Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Har vært størrelse 54 de siste årene, nå måtte jeg kjøpe meg nye bukser da jeg så ut som en ompalompa i de gamle.. størrelse 48! Og de er behagelige på! Herregud så gøy det er, føler meg bare teitere og teitere som ikke har tatt grep tidligere.

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er dagen før dagen jeg i januar satt meg som mål. Datoen ble tatt helt ut av det blå, det samme med antall kg. Jeg er så utrolig stolt over viljestyrken min, som fikk til dette! 🤸🏼‍♂️ Mangler i underkant av 1kg, og jeg velger å kalle det en seier😃
 

Jeg skal fremdeles gå ned de siste 900g og deretter starter nytt delmål. Kanskje ikke like stort delmål som dette var😂 Hurra! Jeg er så fornøyd!!!

9F299520-D371-4FF8-B5F5-B82D67E91863.jpeg

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare skryte av meg selv som klarte å gjennomføre 45 minutters trening (styrketreningsvideo) selv om det gjenstår litt pakking før vi skal ut og reise i morgen. Ble en litt for rolig dag innedag i regnet, så valgte bort sofatid for trening etter ungene sovnet, og jeg er skikkelig stolt av meg selv. Og ikke nok med det, i dag har jeg fått det til med kaloriene og ikke gått rundt og vært småsulten store deler av dagen. Jeg har til og med en del å gå på så jeg kan ta med en lett kvelds 🥳 Så får vi se da om jeg klarer meg på hyttetur med svigers, men joggeskoene og treningsstrikk er i alle fall pakket.
 

@momboss jeg er så sykt imponert over deg! Drømmen er at jeg kan poste ditt innlegg oppunder jul, veldig inspirerende å se ditt innlegg nå som jeg er i gang. 

Endret av Bokdamen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2021 den 15.16):

Er det flere her som har kuttet sukker helt? Husker det var en tråd for litt tilbake hvor flere skulle holde opp med sukker og telte dager. Jeg trodde jeg var motivert for det den gangen, men visste nok ikke hvordan jeg skulle klare det. Så det gikk ikke. Nå har jeg vært uten sukker i to måneder. Og det er nok årsaken til at jeg klarer å ta av de kiloene jeg ønsker også. Har dere som også unngår sukker lignende erfaring?

Anonymkode: c444a...275

Jeg har kuttet sukker så å si helt. Altså jeg unngår så mye jeg kan mat m tilsatt sukker og putter ikke sukker oppi noe selv. Jeg merker stor endring, det er garantert pga sukkerkuttet jeg har gått ned 35 kg i år (selvsagt i kombinasjon m trening og mindre mat også men det har jeg prøvd før uten særlig resultater)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned 1,1 kg siden sist fredag og jeg er en desimal unna normalvektig BMI! Midjemålet er nå 79, så under grensa der 😄 Men med nedgang på 1,1 denne uken og 0,7 uken før er jeg redd det går litt fort i forhold til amming? Jeg spiser meg passelig mett på næringsrik mat og går aldri sulten, feks om kvelden tar jeg meg noen ekstra knekkebrød etter kvelds om jeg blir sulten igjen..

Har telt kalorier noen dager bare for å ha litt kontroll og jeg spiser 2000 +/- så bør jo holde..

Endret av AM ghd
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp siden forrige fredag, med dietten jeg følger skal det ikke være mulig da jeg er i et såpass stort kaloriunderskudd, men gjett hvem som har fått mensen 😆 Føler ikke at det gjør så mye å ha mye vann i kroppen når det er så varmt ute som det er nå om dagen, det viktigste er at jeg fortsetter å følge dietten slik at fettet forsvinner selv om vannet forblir.

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herre!! Savner hverdag allerede, har null oversikt over hva det er i maten min. Eller ikke null, men nok til at jeg ikke vet om det er pluss eller minus.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvekk skrev (3 timer siden):

Å herre!! Savner hverdag allerede, har null oversikt over hva det er i maten min. Eller ikke null, men nok til at jeg ikke vet om det er pluss eller minus.

Jeg merker jeg småspiser mye mer enn ellers.. men ellers prøver jeg å legge inn i app/ha litt oversikt. Og så har jeg klart å si nei til både vaffel og bolle!! (Selv om jeg spiste is på kvelden og ostepop i dag🤭) men ja. Det skal bli greit med hverdag og litt mindre mengder kos.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvekk skrev (8 timer siden):

Å herre!! Savner hverdag allerede, har null oversikt over hva det er i maten min. Eller ikke null, men nok til at jeg ikke vet om det er pluss eller minus.

Savner ikke hverdag, men hjemme. Er på besøk hos svigers og merker jeg ikke klarer å takke nei «hver gang». Vi bor langt fra hverandre og ses sjeldent; så litt stivt, så selv om jeg har klart meg ganske bra gjennom første helgen, spiser jeg mer/anderledes enn jeg ville gjort hjemme/med min familie.

Og så tok jeg en vanlig cider, ikke en lite, og følte det ble kleint å ikke drikke den fordi jeg teller kalorier 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er jeg på hotell, så da er det jo ikke bare bare. Vil jo liksom ikke være den kjipe som aldri spiser pizza eller snacks med de andre. Prøver å begrense meg, men kjenner at de gamle vanene for overspising ligger rett under overflaten, og har kjempelyst til å kaste all livsstilsendring over bord. Men… jeg har jo ikke lyst til å komme hjem fem kg tyngre heller, noe som kroppen min lett klarer på to uker. Så da jobber jeg på da, med å finne en mellomting som kan fungere😅

Endret av Kvekk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Jeg har også vært nødt til å spise ute hver dag den siste uka og det har ikke vært et så stort problem som jeg trodde det kom til å bli, det handler om hva slags valg man tar. Gjengen jeg var med var også helt med på at jeg valgte sunnere alternativer.

Veier meg hver eneste dag, mest fordi jeg synes det er interessant. Har lært veldig mye av det også, vekta svinger mye selv om jeg gjør alt riktig og det går helt fint. Siden forrige uke har jeg kun gått ned 100 gram, men jeg har likevel gått ned nesten 8 kg på en måned! Det går opp og ned og i starten tok jeg meg veldig nær av det og følte at alt var bortkastet, men nå som jeg ser det store bildet, ser jeg hvor langt jeg kommer over tid og det er gøy. Var til og med og kjøpte inn turutstyr her om dagen fordi å bevege seg ute plutselig har blitt gøy igjen :)

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger av å til med hva dere skriver, selv om det er ferietid. Jeg har ikke tilgang til vekt hver dag nå, men veier uansett ikke etter utskeielse av sukker/alkohol. Er det flere som dropper veiingen etter dager med mer mat eller planlagte/uplanlagte utskeielser?

Anonymkode: c444a...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Følger av å til med hva dere skriver, selv om det er ferietid. Jeg har ikke tilgang til vekt hver dag nå, men veier uansett ikke etter utskeielse av sukker/alkohol. Er det flere som dropper veiingen etter dager med mer mat eller planlagte/uplanlagte utskeielser?

Anonymkode: c444a...275

Jeg veier meg uansett. Gir meg stor motivasjon til å komme inn i riktige spor igjen. Så klarer jeg å holde meg til en eller to utskeilser i uka. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så veldig overvektig og skal dermed ikke så mye ned. Mitt beste mål før sommeren var 68,6, men så gikk jeg opp en del plutselig - sikkert vann. Veide meg å for første gang på 2 uker, 70.6. Gitt at jeg har mensen og det var på kvelden, så synes jeg det er helt akseptabelt. Jeg spiser omtrent det jeg vil, alltid, men reduserer en del på snop og snacks, vanlig øl (den siste tiden), veier ingenting og teller ikke kalorier, men stopper når jeg er mett og trener hver dag! Trenger ikke være så voldsomt - men minst 20-30 minutter hver dag - enten styrkeøvelser eller jogging.

Anonymkode: bf276...225

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stilts

Vet at dette er et kontroversielt forslag, men å røyke har hjulpet meg med gå ned i vekt å holde den lav. Spesielt nå i Coronatid med hjemmekontor så har jeg gått ned i vekt ene å alene på grunn av røyking. Istedenfor småspising som man til tider gjorde mye av på kontoret så tar jeg heller 3-4 sigaretter når jeg kjenner sulten komme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilts skrev (1 time siden):

Vet at dette er et kontroversielt forslag, men å røyke har hjulpet meg med gå ned i vekt å holde den lav. Spesielt nå i Coronatid med hjemmekontor så har jeg gått ned i vekt ene å alene på grunn av røyking. Istedenfor småspising som man til tider gjorde mye av på kontoret så tar jeg heller 3-4 sigaretter når jeg kjenner sulten komme

Ja, det vil jeg si er kontroversielt :)  Det er noe som rett og slett er veldig skadelig for kroppen, og veldig dyrt. Jeg tror de fleste her prøver å få til et sunnere liv, ikke et hvor du øker sjansen for alvorlig sykdom.

Anonymkode: 6d2fc...66e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fortsetter med gode vaner denne uka :) Skled ut forrige uke med litt for mye snacks i ukedagene, men nå er jeg tilbake til litt bedre vaner igjen. Gjenoppdaget cottage cheese med eple og kanel som lunsj, og er fornøyd med det. 

Skal også på jakt etter jordbær og gode grønnsaker i dag, tomt for alt ferskt så det skal bli godt å få fylt på. Enklere å velge sunt når det er mye grønt i kjøleskapet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Følger av å til med hva dere skriver, selv om det er ferietid. Jeg har ikke tilgang til vekt hver dag nå, men veier uansett ikke etter utskeielse av sukker/alkohol. Er det flere som dropper veiingen etter dager med mer mat eller planlagte/uplanlagte utskeielser?

Anonymkode: c444a...275

Ikke jeg ihvertfall. Lever ganske nøkternt, uten at vekta rikker seg, men de dagene jeg skeier ut, så har vekta gått ned dagen etter. Spesielt om jeg ikke har trent 😅

stilts skrev (7 timer siden):

Vet at dette er et kontroversielt forslag, men å røyke har hjulpet meg med gå ned i vekt å holde den lav. Spesielt nå i Coronatid med hjemmekontor så har jeg gått ned i vekt ene å alene på grunn av røyking. Istedenfor småspising som man til tider gjorde mye av på kontoret så tar jeg heller 3-4 sigaretter når jeg kjenner sulten komme

Legen sa at jeg er sunnere om jeg lar være å gå ned fem kg heller enn å ta én sigarett.. så.. nei.

dette gjør jeg for helsa!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.7.2021 den 23.56):

Følger av å til med hva dere skriver, selv om det er ferietid. Jeg har ikke tilgang til vekt hver dag nå, men veier uansett ikke etter utskeielse av sukker/alkohol. Er det flere som dropper veiingen etter dager med mer mat eller planlagte/uplanlagte utskeielser?

Anonymkode: c444a...275

Jeg er motsatt! Tok med vekten på hytta😅 veier meg ofte etter helg osv for å se hvordan vekten varierer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navani skrev (21 timer siden):

 Gjenoppdaget cottage cheese med eple og kanel som lunsj, og er fornøyd med det. 

Takk! 😄 Holder på å lage meg en liste over gode lunsj/kvelds/mellommåltider (for å ha tilgjengelig på mobilen hvis jeg er i butikken og lurer på hva jeg skal kjøpe) og hadde helt glemt dette. Flaks at denne posten dukka opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...