Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Nytt tall: 62,9 kg :hoppendeglad:

Tenk at jeg skulle se 62-tallet i september :duskedame:

Hvis jeg greier å holde 62-tallet i oktober, skal jeg si meg fornøyd.

JU-HUUU!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er utrolig skuffet denne uken. Ned 0,1 kg. Og jeg aner ikke hvordan? Jeg spiser mye det samme hver uke, så jeg forstår ikke hvorfor vekten henger på. Holder meg helt unna brus og snop i ukedagene, og teller alt jeg spiser. 

Jeg prøver å si til meg selv at dette er vanlig, det kan være vann osv, men det var en liten smell å gå på vekta i dag.. Det har gått så stabilt og greit fram til nå. Håper det går nedover igjen neste uke..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Var på pizza og pasta buffet i går og det var ikke lurt. Kommer nok til å sette meg tilbake en uke. Allikevel oppdaget jeg noe interessant. Jeg greier nå bare å spise halvparten uten å bli uvel og metthetsfølelse kommer mye raskere. Spiste halvparten av de andre på bordet. Så selv om slankingen går tregt, så skjer det noe i kroppen. Det er bra!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste ukene har jeg hatt veldig lite lyst på usunn mat. Null sjokolade og brus på kveldene og har klart å holde meg unna kaker og kjeks på jobb. Vet ikke om det er fordi jeg er veldig motivert eller om det er fordi jeg har økt inntaket av havregryn, bønner, linser og frø. Og at kroppen ikke craver usunn mat lengre. Selv ikke mensen klarte å vippe meg av pinnen denne gangen😂 ned 2 kg på to uker, så det hjelper jo. Håper jeg ikke går på en skikkelig smell senere🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekten 72,7😱 Gått ned 11 kg siden 1. august. Gleder meg til å se 60-tallet, da skal jeg aldri tilbake på 70-tallet igjen! Alt kjennes så mye bedre. Endelig fått tilbake overskuddet i hverdagen 😄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk opp 0,8 kg uten grunn denne uken. Aldri opplevd det før (med mindre jeg har spist i kalorioverskudd). Veldig demotiverende. Trent som vanlig, sovet som vanlig etc. Eneste forskjellen var at tre knekkebrød ble byttet ut med to brødskiver til lunsj hele uken. Gir vist stort utslag det...

Ingen menstruasjon på vei heller, går på p-piller og hopper over mensen.

 

Anonymkode: 8e9b3...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk opp 0,8 kg uten grunn denne uken. Aldri opplevd det før (med mindre jeg har spist i kalorioverskudd). Veldig demotiverende. Trent som vanlig, sovet som vanlig etc. Eneste forskjellen var at tre knekkebrød ble byttet ut med to brødskiver til lunsj hele uken. Gir vist stort utslag det...

Ingen menstruasjon på vei heller, går på p-piller og hopper over mensen.

 

Anonymkode: 8e9b3...68c

Ganske mye mer kalorier i brød enn vanlig knekkebrød ja. Særlig hvis brødet er grovt og har mye frø osv.

Anonymkode: bd484...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk opp 0,8 kg uten grunn denne uken. Aldri opplevd det før (med mindre jeg har spist i kalorioverskudd). Veldig demotiverende. Trent som vanlig, sovet som vanlig etc. Eneste forskjellen var at tre knekkebrød ble byttet ut med to brødskiver til lunsj hele uken. Gir vist stort utslag det...

Ingen menstruasjon på vei heller, går på p-piller og hopper over mensen.

 

Anonymkode: 8e9b3...68c

Ikke mist motet! 

0.8 kg er jo så lite at det kan henge sammen med hvor mye du har i tarmen, eller at du spiste litt mer salt enn vanlig i går. 

Anonymkode: fa9c4...39e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, blitt forkjøla nå så jeg må ligge på vedlikehold litt framover for å ikke utsette forkjølelsen 😐 Må gi kroppen tid til å leges med ordentlig mat. Har for øvrig merket at klær passer bedre, men vekta rikker seg ikke da 

Anonymkode: 6a151...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker, vekta mi har ikke filma seg de to siste ukene. Jeg har ikke orka å skrive det ned her engang. Nå håper jeg virkelig det har skjedd noe på fredag, ellers så er jeg redd jeg mister motet litt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2019 den 10.12, Tyah skrev:

I dag viste vekten 72,7😱 Gått ned 11 kg siden 1. august. Gleder meg til å se 60-tallet, da skal jeg aldri tilbake på 70-tallet igjen! Alt kjennes så mye bedre. Endelig fått tilbake overskuddet i hverdagen 😄

Hvordan i all verden har du greid det? Det er jo fantastisk!:-) hvor mange kalorier spiser du? (Hvis det er lov å spørre om det..)Og spiser du samme mengde hver dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tistelblad skrev:

Hvordan i all verden har du greid det? Det er jo fantastisk!:-) hvor mange kalorier spiser du? (Hvis det er lov å spørre om det..)Og spiser du samme mengde hver dag? 

Jeg teller kalorier. Kommer ikke til å skrive hvor mye kalorier jeg spiser, da det er så forskjellig hva man trenger. Men det finnes forskjellige nettsider som viser hvor mange kcal man må spise for å gå ned så og så mye. Brukte en slik nettside og fant mitt kaloriinntak. Den første uken la jeg alt jeg spiste inn i appen lifesum. Etter det ble jeg veldig bevisst på kalorinntaket mitt, og jeg har bare brukt appen for å sjekke hvor mye kalorier det er i forskjellige matvarer og summerer ca. kalorinntak i hodet mitt gjennom dagen. For meg hjelper det å dele dagen opp i tre deler, det jeg spiser fra jeg står opp frem til middag. Selve middagen som er hovedmåltidet, og kvelds er bare påfyll slik at jeg ikke skal bli sulten på natten. Spiser så lite som mulig etter middag. Hovedvekten av kaloriene er frokost, lunsj og middag. 

Jeg spiser samme mengder hver dag. Men har skeiet ut med alkohol 2 ganger siden 1. august. Jeg har også vært mer aktiv siste måneden. Gått tur så og si hver eneste dag. Som oftest 1 time, av og til 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter
Akkurat nå, Tyah skrev:

Jeg teller kalorier. Kommer ikke til å skrive hvor mye kalorier jeg spiser, da det er så forskjellig hva man trenger. Men det finnes forskjellige nettsider som viser hvor mange kcal man må spise for å gå ned så og så mye. Brukte en slik nettside og fant mitt kaloriinntak. Den første uken la jeg alt jeg spiste inn i appen lifesum. Etter det ble jeg veldig bevisst på kalorinntaket mitt, og jeg har bare brukt appen for å sjekke hvor mye kalorier det er i forskjellige matvarer og summerer ca. kalorinntak i hodet mitt gjennom dagen. For meg hjelper det å dele dagen opp i tre deler, det jeg spiser fra jeg står opp frem til middag. Selve middagen som er hovedmåltidet, og kvelds er bare påfyll slik at jeg ikke skal bli sulten på natten. Spiser så lite som mulig etter middag. Hovedvekten av kaloriene er frokost, lunsj og middag. 

Jeg spiser samme mengder hver dag. Men har skeiet ut med alkohol 2 ganger siden 1. august. Jeg har også vært mer aktiv siste måneden. Gått tur så og si hver eneste dag. Som oftest 1 time, av og til 2. 

Gratulerer med vekttapet! Godt jobbet!

Hvilken nettside anbefaler du, finnes så mange og flere synes jeg er så dårlige og gir rare svar. Får jo alt fra 1200 kalorier til 2000!

Kan du si noen om hvor mye i underskudd du la deg? Om du la deg feks 500 under balansnivået. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg veid meg denne uka? Nei. Har jeg vært flink? Nei. Slukte en hel pose med schprø i går. Kjøpte inn nutella i dag 😅😬 Mentale tanker «jeg har ikke godt av dette, men det er så sinnsykt godt!» 

Forrige uke, hele uken, alle 7 dagene. De var helt grusomme. Alt gikk rett vest på jobb, idiotiske kurs, og ja... 😵😵😵 forrige uke drepte sjelen min en god del, og ja, jeg klemte i meg en hel pose med schprø når jeg endelig fikk satt meg ned i sofaen 😅

Men som jeg har sagt til andre, man må bare legge alle feilsteg bak seg og ikke la det påvirke og ødelegge hele veien fremover 🙌🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ariana807 skrev:

Har jeg veid meg denne uka? Nei. Har jeg vært flink? Nei. Slukte en hel pose med schprø i går. Kjøpte inn nutella i dag 😅😬 Mentale tanker «jeg har ikke godt av dette, men det er så sinnsykt godt!» 

Forrige uke, hele uken, alle 7 dagene. De var helt grusomme. Alt gikk rett vest på jobb, idiotiske kurs, og ja... 😵😵😵 forrige uke drepte sjelen min en god del, og ja, jeg klemte i meg en hel pose med schprø når jeg endelig fikk satt meg ned i sofaen 😅

Men som jeg har sagt til andre, man må bare legge alle feilsteg bak seg og ikke la det påvirke og ødelegge hele veien fremover 🙌🏻

Det er så godt å lese om andre som har det som meg! :) Viktig å ikke gi opp. Nå er jeg sjuk så jeg spiser i kalorioverskudd (moderat) for å hente meg raskest mulig inn så jeg kan trene og spise i underskudd igjen.

Når jeg er ferdig i praksis (barnehage) skal jeg gå på diett i 14 dager (PSMF). Gikk ned 4 kg sist jeg gikk på dietten i 9 dager etter sommeren, og jeg har ikke et anstrengt forhold til mat, så jeg bruker dietten som en motivasjon for å fortsette. Så har jeg en langtidsplan som innebærer 3 dager i uka med lavkalori (1600) og fire dager hvor jeg ligger høyere på kaloriene (1800). Gjenomsnittet for uka blir da ca 1700 kalorier daglig, som gir meg underskudd på ca 500ish kalorier daglig :) 

Ellers har jeg også planer om å holde kaloriunderskuddet i 3 uker av gangen, og den 4. uka skal jeg ligge på vedlikehold. Så skal jeg fortsette sånn en liten stund. Jeg tror det er litt mer bærekraftig for vektnedgang enn å sporadisk kaloritelle uten særlig mål og mening annet enn vektnedgang. 

Anonymkode: 6a151...ceb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 10/1/2019 at 8:20 PM, Ariana807 said:

Har jeg veid meg denne uka? Nei. Har jeg vært flink? Nei. Slukte en hel pose med schprø i går. Kjøpte inn nutella i dag 😅😬 Mentale tanker «jeg har ikke godt av dette, men det er så sinnsykt godt!» 

Forrige uke, hele uken, alle 7 dagene. De var helt grusomme. Alt gikk rett vest på jobb, idiotiske kurs, og ja... 😵😵😵 forrige uke drepte sjelen min en god del, og ja, jeg klemte i meg en hel pose med schprø når jeg endelig fikk satt meg ned i sofaen 😅

Men som jeg har sagt til andre, man må bare legge alle feilsteg bak seg og ikke la det påvirke og ødelegge hele veien fremover 🙌🏻

Så bra holdning! Tror det kan ha mye å si.

Her går det opp og ned. Jeg er skikkelig motivert både morgen og kveld. Problemet er all tiden imellom😅 Tankene veksler mellom "jeg vil ned i vekt og skal spise mindre" og "er nå dette med vekt så viktig, da? Det er jo bare fem kilo det er snakk om. Skal jeg aldri kunne kose meg?". Saken er jo den at jeg koser meg hele tiden (også på sunn mat, og med redusert kaloriinntak). Det er bare mengdene som er problemet. Og uvanen med å hele tiden måtte ha "noe". Er så lei, men likevel er det så vanskelig å gjøre noe med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Neveronfire skrev:

Så bra holdning! Tror det kan ha mye å si.

Her går det opp og ned. Jeg er skikkelig motivert både morgen og kveld. Problemet er all tiden imellom😅 Tankene veksler mellom "jeg vil ned i vekt og skal spise mindre" og "er nå dette med vekt så viktig, da? Det er jo bare fem kilo det er snakk om. Skal jeg aldri kunne kose meg?". Saken er jo den at jeg koser meg hele tiden (også på sunn mat, og med redusert kaloriinntak). Det er bare mengdene som er problemet. Og uvanen med å hele tiden måtte ha "noe". Er så lei, men likevel er det så vanskelig å gjøre noe med.

Trodde et øyeblikk det var meg selv som skrev dette 😅😅. Story of my life...

Anonymkode: 3f992...a5e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Neveronfire skrev:

Så bra holdning! Tror det kan ha mye å si.

Her går det opp og ned. Jeg er skikkelig motivert både morgen og kveld. Problemet er all tiden imellom😅 Tankene veksler mellom "jeg vil ned i vekt og skal spise mindre" og "er nå dette med vekt så viktig, da? Det er jo bare fem kilo det er snakk om. Skal jeg aldri kunne kose meg?". Saken er jo den at jeg koser meg hele tiden (også på sunn mat, og med redusert kaloriinntak). Det er bare mengdene som er problemet. Og uvanen med å hele tiden måtte ha "noe". Er så lei, men likevel er det så vanskelig å gjøre noe med.

Gud, som jeg kjenner meg igjen i det! Appetitten min har en trivselsvekt som ligger noen få kilo over der jeg liker meg best sånn ellers, og jeg har stadig denne debatten med meg selv. Det er til å bli gal av! 

Anonymkode: 4d4d4...eaa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...