Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hvordan komme seg gjennom et platå? Har fem kilo til matchvekt (58 kg) etter graviditet, og har stått helt stille i tre uker nå. Spiser 1500 hver dag (gjennomsnitt per uke). Spiser mitt vanlige kosthold men litt mindre porsjoner. 

Anonymkode: d4f26...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.11.2019 den 11.10, Tistelblad skrev:

😉

Jeg lurer på det du skriver om kaffe. Er det ikke bra med kaffe? Har du lest det? Jeg vet jo at grønn te med sitron + vann er bedre, men jeg er avhengig av mine 6 kopper kaffe om dagen..

Styr unna kaffe, sjokolade og cola som alle inneholder koffein. Koffein stimulerer kroppen til å frigi fete-hormonet kortisol, og dermed kan disse drikkene gi deg mer magefett. Fant dette i Tara, angående stressfett.

Dessverre satt jeg med min 3 kopp kaffe når jeg leste den. Jeg har ikke drukket kaffe etter kl 1200 siden jeg sa jeg skulle kutte ned, så litt flink har jeg vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RoNo skrev:

Styr unna kaffe, sjokolade og cola som alle inneholder koffein. Koffein stimulerer kroppen til å frigi fete-hormonet kortisol, og dermed kan disse drikkene gi deg mer magefett. Fant dette i Tara, angående stressfett.

Dessverre satt jeg med min 3 kopp kaffe når jeg leste den. Jeg har ikke drukket kaffe etter kl 1200 siden jeg sa jeg skulle kutte ned, så litt flink har jeg vært :)

Aha. Ja, se det. Greit, da får jeg kutte ned, i allfall. Fra seks til to kopper. Akkurat nå sitter jeg faktisk med grønn te👍

Takk for tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, idag så jeg 6 tallet på vekta 😁 var 69,7. Igår var jeg 70,3, så utrolig hvor mye den kan variere fra en dag til en annen. Håper den holder seg på 6 tallet fremover, det var skikkelig motiverende 😊

Eikenøtta 

Anonymkode: f185a...efd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hurra, idag så jeg 6 tallet på vekta 😁 var 69,7. Igår var jeg 70,3, så utrolig hvor mye den kan variere fra en dag til en annen. Håper den holder seg på 6 tallet fremover, det var skikkelig motiverende 😊

Eikenøtta 

Anonymkode: f185a...efd

Hurra for deg Eikenøtta :) Håper jeg er der om ikke mange ukene selv. Det må være en fantastisk deilig følelse og jeg kan nesten ikke vente til jeg er der selv. Imponert, misunnelig, og veldig glad for deg (alt på en gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å komme i gang jeg og, men er vanskelig. Nå viser vekta 90,4 - begynte på 96. Håper jeg klarer å komme ned til 85 før jul. Målet mitt er at jeg skal se 6 tallet til sommeren!

Anonymkode: 95e2a...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 7,5 kg siden august, og er så fornøyd! Måtte bare dele det med noen..

🥳🤩

Endret av Nixnick
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Nixnick skrev:

Har gått ned 7,5 kg siden august, og er så fornøyd! Måtte bare dele det med noen..

🥳🤩

Bra jobba 👏

Anonymkode: 95e2a...a14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekten 68 kg!!!! I august veide jeg 84 kg. Dvs at jeg har gått ned 16 kg 😭 Jeg er så stolt over meg selv og alt føles virkelig mye lettere nå! Nå må de nye kostvanene bare bli en livsstil.

Ville bare skryte litt av meg selv 🤭

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tyah skrev:

I dag viste vekten 68 kg!!!! I august veide jeg 84 kg. Dvs at jeg har gått ned 16 kg 😭 Jeg er så stolt over meg selv og alt føles virkelig mye lettere nå! Nå må de nye kostvanene bare bli en livsstil.

Ville bare skryte litt av meg selv 🤭

Woho!!!!!! Gratulerer!!! For en prestasjon. Jeg er fortsatt 4 kg mer enn deg, og veide det du veide i januar. Så det går mye tregere med meg. Del av din kunnskap... De siste kiloene er så trege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg med på innspurten før jul :) 

Fødte for to måneder siden, og det er først nå jeg føler meg klar for å begynne å tenke på å prøve å jobbe litt mer målrettet mot å komme meg inn i de gamle klærne mine igjen. Gikk ned mye i ukene etter fødsel (mye vann i kroppen før fødsel), og det er først nå at vekten begynner å stabilisere seg. 

Målet er egentlig å ta det veldig rolig og ikke stresse kroppen eller påvirke ammingen, men jeg tror det kan være fint å følge med på vekten. Vet fra andre at det er lett å enten gå ned for mye/for raskt eller gå opp igjen i barselstiden fordi det tar tid å komme inn i den nye hverdagen. Da jeg jobbet var dagene mer forutsigbare, så det var lettere å planlegge måltidene og følge en fast struktur. 

Vil også begynne å trene igjen, men akkurat nå kjenner jeg at trilleturer er nok, og veldig deilig for kropp og sjel 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.11.2019 den 10.48, Tistelblad skrev:

Aha. Ja, se det. Greit, da får jeg kutte ned, i allfall. Fra seks til to kopper. Akkurat nå sitter jeg faktisk med grønn te👍

Takk for tips!!

 

På 11.11.2019 den 8.34, RoNo skrev:

Styr unna kaffe, sjokolade og cola som alle inneholder koffein. Koffein stimulerer kroppen til å frigi fete-hormonet kortisol, og dermed kan disse drikkene gi deg mer magefett. Fant dette i Tara, angående stressfett.

Dessverre satt jeg med min 3 kopp kaffe når jeg leste den. Jeg har ikke drukket kaffe etter kl 1200 siden jeg sa jeg skulle kutte ned, så litt flink har jeg vært :)

De linker ikke til kilder på dette, så det tar jeg med en klype salt. Artikkelen under har linket til forskning :) 

https://www.ullevalkiropraktor.no/reduser-magefett/

"Koffein fra både kaffe og te stimulerer fettforbrenningen ved å bryte ned og slippe fett ut av fettcellene våre (3, 4). Da blir fettsyrene tilgjengelig og kan brennes som energi, noe som er sørlig gunstig under trening. Kos deg med en kopp kaffe eller te med den beste samvittigheten"

Anonymkode: 6a151...ceb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

De linker ikke til kilder på dette, så det tar jeg med en klype salt. Artikkelen under har linket til forskning :) 

https://www.ullevalkiropraktor.no/reduser-magefett/

"Koffein fra både kaffe og te stimulerer fettforbrenningen ved å bryte ned og slippe fett ut av fettcellene våre (3, 4). Da blir fettsyrene tilgjengelig og kan brennes som energi, noe som er sørlig gunstig under trening. Kos deg med en kopp kaffe eller te med den beste samvittigheten"

Anonymkode: 6a151...ceb

Ja, har sett begge deler. Og siden jeg har magefett og drikker mye kaffe tenkte jeg at det ikke har hjulpet meg... Så da prøver jeg andre metoden. :) Håper på endring. Har i det minste sovet bedre. 🌝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syte innlegg...

Nå går vektnedgangen tregt. Begynner å bli veldig oppgitt. Greit å gå ned, men det går så sent. Altså, 0.5 kg ned og da har jeg ikke syndet. Alt er logget og veid. Ikke drukket vin (savn) eller spist ost. Nå er helgen her og jeg har lyst på en burger og noen glass med vin. 0.5 kg ned er rett og slett ikke nok ned til å ikke kose seg. Tenker å redusere karbohydrater fram til neste veiing. Håper det kan skiple forbrenningen litt. Har lest at det kan hjelpe å bytte mellom strategier når det går tregt. Mitt mål er å være under 70 om et par uker. Dvs 2 kg ned og i dette tempoet greier jeg det knapt før jul om ikke noe drastisk skjer. 

Er det noen her som har gjort endringer som har gjort slik at man plutselig har gått raskere ned en periode? Trenger tips.

Jeg har mistet motivasjonen, men har ikke tenkt å gi opp. Det er ikke over, før det er over. Har ikke nådd målet, så det er ikke over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, RoNo said:

Syte innlegg...

Nå går vektnedgangen tregt. Begynner å bli veldig oppgitt. Greit å gå ned, men det går så sent. Altså, 0.5 kg ned og da har jeg ikke syndet. Alt er logget og veid. Ikke drukket vin (savn) eller spist ost. Nå er helgen her og jeg har lyst på en burger og noen glass med vin. 0.5 kg ned er rett og slett ikke nok ned til å ikke kose seg. Tenker å redusere karbohydrater fram til neste veiing. Håper det kan skiple forbrenningen litt. Har lest at det kan hjelpe å bytte mellom strategier når det går tregt. Mitt mål er å være under 70 om et par uker. Dvs 2 kg ned og i dette tempoet greier jeg det knapt før jul om ikke noe drastisk skjer. 

Er det noen her som har gjort endringer som har gjort slik at man plutselig har gått raskere ned en periode? Trenger tips.

Jeg har mistet motivasjonen, men har ikke tenkt å gi opp. Det er ikke over, før det er over. Har ikke nådd målet, så det er ikke over. 

Er det noen grunn til at du har det så travelt da? Kan du ikke heller fokusere på langsiktig endring i stedetfor hurtig endring? Det er plass til et glass vin eller to hvis du ikke har det så travelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Albbas skrev:

Er det noen grunn til at du har det så travelt da? Kan du ikke heller fokusere på langsiktig endring i stedetfor hurtig endring? Det er plass til et glass vin eller to hvis du ikke har det så travelt. :)

Begynner bare å bli så lei av å telle og veie. Trenger et lite jafs på et par kilo, så ta det rolig igjen. Er så veldig nært første delmål og det er så tungt å være så nært også går det i sneglefart. Tror det har løftet meg mentalt å få litt raskere resultat en liten periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, RoNo skrev:

Begynner bare å bli så lei av å telle og veie. Trenger et lite jafs på et par kilo, så ta det rolig igjen. Er så veldig nært første delmål og det er så tungt å være så nært også går det i sneglefart. Tror det har løftet meg mentalt å få litt raskere resultat en liten periode.

Kjenner meg igjen i dette. Jeg har heller ikke juksa noe den siste uka, og har bare gått ned 0,3. Jeg tenker at dette bare må ta den tida det tar, og hvis det går sakte ned, så greier jeg kanskje enklere å holde vekta når målet er nådd. Det er ikke aktuelt å gi seg. Ikke gi deg du heller!!🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor ser dere kun uke til uke? Det er jo sammenlagt vektnedgang som har noe å si :) Jeg så ikke endringer før etter et par uker, og på de ukene spiste jeg pizza, drakk alkohol og spiste godteri. Jeg tror at stress som medfølger kaloritelling kan være en stor faktor for hvorfor man stopper opp. Stress er en skikkelig fettbremser :( 

Anonymkode: 6a151...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...