Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Verste dagen for meg dette. Fredagskvelder!! Jeg har lagt plan for hva jeg skal spise og ikke spise. Har trent så jeg har litt å gå på kalorimessig. Meeeen det er bare så vanskelig. De andre dagene i uka klarer jeg meg, men fredagskvelden ødelegger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter den kjipe veiingen forrige uke, var det deilig å ha gått ned 0,8 kg denne uken! Det viser at om jeg bare holder på slik jeg gjør, så går vekten nedover selv om det noen uker stopper litt opp. 

 

Hiver meg på i neste tråd mot jul også. Det som er så fint med disse trådene, er at målet for hver tråd er mer motiverende, fordi man fokuserer på de neste f.eks 5 kg, istedenfor å fokusere på at man skal ned 35 kg. Da blir det mer oppnåelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 6 kg siden august, det er fantastisk for å være meg! Hjelper at jeg fullammer en baby da. :P

Men jeg har faktisk vært flink til å kutte ned på småspising av usunt både på kveld og dag. Kuttet ut all kaloriholdig drikke unntatt melk. I kveld har jeg derimot skeia litt ut med både cola og chips, og jeg har litt dårlig samvittighet, samtidig som jeg jo skal tillate meg slikt i ny og ne, bare ikke hver fredag-lørdag-søndag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned 8 kilo siden slutten av juli 😊 har ikke sklidd av lasset men koser meg mer i helgene enn jeg kanskje burde nå 😂 Heldigvis en ny uke på mandag, og heldigvis et knapt år til bryllupet 🤓

 

Motiverende å følge andre her inne da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg slenger meg med i denne tråden i stedet for de andre vektnedgangstrådene. Jeg har ikke badevekt og har ikke tenkt å skaffe meg det, så får ikke dokumentert i kilo. Jeg aner faktisk ikke hvor mye jeg veier, gjetter på rett under 60.

Jeg har hatt problemer de siste årene med å ikke makte å holde stabil vekt, jeg går opp og ned. Er ganske fornøyd når jeg er på det laveste, men har ikke vart lenge før ting sklir ut med både trening og kosthold. Er lei nå, vil få til noe ordentlig stabilt og varig. Jeg bruker målebånd, kjenner det såklart på klærne, og i tillegg er det veldig lett for meg å se det visuelt på cm omtrent hvor jeg ligger. Tror jeg har gått litt ned siste uken, kan allerede se en liten forskjell i speilet. Livvidde er 70cm, tenker å måle en gang i uken.

En annen motivasjon er klesskapet. Har vært inspirert av minimalisme de siste årene, og kjenner hvor deilig det hadde vært om jeg ikke svingte så mye, for da kunne jeg redusert garderoben med kanskje en fjerdedel eller mer. Nå blir det til at en del klær bruker jeg mye mer når jeg er stor, og en annen del klær passer kun når jeg er smal.

Anonymkode: 8b244...728

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å komme i gang igjen etter sommeren. Vekta viser 78,3kg. Jeg trenger dra hjelp, mas og oppmuntring. 

Jeg var så innmari flink, men nå er jeg så innmari dårlig på det her. Spiser dårlig, enten junk eller ingenting. 

Jeg vil bli fin, jeg vil bli flott, jeg vil bli komfortabel i min egen kropp, og stolt over den! 

Alt er en kamp om dagen, og denne vekta er nok en ting jeg ikke klarer å håndtere. Jeg har mest lyst til å bare gi opp, bare bli kjempe stor og leve livet ensom. Jeg har også lyst på en quick fix. 

Dere, jeg trenger sårt hjelp. Både til mat inntak og til aktivitet. Eneste jeg driver med om dagen er riding, og det er ikke godt nok.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud så tunge de siste ukene har vært... innimellom fulltidsjobb, fulltidsstudier, prøver å trene, prøver å være sosial, prøver å holde hus og hjem i stand... hva er det som kommer i siste rekke? Jo alltid meg selv! Kostholdet sklir fort ut, og man ender opp med å spise elendig. Spise lite, spise usunt, stresse alt for mye, drikker mer kaffe enn vann... ikke bra. Trenger å zoome heeelt ut og bare få ny innsikt slik at jeg ikke mister meg selv totalt i all kaoset.

Tror jeg må lære meg at kostholdet, riktig søvn og trening bør være like viktig å prioritere som alt annet.

Anonymkode: e6510...540

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det så likt som dere over! Den siste tiden har vært en kamp, og lettvinte (usunne) løsninger har gått slag i slag.

Nå må vi ta oss sammen dere. Dette klarer vi😄🙏💪 Ny mandag i morgen, heia oss.

Begynte på vanlig sunt kosthold igjen i dag etter tre uker med junk, håper jeg klarer å styre unna sukkerraid noen uker nå.

Anonymkode: 8e9b3...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig funnet en metode som funker for meg, nemlig 5:2. Har gått overraskende fint å «halvfaste» to dager i uken, og spise normalt de resterende fem dagene. Lett å tilpasse i hverdagen, og jeg kan gå i klubb, selskap osv og spise det som serveres, uten å sulte meg hele dagen for å ikke sprenge kaloribudsjettet. 

Har ikke så mange kilo å gå ned, så det går ikke superkjapt, men på 2.5 mnd har jeg gått ned 6 kg. 

Anonymkode: a02c0...886

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/4/2019 at 2:38 PM, AnonymBruker said:

Trodde et øyeblikk det var meg selv som skrev dette 😅😅. Story of my life...

Anonymkode: 3f992...a5e

 

On 10/4/2019 at 6:36 PM, AnonymBruker said:

Gud, som jeg kjenner meg igjen i det! Appetitten min har en trivselsvekt som ligger noen få kilo over der jeg liker meg best sånn ellers, og jeg har stadig denne debatten med meg selv. Det er til å bli gal av! 

Anonymkode: 4d4d4...eaa

Haha, godt å høre at jeg ikke er alene (selv om det ikke er noe hyggelig for noen av oss)😂 Hvorfor skal det være så vanskelig å ta et valg og holde seg til det, egentlig? Vi gjør det jo på andre områder? Hva er det med mat som gjør at det er så lett å overkjøre fornuften?

Uansett er jeg stolt av å ha droppet helgekosen i helgen som var. Planen er å la det være inntil jeg når målet mitt. Problemet er at jeg fyller på med andre ting isteden. Hver kveld i det siste har jeg spist 50/50 cottage cheese og proteinpudding med vanilje, sammen med hakkede valnøtter og lett jordbærsyltetøy. Det smaker nesten som riskrem (=vanskelig å stoppe)😅

Men, nå er det ny uke og nye muligheter. Let's go, hey ho!:danse: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2019 den 22.57, AnonymBruker skrev:

Herregud så tunge de siste ukene har vært... innimellom fulltidsjobb, fulltidsstudier, prøver å trene, prøver å være sosial, prøver å holde hus og hjem i stand... hva er det som kommer i siste rekke? Jo alltid meg selv! Kostholdet sklir fort ut, og man ender opp med å spise elendig. Spise lite, spise usunt, stresse alt for mye, drikker mer kaffe enn vann... ikke bra. Trenger å zoome heeelt ut og bare få ny innsikt slik at jeg ikke mister meg selv totalt i all kaoset.

Tror jeg må lære meg at kostholdet, riktig søvn og trening bør være like viktig å prioritere som alt annet.

Anonymkode: e6510...540

Oppdatering: Startet uken med å virkelig gå inn for å ta bedre vare på meg selv og helsa mi. Dagen i dag har jeg spist godt, sunt, regelmessig. Drukket vann og slappet av innimellom slagene. Har gått en lang tur med hunden, og bare fått litt positive vibes. Har handlet mat for uka, og planlagt middagene og ukemenyen fremover de neste dagene, og jeg må virkelig si at jeg føler at jeg foreløpig har alt "tilrettelagt" for en ny, clean start:)

Anonymkode: e6510...540

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gitt meg selv en skikkelig bitch-slap :scorpis:

Det er 8 uker igjen til desember. Nå skal jeg telle, nesten hver dag. Unntak: helg uke 46. Men nå har jeg et litt kortere og ikke fult så langsiktig «til evig tid» mål 😂

8 uker med telling, så får jeg meg en pause i desember hvor jeg skal nyte Lakrids by Ludlow advent kalenderen min 😄

Håper at jeg kanskje kunne klart 4 kg på disse 8 ukene, men vi får se.

Gleder meg allerede til helg uke 46 😅😂 da blir det Dominos inkl. dessert og pokemon sword 🙌🏻🙌🏻 

Men ellers, telle, telle, telle 🎉 kjenner at jeg nå er motivert.

Har gått litt tilbake til mine første uker med telling for å se om jeg kan finne litt inspirasjon til mat ol. 

Jeg hadde et innlegg her om drittuka. Ja det ga utslag 😅 men nå! Håper å se 77kg når jeg kommer til desember 🙌🏻🙌🏻 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2019 den 10.57, AnonymBruker skrev:

Her bare opp, opp, opp... Til nød stedet hvil.

Anonymkode: 75305...d81

….eller mer opp.  :trist:

All time high. Mer enn begge graviditetene, selv med bekkenløsning.

 

 

 

Anonymkode: 75305...d81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte DRØMMEBRUDEKJOLEN min på mandag 😭😭 ELSKER DEN! Men har kjøpt den litt for liten med vilje, så nå mååå jeg ned 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, serr. Var på prøvetime på Bailine i dag og fikk målt fettprosent til 40 % (!!). Mye høyere enn jeg trodde :( Motivasjonen fikk seg et lite knekk. Men fy søren hun målte jo helt rart, og veldig løst? Er det vanlig å såvidt holde målebåndet rundt der man måler liksom? Uansett, må kjøre på fremover nå! Vil jo ikke at jeg skal få et ødelagt syn på slanking nå, men 40 %... Vekta viste også 3.9 kg mer på vekta der enn den jeg har her hjemme 😮 Sykt stor forskjell. 

Huff, ble nesten sykt demotivert av hele greia og vil egentlig bare gi opp :( Men jeg skal klare det!

Anonymkode: 6a151...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ahh, serr. Var på prøvetime på Bailine i dag og fikk målt fettprosent til 40 % (!!). Mye høyere enn jeg trodde :( Motivasjonen fikk seg et lite knekk. Men fy søren hun målte jo helt rart, og veldig løst? Er det vanlig å såvidt holde målebåndet rundt der man måler liksom? Uansett, må kjøre på fremover nå! Vil jo ikke at jeg skal få et ødelagt syn på slanking nå, men 40 %... Vekta viste også 3.9 kg mer på vekta der enn den jeg har her hjemme 😮 Sykt stor forskjell. 

Huff, ble nesten sykt demotivert av hele greia og vil egentlig bare gi opp :( Men jeg skal klare det!

Anonymkode: 6a151...ceb

Gjetter du veier deg hjemme før frokost, etter do? Og når du veide deg ser så var det litt utpå dagen? Hos meg øker vekta betraktelig etter frokost allerede!

 

Måling: dessverre, vi måler selv nok altfor stramt ofte. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, tranedatter skrev:

Gjetter du veier deg hjemme før frokost, etter do? Og når du veide deg ser så var det litt utpå dagen? Hos meg øker vekta betraktelig etter frokost allerede!

 

Måling: dessverre, vi måler selv nok altfor stramt ofte. ;) 

Ja, veier meg om morgenen etter do og da står vekta på 83. I dag hadde jeg allerede spist en del før jeg kom dit så da var den på hele 86.9 kg! 😮  Det er jo stor forskjell... 

Huff da tror jeg at jeg har målt helt feil. Så kjipt å starte på nytt sånn sett.

Anonymkode: 6a151...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, veier meg om morgenen etter do og da står vekta på 83. I dag hadde jeg allerede spist en del før jeg kom dit så da var den på hele 86.9 kg! 😮  Det er jo stor forskjell... 

Huff da tror jeg at jeg har målt helt feil. Så kjipt å starte på nytt sånn sett.

Anonymkode: 6a151...ceb

Så lenge du måler likt selv hver gang så er det jo framskrittene som teller og ikke hva som står på målebåndet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, addict skrev:

Kjøpte DRØMMEBRUDEKJOLEN min på mandag 😭😭 ELSKER DEN! Men har kjøpt den litt for liten med vilje, så nå mååå jeg ned 😅 

Ha ha, det har jeg også gjort 😅 Kjøpte den i min vanlige størrelse, men siden jeg har lagt på meg litt i det siste så passer den ikke helt. Må ned ca fem kg for at den skal sitte perfekt. Kan ikke tenke meg bedre motivasjon enn det til å komme tilbake til trivselsvekt igjen 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Ha ha, det har jeg også gjort 😅 Kjøpte den i min vanlige størrelse, men siden jeg har lagt på meg litt i det siste så passer den ikke helt. Må ned ca fem kg for at den skal sitte perfekt. Kan ikke tenke meg bedre motivasjon enn det til å komme tilbake til trivselsvekt igjen 😍

Haha godt jeg ikke er alene! Vil du vise bilde? Når gifter du deg? Jeg tror jeg har 10 kilo jeg må ned, men er nesten 1 år til bryllupet 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...