testdag på mandag, men så klarte ikke å vente lenger 🙈 Tok test i dag og den var ganske sterk positiv! Tok i går også, den var svakere enn i dag. Digitaltest viste også «gravid 1-2 uker» 🙏🏻🤞🏻. Blir spennende hva hcg verdier ligger på på mandag. Tørr ikke å juble helt ennå. Det er forsøk 5 for oss og vært gravid 3 ganger før. Det er frysforsøk og trodde virkelig ikke at den sitter denne gangen også spesielt når legen var ganske skeptisk. Nå er det bare å krysse videre alt vi kan🙏🏻🤞🏻

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Grattis med positiv test. Håper det holder hele veien for deg denne gangen!!

Tusen takk!🙏🏻💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @Blomst37! 🌸

kan noen forklare meg gangen i et fryseforsøk? Vi ble gravid på første ferskforsøk med det var utenfor livmoren. Sykehuset gynpol er stengt i tre uker fremover og vil heller ikke melde inn dette som negativt forsøk før hcg er 0. 

 

Vi ønsker sterkt å ha et fryseforsøk i august (fordi vi har lang reisevei til sykehuset og har ferie da), vet noen hvor lenge før st Olavs må ha beskjed om at vi vil ha forsøket? De er jo avhengig av at legen melder inn ferskforsøk fra mai som negativt, men de er som sagt stengt tre uker fremover - st Olavs er stengt til og med ut juli, så hvis syklus er rett så vil st Olavs få beskjed ca en uke før vi bør sette inn egget. Er dette mulig? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra @Blomst37!! Skjønner du er skeptisk men det kan jo fort gå fint også!

@Neutral90 tror det skal holde hardt, har ikke erfaring med St Olavs men de må jo sette opp resept og avtale til UL. Vanlig styrt syklus begynner på dag 1 av mensen med østrogen, så er første UL gjerne mellom dag 10-12  og innsett kommer an på tykkelse av slimhinne og hvor gammelt embryoet er, men fra dag 14-18 er relativt normalt. Rikshospitalet satte gjerne opp en tentativ uke for innsett en syklus før du begynner på medisiner så sant det var plass men har ventet både 3 og 4 måneder på fryseforsøk fra meldt inn negativt forsøk dessverre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Neutral90 Men du har evt resepter i orden så du får hentet ut det tidsnok? Vet du om det er aktuelt med styrt eller naturlig syklus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Patriotpaula skrev:

@Neutral90 Men du har evt resepter i orden så du får hentet ut det tidsnok? Vet du om det er aktuelt med styrt eller naturlig syklus? 

Naturlig syklus! Må til Ålesund sykehus for ul og det blir hentet ut medisiner der. Vet du når i syklus jeg må starte på medisiner? Etter ul eller før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Wiley skrev:

Hurra @Blomst37!! Skjønner du er skeptisk men det kan jo fort gå fint også!

@Neutral90 tror det skal holde hardt, har ikke erfaring med St Olavs men de må jo sette opp resept og avtale til UL. Vanlig styrt syklus begynner på dag 1 av mensen med østrogen, så er første UL gjerne mellom dag 10-12  og innsett kommer an på tykkelse av slimhinne og hvor gammelt embryoet er, men fra dag 14-18 er relativt normalt. Rikshospitalet satte gjerne opp en tentativ uke for innsett en syklus før du begynner på medisiner så sant det var plass men har ventet både 3 og 4 måneder på fryseforsøk fra meldt inn negativt forsøk dessverre. 

Hei og takk for svar! Burde nevnt at det er i naturlig syklus :) endrer det noe tror du? St Olavs sier bare at de prøver så godt de kan å få til fryseforsøk raskt og uten ventetid, men så lenge de ikke har fått bekreftelse på negativt forsøk så er de heller lite intr i å snakke med meg og gi info 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Neutral90 skrev:

Naturlig syklus! Må til Ålesund sykehus for ul og det blir hentet ut medisiner der. Vet du når i syklus jeg må starte på medisiner? Etter ul eller før?

Det kan være at de vil ha deg på letrozol, og det er noe du skal ta tidlig i syklusen. Så da blir UL etter medisiner :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Det kan være at de vil ha deg på letrozol, og det er noe du skal ta tidlig i syklusen. Så da blir UL etter medisiner :) 

Takk for svar, da spørs det om jeg må ta en tlf før st Olavs stenger for å høre om de kan skrive ut medisin på forhånd :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Neutral90 skrev:

Takk for svar, da spørs det om jeg må ta en tlf før st Olavs stenger for å høre om de kan skrive ut medisin på forhånd :) 

Det gjør du nok lurt i :) Det er ikke alle i naturlig syklus som tar letrozol heller, men det kan være. Litt individuelt når man tar letrozol, stort sett mellom CD 2-3 frem til 7-8 :) Så greit å ha det i hus før du begynner å blø 👌🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Det gjør du nok lurt i :) Det er ikke alle i naturlig syklus som tar letrozol heller, men det kan være. Litt individuelt når man tar letrozol, stort sett mellom CD 2-3 frem til 7-8 :) Så greit å ha det i hus før du begynner å blø 👌🏼 

Takk igjen, er så flott å kunne spør OG få svar, det er noe jeg setter stor pris på 🥰 føler ikke at spesialisthelsetjenesten er tilgjengelig for spm og fastlege vet ikke nok/noe om prosessen, så da er KG gull verdt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Blomst37 skrev:

Jeg har testdag på mandag, men så klarte ikke å vente lenger 🙈 Tok test i dag og den var ganske sterk positiv! Tok i går også, den var svakere enn i dag. Digitaltest viste også «gravid 1-2 uker» 🙏🏻🤞🏻. Blir spennende hva hcg verdier ligger på på mandag. Tørr ikke å juble helt ennå. Det er forsøk 5 for oss og vært gravid 3 ganger før. Det er frysforsøk og trodde virkelig ikke at den sitter denne gangen også spesielt når legen var ganske skeptisk. Nå er det bare å krysse videre alt vi kan🙏🏻🤞🏻

Så flott, @Blomst37💗💗💗 krysser alt jeg kan for deg, virkelig 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2019 den 17.20, Aaa08 skrev:

Går du privat i utlandet, og er godkjent til prøverør i Norge, så får du  en del av pengene tilbake fra helfo for forsøkene også, ikke bare medisiner 

Hvordan kan man bli godkjent i Norge da? Skjønner ikke helt gangen i dette :( 

legen på fertilitetssentret sa vi skulle prøve selv i juli pga de har stengt. Funker ikke dette anbefaler han oss ivf.. skriver han et skrev da på en måte som vi må legge ved noe vi søker? 

Anonymkode: a5983...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Neutral90 skrev:

Gratulerer @Blomst37! 🌸

kan noen forklare meg gangen i et fryseforsøk? Vi ble gravid på første ferskforsøk med det var utenfor livmoren. Sykehuset gynpol er stengt i tre uker fremover og vil heller ikke melde inn dette som negativt forsøk før hcg er 0. 

 

Vi ønsker sterkt å ha et fryseforsøk i august (fordi vi har lang reisevei til sykehuset og har ferie da), vet noen hvor lenge før st Olavs må ha beskjed om at vi vil ha forsøket? De er jo avhengig av at legen melder inn ferskforsøk fra mai som negativt, men de er som sagt stengt tre uker fremover - st Olavs er stengt til og med ut juli, så hvis syklus er rett så vil st Olavs få beskjed ca en uke før vi bør sette inn egget. Er dette mulig? 

 

Du bør kontakte dem så fort som mulig for å sjekke om de har kapasitet i august, hvis de har det kan de fikse de reseptene du eventuelt trenger. Å ringe dem en uke før du skulle hatt innsett er ikke noe jeg ville satset på, st Olavs er ikke kjent for å være fleksible akkurat. Selv har jeg hatt tre fryseforsøk, to i naturlig syklus, ingen av dem krevde noen andre medisiner enn progesteronstøtte etter positiv EL-test. Men det sier de fra om når du ringer dem 😊

Legen min har heller aldri vært i kontakt med dem, jeg har selv ringt inn alle resultatene fra forsøkene mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Blomst37 skrev:

Jeg har testdag på mandag, men så klarte ikke å vente lenger 🙈 Tok test i dag og den var ganske sterk positiv! Tok i går også, den var svakere enn i dag. Digitaltest viste også «gravid 1-2 uker» 🙏🏻🤞🏻. Blir spennende hva hcg verdier ligger på på mandag. Tørr ikke å juble helt ennå. Det er forsøk 5 for oss og vært gravid 3 ganger før. Det er frysforsøk og trodde virkelig ikke at den sitter denne gangen også spesielt når legen var ganske skeptisk. Nå er det bare å krysse videre alt vi kan🙏🏻🤞🏻

Hurra🎉🎉 Gratulerer så masse!! Jeg krysser alt jeg har for at den sitter🤞🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått donorsæd inseminert/prøverør på offentlig sykehus her? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere med bading etter innsett i denne sommervarmen?

Jeg hadde innsett 11/6, negativt test 26/6 og sluttet også på alle medisiner da. Er jeg forsatt i fare for infeksjoner osv nå? Er hele badesommeren ødelagt😥 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...