Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det jeg har gjort er at jeg sier jeg har to dager i uka hvor jeg kan spise litt godteri. Om det er tirsdag og torsdag eller lørdag og søndag spiller egentlig liten rolle, det er mengden jeg vil ha ned. Om man har en kjip uke, så hvorfor ikke? Jeg ville ha ligget unna søtsakene til neste uke, og så prøvd å holde meg til helga igjen :)

Ikke straff deg selv mer enn nødvendig, vi er alle mennesker. Personlig syns jeg det er bedre å ha den to-dagers regelen og være fleksibel på dagene, da føles det ikke som en straff når jeg velger feil dag.

Anonymkode: 6d2fc...66e

Jeg har akkurat den samme regelen og da er det liksom lørdag og søndag som er "binge"-dagene mine. Jeg har prøvd å avstå totalt, men da ender det bare opp med at når jeg først smaker på det, klarer jeg ikke å stoppe. Da er det som du sier, bedre å dedikere en eller to dager i uken. Godt jobba, stå på! Dette klarer vi. 👍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det så mye lettere å gå ned i vekt på sommeren? Kiloene raser jo av. Begynner å bli gøy å være aktiv, slipper å ha kondis som en hundreåring. Veiedag i morgen, kjenner at jeg gleder meg og det er en ny følelse.

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste ukene har det løsnet litt igjen 😊 Gikk ned 0,6 forrige uke og 0,8 denne uken. Nå er det totalt minus 5,2 kg og 29 cm. Jeg når ikke målet mitt før sommeren, men jeg er likevel fornøyd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM75 skrev (1 minutt siden):

De to siste ukene har det løsnet litt igjen 😊 Gikk ned 0,6 forrige uke og 0,8 denne uken. Nå er det totalt minus 5,2 kg og 29 cm. Jeg når ikke målet mitt før sommeren, men jeg er likevel fornøyd! 

Samme her😅 nådde et platå som varte i noen uker, men nå var det noen hundre gram ned. 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-1,5 forrige uke og -1,4 denne. Det bare funker for tiden og det er utrolig deilig etter at det siste året egentlig har vært litt trøblete og vanskelig å bli klok på, med typisk maks 0,5 ned i uka. Måtte det fortsette!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer fra den andre vekttråden jeg 🙈.
Nå viser vekta 63,4 kg.  Jeg har egentlig  satt et mål på 62 kg, men jeg er egentlig tilfreds sånn det er nå. Har en sunnere og sterkere kropp, og føler meg mye bedre i egen kropp. Har jo gått fra BMI 25,8 til 21,5, så det er ganske stor endring. Totalt ned 8,6 kg (fra 72 kg) siden begynnelsen av februar, og det er jo mye når jeg er 167 cm eller var veldig stor i utgangspunktet 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tørr nesten ikke tro det- men 1.5kg ned denne uka... har spist mer, men kan være denne forbrenningen...

Er bare livredd for at det ikke bare er stagnering; men tilogmed vektoppgang neste uke :sjenert:

Så våger nesten ikke ta dette inn over meg, ved 85kg var første delmål; over 10kg ned helt fra start (95,4)... så som motivasjon skulle jeg kjøpe turbukse, men avventer litt jeg :blush:

 

Men dere som har spist mer en dag og to, hvor dere går ned alikevel- har det påvirket for uka etter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharon90 skrev (9 minutter siden):

Jeg tørr nesten ikke tro det- men 1.5kg ned denne uka... har spist mer, men kan være denne forbrenningen...

Er bare livredd for at det ikke bare er stagnering; men tilogmed vektoppgang neste uke :sjenert:

Så våger nesten ikke ta dette inn over meg, ved 85kg var første delmål; over 10kg ned helt fra start (95,4)... så som motivasjon skulle jeg kjøpe turbukse, men avventer litt jeg :blush:

 

Men dere som har spist mer en dag og to, hvor dere går ned alikevel- har det påvirket for uka etter?

Gratulerer og veldig godt jobba🥳🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn her for 3,5 uker siden og gikk først ned ca 2,5 - 3 kilo, etter at jeg først hadde kjøpt meg vekt (første gang på mange år) og blitt overrasket over at jeg hadde gått opp i vekt. Så gikk jeg jammen meg opp litt igjen, og nå har det vaket omtrent et sted mellom 70-71 kilo (jeg er 166 høy). Da blir jeg litt demotivert. Jeg har mensen da, så det er vel det at det varierer hvor mye vann kroppen min holder på. Men! Jeg synes selv jeg ser bedre ut, jeg er mer aktiv og jeg har mindre kviser (kanskje tilfeldig), jeg har lært meg (igjen) at det faktisk spiller en rolle hva jeg putter i meg. At jeg ikke må ta to porsjoner middag eller spise smågodt hvis jeg egentlig er mett. Jeg har lært meg litt mer om kaloriinnhold i ting, og å være litt mer bevisst. Uten å bli fanatisk. Kaloritelling sluttet jeg med i går. Det ble for avansert og vanskelig da jeg var ute med jobben. Jeg orker bare ikke. 

Balanse, måtehold og aktivitet er mitt mantra nå for sommeren, og så får vi se hva vekta viser etter sommeren. Jeg gir litt blaffen i om BMIen min tilsier "litt overvekt", så lenge jeg har det bra. Der er jeg nå, så sånn sett har jeg nådd målet mitt (selv om det var på 68 kilo og "normalvekt"). 

Anonymkode: bf276...225

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet meg ned på 65(,5) kg noe jeg aldri hadde trodd skulle gå ann ! Dvs at jeg har fått ned røfft regna 1/3 av det jeg var 😁

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Almando skrev (22 timer siden):

Når kommer "vi som skal ned i vekt til høsten"-tråden? :) 

Lurer jeg også på😉 har en uke igjen på denne for sommeren enn så lenge!

Anonymkode: c444a...275

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig klart å finne rytmen med aktiviteter igjen. Var inaktiv de første to dagene av denne uka for det skjedde så mye forrige uke og jeg blir fort mentalt sliten. Men jeg merker at når jeg har pause fra aktivitet i noen dager, er det mye tyngre å komme i gang enn når jeg holder det gående. Blir kanskje fjelltur på søndag hvis været holder. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten -18 kilo siden april! Jeg hadde aldri trodd det kom til å påvirke meg så mye som det gjør. Veier fremdeles 90 kg, men jeg føler meg helt smashing. Har mål om å gå en liten fjelltur om en måned, det er det femten år siden sist jeg har gjort! Satser på å være nede i 80-85 kg da og det gjør ting mye lettere 😊

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så meg selv på en film fra i går nå akkurat, skjønnte f ikke hvem personen var enda jeg jo  visste det egentlig. Fy søren, that was weird ☺️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharon90 skrev (23 timer siden):

Jeg tørr nesten ikke tro det- men 1.5kg ned denne uka... har spist mer, men kan være denne forbrenningen...

Er bare livredd for at det ikke bare er stagnering; men tilogmed vektoppgang neste uke :sjenert:

Så våger nesten ikke ta dette inn over meg, ved 85kg var første delmål; over 10kg ned helt fra start (95,4)... så som motivasjon skulle jeg kjøpe turbukse, men avventer litt jeg :blush:

 

Men dere som har spist mer en dag og to, hvor dere går ned alikevel- har det påvirket for uka etter?

Jeg spiser godteri både fredag og lørdag kveld, og jeg opplever ikke at dette påvirker nedgangen. Men jeg kjøper ikke de verste fristelsene ( sjokolade, i mitt tilfelle) og jeg holder underskudd som regel i forhold til kalorimengde. Nå de siste helgene har jeg f.eks hatt ben & Jerry (ikke hele såklart, men det stopper seg litt selv. Noe det ikke gjør med sjokolade for min del)  og litt potetgull. Ellers passer jeg på å drikke mye vann, og bevege meg hver dag. Går ned hver uke nå 😊
Lykke til 🤩

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nesten -18 kilo siden april! Jeg hadde aldri trodd det kom til å påvirke meg så mye som det gjør. Veier fremdeles 90 kg, men jeg føler meg helt smashing. Har mål om å gå en liten fjelltur om en måned, det er det femten år siden sist jeg har gjort! Satser på å være nede i 80-85 kg da og det gjør ting mye lettere 😊

Anonymkode: 4a599...6c0

Wow, skikkelig godt jobba! Klapp på skulderen 🤩

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har gått sakte denne uken også, men det går bra. Har kommet meg ned lavere en de 72 kg jeg har hatt i flere år som voksen. Og skal jo fortsette med denne livsstilen, har ikke hastverk. Føler meg jo egentlig fin nå, men har fått så mye løs hud. Syns ikke det var så galt sist, men det er vel alderen som hjelper på. Er jo ikke rart med litt ekstra, når man har veid over 130 på et tidspunkt.. Skal til legen for å se på det neste uke, kjenner det kribler godt i magen!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også snop hver uke (helg) men i mye mindre mengder enn jeg gjorde før. I går feks spiste jeg potetgullrester fra forrige helg, det hadde aldri skjedd tidligere- da var det aldri rester uansett hvor mye jeg kjøpte 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! 

Har lest gjennom litt av innleggene her -veldig motiverende lesning. Dere er flinke! Jeg skal nå forsøke å endre livsstil, etter et år med mye stress, inaktivitet og usunn kost. Veier nå 74 kg (på 166 cm). Har en trivselsvekt på 64-65 kg. Har veid det samme før, men merker nå utrolig stor forskjell på fysikken da jeg siden korona kom ikke har trent styrke. På 74 kg nå er jeg mye mer dvask og slapp i kroppen/huden. Så jeg har nok også mistet noe muskelmasse i denne perioden. 

Det siste året med korona har vært et (unnskyld språket) jævla slit 😅 men nå har jeg ferie og kan roe ned. Tenker da at jeg har en god mulighet til å endre fokus på den livsstilen jeg har innarbeidet det siste året. Har dere noen gode tips til vekttap? Har tenkt litt på kaloritelling og veiing av mat, men kjenner litt på at det kan bli litt styrete? Men sånn må det kanskje være når man skal ned i vekt. Skal også øke hverdagsaktivitet med å gå tur daglig, og ha et skritt-mål på 10 000 skritt. 

Alle tips tas i mot med åpne armer 😃😃 

Anonymkode: ff95e...c4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her som har kuttet sukker helt? Husker det var en tråd for litt tilbake hvor flere skulle holde opp med sukker og telte dager. Jeg trodde jeg var motivert for det den gangen, men visste nok ikke hvordan jeg skulle klare det. Så det gikk ikke. Nå har jeg vært uten sukker i to måneder. Og det er nok årsaken til at jeg klarer å ta av de kiloene jeg ønsker også. Har dere som også unngår sukker lignende erfaring?

Anonymkode: c444a...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...