Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

7 timer siden, nessie87 skrev:

Det ble en kaloririk helg for mitt vedkommende med masse sprudlevin på lørdag og tilhørende nattmat. Så vekta viser opp, håper bare at den viser 97,6 til fredag igjen, skal ut på tur omtrent hver dag resten av denne uka så håper det hjelper. Føler meg oppblåst og tung, tar det mer med ro neste gang nå når jeg forstår hvordan kroppen kjenner på konsekvensene 😝🙈

Håper det var en skikkelig bra fest 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Har hatt litt fremgang selv🥳 Minus 8,5 cm på flere plasser, på 2 uker🤭 Ikke vanskelig å fortsette. Spiser egentlig ganske normalt, men teller kalorier. Nå er trikset å spise nok, for blir fortere mett nå en før. 
 

Motiverer å lese om dere andre her som er i samme båt. Fortsett den gode jobben. 

Heia deg 😄 Gode resultater! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2020 den 23.01, Diaman skrev:

Wow 👏👏 sååå flink du har vært. Jeg har kommet i motsatt posisjon. Den buksa jeg passet så bra i Desember, passer meg ikke lenger. Det å se dette bildet motiverte meg noe skikkelig nå. Tusen takk for at du delte.

Hadde du giddet å slette bildet i siteringen? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2020 den 12.21, Hulderen skrev:

Veldig bra, for en forskjell! Men jeg måtte le høyt da det gikk opp for meg at det jeg trodde var en grusom tapet, bare er noe du har fått klistret på bildenef or å skjule bakgrunnen. Hvordan gjorde du det forresten, i en app?

Hadde du giddet å slette bildet i siteringen? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til fredag!

Røyk på en Peppes Pizza i går, 3 pizzastykker og cirka 1200 kcal. Som er det jeg spiser på en dag. Det skal sies at jeg ikke spiste stort annet pga kvalme. Uansett så gikk jeg cirka 200 kcal i underskudd og har hittil cirka 3000 kcal underskudd siden lørdag. 

Det skal sies at jeg logger absolutt alt jeg spiser og har stålkontroll på hva jeg forbrenner per dag. 

Det er veldig fint å klare å spise litt, og ikke ALT. Jeg kjenner jeg finner veldig selvtillit i å mestre inntak av mat, godteri og samtidig øke aktivitetsnivået.

Håper uken hittil har gått bra for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kahaki skrev:

Jeg gleder meg til fredag!

Røyk på en Peppes Pizza i går, 3 pizzastykker og cirka 1200 kcal. Som er det jeg spiser på en dag. Det skal sies at jeg ikke spiste stort annet pga kvalme. Uansett så gikk jeg cirka 200 kcal i underskudd og har hittil cirka 3000 kcal underskudd siden lørdag. 

Det skal sies at jeg logger absolutt alt jeg spiser og har stålkontroll på hva jeg forbrenner per dag. 

Det er veldig fint å klare å spise litt, og ikke ALT. Jeg kjenner jeg finner veldig selvtillit i å mestre inntak av mat, godteri og samtidig øke aktivitetsnivået.

Håper uken hittil har gått bra for dere!

Så deilig å lese! Mestringsfølelse er det beste 🥰

 

Jeg og føler veldig på dette for tiden. Har virkelig en intens uke nå hvor jeg er kjempestreng mot meg selv. Mannen er ikke hjemme denne uken, og da tar jeg det som en bootcamp 😂 er veldig sånn "wow, har jeg virkelig klart dette!?" for tiden. Ser meg selv i speilet og tenker at wow, er dette meg...? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, addict skrev:

Så deilig å lese! Mestringsfølelse er det beste 🥰

 

Jeg og føler veldig på dette for tiden. Har virkelig en intens uke nå hvor jeg er kjempestreng mot meg selv. Mannen er ikke hjemme denne uken, og da tar jeg det som en bootcamp 😂 er veldig sånn "wow, har jeg virkelig klart dette!?" for tiden. Ser meg selv i speilet og tenker at wow, er dette meg...? 

Godt jobba! Jeg har ikke blitt like inspirert tidligere av å lese av vekten, snarere tvert i mot fordi «ingen ting hjelper». Men så tar jeg tak i meg selv og innså at jeg spiser mer enn jeg burde. Det er fint å kjenne at man kan endre vaner også. 

Stå på videre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, addict skrev:

Hadde du giddet å slette bildet i siteringen? ❤️

Done 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2020 den 21.00, Solstrålen. skrev:

Jeg er så glad! Har gått ned 1 kg de siste 2 ukene selv om jeg ikke har fått trent noe i det hele tatt! Har fokusert sterkt på kostholdet og det har gitt sin belønning. Nå må jeg bare fortsette å holde det gående. 

Godt eksempel på det jeg har hørt at kosthold er 90% viktig for vektnedgang, og trim bare 10%. Klart, trim er godt for så mye annet. Energi, psyken osv. Men når det gjelder å gå NED i vekt så er kosthold alfa omega :) Stå på videre! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 13,5 kilo bare med kosthold, og jeg var ikke veldig overvektig. 

Anonymkode: d0176...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte time til konsultasjon for bukplastikk og brystløft i dag 🙈 skal ned litt til først, men vil da stå med status på minus nesten 30 kilo og 2 barn som har ammet. Veldig spent på hva de sier. 

Anonymkode: 2307e...cc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2019 den 9.44, AnonymBruker skrev:

Nå er det en stund siden jeg gikk ned ( 30 kg) men er å andbefalle grunnleggende styrke trening. 

Knebøy, markløft, benkpress og roing osv 3 ganger i uken, på fri dagen gå en 1 times tur. De ukentlige kalorier man forbrenner på å bli progressiv sterkere / Støre muskler er helt sykt. Dette med et fornuftig kosthold 80% ren mat 20% junk samt ligge i et lite kalori underskud gjør underverker💪💪

Ikke gjør noe drastisk som de jævlige nutrilett diettene😰 . Pent og jevnt, har ikke gått opp noe særlig siden + 2-3 kg på 2 år.

 

lykke til, dette fikser dere !!💪💪

Anonymkode: 45d40...8e2

Syntes nutrilett produktene er gode jeg da. Men følger ikke dietten, syntes bare måltidserstatterene i form av barer eller shake er gode (blander med soyamelk, ikke vann)  og jeg slipper å kaste bort tid på å lage og å spise frokost og lunsj. Selvsagt et pluss med få kalorier og å gå ned i vekt. 

Anonymkode: c14bc...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, kahaki skrev:

Jeg gleder meg til fredag!

Røyk på en Peppes Pizza i går, 3 pizzastykker og cirka 1200 kcal. Som er det jeg spiser på en dag. Det skal sies at jeg ikke spiste stort annet pga kvalme. Uansett så gikk jeg cirka 200 kcal i underskudd og har hittil cirka 3000 kcal underskudd siden lørdag. 

Det skal sies at jeg logger absolutt alt jeg spiser og har stålkontroll på hva jeg forbrenner per dag. 

Det er veldig fint å klare å spise litt, og ikke ALT. Jeg kjenner jeg finner veldig selvtillit i å mestre inntak av mat, godteri og samtidig øke aktivitetsnivået.

Håper uken hittil har gått bra for dere!

Godt jobba! Hvordan klarer du å ha stålkontroll på hva du forbrenner hver dag? Hvordan regner du det ut? Jeg mistenker at Fitbit-klokken min sier jeg forbrenner mer enn jeg gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter veldig med å holde kontroll. Føler jeg spiser nærmest ingenting allerede. Likevel går jeg opp i vekt. Vet ikke hva jeg skal gjøre : (

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går superbra for tiden! Mye pga. full stress og kaos i forbindelse med jobb, løper fra det ene stedet til det andre og tiden til å spise er minimal. Det hjelper veldig, men er jo samtidig ikke bra for kroppen. Oppnår fullt aktivitetsmål på pulsklokka hver dag pga. dette, men det er jo ikke den type trening jeg helst skulle gjort. Hadde likt bedre å kunne tatt meg en koselig løpetur om kveldingen, men det blir nok ikke før det roer seg ned. 😊

Gleder meg litt til veiing på fredag, føler det må ha krøpet nedover.

Anonymkode: e6510...540

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, addict skrev:

Hadde du giddet å slette bildet i siteringen? ❤️

Beklager at jeg tok bildet med. Lærer fortsatt og sitere osv. 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned 13,5 kilo bare med kosthold, og jeg var ikke veldig overvektig. 

Anonymkode: d0176...2aa

Så flink du har vært ! Klarer en å kontrollere hva en får i seg går en garantert ned i vekt. Men hvordan ha kontroll da 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vinterjenta skrev:

Sliter veldig med å holde kontroll. Føler jeg spiser nærmest ingenting allerede. Likevel går jeg opp i vekt. Vet ikke hva jeg skal gjøre : (

 

8 minutter siden, Diaman skrev:

Så flink du har vært ! Klarer en å kontrollere hva en får i seg går en garantert ned i vekt. Men hvordan ha kontroll da 😔

Takk 😃

Kontroll:

1 Teller kcal. 

2. Legger inn all mat i app. 

3. Veier all mat. Til og med grønnsaker.

 4. Lager maten stort sett selv. Lager jeg pizza til familien kan jeg godt lage egen sunn bunn til meg selv. Har sunne alternativer til ting. 

5. Planlegger utskeielsedag 1 gang i mnd. Da teller jeg ikke noe og spiser kanelboller til frokost om jeg vil.

6. Spiser litt godt en gang i uka, men teller da dette i appen og går ikke over det jeg skal spise.

7. planlegger måltider. Tar feks  ikke med meg mer mat på jobb enn det jeg planlegger og spise. Skal jeg spise ute, sjef kker jeg gjerne meny på nett først og kan beregne ca kcalinnhold og så videre. 

8. Drar i butikken en gang i uka, med middager planlagt. 

9. Lager mat med mye grønnsaker. Lite kcal og kan spise mye av det. 

10. Holder meg til planen, og tåler å ha det litt kjipt når jeg helst vil stappe sjokolade. 

11. Holder meg til planen. Og ser fram til utskeielsesdagene. Har jeg lyst på noe "godt" som jeg ikke har plass til i budsjettet mitt den dagen, utsetter jeg det til da. Ofte er lista så lang på ting jeg vil spise den dagen i mnd at jeg ikke har sjans i havet om å klare å spise alt. Så det er også en metode å stå over søtsuget på. 

Anonymkode: d0176...2aa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, kahaki skrev:

Jeg gleder meg til fredag!

Røyk på en Peppes Pizza i går, 3 pizzastykker og cirka 1200 kcal. Som er det jeg spiser på en dag. Det skal sies at jeg ikke spiste stort annet pga kvalme. Uansett så gikk jeg cirka 200 kcal i underskudd og har hittil cirka 3000 kcal underskudd siden lørdag. 

Det skal sies at jeg logger absolutt alt jeg spiser og har stålkontroll på hva jeg forbrenner per dag. 

Det er veldig fint å klare å spise litt, og ikke ALT. Jeg kjenner jeg finner veldig selvtillit i å mestre inntak av mat, godteri og samtidig øke aktivitetsnivået.

Håper uken hittil har gått bra for dere!

Hvordan holder du kontroll på hva du forbrenner? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...