Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, Tistelblad skrev:

Nemlig. Absolutt ikke jeg heller. 

Skiftet til cisordinol og nå greier jeg det selv om jeg spiser usunt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, aiba skrev:

Skiftet til cisordinol og nå greier jeg det selv om jeg spiser usunt 

Utrolig. Så bra da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Tistelblad skrev:

Utrolig. Så bra da!

Skal seff spise sunnere også for å virkelig booste dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sliter så voldsomt med motivasjon... Helt fortvilt. Smerter og været gjør at jeg beveger meg alt for lite. Vekten har stagnert. Føler meg umotivert, feit og helt på bunn. Skulle bare hatt en liten kickstart igjen. Flytte vekten to kilo, bare for å få tilbake motivasjonen. Noen som har noen råd, eller trøstende ord? Hva gjør dere når resultatene uteblir, og det begynner å bli tungt?

Anonymkode: 1ba0e...85d

For min del må jeg si at det å spise etter 5:2-dietten har gjort underverker for motivasjonen. Går ned jevnt og trutt. Takler helt fint å kjenne på sulten et par dager i uka når jeg kan spise «hva jeg vil» de andre fem dagene. 
nå vet jeg ikke hvordan du spiser, men jeg opplevde stagnasjon, dårlig humør og jevnt over sult hver dag da jeg spiste generell lavkalori. Dette slipper jeg nå. 

Anonymkode: a02c0...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

For min del må jeg si at det å spise etter 5:2-dietten har gjort underverker for motivasjonen. Går ned jevnt og trutt. Takler helt fint å kjenne på sulten et par dager i uka når jeg kan spise «hva jeg vil» de andre fem dagene. 
nå vet jeg ikke hvordan du spiser, men jeg opplevde stagnasjon, dårlig humør og jevnt over sult hver dag da jeg spiste generell lavkalori. Dette slipper jeg nå. 

Anonymkode: a02c0...886

Tusen takk for svar. Ser ut til at jeg må prøve det ja. Takler helt fint sult følelser, får til og med energi av det. Det er verre når man får sug, om du skjønner hva jeg mener. Ikke sult, men er mer som et savn/mentalt sug/ensomhet. Det blir voldsomt sterkt på kvelden, når mannen er bortreist.

Jeg spiser karbo redusert i kombinasjon med mengdekontroll. Det har funket for meg før. Denne gangen gjør jo det egentlig det også, bare at sprekkene (kvelder og restaurant besøk) stopper det opp. Godt å få luftet frustrasjon her da.

Noe jeg ikke helt har funnet ut i forhold til 5-2 er hvor mange dager i mellom. Kan det gå med f.eks mandag og onsdag? Det må jo gå å ikke spise på kvelden to dager i uken selv om jeg savner mannen. Skikkelig rart å skrive dette, for jeg har ikke sett sammenheng før akkurat nå. Vanligvis går jeg ned i vekt og er kvalm når jeg ikke har det bra (bekymret/lei meg/stresset). Så savn etter mannen gir meg en tomhetsfølelse på kvelden etter barna har lagt seg. Kanskje denne oppdagelsen er biten i puslespillet som kan løse problemet. Har litt wow følelse nå... Nå må jeg finne en måte å mestre det på... 

Anonymkode: 1ba0e...85d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Ser ut til at jeg må prøve det ja. Takler helt fint sult følelser, får til og med energi av det. Det er verre når man får sug, om du skjønner hva jeg mener. Ikke sult, men er mer som et savn/mentalt sug/ensomhet. Det blir voldsomt sterkt på kvelden, når mannen er bortreist.

Jeg spiser karbo redusert i kombinasjon med mengdekontroll. Det har funket for meg før. Denne gangen gjør jo det egentlig det også, bare at sprekkene (kvelder og restaurant besøk) stopper det opp. Godt å få luftet frustrasjon her da.

Noikke spise på kvelden to dager i uken selv om jeg savner mannen. Skikkelig rart å skrive dette, for jeg har ikke sett sammenheng før akkurat nå. Vanligvis går jeg ned i vekt og er kvalm når jeg ikke har det bra (bekymret/lei meg/stresset). Så savn etter mannen gir meg en tomhetsfølelse på kvelden etter barna har lagt seg. Kanskje denne oppdagelsen er biten i puslespillet som kan løse problemet. Har litt wow følelse nå... Nå må jeg finne en måte å mestre det på... 

Anonymkode: 1ba0e...85d

Du velger selv hvilke dager du vil faste. Jeg pleier å faste mandag og onsdag eller torsdag, men tilpasser det alt etter hva jeg skal de ulike dagene. 
 

Det som er deilig nå er at det suget etter noe godt har forsvunnet, og jeg har ikke problemer med å holde meg til budsjettet. Dette hører jeg flere som spiser 5:2 erfarer. 
Håper dette kan gi deg en boost og motivasjon! 

Anonymkode: a02c0...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2019 den 16.22, Tistelblad skrev:

Er det noen som har greie på vektnedgang i kombinasjon med medisiner som senker forbrenningen? Jeg tar to medisiner som gjør nettopp dette, og selv om jeg ligger ordentlig i kaloriunderskudd, så er det supervanskelig å gå ned noe. Hvordan er det mulig å spise så lite og "riktig" uten at kroppen reagerer? Jeg veier maten, så jeg vet hva jeg får i meg. Jeg forstår det bare ikke

Jeg har gått ned fra 70 til 50 kg mens jeg går på litium. Visste ikke at disse kan bremse vektnedgang? Hvilken annen medisin går du på?

Anonymkode: bd484...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned fra 70 til 50 kg mens jeg går på litium. Visste ikke at disse kan bremse vektnedgang? Hvilken annen medisin går du på?

Anonymkode: bd484...310

Nardil og lamictal, blant annet. Nardilen er visst også spesielt tøff når det gjelder forbrenning. Men det er jo supert at du har greid å gå ned på litium! Jeg gikk bare opp opp opp da jeg tok den. Fikk heldigvis slutte etter omtrent et år 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet (igjen) for nesten en uke siden, og det er godt å ha kommet igang igjen, men skulle ønske det gikk mye fortere. Ser andre i tråden har fått klær som er for store. Gleder meg til det 😄 Har delmål :

først at buksene ikke skal være kjempetrange.

Så at de største buksene blir for store.

At jeg klarer uten problem å kneppe igjen ridebuksen.

Så passer genseren bedre på armene og over magen

Deretter passer den fine rosa kjolen igjen 

Så til slutt passer de gamle skjørtene igjen 😀 

Er på mitt største noensinne nå, så hvis jeg bare fortsetter slik jeg har startet kommer jeg tilslutt dit jeg vil. 

Må bare ikke falle helt ut selv om jeg har en eventuell sprekk, og heller planlegge bedre hvordan jeg løser ting som stresser meg, uten å ty til en hel kake eller fler 😕

Har dere andre slike delmål? 😀 

Anonymkode: f185a...efd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg startet (igjen) for nesten en uke siden, og det er godt å ha kommet igang igjen, men skulle ønske det gikk mye fortere. Ser andre i tråden har fått klær som er for store. Gleder meg til det 😄 Har delmål :

først at buksene ikke skal være kjempetrange.

Så at de største buksene blir for store.

At jeg klarer uten problem å kneppe igjen ridebuksen.

Så passer genseren bedre på armene og over magen

Deretter passer den fine rosa kjolen igjen 

Så til slutt passer de gamle skjørtene igjen 😀 

Er på mitt største noensinne nå, så hvis jeg bare fortsetter slik jeg har startet kommer jeg tilslutt dit jeg vil. 

Må bare ikke falle helt ut selv om jeg har en eventuell sprekk, og heller planlegge bedre hvordan jeg løser ting som stresser meg, uten å ty til en hel kake eller fler 😕

Har dere andre slike delmål? 😀 

Anonymkode: f185a...efd

Om jeg har! Har en dongeribukse som brukte å være buksen jeg brukte når jeg var tykk (altså nå må du ta grep). Av ymse grunner passer ikke denne buksen (helt forferdelig) og jeg har aldri vært tykkere. Nå går den på såvidt, men prøver den daglig. Første mål er at den skal sitte pent. Neste mål er at den skal bli for løs (slik den egentlige normalen er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dette fettet forsvinner vil venusberget også forsvinne?

Anonymkode: 0837d...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2019 den 16.54, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned fra 70 til 50 kg mens jeg går på litium. Visste ikke at disse kan bremse vektnedgang? Hvilken annen medisin går du på?

Anonymkode: bd484...310

Selvsagt kan man gå ned i vekt med kaloriunderskudd på litium.

Dette er grunnleggende fysikk. Kalorier inn - kalorier ut. Kommer det mindre inn enn det som går ut, går du ned i vekt. 

Hater dette fokuset på slikt tull. Det vanskelige er ikke hvordan man går ned i vekt (spis mindre), men å faktisk gjøre det på en måte man kan holde ut med for resten av livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bare fortelle noen at dongeribuksen jeg har på i dag har blitt løsere. 

Jeg er så glad :)

 

Anonymkode: 1ba0e...85d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger en liten utblåsing. Har en skikkelig drittdag. 

Jeg vet jeg har gått opp i vekt i det siste, og jeg jobber med saken. Hater at selvfølelsen og psyken min har en sammenheng med vekten. Har ikke lyst til å gå på treningssenteret for jeg føler meg tjukk. Har ikke lyst til å spise sunt fordi jeg føler meg tjukk. Har ikke lyst til å gå ut av huset fordi jeg føler meg tjukk. 

Og i dag fikk jeg en kommentar fra et familiemedlem som er litt vel opptatt av vekt om at jeg var "blitt brei over ræva og måtte skjerpe meg skikkelig". Dette ble gjentatt flere ganger. Og det er så j*vla kjipt, for jeg vet jo selvfølgelig at vekten min går opp. Men allikevel så klarer jeg ikke å gjøre noe med det. Er lei av å føle meg tjukk, og er iallfall lei av å være redd for at andre skal syns jeg er tjukk. 

Er lei av å føle meg mislykket. 

Anonymkode: 14ae8...5b0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 10/25/2019 at 5:39 PM, Tistelblad said:

Nardil og lamictal, blant annet. Nardilen er visst også spesielt tøff når det gjelder forbrenning. Men det er jo supert at du har greid å gå ned på litium! Jeg gikk bare opp opp opp da jeg tok den. Fikk heldigvis slutte etter omtrent et år 

Ingen av disse medisinene påvirker energiforbrenningen din, men begge kan gjøre deg mer sulten og mer sliten som påvirker hvor mye aktivitet du er i og hvor mye du spiser.

Anonymkode: 0b1c3...c51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å gå ned 6-7 kilo som sitter på etter et svangerskap. Det er litt vanskelig når jeg ammer, for har et enormt søtsug😆

Anonymkode: d4f26...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/18/2019 at 10:33 AM, AnonymBruker said:

2 cm ned i livvidde på 2 uker. Ser forskjell i speilet og merker forskjell på klærne. Det var ikke mer som skulle til for å føle meg som meg selv igjen. Jeg har brukt mye hvile. Meditasjon, pusting. Medical medium inspirert kosthold siste uken. Og sittet med healing cards for vektnedgang. Og litt manifesteringsteknikker. Fornøyd!

Anonymkode: 8b244...728

Yey, det funker! Masse gode oppskrifter på siden hans.

Anonymkode: 5be11...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...