Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Neveronfire skrev:

Kanskje en ny målsetning kan være å få deg ny jobb? Og i mellomtiden, melde deg på en aktivitet som klatring eller frivillig i f.eks Røde Kors, slik at du kan være litt sosial og ikke føler deg så alene?

Klem til deg 

gode tanker

Anonymkode: e7e3b...b89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den siste uken har jeg bare gått ned 600 gram. Det er kjipt, men veldig forståelig mtp på forrige helg når jeg spiste all mulig drit mat man kunne få. 

Nå viser vekta 80kg akkurat. 4 uker inn i slankingen og jeg har mistet 6,6kg, burde være godt fornøyd med det. 

Håper neste uke er bedre og jeg forsetter å rase ned i vekt, og at jeg klarer å trene skikkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemorbare skrev:

Den siste uken har jeg bare gått ned 600 gram. Det er kjipt, men veldig forståelig mtp på forrige helg når jeg spiste all mulig drit mat man kunne få. 

Nå viser vekta 80kg akkurat. 4 uker inn i slankingen og jeg har mistet 6,6kg, burde være godt fornøyd med det. 

Håper neste uke er bedre og jeg forsetter å rase ned i vekt, og at jeg klarer å trene skikkelig. 

Jeg har gått opp 800 gram siste uken, selv om jeg jobbet hardt for å unngå store kaloribomber som takeaway med kollegaer og jeg har strebet meg til underskudd hele uka, bortsett fra helgen. Fikk i meg veldig mye kalorier forrige helg, da jeg bodde med andre og jeg følte meg klein om jeg skulle tatt med cottage cheesen og knekkebrødene mine, så det ble litt brødskiver med ost, noe som ikke metter meg lenge 😅

Tror det meste av vekta jeg har gått opp er vann, så det er i sånne stunder målebåndet er en god venn. Ser at jeg har gått ned 2 cm i midjen siden sist jeg målte, og da føles ikke én dårlig uke så ille lenger. 

Anonymkode: ad3e6...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer oppriktig på hvordan folk klarer å holde seg i sommer med all grillmaten, isen, alkoholen og fristelsene på ferier og restauranter! Jeg har gått opp allerede i sommer, og merker det er veldig vanskelig å holde tilbake...

Anonymkode: 6a151...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer oppriktig på hvordan folk klarer å holde seg i sommer med all grillmaten, isen, alkoholen og fristelsene på ferier og restauranter! Jeg har gått opp allerede i sommer, og merker det er veldig vanskelig å holde tilbake...

Anonymkode: 6a151...ceb

Å gå ned i vekt handler jo som kjent om å si nei til fristelser. :)  Kan du kutte ut noe? Selv drikker jeg nesten ikke alkohol fordi jeg blir så sulten av det (og dagen derpå). Og kanskje droppe forretten og desserten på restaurant? Det funker fint å avslutte måltidet med en cappuchino eller en espresso :) 

Anonymkode: 99750...499

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått opp 800 gram siste uken, selv om jeg jobbet hardt for å unngå store kaloribomber som takeaway med kollegaer og jeg har strebet meg til underskudd hele uka, bortsett fra helgen. Fikk i meg veldig mye kalorier forrige helg, da jeg bodde med andre og jeg følte meg klein om jeg skulle tatt med cottage cheesen og knekkebrødene mine, så det ble litt brødskiver med ost, noe som ikke metter meg lenge 😅

Tror det meste av vekta jeg har gått opp er vann, så det er i sånne stunder målebåndet er en god venn. Ser at jeg har gått ned 2 cm i midjen siden sist jeg målte, og da føles ikke én dårlig uke så ille lenger. 

Anonymkode: ad3e6...e24

Måleband, ja.. Det har jeg ikke tenkt på en gang :fnise:

Det skal jeg kjøpe meg og måle samme dag som vekta står for tur. 

Men jeg skjønner den med å ikke være "særingen" som bare spiser sunt. Jeg tenker at en må få lov til å kose seg også, men alt med måte. Jeg synes du er flink som har spist junk og fremdeles gått ned 2 cm! Hurra for deg!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å gå ned i vekt handler jo som kjent om å si nei til fristelser. :)  Kan du kutte ut noe? Selv drikker jeg nesten ikke alkohol fordi jeg blir så sulten av det (og dagen derpå). Og kanskje droppe forretten og desserten på restaurant? Det funker fint å avslutte måltidet med en cappuchino eller en espresso :) 

Anonymkode: 99750...499

Kan absolutt kutte ned på alkohol. Drikker så og si aldri alkohol ellers, og det går stort sett i rødvin. Det er vel heller vilja det står på egentlig, jeg har kjempe dårlig selvdisiplin. Hadde sikkert kunnet gå ned minst 10 kg nå om det ikke hadde vært for at jeg lar følelser og innfall slippe til...

Jeg prøver periodisk faste på en måte nå, spiser ikke etter kl 18. Prøvd det nå et par dager og har gått ned en del vannvekt :) Spørsmålet er jo om jeg klarer å holde meg. Prøver også å spise mer (sunt) fett, samt litt mettet fett, og en del proteiner. Kuttet litt ned på karbohydrater, så ligger nå på 100 - 150 g karbohydrater per dag som kommer fra havregryn, knekkebrød, noe frukt og diverse annet gode karbohydrater. Jeg tror mye av problemet ligger hos meg selv psykisk, men vet ikke hvordan jeg skal fikse det. Kan man gå til ernæringsfysiolog ellerno?

Anonymkode: 6a151...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veid meg, men jeg kjenner at jeg har gått opp noe. Skal vente litt før jeg veier meg, vil ikke se høyere tall 😂

Jeg har telt kcal i dag, og håper jeg er på vei tilbake. Jeg syntes nesten den ene t-shorta var blitt litt trang, og ... kanskje jeg har funnet den skikkelige gjennoførelses-mltovasjonen jeg har lett etter 😅

Jeg har bestemt for å starte slik jeg gjorde i januar, da lå jeg på rundt 1800kcal til dagen. Men en forskjell, jeg orker ikke å stå på når jeg har jobbhelg. De 12 timers vaktene dreper sjelen litt og jeg kjenner at jeg trenger fri de helgene. Så nå har jeg en plan tror jeg 😄🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en stund med å være flink og daglig i kaloriunderskudd, har jeg nå hatt 3 dager med utskeielse.. 

Ikke bare litt heller for å si det sånn! 🤣 Taco fredag, lørdag og søndag med masse rømme og ost, 1 hel Grandiosa for meg selv, 1 liter sjokolademelk, is, over 1 kg smågodt, 1 potetgullpose og 1 stor sjokoladeplate. Masse brus (sukkerfri) og alt for lite vann. 

Dette i tillegg til normal frokost og lunsj. Jada, spist alt helt selv uten hjelp 🙈 

Lurer på hva vekta mi vil si på fredag. 🥴 

og jeg er så godtesyk nå at jeg vurderer å kjøre på butikken for å kjøpe mer.. lurer på hva som feiler meg innimellom 😂🙈🤔☹️

 

Anonymkode: fdd13...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2019 den 22.02, Zenobia skrev:

Har en helgeutskeielse fra i dag til og med søndag. Skal ikke veie meg igjen før mandagen uken etter. Håper på beskjeden nedgang, tross alt.

Tre dagers utskeielse etterfulgt av en uke med lavere selvkontroll. Vekten har hoppet opp fra 64,8 til 66,4 kg. I dag tok jeg rev i seilene. Stø kurs nedover :regler:  !!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2019 den 18.38, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer oppriktig på hvordan folk klarer å holde seg i sommer med all grillmaten, isen, alkoholen og fristelsene på ferier og restauranter! Jeg har gått opp allerede i sommer, og merker det er veldig vanskelig å holde tilbake...

Anonymkode: 6a151...ceb

Jeg er motsatt, forstår ikke at folk kan legge på seg på sommeren. Jeg mister matlyst, i tillegg er jeg mer ute og er naturlig mer i aktivitet enn på vinteren/høsten. Så jeg går alltid ned en 3-5 kg på sommeren 🙈 

Anonymkode: f0b45...d9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk! Kom nettopp hjem fra en ukes ferie i varmere strøk. Lå på 15 000 steg per dag i snitt, med noen pulstopper per dag. Ok, jeg tenkte ikke noe særlig på hva jeg spiste, men syns ikke jeg skeiet voldsomt ut i forhold til vanlig. Likevel viste vekta 2,5-3 kg opp i morges. Håper det meste er vann og en kropp i litt ulage. Får se etterhvert hvordan det går. 

Endret av PecanPie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært så flink i syv uker nå, gått ned mellom 0,2-0,8 kg i uka, men så kom sulten på lørdag, spiste godt over det jeg skal ha. Søndagen kom, spiste godt over det jeg skal ha, men holdt tilbake. Så kom mandagen! Klarte ikke å holde tilbake lenger og goffla i meg alt: smash, tjukk lefse, peanøtter med sjokolade rundt, skittels og en pose med tortilla chips. 

Klart å holde meg i dag, håper det varer. 

Anonymkode: 8e9b3...68c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu. Da ble man syk, akkurat når det passet verst selvfølgelig. Begynte litt i går, i dag har jeg vært sofaliggende med hosteanfall og tilhørende brekninger siden jeg kom hjem fra jobb. Fikk i meg en middag før kvalmen kom, etter det har bare tanken på å spise gjort meg dårlig. 

Skal egentlig på trening i morgen, siste trening denne uka fordi jeg er opptatt fra torsdag til søndag, men er spent på om jeg en gang er i form til jobb i morgen tidlig. Satser på at det blåser over raskt og at en god natts hvile gjør susen.

Typisk at sykdom braser på når du virkelig ikke har tid!

Anonymkode: ad3e6...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, PecanPie skrev:

Sukk! Kom nettopp hjem fra en ukes ferie i varmere strøk. Lå på 15 000 steg per dag i snitt, med noen pulstopper per dag. Ok, jeg tenkte ikke noe særlig på hva jeg spiste, men syns ikke jeg skeiet voldsomt ut i forhold til vanlig. Likevel viste vekta 2,5-3 kg opp i morges. Håper det meste er vann og en kropp i litt ulage. Får se etterhvert hvordan det går. 

Og så, vips, et døgn etter hjemkomst har jeg «gått ned» 2 kg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er på familieferie (hytte ved vannet)og har vært veldig bevist på at vi skulle handle inn normale og sunne alternativ til måltidene, normale middager og fokus på frukt og grønt. 

Vi har hytte med strøm og dermed også kjøleskap og fryser. Vi laget matplan før vi dro som innebærer flere måltider med fisk,grønnsaker og salat. Søtpotetstappe og kylling en av dagene og hjemmelagde kjøttkaker med tilbehør en annen dag for å nevne noe. 

Vi har også lagt opp til å spise ute en dag og to og da er det jo snakk om å velge gode alternativer.  

Frokost,lunsj og kveldsmat lager vi for eksempel havrepannekaker, salat og grønt, eggerøre,grovt brød, magert pålegg, diverse supper,kesam, cc, forskjellige bær osv.

Hele familien syns maten er helt topp og det er ingen her som føler de mangler noe.

I tillegg har vi tatt med ulike strikker til å trene med og har trent 30-45 min stort sett hver dag etter ungene er lagt. Deretter dusj og ett par glass vin sammen på terassen mens vi ser utover sjøen og bare nyter liver! Dette er en livsstil for oss og ingen "kur". Trening og bra mat gir oss energi og livskvalitet,  det ville vært helt idiotisk og ikke gjøre disse tingene når vi er på ferie.

-Siblin 

Anonymkode: 0c8a5...ee3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 14.23, AnonymBruker skrev:

Jeg er motsatt, forstår ikke at folk kan legge på seg på sommeren. Jeg mister matlyst, i tillegg er jeg mer ute og er naturlig mer i aktivitet enn på vinteren/høsten. Så jeg går alltid ned en 3-5 kg på sommeren 🙈 

Anonymkode: f0b45...d9e

Her hvor jeg bor i nord, så endres ikke matlysten seg nevneverdig. MEN, når jeg er i varmere strøk blir den redusert. Da har jeg mest lyst på noe kaldt å drikke og kjølte bær. Sjokolade og slikt frister da overhodet ikke, og dersom jeg tar en av gammel vane, så smaker den sannelig ikke noe godt.

Har vært omtrent kun møkkavær her oppe, ett par dager med temperatur i nærheten (men ikke på) 20-tallet. På sist veiing, hadde jeg gått ned 0,8kg. Men må ha vært på et bunnivå, for vekta har kun vist mer siden det. Nesten i nærheten i dag. Har til og med ikke hatt noen utskeielser og hatt god kontroll på inntaket. Har vært på +-1 kg den siste måneden.... Hater disse platåene! Hadde denne vekta ganske lenge for noen år siden, og da tok det også tid å komme nedfor 7-tallet.

Anonymkode: 7419c...763

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg sånn til veiing i morgen. :cry3:

Aner ikke hvordan jeg ligger an, spist noe drit mat(ok da, spist drit mat 3 ganger), men har ligget på 15-20K skritt om dagen og gått noen turer med høyt tempo. Hatt ordentlig svette fest 3 dager denne uken. 

Jeg håper virkelig jeg er under 80kg i morgen! :bond:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Lillemorbare skrev:

Jeg gruer meg sånn til veiing i morgen. :cry3:

Aner ikke hvordan jeg ligger an, spist noe drit mat(ok da, spist drit mat 3 ganger), men har ligget på 15-20K skritt om dagen og gått noen turer med høyt tempo. Hatt ordentlig svette fest 3 dager denne uken. 

Jeg håper virkelig jeg er under 80kg i morgen! :bond:

Samme her! Spiste sikkelig sikkelig mye drit mat på mandag + flere kalorier enn jeg skal ha tre andre dager. 

Bare lyst til å legge meg nå og våkne opp til svaret raskere🙈

Anonymkode: 8e9b3...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...