Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Melder meg inn her! Skrev meg på høstlisten, litt seint ute men.. Har mange kilo å gå ned, så et sted må man begynne ☺️

Etter fødselsdepresjon og generell angst la jeg på meg mye de siste tre årene, og først nå har jeg klart å finne driven til å gjøre noe med vekten. 

Dette er første uken med kaloritelling og det har gått overraskende greit. Jeg har holdt meg til planen hver dag, og jeg har holdt meg unna både sjokolade og Coca-Cola, som er mine to største laster. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme vekt som forrige fredag :( Litt skuffet, men burde regnet med det når matplanen ikke var fulgt til punkt og prikke.

Prøver sterkt å motstå «alt som er usunt (!)»-dagen i dag😂💪

Anonymkode: 8e9b3...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme vekt som forrige fredag :( Litt skuffet, men burde regnet med det når matplanen ikke var fulgt til punkt og prikke.

Prøver sterkt å motstå «alt som er usunt (!)»-dagen i dag😂💪

Anonymkode: 8e9b3...68c

Hva er matplanen din? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Nepenthe skrev:

Melder meg inn her! Skrev meg på høstlisten, litt seint ute men.. Har mange kilo å gå ned, så et sted må man begynne ☺️

Etter fødselsdepresjon og generell angst la jeg på meg mye de siste tre årene, og først nå har jeg klart å finne driven til å gjøre noe med vekten. 

Dette er første uken med kaloritelling og det har gått overraskende greit. Jeg har holdt meg til planen hver dag, og jeg har holdt meg unna både sjokolade og Coca-Cola, som er mine to største laster. 

Jeg la også på meg ekstreme mengder etter jeg starta på angsdempende medisin. Nå har jeg fått slutte med den ene typen, og derfor tar jeg nå fatt på turen ned i vekt igjen. Pga flere medisiner går det trått, men det skal gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Ned 1,2 kilo. Sikkert litt vann, men ned er ned, som mannen sa. ;) Men må altså ligge veldig lavt i antall kalorier og neste uke begynner jobb igjen, etter lang sykemelding. Blir spennende å se hvordan det går da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble det mer mat enn jeg trengte og litt godteri, men henter meg inn i dag.

Har delmål i denne prosessen, og delmålet neste fredag er 1,2 kg unna, får nok ikke til det😅

Anonymkode: 8e9b3...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide meg i dag og hadde gått ned 300 gram, siden sist veiing. Jeg har vært så inaktiv som jeg bare klarte denne uken, for å la mitt forslåtte kne hvile, da jeg har haltet rundt i et par uker. 

Fikk meg en tur til fysioterapeuten og det var heldigvis ikke annet galt enn at det var hovent og litt vannfylt etter fallet. Det hovner opp når jeg er i aktivitet på jobb, så jeg priser meg lykkelig for planleggingsfasen og helg etter hverandre. 

Gleder meg til å løpe igjen! 

Har egentlig gått greit med kaloritellingen, jeg passer på å ligge bittelitt under de fleste dagene, for å skeie litt ut i helgen. Nå som jeg har loggført alle utskeielsene, før jeg begynte å kutte litt i kalorier, så jeg at jeg egentlig ikke spiser så mye mer i helger enn i ukedagene, - ofte ligger jeg likt. 

Endret av absinthia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg i selskap, og er veldig fornøyd med meg selv for at jeg ikke lot alle hemninger fare. Jeg holdt meg til sukkerfri brus, forsynte meg kun en gang til middag, hadde mye grønt til, og av kaker spiste jeg bare et lite stykke. Jeg var også åpen om at jeg skal ned i vekt, og det er en liten milepæl for meg, fordi jeg har aldri tidligere "innrømmet" for andre at jeg prøver å gjøre endringer. Alt i alt en god dag! 

At det ble litt dream is til kvelds snakker vi ikke høyt om 😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle heller ha hatt veiedag i dag, for i morges var jeg faktisk 600 gram lettere i forhold til startvekt, tipper det er noe vann som har sluppet taket.  Er litt motiverende å se at jeg faktisk går ned, selv om jeg tidligere har erfart at man plutselig både kan bli to kilo tyngre og nesten tre kilo lettere på en uke, mest pga vann - og det var da jeg var mellom 55-60 kilo og var slank og fin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "vil" også være med! Starter opp igjen med kaloritelling i morgen. Skal ned 7 kg til 1 februar! Har talt kalorier før, med stort hell. Første uka kommer til å bli tung, men deretter kommer det til å gå bra. Jeg pleier å være tellenazi i ukedagene, ha en (relativ) cheatday på fredager og ha et forsiktig overslag over kaloriene på lørdager😅

Jeg trener hardt 2-3 dager i uken og det viktigste er å bli sunnere og strammere igjen.

67kg er målet mitt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått fast på samme vekt i nesten to måneder nå, syns det er utrolig frustrerende. Har som jeg tidligere skrevet her i tråden gått ned 15kg siden januar noe jeg selvsagt er utrolig fornøyd med, men nå virker det som om kroppen har lagt seg på en ny normalvekt og vekten rikker seg ikke. 

Vekten ligger nå mellom 72.0 og 72.9 avhengig av dagen, så jeg er akkurat innenfor normal bmi for min høyde (73<), så kunne tenkt meg å gå ned rundt 5 kg til før jeg går mer over til å opprettholde istedenfor å gå ned.

Noen andre som har erfaring med at vekten står stille for at den så fortsetter å gå nedover eller må jeg rett og slett gå "hardere til verks" videre? 

Er jo egentlig ganske fornøyd med at jeg har gått ned så mye og greid å holde meg der gjennom sommeren men er likevel demotiverende når man føler man er like flink som man har vært uten at det gir videre resultater... 

Endret av Highhopes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært vant til å veie meg. Rett og slett fordi jeg har erfart at vekta kan variere fra dag til dag, og at vekta ikke nødvendigvis viser hvor mye jeg har "krympet" eller "ekspandert" i løpet av en tid 😅 Men jeg tror jeg må begynne å veie meg nå. Rett og slett fordi jeg er nysgjerrig, og fordi kroppen min ikke reagerer på vektnedgang og trening slik den en gang pleide da jeg var yngre... begynner ikke å bli gammel sånn sett, men jeg merker jo at ting er annerledes nå enn for 2-3-4 år siden.

Så min første veiedag blir i morgen. Og så tenker jeg å veie meg 2 ganger i måneden kanskje. Ikke for ofte, da tror jeg bare man blir umotivert om ting ikke går rette veien på ei uke liksom der det har vært litt utskeielser. Dårlige perioder kommer jo hele tiden, sånn er jo bare livet...

Anonymkode: e6510...540

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 14.52, Samuelle skrev:

 

Feilposting

På 12.8.2019 den 10.56, Samuelle skrev:

 

Endret av Samuelle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må jeg faktisk hive meg på her igjen. Det ble sommerferie og jeg orket ikke tenke for mye. Sommer skal være avslappende å kjekk.

Jeg så det komme, vekta viste i dag 80,5kg. Kjedelig, var jo søren med nede i 77kg 😤

MEN det har vært utrolig kjekt å slappe litt av. Jeg er enda under «opplæring». De siste ukene har jeg kost meg for mye. Jeg var klar over at det kom til å gå hardt utover vekta, men jeg har kost meg. Så nå er det bare å stå på videre. Kanskje jeg skal prøve meg på en «snopefri» periode 🤔 Det skal jeg ikke si for høyt. Jeg har aldri gjort det før da jeg er glad i sjokolade, men kanskje det kunne hjulpet. Men vet ikke om det kommer til å holde så lenge.

Jeg har meg en uke nå der jeg skal finne tilbake til litt gode, men sunne matretter (ikke mer hamburger og pølse 😅). Håper jeg kan finne å teste ut «findus creamy coconut wok», kan være interessant 😄

Vil også bare si creds til alle dere her som har holdt ut sommeren 🙌🏻🙌🏻 Jeg klarte det ikke! 

Endret av Ariana807
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I juni veide jeg 81 kg, så la jeg på meg 2 kg på hyttetur med kjæresten, så ytterligere 3 kg etter sydentur, og 2 kg til etter hyttetur. Totalt 7 kg opp i sommer, til 88 kg. Gikk på PSMF dietten i 9 dager og gikk ned 4 kg til 84 kg som jeg veide i dag morges.

I dag begynner jeg min "gamle" rutine igjen før sommeren hvor jeg trener fire dager i uka, og spiser sunt, men smart så er jeg sikker på at de resterende kiloene fra sommeren går av 😄  

Anonymkode: 6a151...ceb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sykeste har skjedd! Siden innlegget mitt i denne tråden på torsdag har jeg gått ned litt over en kilo! Gått ned til 85.5, altså -1.2 kg bare siden torsdag! 

Herregud det bare raser nedover, må passe på muskelmassen min fremover. Nesten litt skummelt, men frem til jeg er under 80 skal jeg ikke klage 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, Highhopes skrev:

Jeg har stått fast på samme vekt i nesten to måneder nå, syns det er utrolig frustrerende. Har som jeg tidligere skrevet her i tråden gått ned 15kg siden januar noe jeg selvsagt er utrolig fornøyd med, men nå virker det som om kroppen har lagt seg på en ny normalvekt og vekten rikker seg ikke. 

Vekten ligger nå mellom 72.0 og 72.9 avhengig av dagen, så jeg er akkurat innenfor normal bmi for min høyde (73<), så kunne tenkt meg å gå ned rundt 5 kg til før jeg går mer over til å opprettholde istedenfor å gå ned.

Noen andre som har erfaring med at vekten står stille for at den så fortsetter å gå nedover eller må jeg rett og slett gå "hardere til verks" videre? 

Er jo egentlig ganske fornøyd med at jeg har gått ned så mye og greid å holde meg der gjennom sommeren men er likevel demotiverende når man føler man er like flink som man har vært uten at det gir videre resultater... 

Har du prøvd å ta en spisedag? Altså å spise alt du har lyst på en dag, slik at kroppen merker at det er tilgang på ressurser. Det har fungert for meg når jeg har hatt et platå under vektnedgang. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2019 den 16.45, Highhopes skrev:

Jeg har stått fast på samme vekt i nesten to måneder nå, syns det er utrolig frustrerende. Har som jeg tidligere skrevet her i tråden gått ned 15kg siden januar noe jeg selvsagt er utrolig fornøyd med, men nå virker det som om kroppen har lagt seg på en ny normalvekt og vekten rikker seg ikke. 

Vekten ligger nå mellom 72.0 og 72.9 avhengig av dagen, så jeg er akkurat innenfor normal bmi for min høyde (73<), så kunne tenkt meg å gå ned rundt 5 kg til før jeg går mer over til å opprettholde istedenfor å gå ned.

Noen andre som har erfaring med at vekten står stille for at den så fortsetter å gå nedover eller må jeg rett og slett gå "hardere til verks" videre? 

Er jo egentlig ganske fornøyd med at jeg har gått ned så mye og greid å holde meg der gjennom sommeren men er likevel demotiverende når man føler man er like flink som man har vært uten at det gir videre resultater... 

Jeg vet ikke helt ang spørsmålet ditt, men jeg har også merket sånne platåer, at vekten står helt stille. Noen mener at det kan hjelpe å endre litt på matpakkene, men hvem vet. Irriterende er det i allfall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere dager med skikkelig omgangssyke i helgen, så i dag har jeg faktisk spist en bolle med ostepop. Okei da, to. Jeg aner ikke hvordan dette vil virke inn på veiinga på fredag, det vil tiden vise. Nå må jeg bli ferdig med kvalmen og prøve å komme meg inn i normale spiserutiner igjen. Blæ, jeg er ikke helt god ennå 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen dårlige dager nå! Endelig kommet under 60 kg og gått ned 5,1 kg på 13 uker. Men da kommer selvdestruktiviteten inn :( Spist masse søppel i fire dager til ende nå...  

Tror jeg begynner å se et håp og slapper mer av, men det må jo være måte på. Vekta sto stille forrige uke, men denne uka kommer vekta til å øke.

Syte syte.

 

Anonymkode: 8e9b3...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...