Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

1 time siden, Frostrose skrev:

❤️ Kjedelig med innleggelse, men, som du sier, det er et fint sted å være om man er bekymret. Bra at du er bedre nå. Håper du holder deg frisk og fin de siste mnd!

Takk, det er jo en trøst og være der - og jeg er jo bedre, men jeg frytker at det gjenntar seg ;/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, henniie skrev:

Takk, det er jo en trøst og være der - og jeg er jo bedre, men jeg frytker at det gjenntar seg ;/

Så ekkelt! Vi får bare krysse fingrene for deg! Hver dag i magen teller på dette stadiet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her, har termin 29 juni men det kan jo fort bli juli før han melder sin ankomst :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle her inne har en fin påskeferie! 🐥

Jeg lurer på når det er vanlig at babyen i magen får et litt mer regelmessig bevegelsesmønster? Jeg kjenner absolutt liv hver dag, men syns det varierer så mye både når på døgnet og hvor mye/hvor tydelig. (Dette med at babyer skal være mest aktive på kvelden / når man legger seg ned stemmer ikke her så langt i alle fall.) Sist jeg var hos jordmor sa hun det var vanlig med variasjon nå når fosteret fortsatt er ganske lite -- både fordi det har god plass til å bevege seg (og når h*n ligger med ryggen ut og sparker innover kjennes det ikke like godt), og fordi jo større/sterkere fosteret er, jo enklere er det å kjenne bevegelsene. Så jeg er vel egentlig ikke bekymra, men gleder meg til det blir litt mer forutsigbart. (Er 24+2 i dag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Twilight_Sparkle skrev:

Håper alle her inne har en fin påskeferie! 🐥

Jeg lurer på når det er vanlig at babyen i magen får et litt mer regelmessig bevegelsesmønster? Jeg kjenner absolutt liv hver dag, men syns det varierer så mye både når på døgnet og hvor mye/hvor tydelig. (Dette med at babyer skal være mest aktive på kvelden / når man legger seg ned stemmer ikke her så langt i alle fall.) Sist jeg var hos jordmor sa hun det var vanlig med variasjon nå når fosteret fortsatt er ganske lite -- både fordi det har god plass til å bevege seg (og når h*n ligger med ryggen ut og sparker innover kjennes det ikke like godt), og fordi jo større/sterkere fosteret er, jo enklere er det å kjenne bevegelsene. Så jeg er vel egentlig ikke bekymra, men gleder meg til det blir litt mer forutsigbart. (Er 24+2 i dag.)

Dette lurer jeg og på!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, LilleMy1989 said:

Kjennliv.no :)

Joda, har vært der og lest. Men de anbefaler jo å velge en periode der babyen vanligvis er våken/aktiv for å telle spark / registrere liv. Mageboeren min har ingen "vanligvis våken" tidspunkt ennå, varierer dag til dag. Så lurer mer på når andres babyer fikk en mer regelmessig "døgnrytme" i magen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Twilight_Sparkle skrev:

Joda, har vært der og lest. Men de anbefaler jo å velge en periode der babyen vanligvis er våken/aktiv for å telle spark / registrere liv. Mageboeren min har ingen "vanligvis våken" tidspunkt ennå, varierer dag til dag. Så lurer mer på når andres babyer fikk en mer regelmessig "døgnrytme" i magen 😊

Det er sikkert bare litt tidlig å begynne nå 😊

Fra nettsiden:

Begynn din daglige registrering fra uke 28. Du kan begynne noe tidligere, men vanligvis er ikke bevegelsesmønsteret blitt regelmessig før i uke 28.

Endret av Bringebærpiken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 31 uker på vei og her er det ikke noe fast tid på døgnet babyen er mer aktiv. Han er ikke like aktiv hver dag heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 20.23, Frostrose skrev:

Så ekkelt! Vi får bare krysse fingrene for deg! Hver dag i magen teller på dette stadiet. 

Ja'a ! Men det som nå er verst er sex-nekt av mannen, fordi han frykter (langt mer enn jeg...) at det kan starte ting. Samme søren hva jeg sier 🤨😓

Jeg har merket ett mer regelmessig mønster. Knerten er alltid våken når jeg legger meg, mellom 23-24
Og tar noen på magen, da protesterer han VOLDSOMT. Er guttene aktive, da spreller mageboeren også. Så når de river ned huset, river mageboeren ned kroppen 😂

Svangerskapskontrollene kommer som en perle på en snor nå. Idag jublet jeg for at det ikke var ketoner i urinprøven, men har fortsatt leukocytter. Er i svangerskapsuke 28 nå, så de målte blodprosenten, som har falt fra 12,3 til 10,3. Et fall i blodtrykket også... Blæ.. Jeg evner ikke å ta det med ro 😂 Jeg blir rastløs av å "ta det med ro" og ender med å gjøre alt! 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Håper alle har det bra :)

Jeg lurer litt på hva som er vanlig når det kommer til kynnere? I de siste ukene har jeg synes at magen min er nesten konstant hard, jeg får kynnere av å reise meg fra sofaen, snu meg i senga, gå til jobben osv. Er kanskje ikke flink nok til å slappe av, men det er jo vanskelig når man egentlig føler seg bra ellers? Er også ganske øm på magen, men har fortsatt ikke så stor mage – så tror den kanskje er i en vekstfase? Er sånn her jeg ville tenkt at det føles når magemusklene vokser fra hverandre hvertfall :fnise:Er også veldig mye liv i magen, og innbiller meg at man blir litt øm i mageregionen av det også..?

Er i uke 27 nå, så nettopp i gang med tredje trimester 🙂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle
17 minutter siden, Regnbue89 skrev:

Hei dere! Håper alle har det bra :)

Jeg lurer litt på hva som er vanlig når det kommer til kynnere? I de siste ukene har jeg synes at magen min er nesten konstant hard, jeg får kynnere av å reise meg fra sofaen, snu meg i senga, gå til jobben osv. Er kanskje ikke flink nok til å slappe av, men det er jo vanskelig når man egentlig føler seg bra ellers? Er også ganske øm på magen, men har fortsatt ikke så stor mage – så tror den kanskje er i en vekstfase? Er sånn her jeg ville tenkt at det føles når magemusklene vokser fra hverandre hvertfall :fnise:Er også veldig mye liv i magen, og innbiller meg at man blir litt øm i mageregionen av det også..?

Er i uke 27 nå, så nettopp i gang med tredje trimester 🙂 

 

Vet heller ikke helt hva som er normalt i forhold til hvor ofte man har kynnere. Men jeg har også kynnere ofte. Flere ganger daglig. Trenger egentlig ikke å gjøre noe en gan for å få kynnere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Regnbue89 said:

Hei dere! Håper alle har det bra :)

Jeg lurer litt på hva som er vanlig når det kommer til kynnere? I de siste ukene har jeg synes at magen min er nesten konstant hard, jeg får kynnere av å reise meg fra sofaen, snu meg i senga, gå til jobben osv. Er kanskje ikke flink nok til å slappe av, men det er jo vanskelig når man egentlig føler seg bra ellers? Er også ganske øm på magen, men har fortsatt ikke så stor mage – så tror den kanskje er i en vekstfase? Er sånn her jeg ville tenkt at det føles når magemusklene vokser fra hverandre hvertfall :fnise:Er også veldig mye liv i magen, og innbiller meg at man blir litt øm i mageregionen av det også..?

Er i uke 27 nå, så nettopp i gang med tredje trimester 🙂 

 

Jeg vet heller ikke hva som er vanlig, da det er min første. Har selv konstant kynnere, og har tidvis også en del smerter. Er i uke 26, og har fått ganske mye mage allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmoren min, og sykehuset, sa at kynnere er helt normalt,  så sant det ikke er tak i dem (VONDE) og regelmessige. Jeg har mye kynnere, spesielt på kvelden. Og det reagerer mageboeren på, så han blir spinnnvill etterpå.

Er i uke 27+4 idag (preglife, med 40+2 innstillinger på svangerskapet).

--

Jeg har gått ned i vekt 🙄 Men så legger til "det er ikke noe å brys seg om i og med du skal på vekstkontroll på tirsdag" 🤯 Så jeg kommer nå til å ikke tenke på annet i helga, og lurer fælt på hva de sier på sykehuset. 

Fikk først melding om timen på telefonen min i påska. Så fikk jeg vite av legen og epikrisen at de mener knerten er liten, og derfor var det ønskelig med ny kontroll. Og idag fikk jeg tidenes søteste brev fra sykehuset, der de skriver at de håper jeg har det bra, har hatt en god påske og at det bare er en rutinekontroll jeg skal på, for å være på den sikre siden, den kontrollen jeg skal på tirsdag. Så da gråt jeg 😭😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, henniie said:

Jordmoren min, og sykehuset, sa at kynnere er helt normalt,  så sant det ikke er tak i dem (VONDE) og regelmessige. Jeg har mye kynnere, spesielt på kvelden. Og det reagerer mageboeren på, så han blir spinnnvill etterpå.

Er i uke 27+4 idag (preglife, med 40+2 innstillinger på svangerskapet).

--

Jeg har gått ned i vekt 🙄 Men så legger til "det er ikke noe å brys seg om i og med du skal på vekstkontroll på tirsdag" 🤯 Så jeg kommer nå til å ikke tenke på annet i helga, og lurer fælt på hva de sier på sykehuset. 

Fikk først melding om timen på telefonen min i påska. Så fikk jeg vite av legen og epikrisen at de mener knerten er liten, og derfor var det ønskelig med ny kontroll. Og idag fikk jeg tidenes søteste brev fra sykehuset, der de skriver at de håper jeg har det bra, har hatt en god påske og at det bare er en rutinekontroll jeg skal på, for å være på den sikre siden, den kontrollen jeg skal på tirsdag. Så da gråt jeg 😭😂 

Skjønner at du blir bekymra, men som de sier ønsker de vel bare å være sikre på at alt er bra. Håper du klarer å slappe av i helgen likevel 😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har følt meg så heldig hele svangerskapet som så og si ikke har hatt symptomer. Kun litt trøtthet i starten, og hadde en periode med kynnere. Etter jeg fikk roet ned noen hakk forsvant kynnerene også, og har hatt det ganske så greit.... frem til nå!😩

plutselig over natta er halsbrann en konstant ting hos meg. Jeg sliter med bekkenløsning (føler ikke opplegget fra fysio fungerer noe særlig) og har enkelte dager problemer med å gå skikkelig. Ryggen dreper meg. Konstant tett nese siste måneden. Hormonmonster fra h.....

Pluss jeg plutselig har begynt å bekymre meg skikkelig for alt mulig. Er ikke en person som blir fort bekymret så dette er noe helt nytt for meg. Tenker på alt mulig som kan gå galt både nå, fødsel og etterpå. Det hjalp iallefall ikke på at legen mente jeg hadde for lavt sf-mål (har bare målt på den ene kontrollen så ingenting blir gjort før neste for å se an veksten), for da snurrer iallefall tankene på hva det kan være!

hva skjedde liksom?! Off, får nesten litt vondt av mannen som må høre på alt klagingen min om dagen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, månki said:

Har følt meg så heldig hele svangerskapet som så og si ikke har hatt symptomer. Kun litt trøtthet i starten, og hadde en periode med kynnere. Etter jeg fikk roet ned noen hakk forsvant kynnerene også, og har hatt det ganske så greit.... frem til nå!😩

plutselig over natta er halsbrann en konstant ting hos meg. Jeg sliter med bekkenløsning (føler ikke opplegget fra fysio fungerer noe særlig) og har enkelte dager problemer med å gå skikkelig. Ryggen dreper meg. Konstant tett nese siste måneden. Hormonmonster fra h.....

Pluss jeg plutselig har begynt å bekymre meg skikkelig for alt mulig. Er ikke en person som blir fort bekymret så dette er noe helt nytt for meg. Tenker på alt mulig som kan gå galt både nå, fødsel og etterpå. Det hjalp iallefall ikke på at legen mente jeg hadde for lavt sf-mål (har bare målt på den ene kontrollen så ingenting blir gjort før neste for å se an veksten), for da snurrer iallefall tankene på hva det kan være!

hva skjedde liksom?! Off, får nesten litt vondt av mannen som må høre på alt klagingen min om dagen! 

Haha, kjenner meg igjen her altså. Alt bra frem til påske ca, og nå er jeg konstant tett, har masse kynnere, utrolig trøtt og må passe veldig på så jeg ikke spiser for mye eller for tett innpå at jeg skal legge meg. Da blir det sure oppstøt med en gang. Har vært hos fysio og kiropraktor, og har fått et treningsopplegg jeg skal begynne på! Det føles bra å ha noe konkret å foreta seg mot de begynnende bekkenplagene. 

Skal lufte litt på kontroll hos jordmor neste uke, men regner med at dette bare er sånn det er å gå gravid.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - er det mulig at kvalmen kommer tilbake seint i svangerskapet? Halvveis gjennom frokosten i dag måtte jeg bare springe på do. (Var igrunnen ikke sånn da jeg var kvalm i første trimester heller -- det var mer som å være konstant, lett sjøsjuk men kasta som regel ikke opp av det.) Nesten så jeg håper det "bare" er omgangssyke og kommer til å være over om en dag eller to. (Mini i magen sparka og herja som bare det mens det sto på, så virker ikke som hen brydde seg i det minste.)

Ellers så har jeg egentlig følt meg uforskammet sprek gjennom mesteparten av andre trimester. Merker på ryggen at magen blir tyngre, blir mye lettere andpusten og sover dårligere -- men sånn alt i betraktning har det gått veldig fint. Litt begynnende halsbrann her også, håper det ikke har noen sammenheng med plutselig kvalme i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Twilight_Sparkle skrev:

Altså - er det mulig at kvalmen kommer tilbake seint i svangerskapet? Halvveis gjennom frokosten i dag måtte jeg bare springe på do. (Var igrunnen ikke sånn da jeg var kvalm i første trimester heller -- det var mer som å være konstant, lett sjøsjuk men kasta som regel ikke opp av det.) Nesten så jeg håper det "bare" er omgangssyke og kommer til å være over om en dag eller to. (Mini i magen sparka og herja som bare det mens det sto på, så virker ikke som hen brydde seg i det minste.)

Ellers så har jeg egentlig følt meg uforskammet sprek gjennom mesteparten av andre trimester. Merker på ryggen at magen blir tyngre, blir mye lettere andpusten og sover dårligere -- men sånn alt i betraktning har det gått veldig fint. Litt begynnende halsbrann her også, håper det ikke har noen sammenheng med plutselig kvalme i dag.

Det er en hormontopp /voksespurt fra ca uke 30-32. Da blir mange kvalme. Det står litt om det i preglife appen, om du har den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Frostrose said:

Det er en hormontopp /voksespurt fra ca uke 30-32. Da blir mange kvalme. Det står litt om det i preglife appen, om du har den. 

Ah, det visste jeg ikke! Er bare i uke 27, så det høres litt tidlig ut for det, men godt å vite til seinere!

Følte meg generelt elendig med lett feber etterpå, og har sovet mesteparten av dagen, så tror/håper dette mest sannsynlig var et magevirus. Bedre nå, og har ikke kastet opp siden i dag tidlig, så satser på det er av 24-timersvarianten. (Mini har derimot vært i storform og turna som bare det, eller kanskje jeg bare merker det bedre siden jeg har tilbrakt mesteparten av dagen i senga.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...