Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Jente599 skrev (7 minutter siden):

Så flinke alle er! Jeg har ikke gått ned mye i ferien, men jeg har gått ned! Ikke stått stille og ikke gått opp, det har vært litt nedgang hver uke nå de siste ukene og jeg er veldig fornøyd! 
 

Den siste uken vi var på hytta nå, så prøvde jeg litt gamle klær og det var veldig motiverende! 

Anorakk og bukse fra twentyfour str 42☑️
(Her har jeg vært oppe i str 46 i samme klær/merke)

Jakke fra twentyfour str 40☑️
Ski-jakke fra Dæhlie str L ☑️
Dunjakke str M ☑️ 
 

Alt dette er klær som faktisk ikke passet etter fødsel for snart 2 år siden, og det er sykt motiverende at det nå passer. Jeg kjøpte en Stormberg vinterjakke etter fødsel, den var 3XL, og den skal jeg brenne tror jeg. Aldri mer skal jeg bli SÅ stor💪🏻
 

Jeg har også vært oppe i str 46/48 i jeans, og derfor bestilt et par i 44 nå, men de er også for store! Små gleder..👏🏻 
 

Nå gleder jeg meg til jobb-start på mandag, og er spent på hvordan nedgangen går videre nå når hverdagen kikker igang 🤘🏻

Wow. Det er virkelig hyggelig lesing. Dette er ikke små gleder men hoppe av glede prestasjoner. Det er så deilig når man får på seg klær man ikke ha kunne bruke på lenge. Gøy å lese at du har hatt framgang i sommer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei har lest tråden lenge, tenkte jeg skulle slenge meg på :) 

jeg har gått ned fra 91,6 veide i dag 84.3 (jeg kan ikke tro jeg veide over 90kg!) 

Er på dag 4 av 21, der jeg kjører et hardt opplegg med Shake diett. 

første store mål er å komme under 80kg. 
Jeg har fått tid til en operasjon i november, målet er å komme så nærme normal bmi som mulig til operasjonen (da blir risiko for komplikasjoner mindre) 

jeg er 166 cm og må veie 68kg for å være i normalvekt kategorien. 

Dere andre i tråden har vært veldig inspirerende å følge med på :) 
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Gidder ikke bli med i vektnedgangtråden her på KG, for det funker aldri :P Men har nå gått ned tre kg siden jeg sluttet å drikke alkohol (25 dager siden). Har kjøpt inn noen kjempefine klær som er LITT små nå, men som vil passe perfekt om 3-4kg. 

Vi flyttet nettopp til en ny del av byen, og treningssenteret vårt er nå veldig vanskelig å reise til. Det er rundt 15 minutter å kjøre, men umulig å gå eller ta offentlig transport dit. Før bodde vi to minutters gåtur unna treningssenteret, så da trente jeg masse. Jeg har ikke lappen, så nå må jeg sitte på med typen når han skal trene. Det har gått fint så langt, men vet ikke hvordan det blir i lengden. Jeg liker å kunne styre sånt selv.

Jeg trodde det ikke fantes noen alternativer i nærheten, men i går kom jeg tilfeldigvis over noe, og jeg føler meg så dum 😂 Det er et KJEMPEdigert helsesenter rundt 15 minutters gåtur unna oss. Treningssenter, flere svømmebasseng, tennisbaner (og andre idretter), spa, helsekostbutikk og -restaurant! Vi skal på omvisning i dag. Eneste ulempen er at med alle de mulighetene, koster det jo litt. Det er ganske fancy greier, men nå sparer jeg også masse penger ved å ikke drikke alkohol. Håper vi kan få en prøveperiode og se om det er noe for oss. Det er absolutt verdt det om det er noe vi bruker, men det er risikabelt om vi skulle falt inn i dårlige vaner og sluttet å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gjennom to seige platå på to måneder nå. Stått stille et par uker før jeg går ned flere kilo på en uke, så står det stille igjen. Har "bare" gått ned fire kilo den siste måneden, noe som er vel og bra, men jeg er en veldig aktiv slankeoperert person og da er det plutselig ikke så imponerende lenger. Jaja, hvis jeg klarer å gå ned et par hundre gram til nå, når jeg det letteste jeg har vært siden videregående for ørtogførti år siden :) Klarer i det minste å holde meg unna fristelser, med unntak av et par skjeer iskrem har jeg ikke rørt sukker og snacks på fire måneder nå. 

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ferien over og hverdagen begynner å sige inn her.. 

Vært skikkelig lat i helgen og igår, og spist mye mer snop enn jeg både burde og pleier. Røk på litt nøtter og is igår, og idag viser vekta +2 kg. Blæh.. 

Må bare stramme inn, men mistenker at vekten denne uken ikke blir noe å rope hurra for. Håper iallefall den er nede på 92,2 igjen innen fredag, så er det iallefall likt som forrige fredag. 
 

Hvordan er det med dere andre som er igang igjen? Og hvordan har det gått i ferien?😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått veldig opp og ned i ferien, mentalt sett. Fysisk og vektmessig har jeg gått opp 0,8 kg, og er egentlig fornøyd med det. Landa på et vektplatå, og har stått stille en god stund, men tror det er i ferd med å løsne, så jeg fortsetter sånn som jeg har gjort før ferien, og til dels i ferien. Som lærer har jeg 7 uker ferie, og da blir det MANGE uker med kos og litt utenom, så jeg har vært mye mer bevisst på matinntak og trent mer enn tidligere, så jeg har unngått de altfor store vekthoppene. Jeg gleder meg til hverdagen igjen, da er det lettere for meg å holde på rutiner hva mat angår. Håper å få til en rutine med trening også utover høsten, men jeg vet selv hvordan mørket pleier å virke inn på energien min…..😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er ferien over og hverdagen i gang. Jeg venter med å veie meg til fredag, for jeg mistenker at de siste dagers ferie-utskeielser merkes på vekta.. Jeg var ganske så flink nesten hele ferien, men gikk på en skikkelig smell siste 4 dagene og spiste alt som var av søtt i hus og hytte (og det var ikke så lite!). Fordelen er at det ikke ligger noen fristelser igjen nå 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror forresten jeg er inne i en litt dårlig periode nå.. første sålangt egentlig. Røk på litt is med mini idag.. igjen. Hatt vondt i hodet både igår og idag og føler jeg kan spise alt jeg kommer over. Selvom måltidene idag har vært ok. Skulle droppa den isen.. kan ikke falle av lasset nå når jeg er så godt igang. 
 

Bare å få ungen i vogna og ta beina fatt nå skjønner jeg! 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår meg ikke på vekt. De første to ukene i ferien var aktive, med lange fjellturer og generelt mye bevegelse. Lite vin, og moderat med kos. Gikk opp 1 kg.

Siste to ukene var late med lite bevegelse, og med mye vin og godis. Riktignok mindre mat enn vanlig pga varmen, men likevel. Disse to ukene har jeg gått ned kiloen jeg gikk opp.

Heldigvis betyr det at jeg er i 0 etter ferien og de første to dagene med hverdag har gått fint. Jeg er ferdig med hjemmekontor, noe som har vært årsaken til at jeg la på meg i første omgang. Så har troen på at jeg skal kunne kvitte meg med de 5-6 kiloene jeg skal.

Anonymkode: 75372...66f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår meg ikke på vekt. De første to ukene i ferien var aktive, med lange fjellturer og generelt mye bevegelse. Lite vin, og moderat med kos. Gikk opp 1 kg.

Siste to ukene var late med lite bevegelse, og med mye vin og godis. Riktignok mindre mat enn vanlig pga varmen, men likevel. Disse to ukene har jeg gått ned kiloen jeg gikk opp.

Heldigvis betyr det at jeg er i 0 etter ferien og de første to dagene med hverdag har gått fint. Jeg er ferdig med hjemmekontor, noe som har vært årsaken til at jeg la på meg i første omgang. Så har troen på at jeg skal kunne kvitte meg med de 5-6 kiloene jeg skal.

Anonymkode: 75372...66f

Da er kanskje lærdommen at å detaljstyre ikke alltid går, og at det er kjempebra å ha gått i 0? :)

Man kan gjøre alt perfekt og likevel være på platå eller gå opp. Kroppene våre er støle, holder salt eller mat, mensen, dårlig søvn, det er så mangt som kan påvirke.

Anonymkode: 6d2fc...66e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (På 27.7.2021 den 11.05):

Hva blir den nye strategien da? 

Jeg legger meg på litt høyere kaloriinntak nå, fokuserer på progresjon i trening og tenker at jeg kanskje må akseptere disse fire-fem kiloene med overvekt jeg har. 😏 Merket de siste ukene før ferien at kaloriinntaket mitt sto i veien for progresjon på trening. Trening gir god selvtillit, slanking gjør det ikke, så da får jeg prioritere det da. Hvertfall en stund! 

God ide. Tung styrketrening med jevn progresjon, vil føre deg til det samme målet, men på en langt sunnere måte, og er resultat det er lettere å opprettholde.

jeg har lenge predikerte styrketrening over løping og slanking om man ønsker å gp ned et par buksestørrelse.

Det kan ta lengre tid, men det er uendelig mye lettere å vedlikeholde en om man har slanket seg og/eller løpt/jogget seg ned.

3 styrkeøkter + 1 løpeøkt i uken 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg startet dietten 28/7 viste vekten 85.7, men det var også mensen vekt.

søndag var vekten 84.3kg og i dag etter en uke viste vekten 83.7kg 

jeg er veldig motivert for jeg mangler bare 1.7 kg for å komme bort fra fedme til overvekt kategori ifølge bmi. 
så er det kort vei til 70-tallet 😃

Men å gå fra 70 til 60-tallet føles uendelig lenge til. Min trivsel vekt er rundt 62-65kg, at jeg veier 20kg mer er rart å tenke på.
kilo kommer snikende så *poff* viser vekten 20kg mer 🤷🏻‍♀️😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føyer meg i rekken av de som ikke helt forstår hva som har skjedd i sommer 😂

 

Jeg har hele ferien (4 uker) spist akkurat det jeg ville, inkl mye godteri og is hver dag. På mandag viste vekten 91 kg og jeg freaka litt ut. Idag er den 88 og jeg er tilbake der jeg var før ferien 🎉 tydeligvis bare vannvekt, men det er jo helt utrolig så mye jeg har proppa i meg. 

 

Nå er jeg sykt motivert til å komme meg ned de siste 14 kiloene til normalvekt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linny111

Jeg elsker det nye treningssenteret! Svømte 1000 meter i går og 1500 meter i dag. Det er første gang jeg har svømt siden jeg flyttet fra Norge, for jeg klarte ikke finne gode svømmehaller med lett reisevei her. Men jeg elsker det! Dette er min greie! 😄 Det er så mye å gjøre på det senteret, og det er så lett å reise dit. Er mye lettere å dra dit og svømme eller spille tennis når man kjeder seg en ettermiddag istedenfor å dra og spise eller på pub. Det er også spa hvis man bare vil slappe av i boblebad eller på steam room.

Spisingen går også veldig bra. Har heller ikke drukket noe alkohol på en måned. Vekta går nedover veldig stabilt for første gang på lenge. Har gått ned fra 78.5 i begynnelsen av juli til 75.8 for noen dager siden. Vil helst ned til rundt 62.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også svært overrasket over hvor fort kroppen tilvennes «før-sommervekten» så fort en er tilbake til hverdagsrutinene. Jeg la på meg et par kg i sommer og tenkte det ville være tungt å ta av. Fra fredag til nå har jeg gått ned 1,5 kg, så dette gikk utrolig mye bedre enn forventet!

Anonymkode: c444a...275

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake i hverdagen. Har ikke gått ned noe i ferien og stått stille siden begynnelsen av juni. Nå merker jeg at det begynner å tære på tålmodigheten.  Tidligere i prosessen har jeg stått stille i 3 uker for så å gå ned 2,5-3 kg den fjerde uka, det har gjentatt seg noen ganger.  Håper det er det samme som skjer nå.  Aner ikke hvorfor kroppen min oppfører seg slik. 

Håper det løsner nå utover, har begyntå ta buss og gå til jobb og får litt ekstra hverdagstrim og jeg har begynt å trene fast igjen.  I ferien ble treningen mer sporadisk.

Jeg er veldig glad for å se at dere også har klart å holde på rutinene, det er inspirerende. 

Anonymkode: 5a1d9...d50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, AnonymBruker said:

Tilbake i hverdagen. Har ikke gått ned noe i ferien og stått stille siden begynnelsen av juni. Nå merker jeg at det begynner å tære på tålmodigheten.  Tidligere i prosessen har jeg stått stille i 3 uker for så å gå ned 2,5-3 kg den fjerde uka, det har gjentatt seg noen ganger.  Håper det er det samme som skjer nå.  Aner ikke hvorfor kroppen min oppfører seg slik. 

Håper det løsner nå utover, har begyntå ta buss og gå til jobb og får litt ekstra hverdagstrim og jeg har begynt å trene fast igjen.  I ferien ble treningen mer sporadisk.

Jeg er veldig glad for å se at dere også har klart å holde på rutinene, det er inspirerende. 

Anonymkode: 5a1d9...d50

Jeg har merket at det jeg spiste 2 uker tidligere gir utslag på vekten denne uken hos meg, nesten som « kcal regnskapet» ligger 2 uker bak om det er snakk om opp eller ned 😅

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Marshmallow** skrev (3 timer siden):

Jeg har merket at det jeg spiste 2 uker tidligere gir utslag på vekten denne uken hos meg, nesten som « kcal regnskapet» ligger 2 uker bak om det er snakk om opp eller ned 😅

 

Syns jammen jeg kan merke noe av det samme her 🧐 Har ligget i godt underskudd denne uka, men kroppen og vekta ser ikke ut til å være enig 🤔 Da får jeg vel resultatet om en uke eller to da 😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Ms. Steele said:

Syns jammen jeg kan merke noe av det samme her 🧐 Har ligget i godt underskudd denne uka, men kroppen og vekta ser ikke ut til å være enig 🤔 Da får jeg vel resultatet om en uke eller to da 😜

Ja 😂 - det lurer meg ofte, for jeg tenker at det jeg gjør ikke funker 🙈 Men det er bare å holde ut 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (På 28.7.2021 den 15.29):

Ble rett og slett inspirert av at jeg ikke orker å være i denne kroppen lengre. Noe må gjøres, røykeslutt har gitt en allerede overvektig kropp ytterligere 12 kg ekstra…nå skal de pluss endel til vekk. Har gitt neg selv 1 1/2 år på å nå matchvekt😊

Så flink du er som har sluttet å røyke 😍 Gratulerer! Nikotin er noe av det vanskeligste å slutte med. For en bragd! 

Anonymkode: c38d4...8c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...