Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

1 time siden, Zenobia skrev:

Dette må være en av KGs definitive gulltråder :kghjerte:

Jeg har vært opp og ned mellom 62 og 64 i det siste. Det ser ut til at jeg er ferdig med godteri-suget, men potetgull har blitt vanskeligere å motstå. I dag ble det handling på en lørdag, og både potetgull og dip er i hus. Noe er allerede fortært. Naturell yoghurt er jo litt sunt, ikke sant? :lillesky:

Jeg tar fri i helgen, og starter igjen på mandag.

Jeg må nok også erkjenne at siden jeg er såpass nære målet mitt (55-56 kg), ser det ut til at jeg må spe på med fysisk fostring for å komme i mål. Kosthold alene er ikke nok. Jeg spiser sunt, men for mye til å gå videre ned. Jeg ønsker ikke å legge meg på et matinntak som er lavere enn det jeg har, derfor må jeg opp i aktivitet. Dette som en erkjennelse etter å ha kommet til  62 kg, og hatt et normalt matinntak. Når jeg ikke går mer ned da, er det aktivitetsnivået som må endres.

Når jeg er på butikken, skal jeg huske på å passe meg for lumske farer som potetgull. I dag stod jeg og stirret fraværende på hvit sjokolade, og tenkte bare whatever ... Søtsug er under kontroll!

Et lite lyspunkt: Jeg tenkte på å kjøpe øl også, men glemte det. Gjett om jeg var glad for det da jeg var på vei hjem :laugh:

Som sagt: Mandag.

Jeg har prøvd tabata. Intenst, men kjedelig. Jeg har gått tur. Kjedelig. Jeg synes det er vanskelig å finne en form for trening som jeg ikke dauer av kjedsomhet av. Nei, jeg har ikke sykkel. Nei, det er ikke treningssenter eller svømmehall her. Svømming hadde funket, og jeg bor forsåvidt rett ved fjorden. I dag sludder det. Just sayin'.

Kan vel slå fast at jeg har et negativt forhold til å komme meg opp av sofaen når jeg først har parkert for dagen.

Jeg er litt sur for at jeg skeier ut, men nå skal jeg KOSE meg med potetgull til det tyter ut øra!! Så får det bli lenge til neste gang.
 

God helg, folkens! :strix:

Haha kos deg masse med potetgull 🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I helgen har jeg vært utrolig inaktiv. Mannen min elsker å gå på ski og jeg hater det så har blitt hjemme med popcorn og TV i stedet. Jeg var veldig flink til å finne på noe alene tidligere men nå når jeg «endelig» er alene hjemme så vil jeg bare ligge på sofaen. 
 

Positivt sett så har pleid å kjøpe (og spise opp!) 400 gr med popcorn, men denne helgen kjøpte jeg bare 200 gr. Neste gang skal jeg bare ha én pose! Små skritt osv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen min har ikke bestått av mange utskeielser. Holdt meg innen for kalorivinduet mitt på 1450 Kalorier går. Da fikk jeg plass til hjemmebakt pizza og en liten bolle med potetgull. Syns ikke det er så verst🤗 Har kjøpt salt lakris uten sukker, og det har vært min redning i disse ukene. I dag ble det pizza til lunsj/frokost. Og Wok til middag. 
veide meg i dag ned 0,8 kg på en uke. Veldig fornøyd med det. 
Men mindre ned på cm denne uka en forrige uke. Minus: 2,5 cm. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en kveld har jeg klart å "ødelegge" nesten hele uka. Drakk øl med venner (digitalt) og spiste snacks. Logget alt og ligger nå på et overskudd på 1300 kal for gårsdagen😬 vet ikke om det var verdt det. Ligger vanligvis på et underskudd på 2000 kal i uka. Så regner med å ligge på kanskje -500 til -700 for denne uka. Håper bare ikke at jeg går opp igjen pga den utskeielsen. Så fort var det gjort altså. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga snart over, sinnsykt klar for ny uke nå kjenner jeg. Mannen kommer hjem og jeg slipper å være "alenemor" på kaloriunderskudd 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, kahaki skrev:

Vært en kjip helg, merker jeg «trøstespiser».

Gleder meg til mandag og ny uke!

Leit å høre. Hvorfor er det kjipt? ❤️

Ny dag i morgen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, addict skrev:

Leit å høre. Hvorfor er det kjipt? ❤️

Ny dag i morgen 🥰

Puh😅 masse, men så bruker jeg det til noe positivt og gjør en god uke av det. Selvsagt er alt mye lettere når alt er godt men det dukker alltids opp noe å stresse over og når jeg stresser så spiser jeg... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker meg ut i denne omgang. Jeg ble «plutselig» gravid ❤️😊 

Fortsetter etter graviditet og amming med vektnedgangen. At jeg allerede har lagt om kostholdet er jo kjempepositivt! Skal fortsette med livsstilsendringen i svangerskapet 😄

Lykke til alle sammen!

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PepsiFlax skrev:

Trekker meg ut i denne omgang. Jeg ble «plutselig» gravid ❤️😊 

Fortsetter etter graviditet og amming med vektnedgangen. At jeg allerede har lagt om kostholdet er jo kjempepositivt! Skal fortsette med livsstilsendringen i svangerskapet 😄

Lykke til alle sammen!

 

Gratulerer 😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag for en uke siden startet jeg så smått med lavkarbo. I dag har jeg sluttet å røyke (har holdt på å trappe ned, sprukket, sluttet om hverandre i sikkert en måned), men i går tok jeg en og den smakte ikke godt. I tillegg har de endret på favoritten min, så tiden var inne. Spennende om jeg klarer denne endringen. Tygger nikotin tyggis til den store gullmedalje, så det har ikke blitt noe småspising. Kjenner jeg er så spent, det er ca en uke til mannen kommer hjem og jeg vet han blir overlykkelig om jeg klarer dette. Han har begynt med å spille på samvittigheten (kynisk), i forhold til barna.... Og barna gjør jo selvsagt det samme. Ønsk meg lykke til da ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, PepsiFlax skrev:

Trekker meg ut i denne omgang. Jeg ble «plutselig» gravid ❤️😊 

Fortsetter etter graviditet og amming med vektnedgangen. At jeg allerede har lagt om kostholdet er jo kjempepositivt! Skal fortsette med livsstilsendringen i svangerskapet 😄

Lykke til alle sammen!

 

Gratulerer 😍😍

Anonymkode: 062a1...f1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2020 den 8.56, RoNo skrev:

La om strategien. Fra nå av blir det lavkarbo. Det har virket veldig godt før og kroppen trives godt med det. Jeg er ikke spesielt motivert dessverre, men håper det går på rutine. Jeg trenger jo ikke å sette meg inn i noe, bare snu fokus. Det var ikke kult å ta på seg bikini og ryggfettet tøt ut over alt. Jeg har hatt noen tøffe dager med helsen og lavkarbo kan ha en positiv effekt så må bare kjøre på. Er det flere på lavkarbo her?

Jeg er svært fornøyd med lavkarbo 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, RoNo skrev:

Mandag for en uke siden startet jeg så smått med lavkarbo. I dag har jeg sluttet å røyke (har holdt på å trappe ned, sprukket, sluttet om hverandre i sikkert en måned), men i går tok jeg en og den smakte ikke godt. I tillegg har de endret på favoritten min, så tiden var inne. Spennende om jeg klarer denne endringen. Tygger nikotin tyggis til den store gullmedalje, så det har ikke blitt noe småspising. Kjenner jeg er så spent, det er ca en uke til mannen kommer hjem og jeg vet han blir overlykkelig om jeg klarer dette. Han har begynt med å spille på samvittigheten (kynisk), i forhold til barna.... Og barna gjør jo selvsagt det samme. Ønsk meg lykke til da ❤️

Wow lykke til! Har masse tro på at du klarer det! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, addict skrev:

I dag fikk jeg innvilget full bukplastikk og brystreduksjon 😭❤️

Gratulerer så mye ❤️ Så utrolig kjekt for deg 🙂

 

1 time siden, addict skrev:

Wow lykke til! Har masse tro på at du klarer det! 

Tusen takk ❤️ Denne gangen tror jeg det jeg også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.4.2020 den 20.31, Zenobia skrev:

Dette må være en av KGs definitive gulltråder :kghjerte:

Jeg har vært opp og ned mellom 62 og 64 i det siste. Det ser ut til at jeg er ferdig med godteri-suget, men potetgull har blitt vanskeligere å motstå. I dag ble det handling på en lørdag, og både potetgull og dip er i hus. Noe er allerede fortært. Naturell yoghurt er jo litt sunt, ikke sant? :lillesky:

Jeg tar fri i helgen, og starter igjen på mandag.

Jeg må nok også erkjenne at siden jeg er såpass nære målet mitt (55-56 kg), ser det ut til at jeg må spe på med fysisk fostring for å komme i mål. Kosthold alene er ikke nok. Jeg spiser sunt, men for mye til å gå videre ned. Jeg ønsker ikke å legge meg på et matinntak som er lavere enn det jeg har, derfor må jeg opp i aktivitet. Dette som en erkjennelse etter å ha kommet til  62 kg, og hatt et normalt matinntak. Når jeg ikke går mer ned da, er det aktivitetsnivået som må endres.

Når jeg er på butikken, skal jeg huske på å passe meg for lumske farer som potetgull. I dag stod jeg og stirret fraværende på hvit sjokolade, og tenkte bare whatever ... Søtsug er under kontroll!

Et lite lyspunkt: Jeg tenkte på å kjøpe øl også, men glemte det. Gjett om jeg var glad for det da jeg var på vei hjem :laugh:

Som sagt: Mandag.

Jeg har prøvd tabata. Intenst, men kjedelig. Jeg har gått tur. Kjedelig. Jeg synes det er vanskelig å finne en form for trening som jeg ikke dauer av kjedsomhet av. Nei, jeg har ikke sykkel. Nei, det er ikke treningssenter eller svømmehall her. Svømming hadde funket, og jeg bor forsåvidt rett ved fjorden. I dag sludder det. Just sayin'.

Kan vel slå fast at jeg har et negativt forhold til å komme meg opp av sofaen når jeg først har parkert for dagen.

Jeg er litt sur for at jeg skeier ut, men nå skal jeg KOSE meg med potetgull til det tyter ut øra!! Så får det bli lenge til neste gang.
 

God helg, folkens! :strix:

Jogging? Effektivt ift kaloriforbrenning, og så slitsomt at du ikke klarer å tenke på at det er kjedelig, bare på å overleve ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei jenter 😎 8 uker til operasjon, 8 uker på å gå ned så mye som mulig. Målet er i mitt stille sinn 8 kilo 🙊 Det kan jo gå? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, addict skrev:

Okei jenter 😎 8 uker til operasjon, 8 uker på å gå ned så mye som mulig. Målet er i mitt stille sinn 8 kilo 🙊 Det kan jo gå? 

Det klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...