Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Flere som har veiedag i morgen? 

Er så spent på vekta, spist flere kalorier denne uka, dog sunne, da jeg har vært så lei av å være sulten. Håper på minus tross for det!

Anonymkode: 8e9b3...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flere som har veiedag i morgen? 

Er så spent på vekta, spist flere kalorier denne uka, dog sunne, da jeg har vært så lei av å være sulten. Håper på minus tross for det!

Anonymkode: 8e9b3...68c

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flere som har veiedag i morgen? 

Er så spent på vekta, spist flere kalorier denne uka, dog sunne, da jeg har vært så lei av å være sulten. Håper på minus tross for det!

Anonymkode: 8e9b3...68c

Ja, veiedag i morgen og håper på en del nedgang. 
Følger 5:2 og er superfornøyd! 

Hvordan ser en normal dag ut for deg? 

-Siblin

Anonymkode: f6815...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere som har veiedag i morgen? 

Er så spent på vekta, spist flere kalorier denne uka, dog sunne, da jeg har vært så lei av å være sulten. Håper på minus tross for det!

Anonymkode: 8e9b3...68c

Ja, jeg har veiedag i morgen! Hoppet over i to uker nå, og forventer oppgang. 

To uker med festivaler har nok satt sine spor. :sjokkbla:

Begynner på igjen i morgen, så er det ingen kjære mor lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lillemorbare skrev:

Ja, jeg har veiedag i morgen! Hoppet over i to uker nå, og forventer oppgang. 

To uker med festivaler har nok satt sine spor. :sjokkbla:

Begynner på igjen i morgen, så er det ingen kjære mor lenger. 

Hvordan ser en typisk dag ut med mat for deg? :)
Syns det er litt motiverende å se hvordan andre gjør det :)

Siblin

Anonymkode: f6815...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser en typisk dag ut med mat for deg? :)
Syns det er litt motiverende å se hvordan andre gjør det :)

Siblin

Anonymkode: f6815...03b

Ai, jeg er kjempe dårlig med mat, så det er ikke noe motiverende å hente fra meg. :bond:

Spiser som regel to ganger om dagen, enten knekkebrød eller baguetter. Og en sjelden gang lager jeg middag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lillemorbare skrev:

Ai, jeg er kjempe dårlig med mat, så det er ikke noe motiverende å hente fra meg. :bond:

Spiser som regel to ganger om dagen, enten knekkebrød eller baguetter. Og en sjelden gang lager jeg middag. 

Baguetter og knekkebrød er jo godt 😄 
Men, blir du ikke lei? 
Er det noen grunn til at du spiser slik?
Dersom det kun er dette du spiser,mener jeg... Ikke rart dersom du er mye sulten og/eller trøtt og lite opplagt... Tar du noe form for vitaminer, tran og slik? 

Siblin

Anonymkode: f6815...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Baguetter og knekkebrød er jo godt 😄 
Men, blir du ikke lei? 
Er det noen grunn til at du spiser slik?
Dersom det kun er dette du spiser,mener jeg... Ikke rart dersom du er mye sulten og/eller trøtt og lite opplagt... Tar du noe form for vitaminer, tran og slik? 

Siblin

Anonymkode: f6815...03b

Nei, blir utrolig nok ikke lei. Slår til med en salat nå og da, men er ganske envegskjørt i matveien gitt. 

Jeg kjenner dessverre ikke noe særlig sultfølelse, så det er derfor jeg spiser lite, jeg glemmer det rett og slett. Tar ingen vitaminer, nei, men det står på handlelisten for i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja, veiedag i morgen og håper på en del nedgang. 
Følger 5:2 og er superfornøyd! 

Hvordan ser en normal dag ut for deg? 

-Siblin

Anonymkode: f6815...03b

Til frokost enten frokostblanding eller 2-3 knekkebrød med kaviar. Lunsj er 2-3 knekkebrød med smøreost/vanlig ost og smør eller avocado under. Middag er veldig variert, alt fra taco, sprøbakt fisk til ostesmørbrød.

Frokost og lunsj er som oftes veldig kontrollert, mens middagene er vanskelig. Ikke pga. porsjonsstørrelse, men med hva jeg velger å spise.

 

Anonymkode: 8e9b3...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

:bond: Gått opp i vekt!

Kuttet ned til 1300-1600 kalorier, ut med alkohol, til middag ikke pasta/ris, men mer grønnsaker. Hold meg til tre måltider, knekkebrød til frokost, ingen smør. osv. Ok, 1 uker er ingenting, men synes nå jeg burde holdt vekta i alle fall.... Spiser variert, både fett, grønnsaker og max 1 frukt per dag. Samt litt tradisjonelle karbohydrater, som litt brød til linsesuppe, knekkebrød til frokost (1-3 stk)

Ingen mens på vei heller, sovet helt ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooohooo!

55,8 kg i dag 🤩

Ned ca 1 kg den siste uken!

Helt tydelig at 5:2 sammen med økt fokus på kondisjonsrettet aktiviteter og tung styrke gir utslag! 

Føler også jeg spiser godt på de 5 spisedagene og føler meg aldri sulten disse dagene!

-siblin

Anonymkode: 0c8a5...ee3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 800 gram, sååå fornøyd! 

Sikkelig synd at det er to bursdager denne helgen, med mat og kaker,  klarer ikke begrense meg i sosiale sammenhenger enda🙈

Anonymkode: 8e9b3...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2019 den 11.21, Hmmmmmm skrev:

Nå har jeg ytterligere gått ned 0,6 gram siden søndag. Fra 72,9 til 72,3🤩 Jeg begynner på jobb over helgen etter en lang ferie, så håper jeg klarer å opprettholde det jeg har startet. Det er så lett å lage en fantastisk stor salat med mager pesto og en ristet brødskive til lunsj når man er hjemme som metter nesten hele dagen. Det skjer ikke når man stresser til jobb😖 Total nedgang er 3,9 kg:) Jeg trodde ikke jeg skulle se 71 tallet før i slutten av august, men nå kan det i teorien skje allerede neste uke😁

Så praktisk å ha en plass man kan gå tilbake til å se hva man har skrevet, da slipper man å måtte huske alt:) Men nå i dag lørdag har jeg allerede fått smake litt på 71 tallet på vekta. 71,9 riktig nok, men fader heller så glad det gjør meg😍 trodde ikke den skulle komme før neste uke. 🙆🏼‍♀️💃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 8.24, tranedatter skrev:

:bond: Gått opp i vekt!

Kuttet ned til 1300-1600 kalorier, ut med alkohol, til middag ikke pasta/ris, men mer grønnsaker. Hold meg til tre måltider, knekkebrød til frokost, ingen smør. osv. Ok, 1 uker er ingenting, men synes nå jeg burde holdt vekta i alle fall.... Spiser variert, både fett, grønnsaker og max 1 frukt per dag. Samt litt tradisjonelle karbohydrater, som litt brød til linsesuppe, knekkebrød til frokost (1-3 stk)

Ingen mens på vei heller, sovet helt ok. 

Jeg trodde også jeg lå på rundt 1400-1600 kcal.  Men når jeg begynte å veie ALT bare for å se, så ser jeg jo at jeg har ligget en del høyere. Så nå spiser jeg rundt 1400 kcal hver dag (med unntak i helgene) og vekten har plutselig gått nedover et par uker etter å ha vekslet mellom et par kilo opp og ned i flere uker.

Vet ikke om dette gjelder deg, men greit å sjekke...

Anonymkode: f0b45...d9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tide at jeg blir aktiv her igjen... 

Etter to graviditeter sitter jeg med 14 ekstrakilo. Minsten er bare 3 mnd og jeg er mye sliten, så ambisjonene er ikke så høye ennå. Ammingen gir meg ulvehunger også. Så i første omgang er målene mine bare å kutte ned på snop, og aktivere fitbiten. Hvis jeg greier å begrense meg til snop i helgene og MAX en ukedag i første omgang, er jeg fornøyd. Det har blitt nesten hver dag i sommer... :sjenert: men den ene ukedagen må jeg nesten unne meg, for det er så sykt deilig med seriemaraton og sjokolade mens minsten sover 3 timer midt på dagen. :P

Ellers håper jeg at jeg greier å sunnifisere resten av kostholdet. Er ikke så enkelt når man ofte føler seg utmattet og bare vil ha rask energi, men sunnere mat kan jo hjelpe på det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Så praktisk å ha en plass man kan gå tilbake til å se hva man har skrevet, da slipper man å måtte huske alt:) Men nå i dag lørdag har jeg allerede fått smake litt på 71 tallet på vekta. 71,9 riktig nok, men fader heller så glad det gjør meg😍 trodde ikke den skulle komme før neste uke. 🙆🏼‍♀️💃

Da veier du like mye som jeg gjør i dag. Jeg har veid meg for første gang på lenge og har som foreløpig mål å gå ned til 65 i første omgang. Har begynt å trene ved å gå/ løpe noen ganger i uka ( hver kveld i de siste to ukene av ferien) , men tror ikke jeg har tatt av meg noe av det. - Kondisen har derimot steget, - aktivitetsklokka mi, sier at den har gått fra en kondisjonsalder på 45 til 24 og det er jo egentlig det viktigste. Hvilepulsen har også sunket fra et gjennomsnitt på 57 til 53, så kroppen har tydeligvis et minne om at den en gang pleide å være i litt heftigere aktivitet enn den gjør på jobb. 

Har nettopp begynt å logge kalorier og ser at jeg egentlig spiser veldig greit, de kiloene jeg har lagt på meg kommer stort sett av den ekstra brødskiva jeg gjerne spiser under lunsj på jobb og at det er så deilig å sitte stille i sofaen, når barna har lagt seg. - Nå har jeg gjenoppdaget at det er like deilig å gå seg en tur alene og høre på musikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde også jeg lå på rundt 1400-1600 kcal.  Men når jeg begynte å veie ALT bare for å se, så ser jeg jo at jeg har ligget en del høyere. Så nå spiser jeg rundt 1400 kcal hver dag (med unntak i helgene) og vekten har plutselig gått nedover et par uker etter å ha vekslet mellom et par kilo opp og ned i flere uker.

Vet ikke om dette gjelder deg, men greit å sjekke...

Anonymkode: f0b45...d9e

Samme erfaring. Jeg vet at jeg gjør dette, men når jeg regner på dagsbehovet så "glemmer" jeg ofte bevisst eller ubevisst. I de periodene jeg har klart å være 100% oppriktig med kcal og veiing, så går jeg ned raskt på 1500 kcal per dag. Men jeg er klar over denne tendensen til selvbedrag, og jobber med det.

Anonymkode: 899de...76d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tranedatter
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde også jeg lå på rundt 1400-1600 kcal.  Men når jeg begynte å veie ALT bare for å se, så ser jeg jo at jeg har ligget en del høyere. Så nå spiser jeg rundt 1400 kcal hver dag (med unntak i helgene) og vekten har plutselig gått nedover et par uker etter å ha vekslet mellom et par kilo opp og ned i flere uker.

Vet ikke om dette gjelder deg, men greit å sjekke...

Anonymkode: f0b45...d9e

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme erfaring. Jeg vet at jeg gjør dette, men når jeg regner på dagsbehovet så "glemmer" jeg ofte bevisst eller ubevisst. I de periodene jeg har klart å være 100% oppriktig med kcal og veiing, så går jeg ned raskt på 1500 kcal per dag. Men jeg er klar over denne tendensen til selvbedrag, og jobber med det.

Anonymkode: 899de...76d

 

I mitt regneskap har jeg allerede lagt till ekstra kalorier for slingrinsmonn og feilberegning...

 

Jeg er jo selvsaboterende at nå når jeg ikke gikk ned noe, så trøkker jeg likesågodt i meg masse ekstra mat, godis og cava. Så smart. Not. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen ble det myyye godis. Vanlig dag i dag, så får jeg opprettholde en sunn uke og se om helgas utskeielser setter seg på kroppen eller ei.

Hvordan har deres helg gått?

Anonymkode: 8e9b3...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne helgen ble det myyye godis. Vanlig dag i dag, så får jeg opprettholde en sunn uke og se om helgas utskeielser setter seg på kroppen eller ei.

Hvordan har deres helg gått?

Anonymkode: 8e9b3...68c

Litt bob-bob dessverre. Ikke så bra som det kunne gått. Helgene er helt klart vanskeligst, ettersom det florerer av fristelser all around. Veldig klar for ny uke nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, NewInTown skrev:

Litt bob-bob dessverre. Ikke så bra som det kunne gått. Helgene er helt klart vanskeligst, ettersom det florerer av fristelser all around. Veldig klar for ny uke nå 😅

Godt å høre at flere har vanskeligheter med helgene🙈 Det er så vanskelig i sosiale settinger, vil jo ikke være uhøflig. 

Anonymkode: 8e9b3...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...