Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Gjest PregnantBlanket

Er ny i denne tråden, men kjempe koselig med noen som er i "samme båt" som en selv.

Jeg er 16+2 på vei og synes jeg allerede er blitt tykk.. Ikke nødvendigvis i magen, men i rumpe og "lovehandels"..
Føler ikke jeg spiser stort annerledes enn jeg gjorde før jeg ble gravid, men kanskje inntaket er betraktelig større.. Noen av dere som føler på lignende? 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Regnbue89, det er helt normalt halvveis i svangerskapet fordi blodvolumet har økt såpass mye til nå. Blodvolumet øker med 2liter i svangerskapet som igjen gir økt hjertefrekvens og påvirker pust og puls. I tillegg til at det vokser en baby som forflyttet alt av indre organer gradvis mer og mer opp mot lungene. Men man skal også være obs på smerter kombinert med tungpust da blodproppfaren er større under graviditet enn ved bruk av p-piller.

@Hennie, husk at livmoren din allerede har huset to før. Man blir gjerne litt større for hvert svangerskap (babyene også), selv om det ikke synes utenpå nødvendigvis. 

Velkommen @PregnantBlanket

Jeg har helt vanvittig vondt i bekkenet etter jobb nå, det er helt grusomt. Klarer ikke løfte foten høyt nok til å gå opp trapper når jeg har vært på jobb 🙄 

 

 

Endret av Miss.Wildfox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He hei damer. Jeg synes tiden flyr om dagen. Jeg er inne i uke 22 og selv om jeg ikke er i jobb om dagen flyr tiden. Vi har flere gøye ferieplaner fremover og vips er det jo sommer og termin nærmer seg. Jeg er insane trøtt om dagen og det er den eneste plagen jeg har nå🙏🏻 Jeg merker jo at der er blitt tøngre nå som magen vokser og merker det litt i korsrygg/bekken, men det er sånn som hører med. Jeg trener styrke/kondisjon + yogs et par ganger i uka og det er så godt. Mannen er offshore igjen og minsten er endelig frisk. Han har vært syk så og si helt siden starten av jan og barnehagestart😑 

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere! Godt å høre at det er normalt og ikke bare meg 😅

@Miss.Wildfox Kjedelig med så sterk bekkenløsning allerede 😕 Kan det hjelpe med en kiropraktor eller noe sånt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Regnbue89 og @månki, ville bare nevne at jernmangel er en veldig veldig vanlig i andre halvdel av graviditeten også. Går ut ifra at det er noe lege/jordmor sjekker regelmessig også i Norge, men verdt å nevne/være obs på om du plutselig har mye mindre energi. Jeg har gått på jerntilskudd forebyggende siden jeg fikk svarene fra første runde med blodprøver - selv om blodprosenten var fin da så hadde jeg litt lave jernlagre. Og når blodmengden i kroppen skal gå fra de vanlige 4 til nesten 6 liter, så forsvinner det jernlageret raskt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen av dere har tenkt å bruke bibs-smokker til den lille, men vil hvertfall tipse om at de er på 40% hos storkboks.no ut uken ️ Betalte litt over 100kr for 5 stk 😍😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos legen igår, og endte med 60% sykemelding. Kynnerene jeg har hatt kunne minne om premature rier, og har blitt henvist til sykehuset for å få skikkelig sjekk av livmorhals og alt annet. Krysser fingrene for at alt er ok, og at det går over bare jeg bremser ned litt i hverdagen!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PregnantBlanket

Mulig å ha bekkenløsning i uke 16?
Kjenner en enorm stikkende smerte i venste rumpeballe.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, månki skrev:

Var hos legen igår, og endte med 60% sykemelding. Kynnerene jeg har hatt kunne minne om premature rier, og har blitt henvist til sykehuset for å få skikkelig sjekk av livmorhals og alt annet. Krysser fingrene for at alt er ok, og at det går over bare jeg bremser ned litt i hverdagen!!! 

Huff! Masse lykke til! Krysser fingrene for deg 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, PregnantBlanket skrev:

Mulig å ha bekkenløsning i uke 16?
Kjenner en enorm stikkende smerte i venste rumpeballe.. 😅

Bekkenløsningen merkes vanligvis fra 3-4 mnd for de som plages av det sa legen min hvertfall, så da blir min konklusjon at; ja, det kan du desverre 😟 håper den gir seg eller ikke blir veldig plagsom for deg 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PregnantBlanket
9 timer siden, Memira skrev:

Bekkenløsningen merkes vanligvis fra 3-4 mnd for de som plages av det sa legen min hvertfall, så da blir min konklusjon at; ja, det kan du desverre 😟 håper den gir seg eller ikke blir veldig plagsom for deg 💕

Åh, det var jo dumt! Får ta det opp med legen nestegang jeg er der, da. :)
Så snill du er, tuusen takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 20.59, PregnantBlanket skrev:

Mulig å ha bekkenløsning i uke 16?
Kjenner en enorm stikkende smerte i venste rumpeballe.. 😅

Aner ikke! Men jeg har bestemt meg for at min stikkende, vonde hofte/rumpeball er issias 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til alle dere som skal på ultralyd i morgen😊 

har alle her inne vært på tul under denne graviditeten? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, månki said:

Lykke til alle dere som skal på ultralyd i morgen😊 

har alle her inne vært på tul under denne graviditeten? 

Takk for det! Gleder meg til å se knøttet igjen og håper selvfølgelig alt står bra til der inne. Magen har kommet skikkelig de siste ukene, kan kjenne livmora under navlen når jeg ligger på ryggen. Og kan tydelig kjenne mini bevege seg der inne ❤

Jeg var i alle fall på to TUL, begge på sykehuset/ offentlig. Første var for å estimere svangerskapslengde, den andre i forbindelse med duotest. Glad jeg bor i Sverige og får tilbudet gjennom den vanlige svangerskapsomsorgen, syns egentlig det er hårreisende at en må betale selv for UL før uke 18-20 i Norge... 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, månki skrev:

Lykke til alle dere som skal på ultralyd i morgen😊 

har alle her inne vært på tul under denne graviditeten? 

Tusen takk!❤️😊 grugleder meg så sykt !

ja var på TUL i uke 16. Ca da jeg hadde MA i fjor. Var for å roe nervene 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra OUL og alt så fint ut der inne ❤️  Termin ble allerede fastsatt på UL i uke 12 (det er mer pålitelig enn i uke 18-20), men målene stemte på prikken med 19+4 i dag.

H*n var derimot litt sjenert og lå til slik at det var vanskelig å se kjønn når vi spurte om det på slutten - jordmor sa hun syntes det så ut som jente, men hørtes ikke veldig sikker ut. Det passer egentlig helt fint - vi var i utgangspunktet ikke sikre på om vi ville vite, så nå blir det litt spennende helt fram til slutten :fnise: Mulig vi grubler litt mer på jentenavn enn guttenavn, riktignok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

OUL i går - og alt står bra til. Der inne ventet en liten gutt, til bonussønnens store glede 😍 Første bilde var rett opp i rumpa - så vi så veldig tydelig hva  kjønnet selv - og kunne ikke valgt det bort om vi ville en gang! haha. Dessverre mer sjenert når det kom til å vise frem ansiktet sitt. Det gå godt plantet inn i morkaka..

Ny termin ble 5 dager tidligere - så nå er jeg da 19+6 og straks halvveis! Ny termin 10. August. 

Håper alle andre som hadde ultralyd i går har det fint ♥️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/17/2019 at 2:51 PM, månki said:

Lykke til alle dere som skal på ultralyd i morgen😊 

har alle her inne vært på tul under denne graviditeten? 

Vi var ikke det 🙂 Kun på OUL i uke 19. Hadde ikke noe behov for mer enn det egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ny ultralyd i går, uke 22 (ekstra oppfølging). Vi får visst en stor, liten jente, helt i øvre del av normalområdet. Jeg må inn enda en gang i uke 36 for å sjekke om morkaken har trukket seg lengre opp. Blir da innvendig ultralyd. Noen som har tatt det før, og har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd idag. Og inni der lå en veeeeldig aktiv liten gutt. Vi var ikke sikre på om vi ville vite kjønnet, men han hadde iallefall ikke tenkt å la noen av oss lure på det. Alt jordmor sa var: jaja, jeg trenger vel ikke fortelle dere hvilket kjønn dette er?😂

var hos gynekolog forrige uke pga mye smerter, og da så de at morkaka lå helt nede og dekket livmormunnen, så var veldig spent på om jeg kom til å bli kalt inn igjen senere. Men idag hadde den flyttet seg mye lenger opp, og lå akkurat slik den skulle😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...