Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

På 25.2.2019 den 22.54, frk.Sanna skrev:

I natt???😄 Venter dere en lillebror?♥️

Ja, en lillebror 😍 Jeg har visst det var gutt hele veien siden svangerskapet er helt likt med første 😅

Gruer meg til å finne navn, det var så vanskelig sist..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Ja, en lillebror 😍 Jeg har visst det var gutt hele veien siden svangerskapet er helt likt med første 😅

Gruer meg til å finne navn, det var så vanskelig sist..

Så koselig, men dere var ikke på UL på natten?😅 Navn er ikke enkelt og spes ikke guttenavn. Jeg har brukt opp mine😜😅 Plutselig finner dere et favorittnavn. Hva heter storebror?♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja var faktisk det. Jobbet nattevakt og det var rolig så muligheten bød seg for en sniktitt 😅

Nei, navn er fryktelig vanskelig, men jeg hadde klart meg fint på egenhånd. Verre når vi er to som skal ha en mening 😅 Storebror har et oldefarnavn, vil ikke skrive det her da det er så gjenkjennelig. Men lillebror må nesten hete August om han blir født i august - keep it simple 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med magen? Popp så var den der 😂 Måtte tilogmed kjøpe mammabukse her om dagen, for man kan vel ikke leve i joggebukse hele svangerskapet? Eller? 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fru sau said:

Hva skjedde med magen? Popp så var den der 😂 Måtte tilogmed kjøpe mammabukse her om dagen, for man kan vel ikke leve i joggebukse hele svangerskapet? Eller? 😂

Hahaha! Jeg kjenner meg igjen - min poppet ila natten en gang helgen? 😂 Mandag passet INGEN av buksene som hadde passet lenge! 😢 Men - gikk til innkjøp av et par mammabukser, men føler ikke magen er SÅ stor heller.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Benito91 said:

Hahaha! Jeg kjenner meg igjen - min poppet ila natten en gang helgen? 😂 Mandag passet INGEN av buksene som hadde passet lenge! 😢 Men - gikk til innkjøp av et par mammabukser, men føler ikke magen er SÅ stor heller.. 

 

4 hours ago, Fru sau said:

Hva skjedde med magen? Popp så var den der 😂 Måtte tilogmed kjøpe mammabukse her om dagen, for man kan vel ikke leve i joggebukse hele svangerskapet? Eller? 😂

Jeg og! Plutselig så var den der i helgen, akkurat i overgangen mellom uke 18 og 19 😂

Kjenner også tydelige spark nå, særlig på kvelden når jeg ligger i ro. Har til og med kjent et par med hånda på magen – ganske så fint!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Regnbue89 said:

 

Jeg og! Plutselig så var den der i helgen, akkurat i overgangen mellom uke 18 og 19 😂

Kjenner også tydelige spark nå, særlig på kvelden når jeg ligger i ro. Har til og med kjent et par med hånda på magen – ganske så fint!

Hadde jeg bare vært litt lenger - haha! Jeg er bare 16 uker 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Fru sau said:

Hva skjedde med magen? Popp så var den der 😂 Måtte tilogmed kjøpe mammabukse her om dagen, for man kan vel ikke leve i joggebukse hele svangerskapet? Eller? 😂

Kjøpte også mine første mammabukser denne uka. Mest fordi jeg må ha noe som ser noenlunde presentabelt ut på jobben, og har nå bare ett par igjen som jeg kan kneppe komfortabelt :PVet ikke om jeg vil si magen har "poppa" fullstendig ennå, men nå er den i alle fall der hele døgnet, så det er noe mer enn bare oppblåsthet 😂

Jeg lurer stadig vekk på om jeg kjenner babyspark eller om det bare er luft - satser på at det blir tydeligere i løpet av noen uker. Er 17+0 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i svømmehallen med guttene, og der møtte jeg søskenbarnet mitt. Jeg har mange så det er ikke alle jeg treffer regelmessig. Og så spør hun "er det noe nytt?" og jeg sier "joda, vi skal ha barn igjen i Juli" og hun bare "unskyld meg, men det ser jeg søren ikke på deg! Da ser jeg mer gravid ut enn deg" hva søren svarer man på sånt??


OG en ting som irriterer VETTET av meg for tiden er når folk lirer av seg "så dere prøver på jenta nå da?" som om at de to guttene vi har ikke er bra nok, derfor skal vi prøve å se om alle gode ting er tre og at jenta sitter. Eller når vi forteller at det er gutt, at "jaja, du er jo ung ennå, så kanskje jenta sitter neste gang." som om tre gutter ikke er godt nok. NEI jeg ligger ikke med mannen min fordi vi på død og liv skal ha en jente. NEI jeg ble ikke skuffet over at det er en gutt og ikke en jente. Jeg eg GLAD fordi jeg skal ha BARN og fordi det tilsynelatende ser ut som alt er bra. Er det ikke godt nok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, henniie skrev:

Jeg var i svømmehallen med guttene, og der møtte jeg søskenbarnet mitt. Jeg har mange så det er ikke alle jeg treffer regelmessig. Og så spør hun "er det noe nytt?" og jeg sier "joda, vi skal ha barn igjen i Juli" og hun bare "unskyld meg, men det ser jeg søren ikke på deg! Da ser jeg mer gravid ut enn deg" hva søren svarer man på sånt??


OG en ting som irriterer VETTET av meg for tiden er når folk lirer av seg "så dere prøver på jenta nå da?" som om at de to guttene vi har ikke er bra nok, derfor skal vi prøve å se om alle gode ting er tre og at jenta sitter. Eller når vi forteller at det er gutt, at "jaja, du er jo ung ennå, så kanskje jenta sitter neste gang." som om tre gutter ikke er godt nok. NEI jeg ligger ikke med mannen min fordi vi på død og liv skal ha en jente. NEI jeg ble ikke skuffet over at det er en gutt og ikke en jente. Jeg eg GLAD fordi jeg skal ha BARN og fordi det tilsynelatende ser ut som alt er bra. Er det ikke godt nok? 

Tror ikke folk mener noe vondt med det, men at det blir sårt for deg og du tolker det nok litt anerledels. Folk tenker seg ikke om alltid og de fleste tenker nok at alle ønsker seg et kjønn av hver, men det betyr ikke at gutter er verdt noe mindre♥️ Du ser nok slank ut da å lite mage enda?☺️ Ikke bry deg om hva folk lirer av seg iallefall. Jeg lukker bare ørene eller jatter med for det meste, men det at vi hadde nok prøvd på en til om det viste seg at vi fikk gutt nå svarer jeg på at nei dette hadde blitt siste uansett☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker når folk spør meg om hva det blir, og jeg kan svare at jeg håper da virkelig at det blir et barn 😂 Folk blir helt satt ut. Jeg venter også gutt nr 3, og får høre det hele tiden. Det er med kjønn som det er med været. Enkelt og lett å snakke om. 

Og du burde jo bare svart at, ja, så sannelig. Du ser mer gravid ut enn meg 🤣

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi diskuterer så mye for tiden om vi vil vite kjønn eller ikke. Vi har mange flere argumenter for å ikke vite enn vi har for å vite. Men den nysgjerrigheten altså🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, -Ea- skrev:

Elsker når folk spør meg om hva det blir, og jeg kan svare at jeg håper da virkelig at det blir et barn 😂 Folk blir helt satt ut. Jeg venter også gutt nr 3, og får høre det hele tiden. Det er med kjønn som det er med været. Enkelt og lett å snakke om. 

Og du burde jo bare svart at, ja, så sannelig. Du ser mer gravid ut enn meg 🤣

Søskenbarnet mitt, hun er eldst av tre jenter. Når farmoren hennes passet henne og søsteren, og de ventet på nr 3, så sa hun klart fra til mormoren "åh, om det IKKE er en bror denne gangen, så håper jeg det bare er luft!" og søsteren til mannen min, når de fikk lillebroren deres, så gikk hun rundt til vennene sine og sa "det er en jente, den er bare pålimt!" :Knegg:

får helt noia av kroppsfokuset! Jordmoren min spurte hvor mye jeg hadde gått opp til nå og hvor mye jeg gikk opp forrige svangerskap :vetikke: spiller det noen rolle? Det er strengt talt ingenting som er likt denne gangen! 

Med førsten, tok jeg 3 ganger sukkerbelastning mellom januar til og med april. Alle var fine, så ingen forstår hvorfor. Med nr 2 tok jeg sukkerbelastning 1 gang, og senere fått vite at det egentlig er farlig mtp at jeg er slankeop. Så denne gangen, får jeg beskjed om å ta den - og jeg sier som det er: er det ikke farlig? Og får til svar at neida, det er så lenge siden det nå. Jaja, svarer jeg. Får se om vi får holdt den nede da.. Og jo, 15 min etter å ha drukket den hellsikes sukkerløsningen, så sitter jeg med hjertebank og skjelvinger - og ender opp med å kaste opp alt sammen. 
Så jeg må ta målinger i fingeren hver morgen, fastende, fra uke 24 til 28... Hjalp ikke mye å si: sprøyteskrekk der nei. :bond::daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, månki said:

Vi diskuterer så mye for tiden om vi vil vite kjønn eller ikke. Vi har mange flere argumenter for å ikke vite enn vi har for å vite. Men den nysgjerrigheten altså🤪

Vil du fortelle alle grunnene for ikke å vite? Vi finner ikke så mange nemlig :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Benito91 skrev:

Vil du fortelle alle grunnene for ikke å vite? Vi finner ikke så mange nemlig :P

Grunnene våre for å ikke vite er feks at vi ønsker å unngå veldig kjønnsstereotypisk iallefall før fødsel. Og at vi merker nå når vi ikke vet hvilket kjønn så tenker vi mer funksjon og hva som er bra med ulikt ustyr fremfor utseende (vet jo ikke om det vil endre seg om vi vet, men er iallefall ikke så opphengt i farge feks nå). Vi merker allerede nå at andre er så veldig opptatt av hvilket kjønn vi skal ha, og for vår del som ikke er så veldig opptatt av det så irriterer det litt🤪 vi har gått nesten halvveis nå uten å vite, og den tida har rast avgårde så vi klarer nok å gå resten også å vite. Er en ekstra spenning å ikke vite. Vi kjenner to par som har fått vite feil kjønn på ultralyd, og har sett deres reaksjoner på det (dette er jo veldig sjeldent at skjer, men kjenner jeg er nervøs for det...). 

Men vi er jo veeeeldig nysgjerrige også! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, månki said:

Grunnene våre for å ikke vite er feks at vi ønsker å unngå veldig kjønnsstereotypisk iallefall før fødsel. Og at vi merker nå når vi ikke vet hvilket kjønn så tenker vi mer funksjon og hva som er bra med ulikt ustyr fremfor utseende (vet jo ikke om det vil endre seg om vi vet, men er iallefall ikke så opphengt i farge feks nå). Vi merker allerede nå at andre er så veldig opptatt av hvilket kjønn vi skal ha, og for vår del som ikke er så veldig opptatt av det så irriterer det litt🤪 vi har gått nesten halvveis nå uten å vite, og den tida har rast avgårde så vi klarer nok å gå resten også å vite. Er en ekstra spenning å ikke vite. Vi kjenner to par som har fått vite feil kjønn på ultralyd, og har sett deres reaksjoner på det (dette er jo veldig sjeldent at skjer, men kjenner jeg er nervøs for det...). 

Men vi er jo veeeeldig nysgjerrige også! 

Vi tenker veldig likt. Nesten litt på trass også, fordi det er en sånn ting som mange spør om/virker opptatt av, som du sier. Jeg tenker vi skal ha en baby, og det er jo helt utrolig i seg selv! Jeg lurer fælt på hvem det blir, men det er igrunnen ikke så viktig hva det blir!

På den andre sida så sliter vi allerede med å tenke på navn (vi har noen jentenavn-kandidater, men er helt blanke på guttenavn). Vurderer å vite kjønnet selv (om det skulle være tydelig på OUL om noen uker), men bare ikke fortelle det til noen :fnise: Uansett kommer hen til å arve en del av både kusiner og fettere, så godt mulig fremmede blir forvirra likevel.

Nå er jeg forresten ganske sikker på at jeg kjenner babybevegelser/spark. Stort sett litt etter at jeg har spist - appelsinjus ser ut til å ha gjort susen i dag tidlig! 17+5 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært på ultralyd nå og fått vite at vi venter en frisk liten jente 🥰👏 

jeg har blitt gigantisk. Lenge siden jeg har vært på vekten nå men regner med jeg har lagt på meg 10 kg allerede. Huff. Men får heller nøye meg med å være feit i 2019.😂 større skal jeg bli.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken (er 20+4) har jeg merket en enorm forskjell på kroppen. Har vært innmari sliten, hatt ubehag/stramhet i magen og det verste: jeg er helt gåen bare etter en 10-15 min gåtur. Trapper er helt krise, blir andpusten bare av å gå på flatmark. Forrige uke trente jeg 3 ganger, så dette kom som over natten. Flere som har opplevd lignende? Er det noe man burde sjekke med lege, eller helt normalt? Var liksom i så god form frem til nå, og har ikke lagt på meg noe særlig så langt. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Regnbue89 skrev:

Denne uken (er 20+4) har jeg merket en enorm forskjell på kroppen. Har vært innmari sliten, hatt ubehag/stramhet i magen og det verste: jeg er helt gåen bare etter en 10-15 min gåtur. Trapper er helt krise, blir andpusten bare av å gå på flatmark. Forrige uke trente jeg 3 ganger, så dette kom som over natten. Flere som har opplevd lignende? Er det noe man burde sjekke med lege, eller helt normalt? Var liksom i så god form frem til nå, og har ikke lagt på meg noe særlig så langt. 

Jeg har plutselig fått vondt i hoftene, når jeg ligger på sidene og skal sove... og da har jeg pute mellom bena som anbefalt. Når jeg nyser får jeg vondt i lysken og mellom bena. Kvalm... og det eneste jeg fikk av svar hos jordmor er at det er typisk i og med at ting strekker seg. Men det var da ikke sånn med de to forrige? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Regnbue89 skrev:

Denne uken (er 20+4) har jeg merket en enorm forskjell på kroppen. Har vært innmari sliten, hatt ubehag/stramhet i magen og det verste: jeg er helt gåen bare etter en 10-15 min gåtur. Trapper er helt krise, blir andpusten bare av å gå på flatmark. Forrige uke trente jeg 3 ganger, så dette kom som over natten. Flere som har opplevd lignende? Er det noe man burde sjekke med lege, eller helt normalt? Var liksom i så god form frem til nå, og har ikke lagt på meg noe særlig så langt. 

 

 

Jeg har også det. Eller hos meg har det kommet gradvis de siste to ukene. Skal til legen i morgen fordi det kun blir verre. Da jeg snakket med legen på telefon igår så sa hun bare at jeg måtte ta det med ro, at det var helt normalt men ikke bra. Så hun ville ha meg inn i morgen for å snakke mer om det og vurdere gradert sykemelding (det håper jeg inderlig jeg slipper!!!) da det er vanskelig å tilrettelegge når jobbe i barnehage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...