Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her! Spiste sikkelig sikkelig mye drit mat på mandag + flere kalorier enn jeg skal ha tre andre dager. 

Bare lyst til å legge meg nå og våkne opp til svaret raskere🙈

Anonymkode: 8e9b3...68c

Jeg har lagt meg nå for å få svaret raskere. :fnise:

Lykke til i morgen, håper det står bra til med vekta de, jeg krysser fingrene! :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes jeg hadde vært såå flink de siste to ukene. Ikke spist noe søtt og nesten ikke noe hvetemel. Musli,  mandelmelk  og banan til frokost. Et halvt stort knekkebrød med ost til mellommåltid og kvelds. Grønnsaker, salat og kjøtt/fisk/kylling til middag. Likevel har jeg gått opp 1 kg!! Forstår ikke hva som er galt! 

Anonymkode: d1d88...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes jeg hadde vært såå flink de siste to ukene. Ikke spist noe søtt og nesten ikke noe hvetemel. Musli,  mandelmelk  og banan til frokost. Et halvt stort knekkebrød med ost til mellommåltid og kvelds. Grønnsaker, salat og kjøtt/fisk/kylling til middag. Likevel har jeg gått opp 1 kg!! Forstår ikke hva som er galt! 

Anonymkode: d1d88...2cc

Jeg sliter med å gå ned i ukene mellom eggløsning og mens. Kan det ha noe å si for deg?

drikker du nok vann?

Det kan være forbigående, en hump en uke ville jeg ikke stresset med. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, PecanPie skrev:

Jeg sliter med å gå ned i ukene mellom eggløsning og mens. Kan det ha noe å si for deg?

drikker du nok vann?

Det kan være forbigående, en hump en uke ville jeg ikke stresset med. 😊

Takk! Nei, jeg drikker ikke så mye, og jeg vet jeg burde. Eggløsning har jeg faktisk nå. Kanskje det er greia. Åh som jeg håper det. Dette er til å bli deppa av😉🙄 

Endret av Tistelblad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Tistelblad skrev:

Takk! Nei, jeg drikker ikke så mye, og jeg vet jeg burde. Eggløsning har jeg faktisk nå. Kanskje det er greia. Åh som jeg håper det. Dette er til å bli deppa av😉🙄 

Kroppen er lunefull.  😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, under 80kg! Ikke gått ned så mye, men nå viser vekta 79,3kg.

Da er det bare å forsette med svettefester, sunn mat og prøve å gå ned minimum 10kg til. 

5 uker på slankeren og gått ned 7,3kg, det er jeg stolt over og veldig fornøyd. Føles ut som de neste kiloene er overkommelig og mulig. Jeg klarer det her! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ned 0,4 kg denne uka. Fornøyd etter tre dager med høy matinntak. Ned 4,3 på 9 uker. Det går tregt, men får være fornøyd så lenge vekta går nedover🥳

Anonymkode: 8e9b3...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woohoo, ned 0,6 fra sist veiing 😄 
Absolutt fornøyd med det med tanke på både noen never chips og ett par glass vin i går kveld. 
Har vært en uke på ferie men føler jeg både har vært bevist på kostholdet som vanlig, og ikke minst fått trent en del. 

Jeg har ikke så mye som skal av så at jeg går ned rundt 0,5 kg i uka tenker jeg er helt greit :)

-Siblin

Anonymkode: f6815...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilepuls

Har noen av dere aktivtetsklokker med pulsmåling? Har dere sett noen forskjell i pulsen etter at dere startet aktiv vektnedgang? 

Jeg ser nå at min hvilepuls har gått dramatisk ned etter at jeg begynte å begrense matinntaket. Jeg hadde 65 i hvilepuls de første dagene av vektnedgangen, men de to første ukene har den gått ned og ned og ned,  og nå har den stabilisert seg på 47-52 slag og minutt. Jeg trodde det var bra jeg, til jeg kom over en artikkel hvor det står at alt under 60 slag er unormalt. Men så ser jeg på nettet at det er mange som opplever at hvilepulsen synker når de starter kalorirestriksjon, men det er lite info å finne om dette. 

Jeg skal ta dette opp med legen min, men er litt nysgjerrig. 

Anonymkode: 59df9...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilepuls

Har noen av dere aktivtetsklokker med pulsmåling? Har dere sett noen forskjell i pulsen etter at dere startet aktiv vektnedgang? 

Jeg ser nå at min hvilepuls har gått dramatisk ned etter at jeg begynte å begrense matinntaket. Jeg hadde 65 i hvilepuls de første dagene av vektnedgangen, men de to første ukene har den gått ned og ned og ned,  og nå har den stabilisert seg på 47-52 slag og minutt. Jeg trodde det var bra jeg, til jeg kom over en artikkel hvor det står at alt under 60 slag er unormalt. Men så ser jeg på nettet at det er mange som opplever at hvilepulsen synker når de starter kalorirestriksjon, men det er lite info å finne om dette. 

Jeg skal ta dette opp med legen min, men er litt nysgjerrig. 

Anonymkode: 59df9...47a

Jepp. Når jeg trener regelmessig er hvilepulsen min på rundt 60, men om jeg går noen uker uten å trene så stiger den til 67-68. Har også hatt hvilepuls på 70 i passive perioder. 

Hvor har du lest at alt under 60 i hvilepuls er unormalt? Det kan nok gjelde om man ikke er godt trent. Trener du, går du ofte tur (kjapp gange, lett jogging) eller lignende? 

Endret av Mehr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mehr skrev:

Jepp. Når jeg trener regelmessig er hvilepulsen min på rundt 60, men om jeg går noen uker uten å trene så stiger den til 67-68. Har også hatt hvilepuls på 70 i passive perioder. 

Hvor har du lest at alt under 60 i hvilepuls er unormalt? Det kan nok gjelde om man ikke er godt trent. Trener du, går du ofte tur (kjapp gange, lett jogging) eller lignende? 

Takk for svar! 

Jeg gjør lite trening regelmessig, men jeg har blitt mye mer aktiv enn jeg var før. Hopper og spretter mye mer, sykler mer osv. Går mye, i ulikt tempo. 

Men jeg mistenker at den største påvirkningen er kalorirestriksjon, kanskje at kroppen senker pulsen for at jeg ikke skal gå videre ned? Jeg har gått ned 10 kg i denne perioden. 

Hvis man googler litt om hvilepuls, så står det flere steder at det kan være fare på gang hvis den er under 60. Men det står også at det kan være helt normalt.. 

 

Anonymkode: 59df9...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilepuls

Har noen av dere aktivtetsklokker med pulsmåling? Har dere sett noen forskjell i pulsen etter at dere startet aktiv vektnedgang? 

Jeg ser nå at min hvilepuls har gått dramatisk ned etter at jeg begynte å begrense matinntaket. Jeg hadde 65 i hvilepuls de første dagene av vektnedgangen, men de to første ukene har den gått ned og ned og ned,  og nå har den stabilisert seg på 47-52 slag og minutt. Jeg trodde det var bra jeg, til jeg kom over en artikkel hvor det står at alt under 60 slag er unormalt. Men så ser jeg på nettet at det er mange som opplever at hvilepulsen synker når de starter kalorirestriksjon, men det er lite info å finne om dette. 

Jeg skal ta dette opp med legen min, men er litt nysgjerrig. 

Anonymkode: 59df9...47a

Jeg kom bare hoppende inn i tråden nå jeg, fordi jeg planlegger å ta noen kilo fatt.

..men, jeg har altså pulsklokke og er så utrent som jeg aldri har vært i hele mitt liv. Jeg har en gjennomsnittlig hvilepuls på sånn ca 57,noen ganger er den nede i 48/49. Siden jeg er midt i 40-årene, ville en slik puls gjerne indikere at jeg er godt trent - hvilket jeg absolutt ikke er. 

 

Legen min sa at dette ikke var farlig, med mindre jeg kjente meg svimmel eller uvel og det ikke var slik at den plutselig sank mye og generelt var ujevn. - Jeg nevnte det, fordi jeg er delvis sykemeldt pga stress og mye rare ting som foregår i kroppen. Jeg var egentlig ikke bekymret, selv om jeg syntes det var litt pussig at jeg skulle ha samme hvilepuls som når jeg var 15-16 og hadde nettopp lest dette med at man burde ta det opp med lege, dersom en lå under 60, uten at man var trent. 

Jeg regner bare med at jeg har arvet dette fra morssiden i familien, der er det ingen som har hatt problemer med hjertet før de ble ordentlig gamle og har fått et og annet hjerneslag, som følge av åreforkalkning. Noen av oss kan ha et litt større hjerte i forhold til størrelsen, enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, absinthia skrev:

Jeg kom bare hoppende inn i tråden nå jeg, fordi jeg planlegger å ta noen kilo fatt.

..men, jeg har altså pulsklokke og er så utrent som jeg aldri har vært i hele mitt liv. Jeg har en gjennomsnittlig hvilepuls på sånn ca 57,noen ganger er den nede i 48/49. Siden jeg er midt i 40-årene, ville en slik puls gjerne indikere at jeg er godt trent - hvilket jeg absolutt ikke er. 

 

Legen min sa at dette ikke var farlig, med mindre jeg kjente meg svimmel eller uvel og det ikke var slik at den plutselig sank mye og generelt var ujevn. - Jeg nevnte det, fordi jeg er delvis sykemeldt pga stress og mye rare ting som foregår i kroppen. Jeg var egentlig ikke bekymret, selv om jeg syntes det var litt pussig at jeg skulle ha samme hvilepuls som når jeg var 15-16 og hadde nettopp lest dette med at man burde ta det opp med lege, dersom en lå under 60, uten at man var trent. 

Jeg regner bare med at jeg har arvet dette fra morssiden i familien, der er det ingen som har hatt problemer med hjertet før de ble ordentlig gamle og har fått et og annet hjerneslag, som følge av åreforkalkning. Noen av oss kan ha et litt større hjerte i forhold til størrelsen, enn andre. 

Takk for svar, det var nyttig! 🙂

Sånn blir det når jeg får tilgang på data som jeg ikke helt har kompetansen til å tolke.. 😉

Anonymkode: 59df9...47a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker også at pulsen innimellom går så langt ned som 45, og jeg er absolutt ikke godt trent. Da blir jeg først tungpusta, det gjør vondt i brystet, må ta noen dype innpust, og når jeg reiser meg blir jeg kvalm og veldig svimmel. Jeg regner ikke med at dette er farlig, men heller en reaksjon på lavkalori. Jeg skal uansett nevne det for Jeg en når jeg-skal dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger å vaker mellom 60-62..målet er 56-57, men ikke faen om kroppen vil under 60 tallet!! Er klar over at man får mye vannvekt når det er varmt og klamt ute, men allikevel 🤨 Dog var jeg på over 90 kg for 2 år siden, og det er jo en stor forskjell! Jaja, man får smøre seg med tålmodighet, og fortsette på den gode sti. 

Anonymkode: 6e79a...852

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen gruer jeg meg til veiedag. Snek veide meg igår, og da hadde jeg gått opp 400 gram :sjokkbla:

Og det kan jeg virkelig ikke forstå, jeg har vært flink til å gå tur, tilogmed hatt én joggetur, spist greit og vært generelt i bevegelse. 

Kan det hende at den viste oppgang siden jeg ikke veide meg til samme tid? 

Jeg pleier å veie meg på morgen før mat, og igår veide jeg meg på kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.7.2019 den 10.49, Lillemorbare skrev:

Woho, under 80kg! Ikke gått ned så mye, men nå viser vekta 79,3kg.

Da er det bare å forsette med svettefester, sunn mat og prøve å gå ned minimum 10kg til. 

5 uker på slankeren og gått ned 7,3kg, det er jeg stolt over og veldig fornøyd. Føles ut som de neste kiloene er overkommelig og mulig. Jeg klarer det her! 

Får jeg spørre hva du har spist? 😊kjempebra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemorbare skrev:

Igjen gruer jeg meg til veiedag. Snek veide meg igår, og da hadde jeg gått opp 400 gram :sjokkbla:

Og det kan jeg virkelig ikke forstå, jeg har vært flink til å gå tur, tilogmed hatt én joggetur, spist greit og vært generelt i bevegelse. 

Kan det hende at den viste oppgang siden jeg ikke veide meg til samme tid? 

Jeg pleier å veie meg på morgen før mat, og igår veide jeg meg på kvelden. 

Ja, man skal visst alltid veie seg om morgenen. Vei deg før frokost i morgen tidlig. Vekta viser garantert noe annet da!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tistelblad skrev:

Ja, man skal visst alltid veie seg om morgenen. Vei deg før frokost i morgen tidlig. Vekta viser garantert noe annet da!😊

1 minutt siden, Tistelblad skrev:

Får jeg spørre hva du har spist? 😊kjempebra jobba!

Nå veier ikke jeg maten og teller kalorier da jeg har hatt spisevegring tidligere, men jeg kan godt liste opp hva slags mat jeg har spist. Jeg tar ikke store porsjoner, og alltid mest grønt. :)

Jeg har heller ikke skrevet ned hele uken, men jeg kan ta de siste dagene hvertfall! 

Mandag: frokost 2 knekkebrød med kavair, lunsj 3 knekkebrød med salt pølse, middag 2 baguetter med egg og majones

Tirsdag: frokost 1 speilegg, tomatbønner og 1 brødskive, lunsj spiste jeg ikke pga sen frokost, middag 2 baguetter med egg og majones

Onsdag: samme frokosten som tirsdag, heller ikke lunsj denne dagen pga sen frokost, middag 2 baguetter med egg og majones

Torsdag: samme frokosten, og igjen ingen lunsj så langt pga sen frokost idag og, og middagen blir det en frisk salat. :)

Når jeg lister det opp her nå, så ser jeg hvor lite jeg egentlig har spist i forhold til aktivitetsnivået mitt. Jeg har jobbet mye denne uken, så derfor har middagen vært usedvanlig kjip. 

Jeg må bare si at jeg spiser meg mett hver gang, men det jeg lever på nå går ikke i lengden. :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemorbare skrev:

Nå veier ikke jeg maten og teller kalorier da jeg har hatt spisevegring tidligere, men jeg kan godt liste opp hva slags mat jeg har spist. Jeg tar ikke store porsjoner, og alltid mest grønt. :)

Jeg har heller ikke skrevet ned hele uken, men jeg kan ta de siste dagene hvertfall! 

Mandag: frokost 2 knekkebrød med kavair, lunsj 3 knekkebrød med salt pølse, middag 2 baguetter med egg og majones

Tirsdag: frokost 1 speilegg, tomatbønner og 1 brødskive, lunsj spiste jeg ikke pga sen frokost, middag 2 baguetter med egg og majones

Onsdag: samme frokosten som tirsdag, heller ikke lunsj denne dagen pga sen frokost, middag 2 baguetter med egg og majones

Torsdag: samme frokosten, og igjen ingen lunsj så langt pga sen frokost idag og, og middagen blir det en frisk salat. :)

Når jeg lister det opp her nå, så ser jeg hvor lite jeg egentlig har spist i forhold til aktivitetsnivået mitt. Jeg har jobbet mye denne uken, så derfor har middagen vært usedvanlig kjip. 

Jeg må bare si at jeg spiser meg mett hver gang, men det jeg lever på nå går ikke i lengden. :sjokkbla:

Jeg tenkte det samme. Det der er veldig lite. Magesekken og sultfølelsen justerer seg vel etter hvor mye man spiser, i allfall etter hvert. Derfor blir man jo mett. Jeg teller kalorier, og er aldri over 1200. Noen dager så lite som 700, og er litt redd det gjør det vanskeligere å gå ned. Noen kaller det "sparebluss", men jeg vet ikke om det er noe i det. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...