Gå til innhold

Så levde de lykkelig alle sine dager...


Lillemilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann!

Å nei du...feller J en liten tåre når han ser lillegullet, så kommer vel krokodilletårene når han ser deg! :wink: Gleder meg sånn til det øyeblikket der altså... Kjenner jeg blir litt skjelven ved tanken, men det øyeblikke når dørene åpnes og en skal gå mot sin kjære - det må være så høytidelig og magisk! *sukk* :hjerter:

Skal selv ha to forlovere forresten. G skal bare ha en, men jeg kunne ikke lide valgets kval der, og endte opp med mine to nærmeste venninner, som kjenner meg på hvert sitt grunnlag og dermed utfyller hverandre. For meg har det til nå vært helt topp å ha dem begge ved min side slik, og håper det skal gå problemfritt videre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teddytoria: Gleder meg også!! Det går helt sikkert fint å ha de to venninnene til forlovere. Det høres koselig ut! :)

Nå har det vært en del fremgang i planleggingen!

Bryllupskake: Jeg har trålet internett etter ideer til bryllupskaken og bestemte meg til slutt for å tegne/designe den selv! Jeg har nå laget et utkast til kaken, og funnet en lur måte å sørge for at det blir nok til alle gjestene (muligens rundt 75 kaffegjester) uten å måtte lage en overdådig kake. Er ikke så veldig begeistret for de etasjekakene av en eller annen grunn. Igår pratet jeg med en kamerat av meg, og det viser seg at damen hans er konditor! Han skulle spørre henne om hun ville se utkastet og kanskje hjelpe meg å lage kaken!! :D

Blomsterbukett: En annen kompis av meg har fått ny dame i påsken (jeg kjente henne litt fra før) og hun kjenner visst en norgesmester i blomster-et eller annet. Hun skulle prate med henne om blomsterbuketten min, tenk om hun vil lage den da!! *drømme*

Brudekjole: Nye-damen til kompisen min syr forresten på fritiden, og hun skal sy brudekjolen til søsteren sin. Vi satt og kikket på kjoler på nett igår og hun tilbød seg å lage en prøvekjole til meg! Hvis jeg liker den vil hun kanskje sy brudekjolen min også!!!! :D :D :D

Jeg er bare helt overveldet!! Tenk om disse tingene går i orden, det hadde vært helt fantastisk!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og forresten.. hvis jeg skal ha den bryllupskaken jeg tegnet, så har jeg funnet på ny design på invitasjonene som faktisk passer til kaken av alle ting! Tror det blir utrolig tøft! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..... Tør liksom ikke å glede meg skikkelig før jeg vet at bryllupet blir noe av... :-(

Er så bekymret for at det skulle skje noe som gjør at det må utsettes... graviditet, eller lokaler som er fullbooket, at vi ikke får kirken vi vil ha... har litt nerver allerede jeg!

Flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo helt glemt å skrive at vi har vår egen prest! :wink:

Morfaren til J er pensjonert prest og han det var han som døpte lillejenta vår i tillegg til at han har stått for en god del dåper og vielser ellers i familien. Vi dro på besøk til de en liten stund etter at vi forlovet oss, og da vi spurte om han ville stå for vielsen vår ble han ganske rørt.

Han er jo ikke en ungdom lenger, men vi kunne ikke tenke oss å velge noen andre enn han så lenge han har lyst og mulighet. Jeg tror det blir utrolig koselig og spesielt å bli viet av han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett litt på kjolesnitt idag, i tilfelle jeg skal få kjolen min sydd istedenfor å kjøpe.

Jeg har sett meg litt lei på stroppeløse, maggielignende kjoler i det siste.. ALLE skal jo ha det, og siden den ene av de to mulige kjolene jeg allerede har funnet er med stropper (kalles det stropper tro?) så blir den mer og mer aktuell dersom kjole skal kjøpes og ikke sys.

Jeg likte snittet på denne kjolen, ikke mønsteret, men det at det var sånne "stropper" og at kjolen var i prinsesseform med V i livet. http://www.sinceritybridal.com/photos_big/...50119061235.jpg

Har lyst til å prøve en sånn kjole for å se om det passer på meg. Hvor finner jeg det i Bergen tro?

Hva synes dere om snittet?

Ellers liker jeg denne her også http://www.sinceritybridal.com/photos_big/...50118111124.jpg men skulle gjerne sett den fremifra også! Vet noen hvor jeg finner bilder av fremsiden? Jeg har nemlig sett det på nett tidligere, men klarer ikke å huske hvor! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig med egen prest da! får jo et litt mer personlig preg da trur jeg..ettersom han er i slekt.

Ser at du er litt nervøs for at bryllupet blir noe av,,(innlegg lenger opp),, er normalt det,, nerver. har det allerede jeg--selv om det er 17 mnd igjen..

bare slapp av og gled deg,,og alt ordner seg for snille jenter :P:):):) :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her kom innleggene som perler på en snor gitt - søte du! :wink:

Så tøft å tegne kaken sin selv da!!! WOW! Stilig! Ble skikkelig nysgjerrig nå, og håper jeg kan få se et utkast - eller det endelige resultatet hvis kaken blir virkelighet! Helt supert med litt assistanse og ídemyldring med en kjenning da! :sjarmor: Ska sei...

Ellers blir det jo spennende å se hva det kan bli ut av invittene deres nå!

Skjønner litt hva du mener mtp alt som kan komme i veien frem mot bryllupet... Men, på den annen side, så er det jo en del man kan gjøre for å unngå enkelte ting også da. Når det kommer til graviditet, kan man jo forsøke å beskytte seg for å hindre det, med mindre det er et veldig sterkt ønske. Dessuten så er ikke gravide bruder noe dårlig syn - langt derifra...jeg har bare ikke lyst til å være synlig gravid selv! (og helst ikke i det hele tatt, fordi jeg er så egoistisk og ønsker å kunne skåle i et glass champagne, samt komme meg i fast jobb etter studiene... :tunge1: ) OG - når det kommer til kirke, så synes jeg rett og slett du bare skal ta en telefon i morgen den dag, og få satt av datoen, og heller avtale nærmere om selve vielsestidpunkt dersom det er ønskelig. Er dere ikke sikre på valg av kirke og f.eks står mellom to forskjellige, så ville jeg reservert hos begge to, og heller "avbestilt" den ene etterhvert! :wink: Men det må jo dere se! Alt jeg vet er at det ble med et så mye mer virkelig og en skikkelig deilig følelse når kirken var i boks!!! *drømme drømme*

OG, ikke minst, utrolig bra at du kan få sydd en prøvekjole! Heldige du med mange "handy-men" og hjelpende hender i din krets! :-)

Nå ble det mye pjatt fra min side da, men... :roll: *s*

Skal ikke kjede deg mer, så hei så lenge - vi tastes vel! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idahe: Ja, får prøve å roe meg ned litt... det går sikkert bra! :klem:

toria: Tegne kaken ja, da får man jo akkurat som man vil! :D Skal legge inn bilde her ved en senere anledning når vi har pratet med konditordamen.

JAAA!!! Skal ringe kirken imorgen, må innrømme at jeg allerede har booket kirke i Bergen. To forskjellige på to forskjellige dager til og med.. :oops:

Om bryllupet skal gjennomføres i Bergen blir det nok i Fanakirken, den er så nydelig og vi har fått plass der! :D

og du... Du kjeder meg aldri! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verksted! Vi må ha et verksted snart!

Også må vi prøve flere kjoler!! :sjarmor:

Du skriver så fint, du! Jeg blir helt rørt... selv om jeg har fått ta del i forlovelseshistorien og alt sammen før, så blir jeg fortsatt like rørt når jeg leser det her nå.

Jeg gleder meg til alle planleggingsdagene vi har foran oss, jeg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kali: Så koselig at du stakk innom!! :D

Jo, vi skal ha verksted så snart jeg har fått bekreftet kirke, lokaler og antall gjester på gjestelisten.

Vi må ringe våre respektive kirker imorgen og bestille plass, håper inderlig det går i orden!

Kjoleprøving er jeg klar for any day!

Så koselig å høre at andre blir rørt av forlovelsen også, jeg kjenner at det kribler i magen og får en tåre i øyekroken når jeg tenker tilbake på den dagen... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte kirken idag i denne lille bygden og

VI FIKK PLASS!!!!!!!!!!!!!!!!!! :hoppe::hoppe::kul::danse:

Har ventet og ventet hele påsken på å ringe og hadde nesten begynt å grue meg litt i tilfelle de var fullbooket, men det gikk bra!!!!!

De hadde faktisk allerede fått booket flere datoer i juni, blant annet 24, hvem kan det være tro, noen her? :plystre:

Kontoret med lokalene åpner imorgen, så jeg fikk ikke tak i de idag! *krysser fingrene for at vi får plass og at det er en pris vi kan leve med!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, notere for meg selv:

Det er kirkeleie for folk utenfra kommunen, så vi må betale litt der. Det inkluderer kirke, organist, prest og alt det der, men ikke blomster. Damen på kontoret mente det var rundt 2000-2500, men vi har jo egen prest så da kunne det hende vi fikk en lavere pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Hurra for plass i kirke!!!

(og kjempesmart å ha Fanakirken på lur...)

NÅ BLIR DET BRYLLUP-BRYLLUP!!! :danse:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!!!

Håper så inderlig det blir i denne bygden!!! Da kan vi nemlig ha alle samlet der og ha en liten ferie i samme slengen. Det er jo offentlig fridag på mandagen, så vi kan ankomme fredagen, ha bryllup og fest på lørdagen og utflukter/mat/opplevelser/sosialt på søndagen. Så har de langveisreisende mandagen til å reise hjem på, og ingen behøver å ta fri. :D

*krysser fingrene igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It is 431 days, 3 hours, 10 minutes and 9 seconds until June 3, 2006, at 2:00:00 PM(UTC time)

Current reference time is

Tuesday, March 29, 2005, at 10:49:51 UTC :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...