Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har klart å gå opp over 3 kg på fire uker ferie. Og jeg skjønner det bare ikke... Ja, det har blitt litt mer godt å spise enn i hverdagen, men ikke enorme mengder akkurat. Jeg drikker heller ikke alkohol, så er ikke det som er synderen.

Har også vært mye mer aktiv enn hva jeg var i vår. Fjelltur, kajakk og i tillegg en del løpeturer. 

Men det understreker vel bare det alle andre enn meg har skjønt, maten er mye viktigere enn treninga (for vekt). Og som liten dame, så er en ekstra is her og der nok til å velte lasset. Så trasig 😭 

(Trøster meg med at formen er bedre enn for 4 uker siden, og for helsa er vel det viktigst...) 

Anonymkode: a222f...91b

Jeg tror at minst 1,5 kilo av de er vann om ikke mer. Men skjønner at det er noe dritt🤮 man vil jo gjerne at de skal litt mere til en som så. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om jeg muligens er litt dehydrert i denne varmen, men vekta har gått fra 70,6 til 69,3 i løpet av 3 dager:P Det er ikke vanlig for meg i alle fall. Men de siste to dagene har det vært så varmt at jeg ikke hadde noen som helst apetitt, pluss at jeg har fysisk arbeid på jobb hvor temperaturen er 32 grader...:svett: Så spørs om vekttapet er permanent, at det ikke bare er væsketap:P Men jeg har fri i dag siden jeg jobbet i helga, så jeg skal ute å sole meg:briller2:

 

 

Anonymkode: 6a912...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå gått ned 2,2 kg. Super fornøyd. Har gått to uker siden jeg sa at nok for være nok. Har jo «slanket» meg fra 28 mai, men jeg ga nok litt opp etter litt for kort tid. Så nå er jeg igang igjen:) jeg veier 73,8 kg nå. Målet er 70 kg. Føler at det er en vekt jeg burde klare å stå i. Ideelt sett så hadde 65 kg vært perfekt. Men den vekten må jeg jobbe voldsomt for å klare å holde, tror ikke jeg orker det mer. I dag kjøpte jeg meg en bukse som var alt for stram i livet for å ha noe nytt å kjempe meg mot, eller se fram til om du vil:) Blir motivert av dere andre innpå her også. Stå på folkens. Jeg har blitt flink til å takke nei til kake og fastfood i prosessen. Går mye i salater om dagen. Vil anbefale en dressing som er veldig god til dere som liker taco krydder. Bland lett rømme med tacokrydder. Nam. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om vekta mi viser feik

Anonymkode: 72d49...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått samme vekt på vekta de siste to ukene. Ny veiedag på fredag. Så redd for å ha gått opp! Har vært fire dager med full ferie og fri flyt av mat og alkohol. Denne fredagen kan nesten ikke komme fort (eller sakte?) nok. Har skjerpet meg i dag og skal ha et strengt blikk på meg selv frem til fredag.

Heia oss👊

Anonymkode: 8e9b3...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er rå flinke, folkens! :duskedame:

Jeg skippet forrige veiedag, turte ikke å se rett og slett. Så fredagen blir ekstremt spennende. :sjokkbla:

Endret av Lillemorbare
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Landhval
Jeg har som mål å komme meg tilbake til normalvekten min. Det vil si at jeg skal ned 40 kg. Jeg gikk opp i vekt i en periode der jeg endte opp med å spise alt for mye og i tillegg var innaktiv. 
 
Jeg har prøvd å gå ned i vekt på mange forskjellige måter som ikke har fungert for meg. Jeg tror problemet har vært at jeg har stilt alt for mange og for høye krav til meg selv og mistet alt av motivasjon når det ikke har fungert. 
 
Planen min nå er derfor å gjøre det enkelt. Lage mat fra bunnen av, spise mer av det som er sunt, holde meg til å spise godteri en gang i uken og prøve å gå en kort tur hver dag. 
 
Jeg håper at dette vil hjelpe meg i gang og kanskje gjøre meg mer motivert dersom jeg klarer å gå ned noen kilo på denne måten. 
 
Også tenker jeg å begynne å trene styrke et par ganger i uken og kanskje gjøre noen større endringer i kostholdet når jeg har klart å holde meg til en plan uten alt for mange restriksjoner og krav en stund og forhåpentligvis er mer motivert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Landhval said:
Jeg har som mål å komme meg tilbake til normalvekten min. Det vil si at jeg skal ned 40 kg. Jeg gikk opp i vekt i en periode der jeg endte opp med å spise alt for mye og i tillegg var innaktiv. 
 
Jeg har prøvd å gå ned i vekt på mange forskjellige måter som ikke har fungert for meg. Jeg tror problemet har vært at jeg har stilt alt for mange og for høye krav til meg selv og mistet alt av motivasjon når det ikke har fungert. 
 
Planen min nå er derfor å gjøre det enkelt. Lage mat fra bunnen av, spise mer av det som er sunt, holde meg til å spise godteri en gang i uken og prøve å gå en kort tur hver dag. 
 
Jeg håper at dette vil hjelpe meg i gang og kanskje gjøre meg mer motivert dersom jeg klarer å gå ned noen kilo på denne måten. 
 
Også tenker jeg å begynne å trene styrke et par ganger i uken og kanskje gjøre noen større endringer i kostholdet når jeg har klart å holde meg til en plan uten alt for mange restriksjoner og krav en stund og forhåpentligvis er mer motivert.

Lykke til! Dette fikser du!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få ting er så himla frustrerende som å veie rubbel og bit av det som skal inn i kjeften slik at utregningen av kalorier blir riktig, og i tillegg er mer fysisk aktiv enn man pleier, og likevel så går man opp alt man har tatt av seg den siste uka...  :cry3: Så jeg er tilbake der jeg startet. Akk. Dog glemte jeg å ta p-pillen min i går, og har fått en lekasjeblødning, så vet ikke om det kan være det som påvirker vekta? Noen som vet? Er ajour igjen fra nå i morres.
Dette er når jeg pleier å bli forbanna og bare gi opp, men av en eller annen mystisk grunn har jeg faktisk ikke lyst til det:P Spør meg igjen etter helga :fnise: Neida, har planlagt helga litt alt så håper det blir å hjelpe. Har også frihelg så da kan jeg ta meg en markatur eller to:)

Anonymkode: 6a912...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg skal ned 2 kg til, etter å ha redusert min BMI ganske kraftig. Jeg anbefaler denne BMI-kalkulatoren for å beregne kaloribehov https://www.melk.no/bmi

 

Anonymkode: 28fd1...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker med ferie er overstått, og jeg er superstolt over egen innsats. Vi, eller jeg, har nemlig ikke ligget på latsiden. Jeg har ikke trent, men har til gjengjeld vært veldig aktiv; jeg har gått mye. Veldig mye. Vanligvis forbrenner jeg rundt 3000 kalorier i løpet av  en dag, og går kanskje mellom 10-12 000 skritt daglig. I ferien lå jeg i gjennomsnitt på over 25 000 skritt dagen, og forbrente mellom 3800-4000 kalorier daglig, noen dager faktisk nesten nærmere 5000 kalorier (pga svært rask gange, og mange skritt, dvs 30 000+).

Ja, jeg har kost meg masse på ferie. Det har blitt hamburgere, pizza og masse is. En del kaloribomber her og der. Og det har jeg unnet meg, kost meg med. Men til tross for dette (siden jeg selvfølgelig logger alt som spises) har jeg i gjennomsnitt ligget slik at jeg har gått ned mellom 0,5 til 1 kg ukentlig. Denne uken ligger jeg med over 1000 kalorier i minus, jeg har forbrent så mange kalorier at jeg ikke har helt har klart å henge med - til tross for at jeg faktisk har spist godt.

Og jeg har merket veldig godt mot slutten av ferien av kroppen har blitt slankere. Hadde det ikke vært for noe løshud (som jeg en dag nå drømmer om å faktisk få fjernet, dessverre ikke nok til å få det dekket offentlig), hadde jeg faktisk begynt å nærme meg relativt slank (vel, relativt).

Jeg fikk meg noen aha-opplevelser i diverse prøverom, jeg gjorde det. Fra å tidligere måtte droppe å gå innom ulike butikker (og egentlig bare stå utenfor å se inn) i Oxford st., har jeg nå hatt sjansen til å faktisk gå inn i butikkene, prøve klær, og faktisk velge å ikke kjøpe fordi jeg ikke likte klærne. Det er noe helt eget og underlig å stå der på Topshop eller Miss Selfridge og tenke: nei, dette var faktisk ikke fint. Det å faktisk ha et slikt valg er vanvittig befriende!

Jeg er dog i en litt morsom verden sånn størrelsesmessig; jeg passer jo ofte inn i både pluss size/curvy og det jeg kan kalle "normale størrelser". Når har jeg blitt en klarere størrelse UK 16/18 (44-46) (stort sett 16/18 i bukser) og noen ganger faktisk også UK 14 (42) (mest topper - ligger stort sett rundt str 16 i topper), og det føles veldig deilig. Jeg har dog fremdeles problemet med at jeg har en tendens til å velge for store størrelser, for jeg er ikke helt vant med å faktisk velge mindre størrelser.

Må også si det var befriende å føle at jeg ikke var "for stor" til å gå innom mange av disse butikkene; ingen som reagerte om jeg faktisk gikk innom disse butikkene som for meg tidligere har føltes uoppnåelige. 

Jeg har dog ikke vært på vekta på en stund, så blir spennende å se i morgen hva jeg faktisk har gått ned. ;) 

Endret av SPOCA
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2019 den 21.20, Hmmmmmm skrev:

Jeg har nå gått ned 2,2 kg. Super fornøyd. Har gått to uker siden jeg sa at nok for være nok. Har jo «slanket» meg fra 28 mai, men jeg ga nok litt opp etter litt for kort tid. Så nå er jeg igang igjen:) jeg veier 73,8 kg nå. Målet er 70 kg. Føler at det er en vekt jeg burde klare å stå i. Ideelt sett så hadde 65 kg vært perfekt. Men den vekten må jeg jobbe voldsomt for å klare å holde, tror ikke jeg orker det mer. I dag kjøpte jeg meg en bukse som var alt for stram i livet for å ha noe nytt å kjempe meg mot, eller se fram til om du vil:) Blir motivert av dere andre innpå her også. Stå på folkens. Jeg har blitt flink til å takke nei til kake og fastfood i prosessen. Går mye i salater om dagen. Vil anbefale en dressing som er veldig god til dere som liker taco krydder. Bland lett rømme med tacokrydder. Nam. 

Ojojoj🙆🏼‍♀️ Nå smiler jeg fra øre til øre. Har ytterlig gått ned 0,5 kg fra mandagen. 73,3. Sjekket noen mål jeg hadde tatt av kroppen. Merker at der man kunne tenkt seg å gå ned mer som feks mage går tregt. Men leggen har jeg gått ned 1,5 cm 😂 trodde ikke jeg hadde så mye å ta av der men. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å skulle handle en ny kjole til et bryllup jeg skal i og noen av kjolene var medium 😦 så ikke den komme! Mange av dem i large, som jeg plukker med meg av vane, men noen faktisk i mendium 😄 

Har jo ikke gått ned noe mer, ligger å danser mellom 78-79kg. Helt ærlig, hadde jeg bare kunnet ta bort mye av magefettet hadde jeg nok vært ganske fornøyd med meg selv akkurat nå, enn om bmi sier at jeg har en held del kg for mye 😅 

Har smått begynt på tellinga igjen, men ikke 100% 😅 telling i ukedager de forrige 2 ukene, men har ikke gått ned noe da, spiste nok for mye når helga kom 😂 og har ikke telt noe særlig denne uka 😅 men det viktigste er å ikke gå oppover å se 80-tallet igjen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er en aktiv ferie snart ferdig og jeg føler jeg både har fått trent styrke, løpt og gått turer omtrent som normalt. 
Har også syklet flere dager i fjellet, ca 1 mil om dagen i to dager i tillegg til flere timer gange i fjellet disse dagene. 
Utover det har det blitt flere dager i uken med styrke, gåtur eller løpetur hver kveld og relativt ok på matfronten. 
Spent på hva vekten viser førstkommende Fredag :)
Nå har jo ikke jeg så mye jeg skal ned så jeg er helt forberedt på at det går sakte. 
Hadde likevel vært kjekt om det er ned noen hundre gram :)

-Siblin

Anonymkode: f6815...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat og kalorier går så greit i løpet av dagen, men så blir klokka 1900, og da kommer spisebehovet. Jeg er sikker på at jeg kunne spist fire brødskiver uten å bli mett da. Det eneste jeg gjør til jeg legger meg er kanskje å spise en frukt, og en neve cherrytomater. Og så drikker jeg mye sukkerfri brus for å fylle magen litt.

Men kveldene er vanskelige, altså.hva gjør dere med sånne problemer?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tistelblad skrev:

Mat og kalorier går så greit i løpet av dagen, men så blir klokka 1900, og da kommer spisebehovet. Jeg er sikker på at jeg kunne spist fire brødskiver uten å bli mett da. Det eneste jeg gjør til jeg legger meg er kanskje å spise en frukt, og en neve cherrytomater. Og så drikker jeg mye sukkerfri brus for å fylle magen litt.

Men kveldene er vanskelige, altså.hva gjør dere med sånne problemer?  

Jeg har/har hatt samme problem. Jeg ser at om jeg spiser for lite i løpet av dagen sprekker jeg lettere om kvelden. Spiser jeg greit er det mindre problem. Nå prøver jeg å huske å drikke usøtet te på kvelden istedenfor. Jeg føler sukkerfri brus gir mer sug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Tistelblad skrev:

Mat og kalorier går så greit i løpet av dagen, men så blir klokka 1900, og da kommer spisebehovet. Jeg er sikker på at jeg kunne spist fire brødskiver uten å bli mett da. Det eneste jeg gjør til jeg legger meg er kanskje å spise en frukt, og en neve cherrytomater. Og så drikker jeg mye sukkerfri brus for å fylle magen litt.

Men kveldene er vanskelige, altså.hva gjør dere med sånne problemer?  

Jeg har det også sånn. Det jeg har begynt å gjøre er å poppe meg litt popcorn i kjele, med minst mulig olje, som jeg krydrer litt. Hjelper veldig på det tyggebehovet jeg har om kvelden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tistelblad skrev:

Mat og kalorier går så greit i løpet av dagen, men så blir klokka 1900, og da kommer spisebehovet. Jeg er sikker på at jeg kunne spist fire brødskiver uten å bli mett da. Det eneste jeg gjør til jeg legger meg er kanskje å spise en frukt, og en neve cherrytomater. Og så drikker jeg mye sukkerfri brus for å fylle magen litt.

Men kveldene er vanskelige, altså.hva gjør dere med sånne problemer?  

For meg hjelper det ofte med å gå en liten tur eller gjøre ett eller annet. Jeg får også slikt på kvelden, og det er nok fordi det er da jeg liker strekt foran TVen og egentlig kjeder meg. Det trigger spisetrangen for min del. 

Så jeg anbefaler å gå en tur eller rydde litt/gjøre husarbeid, e.l. Eventuelt strikke om du liker det, eller annet håndarbeid.

Rett og slett få hodet over på noe annet enn mat.

Anonymkode: ad3e6...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2019 den 9.45, Hmmmmmm skrev:

Ojojoj🙆🏼‍♀️ Nå smiler jeg fra øre til øre. Har ytterlig gått ned 0,5 kg fra mandagen. 73,3. Sjekket noen mål jeg hadde tatt av kroppen. Merker at der man kunne tenkt seg å gå ned mer som feks mage går tregt. Men leggen har jeg gått ned 1,5 cm 😂 trodde ikke jeg hadde så mye å ta av der men. 

Siden torsdag så fortsetter vekten å vise nedgang🤗 72,9 står den på nå. Og det etter en dag med litt ekstra godt føde. 11cm ned fra 5 målepunkter. Super fornøyd. Og jeg som har sett veldig svart på det å klare og gå ned med hormonspiral. Må nok svelge mine ord🤯 Jeg har prøvd å innta forskjellig antall kalorier hver dag, slik at kroppen ikke tror at det er et mønster.  Vet ikke om det har noe å si da men. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/31/2019 at 1:05 PM, AnonymBruker said:

Få ting er så himla frustrerende som å veie rubbel og bit av det som skal inn i kjeften slik at utregningen av kalorier blir riktig, og i tillegg er mer fysisk aktiv enn man pleier, og likevel så går man opp alt man har tatt av seg den siste uka...  :cry3: Så jeg er tilbake der jeg startet. Akk. Dog glemte jeg å ta p-pillen min i går, og har fått en lekasjeblødning, så vet ikke om det kan være det som påvirker vekta? Noen som vet? Er ajour igjen fra nå i morres.
Dette er når jeg pleier å bli forbanna og bare gi opp, men av en eller annen mystisk grunn har jeg faktisk ikke lyst til det:P Spør meg igjen etter helga :fnise: Neida, har planlagt helga litt alt så håper det blir å hjelpe. Har også frihelg så da kan jeg ta meg en markatur eller to:)

Anonymkode: 6a912...883

Virker som om p-pille krøllet begynner å gi seg, var 69,1 i morres :duskedame: Har holdt kaloribudsjettet hver eneste dag, og føler faktisk ikke at jeg må kjempe med nebb og klør for å ikke gi etter for burger eller sjokolade eller noe. Det er liksom helt greit. Enda jeg faktisk har liggende både sjokolade og potetgull:P Tar jeg meg så veies det slik at jeg holder meg innafor:) Lener meg litt på sukkerfri brus da, det må jeg innrømme:P Bra det ligger til familien å ha tenner av stål :fnise: 

Anonymkode: 6a912...883

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...