Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lenge hatt lyst til å gå mer ned i vekt, og endelig gikk jeg skikkelig inn for det. Vektnedgangen går greit, men jeg merker at jeg er konstant kald. Hvordan er det med dere? Er det noe med kroppstemperaturen og kaloriunderskudd? Er alltid kald på føtter og hender, selv med de fine temperaturene vi har hatt de siste ukene.

Anonymkode: 68c79...06d

Jeg er kald for tiden, men tror det handler om all antibacen 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest RoNo
21 minutter siden, addict skrev:

Jeg er kald for tiden, men tror det handler om all antibacen 😂

Tok en titt på veie-tråden og ville så gjerne gratulere. Fy flate så rå du er :) Rett og slett motiverende. Gratulerer så mye. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, RoNo skrev:

Tok en titt på veie-tråden og ville så gjerne gratulere. Fy flate så rå du er :) Rett og slett motiverende. Gratulerer så mye. ❤️

Takk fine du! 🥰 Føles helt uvirkelig 🙃 bare 7,5 uker igjen, så er jeg ferdig. Og så begynner den harde jobben. Komme seg etter operasjoner og HOLDE VEKTEN. Må være inaktiv i flere måneder. Nesten et halvt år vil jeg tro. Så da er det bare å stålsette seg kostholdsmessig. 

 

Så dere er nok ikke kvitt meg med det første 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
22 timer siden, RoNo skrev:

Tusen takk @kahaki. Jeg skal sørge for å oppdatere. :) Det er lettere å holde motivasjonen oppe når vi er flere. Det er ingen av mine venner som holder på med livsstilsendring så det blir ikke samme støtte der. Faktisk så er det mer sabotasje. Det skader ikke å ta seg et glass (drikker nesten ikke alkohol når jeg er på vei ned i vekt for da går det senere), vi kan jo kose oss litt... Jeg er sikker på jeg ikke er alene om å føle på dette. Uansett mannen er bortreist, og kroppen er merkbart endret siden han dro. Jeg er sikker på han blir imponert og stolt, i så stor grad at han ikke saboterer 😉 

Husk jeg kuttet ut å drikke 😉 Det er mye vi kan endre hvis vi er villige til å jobbe med det. Røyken derimot.. sluttet jeg med men begynte å dampe i stedene, damper nikotinfritt.

God tid i dag så tenke jeg skulle løfte litt vekter 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RoNo
4 minutter siden, Fallabella skrev:

Husk jeg kuttet ut å drikke 😉 Det er mye vi kan endre hvis vi er villige til å jobbe med det. Røyken derimot.. sluttet jeg med men begynte å dampe i stedene, damper nikotinfritt.

God tid i dag så tenke jeg skulle løfte litt vekter 😁 

Det er så bra! Tenk å ha så mye makt i eget liv. Vi kan velge å samle krefter og gjøre store endringer. Endringer som har stor betydning for livene våre på kort og lang sikt. :) Har prøvd å slutte å røyke tidligere med damping, men det ga meg ikke godfølelsen. Ikke at jeg får den med tyggis heller, men nå er det mer at jeg ikke trenger den. Det er litt som om jeg ikke har røykt, så lenge jeg tygger. Merkelig følelse. Har ikke merket store endringer heller, mindre appetitt (motsatt enn mange når de tygger tyggegummi) kanskje men det er alt. Vi er så kjempeflink ❤️ Gleder meg til å se hvor mye jeg sparer (utover helse). Holder på å tenke på hva jeg skulle belønnes med... Har du kjøpt deg noe fint som belønning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
27 minutter siden, RoNo skrev:

Det er så bra! Tenk å ha så mye makt i eget liv. Vi kan velge å samle krefter og gjøre store endringer. Endringer som har stor betydning for livene våre på kort og lang sikt. :) Har prøvd å slutte å røyke tidligere med damping, men det ga meg ikke godfølelsen. Ikke at jeg får den med tyggis heller, men nå er det mer at jeg ikke trenger den. Det er litt som om jeg ikke har røykt, så lenge jeg tygger. Merkelig følelse. Har ikke merket store endringer heller, mindre appetitt (motsatt enn mange når de tygger tyggegummi) kanskje men det er alt. Vi er så kjempeflink ❤️ Gleder meg til å se hvor mye jeg sparer (utover helse). Holder på å tenke på hva jeg skulle belønnes med... Har du kjøpt deg noe fint som belønning?

Ja du må gjøre det på din egen måte. Bare flyt på den bølgen du er i nå 👍 Jeg har dampet i noen år så for meg er det ikke nytt.

Ikke konkret belønning men fokuserer på endring i utseende og da særlig på tenner. Bruker mer tid og penger på hudpleie å har fine timer med egenpleie på badet. Vi blir gule å gusten av å røyke vet du...

I forhold til drikkingen så er det å få slippe en belønning i seg selv 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg sluttet å røyke for ti år siden var det motiverende å beregne hvor mye jeg sparte og hvis jeg fant noe jeg hadde lyst på , og det var ca samme pris som jeg hadde spart ,så kjøpte jeg det med god samvittighet.😊 Kjøpte leppestift,og øredobber husker jeg. Etterhvert ble det mindre viktig. Tok et overslag for noen år siden etter jeg hadde bestilt en dyr ferietur til Thailand, og fant ut med glede at turen var billigere enn det jeg hadde spart på å slutte å røyke. Over lang tid er det jammen mye man sparer. 

Så man kan legge til side de pengene man ville brukt på røyk ,så man synlig ser man sparer, eller man kan ha det i bakhodet og unne seg noe annet med god samvittighet 😁 

Gikk ikke opp i vekt da heller. Det kom med graviditet noen år etter jeg slutta.

Anonymkode: f185a...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RoNo
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg sluttet å røyke for ti år siden var det motiverende å beregne hvor mye jeg sparte og hvis jeg fant noe jeg hadde lyst på , og det var ca samme pris som jeg hadde spart ,så kjøpte jeg det med god samvittighet.😊 Kjøpte leppestift,og øredobber husker jeg. Etterhvert ble det mindre viktig. Tok et overslag for noen år siden etter jeg hadde bestilt en dyr ferietur til Thailand, og fant ut med glede at turen var billigere enn det jeg hadde spart på å slutte å røyke. Over lang tid er det jammen mye man sparer. 

Så man kan legge til side de pengene man ville brukt på røyk ,så man synlig ser man sparer, eller man kan ha det i bakhodet og unne seg noe annet med god samvittighet 😁 

Gikk ikke opp i vekt da heller. Det kom med graviditet noen år etter jeg slutta.

Anonymkode: f185a...efd

Så kjekt å høre :) Jeg har lastet ned Slutta app, så der ser jeg hvor mye jeg har spart (ca). Sist jeg sluttet kjøpte jeg robot-støvsuger, men denne gangen kjennes det mye lettere. Sist var det en fryktelig kamp, savnet røyken hele tiden og var også sur og irritabel. Spiste gjorde jeg også. Gleder meg til mannen kommer hjem, for han har hatt lyst jeg skulle slutte så lenge. Når jeg tenker etter har jeg jobbet med motivasjonen sikkert siden vi ble sammen for over 15 år siden. Hehe. Tok sin tid, men om ikke lenge er det verste over og det har jeg ikke merket noe til en gang. Tenk at min viktigste unnskyldning har vært at jeg ikke vil opp i vekt. Nesten litt flaut. Nå skal vi klare dette. Bli sunn, frisk og sommerklar. :) Yoho!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på alle sammen, så flinke dere er!

Jeg har gått ned 100 gram til tross for vond og smertefull uke med null aktivitet, og mensen som kom i går. Så jeg er fornøyd. Kommer nok ikke til å veie meg ukentlig nødvendigvis, men i dag ble jeg veldig positivt overrasket. Bare 2,3 kilo unna målet jeg satte for sommeren, men kroppen min holder godt på de kiloene. Vil egentlig ned 4,3 kilo til før jeg er helt fornøyd og passer i favorittbuksene, men jeg har vært normalvektig hele tiden, og mistenker at kiloene holder litt ekstra fast pga det.

Savner å kunne være så aktiv jeg vil, men godtar at ting tar tid og er glad for at jeg har mistet noen kilo siden jul :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ned 0,5 kg denne uka👍🏻🎉 Føles bra, spesielt siden vekta stod stille forrige uke. Forrige uke ble det min. 10.000 skritt hver dag, det skal jeg fortsette med neste uke. 😃👍🏻

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Leanne så flink du er til å få inn bevegelse. Jeg merker godt på formen at jeg går lengre turer med hunden (pga korona er jeg hjemme). 
Syntes allikevel at jeg burde få inn litt mer kardio, men alt er bedre enn ingenting. 
Går du spesielt tempo eller fast lengde?

Sånn ellers hadde jeg ikke troen på nedgang denne uken, bare fordi jeg har hatt veldig lyst til å trøstespise og vært langt nede. Allikevel ble det -400 gram, og jeg er over 5 kg totalt.

Når det gjelder kroppstemperatur så har jeg også tidligere gått ned en del i vekt og jeg fryser mye mer på lavkalori og når jeg slanker meg. Skal sies at jeg er en frysepinne allikevel jeg da, men må feks ligge med ullteppe de siste 14 dagene i tillegg til dynen. I hele vinter har jeg kun brukt dynen. Det kan selvsagt hende at det også skyldes store temperaturforandringer fra dag til natt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kahaki skrev:

Når det gjelder kroppstemperatur så har jeg også tidligere gått ned en del i vekt og jeg fryser mye mer på lavkalori og når jeg slanker meg. Skal sies at jeg er en frysepinne allikevel jeg da, men må feks ligge med ullteppe de siste 14 dagene i tillegg til dynen. I hele vinter har jeg kun brukt dynen. Det kan selvsagt hende at det også skyldes store temperaturforandringer fra dag til natt.

Ja, jeg også er generelt en frysepinne, men nå siste mnd når jeg gikk inn for å gå ned i vekt og legge meg i kaloriunderskudd så fryser jeg konstant! Må bruke ullsokker og pledd for å holde varmen. Så greit å vite at det er flere som opplever det og kanskje helt normalt hehe.

Anonymkode: 68c79...06d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg også er generelt en frysepinne, men nå siste mnd når jeg gikk inn for å gå ned i vekt og legge meg i kaloriunderskudd så fryser jeg konstant! Må bruke ullsokker og pledd for å holde varmen. Så greit å vite at det er flere som opplever det og kanskje helt normalt hehe.

Anonymkode: 68c79...06d

Prøvde å Google, for jeg VET at jeg har hørt om at det er vanlig men fant ingenting vitenskapelig som kan bevise det. Vi får bare være sånn😉.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, kahaki skrev:

@Leanne så flink du er til å få inn bevegelse. Jeg merker godt på formen at jeg går lengre turer med hunden (pga korona er jeg hjemme). 
Syntes allikevel at jeg burde få inn litt mer kardio, men alt er bedre enn ingenting. 
Går du spesielt tempo eller fast lengde?

Sånn ellers hadde jeg ikke troen på nedgang denne uken, bare fordi jeg har hatt veldig lyst til å trøstespise og vært langt nede. Allikevel ble det -400 gram, og jeg er over 5 kg totalt.

Når det gjelder kroppstemperatur så har jeg også tidligere gått ned en del i vekt og jeg fryser mye mer på lavkalori og når jeg slanker meg. Skal sies at jeg er en frysepinne allikevel jeg da, men må feks ligge med ullteppe de siste 14 dagene i tillegg til dynen. I hele vinter har jeg kun brukt dynen. Det kan selvsagt hende at det også skyldes store temperaturforandringer fra dag til natt.

Jeg har satt mål om min. 10.000 skritt hver dag, går i litt ulikt tempo avhengig av om jeg går alene eller sammen med andre. Går jeg med mannen går det treigere enn om jeg går med barna, de løper fra meg😅 Er heldig som har mange skogsstier rett i nærheten. Går mye oppover, og det kjennes i rumpe, lår og leggene... 

Går gjerne en timestid sammenhengene på ettermiddagen, ca 3,5-4 km. Så går ikke så veldig fort, men sti, skog og oppover er tungt når man er uten kondis... Men går bedre og bedre for hver dag👍🏻😊 Hender jeg har på meg en vektvest også med 5kg ekstra. Må ut og lufte meg etter lange dager med hjemmekontor og egne barn hjemme... Blir sprø! 🤪 

Så bra med vektnedgang også denne uken @kahaki

Vi får alle heie på hverandre i denne tråden! Flott å ha et sted å rapportere inn😊 for min del gjør det at jeg tar meg litt mer sammen når fristelsen for noe søtt blir for stor😅🙈 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker dere alkohol, drar på fest og blir fulle drikking liksom? 

Anonymkode: d0176...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drikker dere alkohol, drar på fest og blir fulle drikking liksom? 

Anonymkode: d0176...2aa

Nei, det har jeg ikke gjort på mange år :) tar gjerne et glass vin eller to om jeg føler for det, men det er kanskje en gang eller to i måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drikker dere alkohol, drar på fest og blir fulle drikking liksom? 

Anonymkode: d0176...2aa

Fest? Hva er det? 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah. Etter 3 dager som har vært skikkelig shitty, lavt energinivå, hodepine, nedstemt, så fant jeg ut at jeg trenger en spisedag. Ville vente å se om det bare var forbigående og koblet opp mot mensen som kom denne uka, men siden jeg i dag våknet opp og følte meg like ille så blir det en spisedag i dag. Om så bare for å nullstille psyken litt. Legge bort kaloritelling og senke skuldrene, så er jeg klar for en ny dag i morgen.

 

Hadde egentlig tenkt å gå til 17 mai uten utskeielse, men man lærer vel mens man går. 12 dager på skikkelig strengt regime holder, så kan neste runde med spisedag bli 17 mai 😊

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RoNo
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drikker dere alkohol, drar på fest og blir fulle drikking liksom? 

Anonymkode: d0176...2aa

Ja, jeg drakk alt for mye champagne i går. Angrer i dag. Men ble så dehydrert at jeg veide enda mindre når jeg stod opp. Regner med det blir normalt i løpet av dagen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
54 minutter siden, RoNo skrev:

Ja, jeg drakk alt for mye champagne i går. Angrer i dag. Men ble så dehydrert at jeg veide enda mindre når jeg stod opp. Regner med det blir normalt i løpet av dagen 🤞

Lavkarbo i en periode for så å drikke mye gjør at kroppen dropper mye vann raskt. Det veit jeg litt om 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...