Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

I dag er en sånn dag der jeg kom hjem fra jobb, spiste smågodt og salte potetgullbjørner i stedet for middag 😅 sliten og dårlig form hele dagen gir en sånn umiddelbar lyst til å bare pakke seg under dyna med Netflixen og godisen. Og noen dager er det faktisk helt okei! Lenge siden sist, spiste ingenting usunt hele helga og har generelt vært veldig god på treningen. Skal også trene hardt i morgen og kommer nok ikke i kalorioverskudd... men du vet du har blitt litt for opphengt i kostholdet når du nesten får "dårlig samvittighet" for å skeie ut en dag. Det kan man jo ikke ha. Sånn er jo livet da - fylt av både gode og onde dager😬

Anonymkode: e6510...540

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra jobba!  :) Jeg er også kjempefornøyd om dagen! Begynte i høst og er nå 2 kg unna halveis, hvor hovedmålet er 40 kg totalt. Syntes det tallet virket heeelt uverkommelig, så jeg bestemte meg for å ta det sakte men sikkert, og gi meg selv god tid og leve godt underveis. Med en sykdom som gjør bevegelse vanskelig, har kostholdet hatt alt og si. Det har vært litt utfordrende når jeg har følt at det står helt stille, men stahet og god tålmodighet har vist seg å komme godt med og jeg er stolt av at jeg ikke har gitt opp underveis. Denne gangen skal jeg klare det, og enda viktigere; det skal vare :) Heia oss! :)

Anonymkode: 7f9cf...14d

Takk :)

oj, det er jo kjempebra! Tror det er viktig å leve litt underveis. 

Sliter med et samme, at jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke kan basere meg på å trene. Det er vanskelig å svelge at alt handler om kalorier siden jeg ikke får bevegd meg. Meen, det er veldig tilfredsstillende å få til å gå ned i vekt! Får en liten selvtillits boost av at jeg får det til, selvom det er tungt mentalt.

Heia oss!! 

Anonymkode: 26c46...516

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ferie, og er ganske interessert i å smake på litt av verdt. Vi får se hvordan vekten blir når jeg kommer tilbake. 

Anonymkode: 8d60c...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom jeg inn i en av mine kjoler igjen :hoppendeglad:  Deilig å vite at det går rett vei.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det sakte men sikkert nedover. Startet på 71 kg, og er nå nede på 69,3 etter 14 dager. Kjører et ganske hardt løp med rundt 1300 kcal. Pluss at jeg sykler 16 km hver dag i ukedagene, og trener 1-2 ganger i uka utover det. Har skeiet ut en kveld, hvor jeg spiste en av ungenes små sjokolader (typen med eventyr), og samme kveld spiste 4 små poteter med saus 🙈 Men det må gå. Synes ikke det var så ille, egentlig. 

Hva gjør dere andre for å holde unna søtsuget spesielt om kvelden? Jeg lager store og iskalde smoothies med bær og frugt, som jeg synes fyller opp en del på kveldstid, men ikke inneholder særlig mange kcal. 

Anonymkode: aea8c...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frankie1985

Har slanket meg i rundt tre uker nå, går veldig greit egentlig, bare spiste litt sjokolade et par ganger, kosten består av magert kjøtt bare og grønnkål for det meste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Zenobia skrev:

I dag kom jeg inn i en av mine kjoler igjen :hoppendeglad:  Deilig å vite at det går rett vei.

Gratulerer! :) 

---- 

Jeg har fått matforgiftning og ligger rett ut. 4 kg ned nå, på like mange dager. Drikker masse da, og prøver å få i meg noe, men det er ikke så enkelt. Så det går i bananer, salte og tørre kjeks, farris med eplejuice og loff uten pålegg. 

Så vel. Sommerkroppen 2019 kommer plutselig fortere enn man hadde regnet med. :roll: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veid ca 7 kg for over trivselsvekten en stund, men manglet motivasjon til å gjøre noe med det. For rett over to uker siden klarte jeg endelig å motivere meg til å ta fatt og nå har jeg gått ned 2,3 kg og 2-3 cm rundt livet. Litt under 5 kg igjen.

Jeg vet av erfaring at de første kiloene er lettest å få av (sikkert mye vann), så det er nå utfordringen begynner, men jeg er fremdeles meget motivert.

Jeg har ikke kommet i gang med trening, så det er kun kosthold som har gitt nedgang så langt. Jeg har så og si kuttet sjokolade, chips, kaker o.l helt ut. Jeg er også mye mer obs på hva jeg ellers putter i meg. Jeg teller ikke kalorier, men spiser/drikker mye mindre karbohydrater enn normalt. Passer på å spise magert kjøtt, egg, masse grønnsaker og bær osv. På sikt skal jeg ha et kosthold som inneholder litt mer karbohydrater enn jeg spiser nå, da jeg vet at jeg ikke klarer å leve så begrenset som nå i evigheter, men jeg vet også at jeg må være litt streng med meg selv i starten slik at resultatene kommer fort, hvis ikke daler motivasjonen like fort som den kom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her går det sakte men sikkert nedover. Startet på 71 kg, og er nå nede på 69,3 etter 14 dager. Kjører et ganske hardt løp med rundt 1300 kcal. Pluss at jeg sykler 16 km hver dag i ukedagene, og trener 1-2 ganger i uka utover det. Har skeiet ut en kveld, hvor jeg spiste en av ungenes små sjokolader (typen med eventyr), og samme kveld spiste 4 små poteter med saus 🙈 Men det må gå. Synes ikke det var så ille, egentlig. 

Hva gjør dere andre for å holde unna søtsuget spesielt om kvelden? Jeg lager store og iskalde smoothies med bær og frugt, som jeg synes fyller opp en del på kveldstid, men ikke inneholder særlig mange kcal. 

Anonymkode: aea8c...c39

Jeg flytter middagen senere, eller spiser et annet, lite måltid. Ofte er det slik at jeg egentlig er sulten når søtsuget melder seg. Eller så er jeg bare ekstremt stresset, og da får det bare gå. Stresset gjør som regel at de ekstra kaloriene ikke setter seg. Ellers synes jeg ofte at en liten knekk (lol, nå høres jeg ut som en viss rosablogger) med mørk sjokolade er mektig nok. Jeg kjøper sjeldent inn Smash, Walters mandler etc. da jeg kan spise og spise og spise. Og spise enda litt mer. Walters mandler var lenge en favoritt, selv om jeg i utgangspunktet ikke er så opptatt av sjokolade, men nå er det så lenge siden jeg har spist det at jeg ikke har behov for det lenger. Med chips foretrekker jeg små poser så jeg ikke går helt av skaftet der heller. 

Nå er vi jo alle forskjellige. Jeg synes ofte frukt og bær har så mye vann i seg at jeg ikke føler at behovet dekkes gjennom det, med mindre det er rett etter et måltid der jeg allerede er mett. 

Anonymkode: 8d60c...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Zenobia skrev:

God bedring, @SPOCA :klem: Aldri så galt at det ikke er godt for noe (dine -4 kg på like mange dager)

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen rene bukser igjen i dag, så jeg tenkte å forsøke den buksa bakerst i skapet som jeg kjøpte i vinter og som overhodet ikke passet. Hadde alltid brukt den modellen og den størrelsen tidligere, og det var når jeg kjøpte den og ikke fikk den på meg at jeg innså hvor mye jeg hadde gått opp i vekt. Fikk den ikke over lårene en gang i januar.

Den skled rett på i dag, og sitter som et skudd 🤭  Må si at det føles ganske digg! 

Anonymkode: ad3e6...e24

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ingen rene bukser igjen i dag, så jeg tenkte å forsøke den buksa bakerst i skapet som jeg kjøpte i vinter og som overhodet ikke passet. Hadde alltid brukt den modellen og den størrelsen tidligere, og det var når jeg kjøpte den og ikke fikk den på meg at jeg innså hvor mye jeg hadde gått opp i vekt. Fikk den ikke over lårene en gang i januar.

Den skled rett på i dag, og sitter som et skudd 🤭  Må si at det føles ganske digg! 

Anonymkode: ad3e6...e24

For en god følelse :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det ganske greit. Tar ting i mitt eget tempo, trener ganske hardt og spiser dermed ganske mye kalorier i løpet av en uke, men det går fint opp i opp. Treningen er det viktigste for min del, ettersom jeg trenger en god form for å drive med hobbyene mine. Som er langt viktigere enn å bare være slank og fit. 😅 

Må si dere er virkelig flinke som kommer inn i gamle klær igjen! Det vitner jo om at ting går ganske bra. 

Anonymkode: e6510...540

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en dårlig dag. Men alle her vet at man har slike dager 😅 

Endelig helg etter en alt for lang uke! Dagen i dag toppet hele uka! Tøff dag på jobben. Opp tidlig —> trenger flere måltider, og skal være oppe leeeenge og spille sims 4. 

Ja dette har vært en dårlig dag. Matmessig... faktisk ikke alt for mange kcal, helt normalt. MEN Smash, krokodiller, drumstic squashies,  haagen-dazs strawberry cheesecake.

Ja... jeg har kost meg 😄😅😂

Men jeg trengte denne dagen altså. Det er tøft å begynne på an igjen etter en lengre pause altså! 

Men skal veie meg igjen i morgen. Pga. opp tidlig og mangel på søvn, har jeg ikke sjekket gjennom uka, da søvn virkelig påvirker min vekt. 

Så det var oppdateringen min 😄 smash er sinnsykt godt!! 😍😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Ariana807 skrev:

Dette har vært en dårlig dag. Men alle her vet at man har slike dager 😅 

Endelig helg etter en alt for lang uke! Dagen i dag toppet hele uka! Tøff dag på jobben. Opp tidlig —> trenger flere måltider, og skal være oppe leeeenge og spille sims 4. 

Ja dette har vært en dårlig dag. Matmessig... faktisk ikke alt for mange kcal, helt normalt. MEN Smash, krokodiller, drumstic squashies,  haagen-dazs strawberry cheesecake.

Ja... jeg har kost meg 😄😅😂

Men jeg trengte denne dagen altså. Det er tøft å begynne på an igjen etter en lengre pause altså! 

Men skal veie meg igjen i morgen. Pga. opp tidlig og mangel på søvn, har jeg ikke sjekket gjennom uka, da søvn virkelig påvirker min vekt. 

Så det var oppdateringen min 😄 smash er sinnsykt godt!! 😍😍

Bittelitt offtopic, men jeg venter også på sims! 😍😍 bare en time igjen nå! 

Uansett, det er viktig å kose seg litt innimellom med det man har lyst på, så lenge man kommer inn i riktig rutine igjen med en gang. Jeg vet ikke hvordan kroppen din er, men min kropp samler mye vann etter jeg har spist mye godteri, så ha det litt i bakhodet når du veier deg i morgen 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen med noe bakst, chips og potetgull. Jepp. 

Anonymkode: 8d60c...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke med mindre mat, flytte mer på kroppen og mindre søtsaker har resultert i - 2kg!! :hoppendeglad:

Det var akkurat det jeg trengte idag, trengte å se at det går faktisk nedover selvom jeg føler meg som trille. 

Har ikke vært så veeeeldig flink heller absolutt forbedringspunkter, men jeg har startet, og det tilsier vekta også. 

Hvor ofte veier dere dere? Jeg tenkte å gjøre den en gang i uken, men er det for ofte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader altså. Jeg var så dum at jeg kjøpte noen bokser med sjokoladeboller her forleden, og jeg klarer faen ikke la de være. Jeg spiser og spiser og spiser. Disse er enormt kaloririke, er snakk om ca. 110 kalorier per bolle. De fleste spiser bare en eller to, jeg kan spise ti. Jeg må kaste de tror jeg. :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...