Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Tistelblad skrev:

Jeg tenkte det samme. Det der er veldig lite. Magesekken og sultfølelsen justerer seg vel etter hvor mye man spiser, i allfall etter hvert. Derfor blir man jo mett. Jeg teller kalorier, og er aldri over 1200. Noen dager så lite som 700, og er litt redd det gjør det vanskeligere å gå ned. Noen kaller det "sparebluss", men jeg vet ikke om det er noe i det. Hm.

Jeg tror nok det er noe i spareblussmodus. Så vi begge bør ta oss i nakken å prøve å spise mer og riktig!

Skal du mye ned, hvor lenge har du holdt på, og hvordan går det? :smilyblomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du sier noe. Kanskje vi skal begynne å spise kveldsmat, for eksempel? Detcer jo ganske godt.

Huffameg for en vektreise jeg har vært gjennom de siste åra. Etter siste graviditet greide jeg å gå ned 8 kg, og var 5 kg fra der jeg ønska å være. Så kom en skikkelig depresjon og jeg gikk opp 8. Så fikk jeg en ny medisin som gjorde at jeg gikk opp 15 kg til på et blunk. Nå har jeg fått slutte på den, og kjemper meg nedover. Det går ikke kjempefort, men litt og litt. Det er litt motløst at det er så mye jeg må gå ned, men jeg må bare ikke gi opp.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tistelblad skrev:

Ja, du sier noe. Kanskje vi skal begynne å spise kveldsmat, for eksempel? Detcer jo ganske godt.

Huffameg for en vektreise jeg har vært gjennom de siste åra. Etter siste graviditet greide jeg å gå ned 8 kg, og var 5 kg fra der jeg ønska å være. Så kom en skikkelig depresjon og jeg gikk opp 8. Så fikk jeg en ny medisin som gjorde at jeg gikk opp 15 kg til på et blunk. Nå har jeg fått slutte på den, og kjemper meg nedover. Det går ikke kjempefort, men litt og litt. Det er litt motløst at det er så mye jeg må gå ned, men jeg må bare ikke gi opp.  

Ja, det kan jo være noe. Kveldsmat er jo egentlig ganske ålreit! Da har vi en plan, vi begynner med kveldsmat :duskedame:

Huff, jeg kjenner meg igjen! Jeg begynte på antidepressiva selv, og vips så hadde jeg gått opp 15-20kg. Fikk heldigvis slutte på dem og nå er det den tunge, store kampen om å få de av igjen. 

Jeg heier på oss, jeg er helt sikker på at vi klarer dette på strak arm. :strix:

Endret av Lillemorbare
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tidligere tatt av meg 25kg, og har mer eller mindre holdt meg der. Jeg ville alltid legge på meg igjen, så det jeg gjorde var å slanke det av mens det kun var 1-3 kg. Så jeg måtte jo veie meg jevnlig. Dessverre har jeg gått opp 7kg pga. et mentalt sammenbrudd som varte i ett år:\ Men nå er jeg på bedringens vei og vil kvitte meg med disse 7 kg! Ikke faen om jeg skal tilbake til der jeg var!

Har vært flink helt siden onsdag. Begynte å telle kalorier da. I går og i dag gikk jeg i tillegg tur på hhv. 1t og 2t i varmen. Har riktignok spist kaloriene jeg har forbrent da, noe jeg ikke pleier å gjøre med mindre jeg har forbrent svært mye. Jeg skeiet tilogmed ut med is på onsdag og noen risbrød fra minde i dag PLUSS is(lavkalori)! Men har holdt meg innafor kaloribudsjettet likevel så håper det går bra... Så er spent på hva jeg veier, ikke veid meg siden onsdag morgen for jeg ville komme litt i gang først.

Er redd jeg skal miste motivasjonen, den er ikke på topp. Men det hjelper jo at jeg ikke har snop i hus, med unntak av min lavkalori iskrem:P Jobber også denne helga, så er grenser for hvor mye jeg klarer å skjeie ut:P Er mest at måltidsrytmen blir helt forstyrret, særlig på senvaktene.

Anonymkode: 6a912...883

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den nye Zero isen har vært himmelsk. Det har gått noen kroner på dem. Når jeg er har lyst på noe, tar jeg en. Selv når det ikke er det jeg har lyst på, så klarer jeg å styre meg.

Anonymkode: 1ba0e...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tidligere tatt av meg 25kg, og har mer eller mindre holdt meg der. Jeg ville alltid legge på meg igjen, så det jeg gjorde var å slanke det av mens det kun var 1-3 kg. Så jeg måtte jo veie meg jevnlig. Dessverre har jeg gått opp 7kg pga. et mentalt sammenbrudd som varte i ett år:\ Men nå er jeg på bedringens vei og vil kvitte meg med disse 7 kg! Ikke faen om jeg skal tilbake til der jeg var!

Har vært flink helt siden onsdag. Begynte å telle kalorier da. I går og i dag gikk jeg i tillegg tur på hhv. 1t og 2t i varmen. Har riktignok spist kaloriene jeg har forbrent da, noe jeg ikke pleier å gjøre med mindre jeg har forbrent svært mye. Jeg skeiet tilogmed ut med is på onsdag og noen risbrød fra minde i dag PLUSS is(lavkalori)! Men har holdt meg innafor kaloribudsjettet likevel så håper det går bra... Så er spent på hva jeg veier, ikke veid meg siden onsdag morgen for jeg ville komme litt i gang først.

Er redd jeg skal miste motivasjonen, den er ikke på topp. Men det hjelper jo at jeg ikke har snop i hus, med unntak av min lavkalori iskrem:P Jobber også denne helga, så er grenser for hvor mye jeg klarer å skjeie ut:P Er mest at måltidsrytmen blir helt forstyrret, særlig på senvaktene.

Jeg syns det høres ut som at du har kontroll og at det kommer til å fungere. Bare ikke ha søtsaker i hus, som du sier. Og telle kalorier i starten så du vet hva du får i deg. Plutselig går det helt av seg selv, og da ryker nok kiloene. 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den nye Zero isen har vært himmelsk. Det har gått noen kroner på dem. Når jeg er har lyst på noe, tar jeg en. Selv når det ikke er det jeg har lyst på, så klarer jeg å styre meg.

Jeg syns ikke de har den noe sted. Jeg leter og leter, men har bare funnet den 2-3 ganger. Tror nok den er veldig populær! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Tistelblad skrev:

Jeg syns ikke de har den noe sted. Jeg leter og leter, men har bare funnet den 2-3 ganger. Tror nok den er veldig populær! 

Her jeg bor har de den over alt, heldigvis. Krysser fingrene for at du finner den. Du kan etterlyse den i butikken, de er jo interessert i å tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, Tistelblad said:

Jeg syns det høres ut som at du har kontroll og at det kommer til å fungere. Bare ikke ha søtsaker i hus, som du sier. Og telle kalorier i starten så du vet hva du får i deg. Plutselig går det helt av seg selv, og da ryker nok kiloene. 🤗

Takk takk :laugh: Veide meg i morres, var 70,5 med undertøy på, så kanskje 70,4 uten. Minus et halvt kilo siden onsdag. Sikkert noe vannvekt, men er fornøyd:)

Har holdt meg i skinnet i dag også, til tross for at jeg har spist lunsj på kafe; en kyllingsalat + iskaffe. Så gikk jeg en 1,5-2t i sola i byen, så har jo sånn sett trimmet litt i dag alt. Fyttirakkern jeg ble svett :fnise:Så får se om jeg orker en runde til i ettermiddag. Får jo så fin farge når jeg er ute så mye :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært en person som har trent mye, og jeg ble lei av å ikke se resultatene. Jeg spiste alltid for mye, og for mye junk. Treninga har nok gjort at jeg unngikk å bli tjukk, men la på meg litt og litt over årene. 

Jeg bestemte meg for å legge om kostholdet i mars og begynne å telle kalorier. Nå er endelig ting på vei i riktig retning. Har gått ned 8 kg! Planlegger å gå ned ca 6 kg til. Er utrolig spent på hvordan det kommer til å se ut, og har ikke vært på den vekten siden jeg var rundt 20 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg henger meg på her. Jeg begynte aktivt å slanke meg i begynnelsen av juni. Da veide jeg 80 kg (er 1.73 høy). I dag morges veide jeg 72, så ned 8 kg! Målet er ca. 65, tenker jeg. Mulig jeg går litt for fort ned i vekt - det skal jo være vanskeligere å holde velten etterpå hvis det går for fort, men det er bare så himla deilig å miste kiloene etter siste graviditet og endelig ha normal BMI igjen.

Anonymkode: 3b5b3...744

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veiedagen blir en dag utsatt her i gården da jeg forsov meg til jobb, så glemte hele vekta i morges. :fnise:

Jeg spøker med venninnene mine om at jeg slanket meg 72kg idag, da jeg gikk ut av et følelseløst forhold(for min del) idag. 

Hadde vært deilig om det var slik det fungerte! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg henger meg på her. Jeg begynte aktivt å slanke meg i begynnelsen av juni. Da veide jeg 80 kg (er 1.73 høy). I dag morges veide jeg 72, så ned 8 kg! Målet er ca. 65, tenker jeg. Mulig jeg går litt for fort ned i vekt - det skal jo være vanskeligere å holde velten etterpå hvis det går for fort, men det er bare så himla deilig å miste kiloene etter siste graviditet og endelig ha normal BMI igjen.

Anonymkode: 3b5b3...744

Så flink du har vært! Lyst å dele noen tips?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det en stund siden jeg gikk ned ( 30 kg) men er å andbefalle grunnleggende styrke trening. 

Knebøy, markløft, benkpress og roing osv 3 ganger i uken, på fri dagen gå en 1 times tur. De ukentlige kalorier man forbrenner på å bli progressiv sterkere / Støre muskler er helt sykt. Dette med et fornuftig kosthold 80% ren mat 20% junk samt ligge i et lite kalori underskud gjør underverker💪💪

Ikke gjør noe drastisk som de jævlige nutrilett diettene😰 . Pent og jevnt, har ikke gått opp noe særlig siden + 2-3 kg på 2 år.

lykke til, dette fikser dere !!💪💪

Anonymkode: 45d40...8e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det en stund siden jeg gikk ned ( 30 kg) men er å andbefalle grunnleggende styrke trening. 

Knebøy, markløft, benkpress og roing osv 3 ganger i uken, på fri dagen gå en 1 times tur. De ukentlige kalorier man forbrenner på å bli progressiv sterkere / Støre muskler er helt sykt. Dette med et fornuftig kosthold 80% ren mat 20% junk samt ligge i et lite kalori underskud gjør underverker💪💪

Ikke gjør noe drastisk som de jævlige nutrilett diettene😰 . Pent og jevnt, har ikke gått opp noe særlig siden + 2-3 kg på 2 år.

lykke til, dette fikser dere !!💪💪

Anonymkode: 45d40...8e2

Nå ble jeg faktisk litt motivert, gitt! Takk :kghjerte:  :trene:skal på plass ... kanskje mandag er en god dag å sette igang på ... :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått opp i ferien :( levd godt og visst det også... gikk ned 20 kg for 10 år siden og har holdt meg der ca med trening og kosthold. Gikk ikke ned på en sunn måte, så ønsker ikke å gjøre det igjen. Men går veldig lett opp hvis jeg spiser for mye (selv om jeg trener!) så for min kropp stemmer den 80/20 regelen ganske godt. Vil egentlig gå ned 5 kg fra der har jeg vært, men nå ble det plutselig 10 😮😮 😮 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på et Grete roede-kurs for 10 år siden, og i dag da jeg rydda fant jeg boka fra den gang. Det har jeg logga alt jeg har spist i noen uker, og jeg må smile av meg selv. Enda godt jeg har blitt smartere. "Frokost: polarbrød med spekeskinke og brie", lunch: polarbrød med røkt laks og majones", "kvelds: vafler med brunost". Huff huff. Hvordan jeg greide å gå ned i løpet av kurset er et mysterium.  

Nei, denne gangen er jeg så vanvittig mer motivert. Kiloene sitter vel hardere fordi jeg har blitt eldre, kanskje, men likevel; dette skal jeg greie! Dere andre også. Si det til dere selv: " dette SKAL jeg greie! Det 🤗🤗🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har klart å gå opp over 3 kg på fire uker ferie. Og jeg skjønner det bare ikke... Ja, det har blitt litt mer godt å spise enn i hverdagen, men ikke enorme mengder akkurat. Jeg drikker heller ikke alkohol, så er ikke det som er synderen.

Har også vært mye mer aktiv enn hva jeg var i vår. Fjelltur, kajakk og i tillegg en del løpeturer. 

Men det understreker vel bare det alle andre enn meg har skjønt, maten er mye viktigere enn treninga (for vekt). Og som liten dame, så er en ekstra is her og der nok til å velte lasset. Så trasig 😭 

(Trøster meg med at formen er bedre enn for 4 uker siden, og for helsa er vel det viktigst...) 

Anonymkode: a222f...91b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...