Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, addict skrev:

Så bra! Justere hvor mye, opp eller ned? 😊

 

Jeg har definitivt giret opp litt, skal på konsultasjon for bukplastikk og brystløft /reduksjon neste uke og vil gjerne komme i mål til operasjon 🙈

Har hatt bukplastikk selv, vondt men verdt det! Gjør du det privat eller offentlig?

Håper du får innvilget! 
 

Blir nok at jeg må være litt mer optimistisk, og prøver meg på kanskje minus 10 kg totalt. Skummelt å sikte så høyt men nærmer meg 5 kg på 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, kahaki skrev:

Har hatt bukplastikk selv, vondt men verdt det! Gjør du det privat eller offentlig?

Håper du får innvilget! 
 

Blir nok at jeg må være litt mer optimistisk, og prøver meg på kanskje minus 10 kg totalt. Skummelt å sikte så høyt men nærmer meg 5 kg på 2 uker.

Ååå har du hatt det? Hva veide du da du tok det? Er så spent på konsultasjonen at jeg holder på å dø. Får ikke sove. 

 

Jeg tar privat, men tror jeg får dekket puppene evt. 

 

10 kilo klarer du 😏

Endret av addict
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, addict skrev:

Ååå har du hatt det? Hva veide du da du tok det? Er så spent på konsultasjonen at jeg holder på å dø. Får ikke sove. 

 

Jeg tar privat, men tror jeg får dekket puppene evt. 

 

10 kilo klarer du 😏

Sendt deg melding. Ingen ting å grue seg til. 
 

Bestemmer meg i morgen etter veiing😂👌🏻.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kahaki skrev:

Har hatt bukplastikk selv, vondt men verdt det! Gjør du det privat eller offentlig?

Håper du får innvilget! 
 

Blir nok at jeg må være litt mer optimistisk, og prøver meg på kanskje minus 10 kg totalt. Skummelt å sikte så høyt men nærmer meg 5 kg på 2 uker.

Jøss, 5 kilo på to uker?! Jeg som syns jeg med mine 2,5 kilo på 2,5 uke var mye🙈 

Hva har du gjort for å gå ned så fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Jøss, 5 kilo på to uker?! Jeg som syns jeg med mine 2,5 kilo på 2,5 uke var mye🙈 

Hva har du gjort for å gå ned så fort?

Lå i ekstremt kaloriunderskudd, nå er jeg i litt mindre underskudd og forventer ikke like rask nedgang fremover altså. Ekstreme underskudd er ikke levedyktig.

Endret av kahaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en (helst gratis) app (Android) som er enkel og bra å bruke til å registrere kalorier/mat? Noen som har gode erfaringer/tips? 🙂

Endret av Skogstjernen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Skogstjernen skrev:

Er det en (helst gratis) app (Android) som er enkel og bra å bruke til å registrere kalorier/mat? Noen som har gode erfaringer/tips? 🙂

Svarer meg selv.. etter noen google søk, ser det ut til at det er Lifesum og MyFitnessPal som gjelder. Prøver meg på Lifesum først, så får vi se! 🙂

Hører gjerne om deres erfaringer uansett! 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skogstjernen skrev:

Svarer meg selv.. etter noen google søk, ser det ut til at det er Lifesum og MyFitnessPal som gjelder. Prøver meg på Lifesum først, så får vi se! 🙂

Hører gjerne om deres erfaringer uansett! 😃

Jeg bruker Lifesum aktivt! Det gjelder å være streng med seg selv og ALLTID loggføre når du husker hva du har spist og hvor mye. Jeg veier så og si alt jeg spiser. Det har blitt en rutine. Det hjelper veldig for meg i alle fall :) 
Og når man lurer til seg ei skje fra nugattiboksen eller peanutsmøret, så må man faktisk også loggføre dette, for det blir fort mange kalorier av slik småspising. 

Lykke til 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på følgende; Jeg skal ned i vekt og føler at når jeg spiser vanlig brød/knekkebrød så legger det seg rett rundt magen (om dere skjønner) Jeg spiser ikke mye av det, men vil ikke kutte det helt fra kosten. Det jeg lurer på er om jeg bytter dette ut med lavkarbo knekkebrød/brød, vil det hjelpe? Jeg vet at det er flere kalorier pga. kjerner, nøtter osv i lavkarbo brød/knekkebrød så derfor er jeg usikker på om det er lurt. Ellers skal jeg ikke over på noen lavkarbodiett, men jeg passer bare litt ekstra på hva og hvor mye jeg spiser, samtidig som jeg er aktiv. 

Takker for råd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi. Gikk ikke opp men ned 0.5 kg. Selv med en sprekk og uka. Jeg kjenner på en gryende motivasjon og er spent på neste ukes veiing. La om til lavkarbo denne uken (sett bort fra sjokoladeplaten) og kjenner det er helt ok. Jeg la om av andre grunner enn vekten, men jeg var drittlei av å telle kalorier og var egentlig klar for en ny strategi. Jeg hadde tross alt falt av lasset i koronatiden. Jeg får ta en uke av gangen og når motivasjonen glipper må jeg huske at helse er en maraton, ikke en spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, PepsiFlax skrev:

Jeg bruker Lifesum aktivt! Det gjelder å være streng med seg selv og ALLTID loggføre når du husker hva du har spist og hvor mye. Jeg veier så og si alt jeg spiser. Det har blitt en rutine. Det hjelper veldig for meg i alle fall :) 
Og når man lurer til seg ei skje fra nugattiboksen eller peanutsmøret, så må man faktisk også loggføre dette, for det blir fort mange kalorier av slik småspising. 

Lykke til 😄 

Takk for tips Pepsiflax! Gikk rett på smellen du nevner - jeg logget frokosten samvittighetsfullt, men allerede mellommåltid glemte jeg bort og spiste noen kjeks og en grov tekake før jeg fikk summet meg. Glemte å veie. Så jeg får gi meg selv litt tilvenningstid til å huske å logge alt. Tenkte først at da venter jeg til i morgen med å logge videre så har spist lunsj også uten å veie, men jeg tror det er bedre å bare logge ca da, bare for å bli vant til loggingen. Viktigere å komme inn i vanen nå i starten enn at det blir helt riktig. Men det gjelder virkelig å logge absolutt alt, som du sier! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også Lifesum @Skogstjernen men bruker den selv med iPhone. 
Jeg scanner strekkoder feks til middag med total mengde og når jeg vet hvor mye jeg har spist trekker jeg fra evnt resterende. Vet du at du skal bruke en hel pakke av noe er det veldig enkelt, skal du ha halve deler du på to osv. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gelica skrev:

Lurte på følgende; Jeg skal ned i vekt og føler at når jeg spiser vanlig brød/knekkebrød så legger det seg rett rundt magen (om dere skjønner) Jeg spiser ikke mye av det, men vil ikke kutte det helt fra kosten. Det jeg lurer på er om jeg bytter dette ut med lavkarbo knekkebrød/brød, vil det hjelpe? Jeg vet at det er flere kalorier pga. kjerner, nøtter osv i lavkarbo brød/knekkebrød så derfor er jeg usikker på om det er lurt. Ellers skal jeg ikke over på noen lavkarbodiett, men jeg passer bare litt ekstra på hva og hvor mye jeg spiser, samtidig som jeg er aktiv. 

Takker for råd :) 

Hvis du ikke spiser lavkarbo så betyr somregel lavkarbo-produkter mer fett og derav kalorier. Det kommer rett og slett an på hva du spiser ellers og hvor mye du spiser av varen. For noen så vil kanskje mer fett bety at man spiser mindre, men for de som spiser like mye uansett så betyr det bare flere kalorier. Sjekk hva det inneholder og gjør det opp en mening deretter 😊

 

Og brød og knekkebrød legger seg ikke rundt magen, det er det mest sannsynlig sammensetningen av kostholdet som gjør 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er irritert. Har vært skikkelig flink den siste uken, både når det kommer til mat og aktivitet. Men til tross for all innsatsen har ikke vekten rikket seg en millimeter. Utsetter veiedagen til i morgen, men dette var surt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mayoo skrev:

Er irritert. Har vært skikkelig flink den siste uken, både når det kommer til mat og aktivitet. Men til tross for all innsatsen har ikke vekten rikket seg en millimeter. Utsetter veiedagen til i morgen, men dette var surt. 

Hvilken strategi har du valgt? 

Jeg byttet over til lavkarbo denne uken og er spent på hvordan det viser på vekta de neste ukene. Jeg beveger meg alt for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, kahaki skrev:

Anbefaler også Lifesum @Skogstjernen men bruker den selv med iPhone. 
Jeg scanner strekkoder feks til middag med total mengde og når jeg vet hvor mye jeg har spist trekker jeg fra evnt resterende. Vet du at du skal bruke en hel pakke av noe er det veldig enkelt, skal du ha halve deler du på to osv. 
 

Så lurt! Virker veldig grei så langt, syns jeg! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Mayoo skrev:

Er irritert. Har vært skikkelig flink den siste uken, både når det kommer til mat og aktivitet. Men til tross for all innsatsen har ikke vekten rikket seg en millimeter. Utsetter veiedagen til i morgen, men dette var surt. 

Så kjedelig når man ikke får resultater!! Krysser fingrene for i morgen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mayoo skrev:

Er irritert. Har vært skikkelig flink den siste uken, både når det kommer til mat og aktivitet. Men til tross for all innsatsen har ikke vekten rikket seg en millimeter. Utsetter veiedagen til i morgen, men dette var surt. 

Akkurat samme har skjedd meg denne uken. Synes det var dårlig gjort av vekten (🤣) når jeg har vært så flink med kosthold og aktivitet. Spent på hva vekten sier i morgen!

Vi må bare holde ut, jeg er sikker på at det løsner snart! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...