fant Skrevet 12. april 2005 #101 Del Skrevet 12. april 2005 Hei hei Lillemilla Stikker bare innom for å hilse på Hvordan går det med planlegginga di? Er du kommet noe lenger med tanke på fotograf og lokalet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemilla Skrevet 13. april 2005 Forfatter #102 Del Skrevet 13. april 2005 Hei! Så koselig at dere stikker innom! :D Jeg er litt på vent akkurat nå... Måtte nettopp si fra meg lokalet vi hadde booket i Bergen, da de ikke kunne holde det lenger, så jeg er helt "on edge" med tanke på at vi BØR få det til i lillebygda nå... Jeg driver å sender mailer med lokale-damen nå, og vi har fått prisene fra 2005, for 2006 var ikke klare enda. Det var en ting jeg lurte på som ikke var skrevet i tilbudet, så der sendte jeg avgårde en ny mail nå. Hvis det ikke blir store forandringer i priser og opplegg for neste år, så er disse lokalene virkelig lovende!! Det er jo selvsagt litt skremmende siden jeg ikke har sett lokalene annet et noen få bilder på nettet, men jeg har fått de anbefalt fra min hjelpende engel, så da regner jeg med at det er koselig der! Tenker vi tar oss en dagstur til innover der når været blir bra igjen! Med fotograf så driver jeg å hører med en Bergensfotograf om han vil være med til bygden og ta bilder der og hva det evt vil koste. Han skulle sende meg mail "over helgen", dvs denne helgen som var og jeg har ikke hørt noe enda, så jeg sendte han en mail idag og spurte hvordan det ligger an. SÅ, imorgen skal jeg på brudekjole-prøving igjen!!!! Det gleder jeg meg masse til, vi skal sjekke ut den salongen vi ikke har vært i enda, og de selger i tillegg Pronovias kjoler.. Tenk om de har den nydelige kjolen jeg vil prøve der da!!! Ellers så er jeg litt opptatt med andre ting enn bryllup også denne uken. Det er en del styrearbeid denne perioden og jeg lader opp til en konkurranse med treningen i helgen. Jeg er litt usikker akkurat vedrørende den, for jeg har vært borte en mnd i forbindelse med sykdom hos lillejenta og meg, så om resultatene er bra nok fordet får vi se på... Jeg og nabodamen skal avgårde å prøve spraybrun i salong idag, jeg skal jo ta bilder i bikini i konkurransen, så da vil jeg gjerne ha litt mer farge enn den vinterbleke jeg har nå.. Kjøpte også ny bikini igår! :D Gleder meg uansett til konkurransen, for etterpå er det gratis middag til alle deltagerne og en tur på byn etterpå! Å gå på byn er gøy når man ikke gjør det for ofte!! Så da må jeg nok ta en snartur innom et shoppingsenter og finne meg en ny topp for anledningen. Klærene mine er nemlig blitt for store! Nei, avgårde i dusjen! :D til dere jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2005 #103 Del Skrevet 13. april 2005 Lykke til på brudekjole-prøving!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. april 2005 #104 Del Skrevet 14. april 2005 Referat?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemilla Skrevet 14. april 2005 Forfatter #105 Del Skrevet 14. april 2005 Hehe, det kommer.... Jeg har hatt en utrolig spennende, langvarig og hektisk dag idag, så jeg køyer heller og skriver maaasse imorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. april 2005 #106 Del Skrevet 14. april 2005 Hehe, det kommer.... Jeg har hatt en utrolig spennende, langvarig og hektisk dag idag, så jeg køyer heller og skriver maaasse imorgen! Juhuu!! Gledar meg til å høre om det!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemilla Skrevet 15. april 2005 Forfatter #107 Del Skrevet 15. april 2005 Ja, da kommer referat fra kjoleprøving! Vi dro tidlig om morgenen avgårde for å prøve kjoler hos Boda Brud på Askøy. Klarte å komme en halvtime for sent, men det er ikke alltid like lett å koordinere to ettåringer til å følge våre timeplaner! Vi ble likevel tatt godt imot da vi endelig kom, og ingen sure miner fordi vi var for sen! Pluss i margen til Boda Brud! :D Jeg skal konsentrere meg å prate om min kjoleprøving siden Kali- muligens vil skrive noe om det selv. Jeg prøvde først en kjole fra Marys Bridal.. Denne var skikkelig prinsessekjole, men mye glitrende broderier. Veldig fin, men den var mer sånn "ok" enn Kjolen. Så prøvde jeg en kjole med skikkelig stort skjørt, jeg tror det heter chapel eller cathedral skjørt.. ihvertfall sånn skikkelig ballkjole-skjørt som jeg føler blir veldig barbie.. Det var uansett gøy å ha prøvd! Siden mannen er samme høyde som meg vil jeg ikke ha en så "ruvende" kjole, da jeg er redd han ville forsvinne litt ved siden av meg. Han skal jo synes han også! Deretter prøvde jeg en kjole som jeg ikke klarer å huske helt.. husker at den var rimelig fin, men ikke det helt store. Så kom damen med en kjole i Havfrueform og jeg var litt skeptisk først.. Men fy flate så flott den var på!! Jeg ble helt forelsket i den etter å ha hatt den på en stund.. den fikk frem figuren på en super måte og jeg begynte å like tanken på å ha en "annerledes" kjole enn den vanlige prinsesseformen som er så populær. Til denne måtte jeg ha hatt "mette-slør" i chiffon (skrives det slik tro?) og det var utrolig flott! Jeg var helt sikker på at dette var kjolen min og var kjempeglad da jeg gikk derfra... Ikke trengte den noe særlig tilpassning heller, så jeg hadde sluppet unna med en veldig god pris uten sying. Jeg har forresten gått ned enda en halv størrelse fra jeg begynte å trene i midten av februar, og nå passer str. 36 perfekt! :D :D :D Jeg har faktisk gått ned fra 38/40 (etter graviditeten) til 36 på 2 mnd, og jeg hadde 36/38 før graviditeten... Uendelig deilig!! Deretter gikk turen til en annen salong vi hadde avtalt med på forhånd. Kali- prøvde noen kjoler, men fant ikke den rette.. Servicen hun fikk var rett og slett dårlig.. Betjeningen virket frekke og hadde stikkende kommentarer med et påklistret smil.. Jeg var sjokkert etter å ha sittet og hørt på en stund.. :o Hun fant ikke kjole der... Men da jeg satt og ventet så oppdaget jeg at de hadde en prøvedukke med Pronoviaskjolen "Trono" som jeg har forelsket meg sånn i på nett, og den var fantastisk mye finere på virkelig enn på bilde!! :D Og... da måtte jeg bare prøve den... :oops: Da jeg fikk den på så tok det nøyaktig 2 sekunder for meg å finne ut at dette var Kjolen! De ansatte kom løpende med en nydelig tiara som passet til kjolen og slør som harmonerte og jeg var rett og slett solgt! Jeg gikk under navnet "Tronodamen" etter det, det virket som betjeningen virkelig likte kjolen på meg! :D:D:D Jeg ble fylt med en vanvittig glede, samtidig som jeg fikk litt dårlig samvittighet overfor Boda Brud hvor jeg hadde tenkt å kjøpe kjole. Hun damen er nemlig utrolig søt og grei og ikke minst dyktig! Jeg leste en tråd på KG tidligere hvor noen klagde på service, lokaler og lignende så jeg var egentlig litt tilbakeholden med å dra dit. Så for meg grusomme forhold, bitchy betjening og å skulle bli sendt opp til et mørkt, kaldt loft uten prøverom. Kali- som bor i nærheten overtalte meg til å være med likevel, og jeg var positivt overrasket da jeg kom dit. Lokalene var ikke perfekte, men de var ikke på langt nær så ille som jeg fikk forespeilet. Det eneste var at huset var litt slitt og gammelt, men jeg synes hun hadde gjort det fint og koselig likevel. Det var lyst og trivelig og mer intimt enn de store brudesalongene som man går seg vill i. Servicen var kjempebra!! Vi var helt alene der da vi prøvde og hadde all oppmerksomhet på oss. Det var jeg veldig fornøyd med, og jeg følte ikke at vi ble nesten glemt som på en annen salong jeg har vært tidligere. Jeg må ærlig talt si at jeg ikke forstår kritikken Boda Brud har fått, og jeg anbefaler de gjerne! Jeg skal også ha en selskapskjole, og kommer nok til å kjøpe den der! Har litt lyst å finne samme kjoletype som havfruekjolen og få den i en annen farge og uten slep! Den er så fantastisk nydelig!! Nei, nå må jeg rive meg løs fra PCen før min kjære kaster maten min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 15. april 2005 #108 Del Skrevet 15. april 2005 Så da er det bestemt da? Kjolen altså!?? GRATULERER!!! Trono er jo bare en utrolig flott kjole, det skal være sagt, så du blir sikkert en helt nyyydelig brud! Nå skal jeg tasse inn i dagboken til Kali- og sjekke om hun også fant Kjolen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kali- Skrevet 15. april 2005 #109 Del Skrevet 15. april 2005 Lillemilla! Tronokjolen er DEG! 100% og mer til! Og jeg er heeeelt enig med det du sier om Boda. Hun damen er utrolig koselig! Hun hadde hvertfall et vanvittig vinnende vesen, og for meg er det ufattelig å tro at noen ikke kan like henne! Det er så digg å være i havn med deg og din kjole nå! :D Såååå kult at du har funnet KJOLEN! Ikke bare med stor K, men med caps på samtlige bokstaver! Nå mangler vi bare undertøy og tilbehør til deg, pus :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2005 #110 Del Skrevet 16. april 2005 Gratulerer med kjolevalg!!!!!!!!!!!!!!!! Kan vi få sjå bilde?!???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kali- Skrevet 16. april 2005 #111 Del Skrevet 16. april 2005 Gratulerer med kjolevalg!!!!!!!!!!!!!!!! Kan vi få sjå bilde?!???? På Brudehuset fikk vi ikke lov å ta bilder, men jeg veit at Lillemilla har funnet bilde av den på nett. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2005 #112 Del Skrevet 16. april 2005 ............... link? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kali- Skrevet 16. april 2005 #113 Del Skrevet 16. april 2005 ............... link? Da tar jeg meg den frihet å slenger inn url til kjolen her... Så får jeg heller ta imot juling fra Lillemilla når hun ser at jeg har hatt take-over på dagboka hennes... Pronovias Trono! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2005 #114 Del Skrevet 16. april 2005 *sukk* Den var jo berre heilt nydeleg vakker!!! *smelt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 16. april 2005 #115 Del Skrevet 16. april 2005 Du blir garantert nydelig i den kjolen Lillemilla Jeg lurer fælt på åssen det gikk idag jeg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemilla Skrevet 17. april 2005 Forfatter #116 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg lurer fælt på åssen det gikk idag jeg..... JEG VANT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :hoppe: For dere som ikke vet hva det er snakk om: I januar ble jeg plukket ut til en konkurranse i regi av et treningssenter som driver med body-shaping (altså, trening og kosthold spesielt tilpasset hver enkelt for å kunne forme kroppen som man ønsker) og vinneren måtte oppnå de beste resultatene og ha den største forandringen i løpet av de 3 mnd prosjektet varte. Det var jammen beinhardt! Treningsøkter på 2-2,5 timer 3 dager pr uke og en kostholdsplan som ikke akkurat tillater de største utskeielsene... Jeg skal love deg at å gå fra null trening på mange år og relativt nybakt mamma (hun var 10 mnd da jeg begynte) til å trene rundt 7,5 timer pr uke med både styrke og kondisjonstrening var TØFT... VELDIG TØFT!! Jeg hadde en pause midt perioden på flere uker pga sykdom hos lillejenta og deretter påfølgende sykdom hos meg pga altfor lite søvn og svekket immunforsvar i den forbindelse, og trodde derfor jeg var ute av konkurransen. MEN, da jeg kom tilbake etter pausen og fikk foretatt en måling så viste det seg at det sto ganske bra til likevel, og jeg fortsatte å trene og spise relativt sunt frem til konkurranseslutt igår. Vi ble stashet opp med stilig hårfrsyre og sminke, og gikk på scenen som mannequiner for diverse klesbutikker, og jeg var innmari fornøyd med klærene jeg fikk! En del av de andre ble kledd i klær i 4000 kr klassen og selv om de får prosenter på de, så blir de likevel for dyre for de fleste, mens jeg fikk på meg klær til ca 300 pr plagg, og med litt prosenter så er de innen rekkevidde for meg!! :D :D :D Heldig der! Jeg vant en hel masse flotte premier, men var litt for overrasket over å ha vunnet til å klare å få med meg hva det var. Mener å huske at det ihvertfall var frisør og stylist for en dag, nye negler, nye klær og sko, SPA behandlinger, 2 mnd gratis bodyshaping-trening og medlemskap til reduserte priser på livstid (ikke dumt bare det...) og.... en del ting til jeg ikke kommer på! Bare synd det må tas ut nå da, tenk å ha alt dette rett før bryllupet!! Ja, da ble det mye "utenom-bryllup" snakk her nå, så jeg runder av her og begynner å planlegge bryllup igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kali- Skrevet 17. april 2005 #117 Del Skrevet 17. april 2005 WOW! GRATULERER! :hoppe: Det skulle egentlig bare mangle at du vant, så flott som du ser ut nå :D Jeg er stolt av deg, vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chachapuma Skrevet 17. april 2005 #118 Del Skrevet 17. april 2005 Hei hei, Lillemilla! Må legge igjen en liten hilsen er nå som jeg endelig har fått meg nick her og greier.... Gratulerer så mye med seieren :-) Og gratulerer med valg av kjole, kan tenke meg at du ser veldig flott ut i den :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemilla Skrevet 17. april 2005 Forfatter #119 Del Skrevet 17. april 2005 Takk for engasjementet i dagboken min jenter! :D Her er link til kjolen min, jeg synes ikke den var så innmari fin på de forrige bildene, kjente ikke helt igjen frempartiet.. Uansett er den MYE finere i virkeligheten, og den er fantastisk fin på!! Den har også bittesmå glitrende pyntestener/broderi som ikke kommer frem på bildene. Jeg elsker ryggpartiet på kjolen, den har så fin svai i ryggen og de knappene er kjempetøffe. Også foran da.. *sukk* Jeg kan likevel ikke huske at det var noen blomst på siden i butikken.. kanskje den egentlig er uten? Den fantastisk nydelige brudekjolen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemilla Skrevet 17. april 2005 Forfatter #120 Del Skrevet 17. april 2005 Hei hei, Lillemilla! Må legge igjen en liten hilsen er nå som jeg endelig har fått meg nick her og greier.... Gratulerer så mye med seieren :-) Og gratulerer med valg av kjole, kan tenke meg at du ser veldig flott ut i den :-) Kjempekoselig at du stakk innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå