Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Blomst37 skrev:

Åh nei så forferdelig trist!😢 Sender deg masse gode varme tanker og en stor klem❤️

 

Det er veldig trist og det føles så uendelig meningsløst... 😕 Nå som jeg endelig var blitt gravid... 💔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Fiiol skrev:

Så tragisk. Jeg føler sånn med deg. Stor klem til deg. Nå blir det deilig sommerferie og ro for kroppen. Plutselig er du i gang igjen. Etter min MA sitter jeg nå med nytt håp, og har fått en liten blasto satt inn i dag. Alt blir bedre med tiden. ❤️

Mange av de som har mistet kjenner vel litt på de samme følelsene 😕 Veldig trist å miste spireliten 💔 Må helt tilbake igjen til start siden vi ikke fikk noen på frys utenom nettopp spireliten 😣 Blir matt bare jeg tenker på det. 

Jeg krysser fingrene for deg - at de har satt inn en blasto av ypperste kvalitet, at du får en veldig positiv test om et par uker og at spiren holder hele veien denne gangen ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Mange av de som har mistet kjenner vel litt på de samme følelsene 😕 Veldig trist å miste spireliten 💔 Må helt tilbake igjen til start siden vi ikke fikk noen på frys utenom nettopp spireliten 😣 Blir matt bare jeg tenker på det. 

Jeg krysser fingrene for deg - at de har satt inn en blasto av ypperste kvalitet, at du får en veldig positiv test om et par uker og at spiren holder hele veien denne gangen ❤️

Ikke bli matt, det kommer til å gå fint. Vi rykket også tilbake til start. Stimulering, sprøyter, hormoner, følelser, etc. var utrolig mye mindre overveldende enn det var første gangen. Og, alt gikk superfort når vi kom i gang igjen. Er jo redd for gjentakelse, og blir nok ikke like glad for en ev. positiv test som jeg ble sist. Kommer heller ikke til å glede meg til UL. Men, enn så lenge prøver jeg å tenke positivt alt jeg kan. 

Takk. ❤️ Embryologen var overveldet over hvor fin denne var, finere enn den forrige de satt inn, som også var god kvalitet. Så jeg kan ikke annet enn å håpe! Det er nok den eneste vi har. To andre skal kanskje fryses, men de utvikler seg treigt. Jeg krysser fingrene for at det går fint for dere neste gang, at det føles som om det går fort, og at spiren sitter! Klisje; men jeg innså etterhvert at den forferdelige aborten og alle følelsene har knyttet meg og samboer min nærmere hverandre. Ta vare på hverandre og nyt sommeren ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fiiol Det går nok helt sikkert fint, men jeg synes ikke de ukene med stimulering var noe hurramegrundt akkurat 🤷‍♀️ Nå vet jeg i det minste hva jeg går til. Tror de skal gjøre noen endringer siden vi fikk så dårlig resultat, vet at det blir ICSI blant annet. Jeg håper bare at de får meg gjennom et ferskforsøk denne gangen, og at det ikke ender med overstimulering, uendelig lang venting, fryseforsøk og ukesvis med støttebehandling en gang til 😣 Tror jeg kommer til å tenke det samme som du skriver, kommer ikke til å glede meg så mye over positiv test, ikke kommer jeg til å se frem til ultralyd og ikke kommer jeg til å dele det med en sjel før laaangt uti svangerskapet. Viktig å tenke positiv oppi alt, men tenker også at man skal være litt realist oppi alt. Fallhøyden kan være stor nok fra før og den blir ikke mindre hvis man bare tenker positivt om hele prosessen.

Håper for deres del at dere kan få på frys i tillegg, det er på et vis en liten «sikkerhet». Egentlig håper jeg aller mest at dere ikke trenger noen flere og at den blastoen som er satt inn er mer enn bra nok 🤞🏻❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 16.16, Blomst37 skrev:

Da er jeg en offisiell ruger 🙈 😍(fryseforsøk). Uff for en nervepirende morgen det har vært. Var livredd at tlf ringer. Begge egg klarte opptining🙏🏻👏🏻. Men kvaliteten på de i dag var ikke på topp😞, spes det ene egget. Begge var super kvalitet den dagen de ble fryst. Legen sa det blir ikke tvillinger, men begge var bra nok for å sette inne. Uff nå er det bare å håpe på at ihvertfall den ene våkner litt mer og utvikler seg videre😰🙏🏻🤞🏻

Nå blir det 12 nervepirrende dager 🙈. Testdagen er 1.juli.

Lykke til, jeg går for at det blir tvillinger💗💗🤞🤞🤞🤞!! Krysser virkelig fingre og tær for deg, kjære du💗 du fortjener det så innmari at det går veien nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Patriotpaula jeg forstår deg godt. Jeg har uansett troen på at det skal gå veien for dere. Ville bare dele med deg at det gikk så mye bedre med en ny runde enn jeg hadde forestilt meg. Har absolutt vekslet mellom å være pessimistisk og likegyldig, men jeg må konsentrere meg om å tenke positivt, for fallhøyden er stor uansett. Håper at et forsøk bak deg, nå fører til mindre sjanse for overstimulering. Det du står i nå er så tungt, men det blir heldigvis bedre. Høres ut som de har en god plan for dere videre. 

Jeg krysser fingrene 🤞🏻❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Waldfee skrev:

Sender deg mange varme tanker, @Patriotpaula💗 Utrolig leit å lese, og jeg vet hvordan det er. Føler med deg! Bruk sommeren godt og det går bedre til høsten 💗

Takk 💗 

@Fiiol Håper jeg følger i dine fotspor og at det ikke blir så tungt som jeg ser for meg det kommer til å bli. Kan ikke akkurat si at jeg føler jeg «skled» gjennom første forsøk. Håper du har rett i det skriver 😊🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 16.16, Blomst37 skrev:

Da er jeg en offisiell ruger 🙈 😍(fryseforsøk). Uff for en nervepirende morgen det har vært. Var livredd at tlf ringer. Begge egg klarte opptining🙏🏻👏🏻. Men kvaliteten på de i dag var ikke på topp😞, spes det ene egget. Begge var super kvalitet den dagen de ble fryst. Legen sa det blir ikke tvillinger, men begge var bra nok for å sette inne. Uff nå er det bare å håpe på at ihvertfall den ene våkner litt mer og utvikler seg videre😰🙏🏻🤞🏻

Nå blir det 12 nervepirrende dager 🙈. Testdagen er 1.juli.

Jeg er helt likt med deg! Hos oss var det bare et av tre som overlevde opptining. Men det trengs bare ett🌱 Jeg har lagt planer hver ettermiddag så jeg skal glemme å tenke på det😂  Masse lykke til- krysser fingre og tær🤞🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Påmfritt skrev:

Jeg er helt likt med deg! Hos oss var det bare et av tre som overlevde opptining. Men det trengs bare ett🌱 Jeg har lagt planer hver ettermiddag så jeg skal glemme å tenke på det😂  Masse lykke til- krysser fingre og tær🤞🏽

Så spennende!🙈😃 Har du testdagen 1.juli også?

Ja det trengs bare ett🤞🏻 Krysser alt jeg har!🙏🏻🤞🏻💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Blomst37 skrev:

Så spennende!🙈😃 Har du testdagen 1.juli også?

Ja det trengs bare ett🤞🏻 Krysser alt jeg har!🙏🏻🤞🏻💓

Test dag 1. juli her også✌🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Waldfee skrev:

Lykke til, jeg går for at det blir tvillinger💗💗🤞🤞🤞🤞!! Krysser virkelig fingre og tær for deg, kjære du💗 du fortjener det så innmari at det går veien nå!

Åh tusen takk!😍🙏🏻 Det varmer hjertet med så mange hyggelige meldinger og støtte her inne!💓

Kjenner at med hvert forsøk vi går gjennom blir jeg mer og mer mentalt utslitt og realiteten at kanskje vi må leve uten barn gjør meg uvell😰 Så nå må det bare gå veien!💓☺️🙏🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Påmfritt skrev:

Test dag 1. juli her også✌🏼 

😍🙈🤞🏻 jeg var flink å ikke teste før testdagen siste forsøket. Får se om jeg er like tålmodig denne gangen☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Blomst37 skrev:

😍🙈🤞🏻 jeg var flink å ikke teste før testdagen siste forsøket. Får se om jeg er like tålmodig denne gangen☺️ 

Sjæl💪🏻 Var helt sikkert på at den satt for jeg hadde flere symptomer forrige gang. Men jeg krysser fingrene for at denne sitter bedre - for oss begge🙌🏼☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i går, og ble satt opp til uttak på tirsdag. Hun var veldig usikker på om hun skulle sette opp mandag eller tirsdag, for noen av eggene (eller hva det er de ser på på skjermen) var store og fine, og andre kunne trenge litt mer tid. Så hun var usikker på hva som var best.

Jeg er så redd for å miste de store og fine når timen ikke er før tirsdag! Er det noen som har vært borti det samme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AM11 skrev:

Var på kontroll i går, og ble satt opp til uttak på tirsdag. Hun var veldig usikker på om hun skulle sette opp mandag eller tirsdag, for noen av eggene (eller hva det er de ser på på skjermen) var store og fine, og andre kunne trenge litt mer tid. Så hun var usikker på hva som var best.

Jeg er så redd for å miste de store og fine når timen ikke er før tirsdag! Er det noen som har vært borti det samme? 

Har vært litt i samme situasjon. I mitt tilfelle kunne man kanskje få ut noen få, men fine, på en mandag, men kunne risikere at disse gikk dunken hvis uttak ble satt til tirsdag, for de var egentlig store nok til å potensielt kunne vært tatt ut allerede fredagen. Uttaket ble satt til tirsdag, for å øke sjansen for å få med noen flere. Jeg vet ikke om de faktisk gikk dunken. Uttaket mitt var uansett ikke noe glanseksempel fordi samtlige av de 15 eggene som ble tatt ut var umodne, selv om størrelsen på folliklene tilsa at det var modent 🤷‍♀️

Det må jo være en «gulrot» for deg å sette uttaket til tirsdag isf mandag? Hvis det betyr at du kan miste de store og fine, så bør det jo være en fordel å ha uttaket på tirsdag, feks at det kan være mulig å få ut enda flere egg ved å vente? Ikke sånn at du potensielt kan tape på det ved å miste de store og fine, i tillegg til at du ikke får noen flere ved å vent en ekstra dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Har vært litt i samme situasjon. I mitt tilfelle kunne man kanskje få ut noen få, men fine, på en mandag, men kunne risikere at disse gikk dunken hvis uttak ble satt til tirsdag, for de var egentlig store nok til å potensielt kunne vært tatt ut allerede fredagen. Uttaket ble satt til tirsdag, for å øke sjansen for å få med noen flere. Jeg vet ikke om de faktisk gikk dunken. Uttaket mitt var uansett ikke noe glanseksempel fordi samtlige av de 15 eggene som ble tatt ut var umodne, selv om størrelsen på folliklene tilsa at det var modent 🤷‍♀️

Det må jo være en «gulrot» for deg å sette uttaket til tirsdag isf mandag? Hvis det betyr at du kan miste de store og fine, så bør det jo være en fordel å ha uttaket på tirsdag, feks at det kan være mulig å få ut enda flere egg ved å vente? Ikke sånn at du potensielt kan tape på det ved å miste de store og fine, i tillegg til at du ikke får noen flere ved å vent en ekstra dag?

Er litt usikker, men virket som at hvis de store holdt seg til tirsdag så ville jeg jo få ut flere fine. For da rakk de andre å vokse litt til. Krysser fingrene for at alle holder til tirsdag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AM11 skrev:

Er litt usikker, men virket som at hvis de store holdt seg til tirsdag så ville jeg jo få ut flere fine. For da rakk de andre å vokse litt til. Krysser fingrene for at alle holder til tirsdag 🙈

Håper at de skjønner at de skal holde seg rolig frem til du setter Ovitrelle, bare de holder seg i ro til da, så er det nå greit :) Lykke til på uttak over helga 🤞🏻🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Håper at de skjønner at de skal holde seg rolig frem til du setter Ovitrelle, bare de holder seg i ro til da, så er det nå greit :) Lykke til på uttak over helga 🤞🏻🙏

Takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 egg ut i dag, måtte være opp klinikken 6.30 fordi det var så mange egg. De trengte litt ekstra tid fordi vi gjør halvparten vanlig ivf og halvparten ISCI. Har ikke gjort så mye annet enn å sove etterpå, det var litt av noen drugs jeg fikk denne gangen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...