Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

12 hours ago, Miss.Wildfox said:

Grattis til dere som har vært på OUL og sett friske og velskapte barn 🥰 

 

Angående morkaken foran har det ingen betydning annet enn at man det kan oppleves som en slags støtdemper for å kjenne spark og bevegelse for noen. At man har forliggende morkake er noe helt annet igjen, der morkaken ligger i bunnen og dekker mormunnsåpningen. 

Aha! Der kan du se!  Takk for oppklaringen. Jeg har selv foreliggende, og har akkurat lært meg hva det er - jeg antok at det betydde det samme. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Det høres ut som AAP er det som er riktig.

Svangerskapspenger gjelder der jobben er til fare for at kan skade fosteret, og man ikke kan tilrettelegges til å jobbe med noe annet. Det er blitt veldig strengt. 

Har ikke brukeren hjelpemidler til forflytning? 

Jo men det er ikke alle steder hjelpemiddlene faktisk fungerer til forflyttning. Så da står jeg med skjegget i postkassa :)
Ja, jeg skal ha delvis AAP. Og slik jeg forstår det fra legen min får jeg svangerskapspenger når jeg nærmer meg tredje trimester pga at jeg er nødt å trappe ned å løfte tungt og dels pga morkaken ligger fremme. Så det går bra :P
Men legen min mener jeg på sikt bør bytte beite, og finne meg en annen jobb som ikke er så belastende for skuldrene mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Benito91 skrev:

Aha! Der kan du se!  Takk for oppklaringen. Jeg har selv foreliggende, og har akkurat lært meg hva det er - jeg antok at det betydde det samme. :)

Det øker også risikoen for blødninger senere i svangerskapet, sa legen, men jeg er litt glad for å ikke ha fått den utdypet noe mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel kanskje en UL senere, for å sjekke ståa. En venninne av meg sa at det er rundt uke 32 og om den ikke da har flyttet på seg så blir det KS 14 dager før termin. DA dør jeg. Så jeg krysser alt jeg har og kan på at den er "normal" og blir dradd oppover etterhvert som livmoren vokser! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, henniie said:

Får vel kanskje en UL senere, for å sjekke ståa. En venninne av meg sa at det er rundt uke 32 og om den ikke da har flyttet på seg så blir det KS 14 dager før termin. DA dør jeg. Så jeg krysser alt jeg har og kan på at den er "normal" og blir dradd oppover etterhvert som livmoren vokser! 

Ja, dersom det er foreliggende morkake du har, og den ikke trekker seg unna legger de planlagt KS 2 til3 uker før termin.

Det er fælt å si det, men jeg gruer meg så SYKT til fødsel, at en del av meg nesten håper på KS.. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Benito91 skrev:

Ja, dersom det er foreliggende morkake du har, og den ikke trekker seg unna legger de planlagt KS 2 til3 uker før termin.

Det er fælt å si det, men jeg gruer meg så SYKT til fødsel, at en del av meg nesten håper på KS.. 🙄

Åh, akkurat det er du ikke alene om! Jeg har sånn fødselsangst at jeg har unngått å bli gravid bare pga fødselen. Jeg har alltid tenkt at jeg ikke skal ha barn bare sånn at jeg slipper fødsel! Men så glemte man en pille og her satt vi. Men barnet er ønsket og vi gleder oss masse til å treffe han, men herregud som jeg gruer meg til fødsel. 

 

Håper jeg får innvilget KS, men føler meg samtidig feig hvis jeg skal ha det siden det blir sett sånn ned på. Så hvordan vi skal komme oss gjennom fødsel det vet jeg ikke enda 😭😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da blir det mest sannsynlig jente her 😊 Alt så bra ut og termin er også menstermin 19 Juli 😊 Får UL i uke 32 siden jeg er konisert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg straks avgårde til ny OUL 🥰 vi ble kalt inn for tidlig til ordinær, 16+3, sist gang så det var for tidlig for dem å sjekke at hjertet var som det skulle og selv om hun ikke kunne se antydninger til at noe skulle være gale ville hun kalle inn til ny ordinær i dag 18+3 for å være helt sikker. 

Så nå gleder jeg meg til å få se lille prinsen vår igjen 💙💙 eller det er hvertfall en gutt vi har fått vite at det er to ganger nå, så regner med at det ikke skifter 😅😅 da blir det mye ny klesshopping gitt 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen er alt bekreftet 💙💙 nydelig frisk liten guttebaby i magen! Som et pluss fikk vi utrolig gode bilder av han i dag, ingen sjenert gutt i dag i hvertfall 💙💙

7B2E8CE1-E64A-453A-B43F-3E539BEBD618.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig 😍🥰

Som jeg gleder meg til OUL! Men det er nøyaktig 3 uker igjen i dag- føles så lenge. Er 16 uker i morgen! Straks 40% fullført og det føles godt 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke kimse av magefølelsen, mødre vet best! Sniktittet i magehuset i natt og jaggu er det ikke en lillebror 🥰 Jeg har vært helt tussete forelsket i hele dag 😅😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Miss.Wildfox skrev:

Man skal ikke kimse av magefølelsen, mødre vet best! Sniktittet i magehuset i natt og jaggu er det ikke en lillebror 🥰 Jeg har vært helt tussete forelsket i hele dag 😅😍

Gratulerer !! 🥰 så herlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på TUL idag og fikk se en kjempefin og aktiv liten bebbis. 🥰 Er så glad!!! Føler endelig jeg kan begynne glede meg nå. Gyn kunne se kjønnet, men vi skal ikke vite! Blir så spennende! 😍🙈 

Termin ble flyttet litt igjen!🤣 Så nå er termin 14. August 🥰❤️ 

Håper alle har det fint, gleder meg til å følge alle fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Man skal ikke kimse av magefølelsen, mødre vet best! Sniktittet i magehuset i natt og jaggu er det ikke en lillebror 🥰 Jeg har vært helt tussete forelsket i hele dag 😅😍

I natt???😄 Venter dere en lillebror?♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 2/21/2019 at 12:32 AM, Memira said:

Åh, akkurat det er du ikke alene om! Jeg har sånn fødselsangst at jeg har unngått å bli gravid bare pga fødselen. Jeg har alltid tenkt at jeg ikke skal ha barn bare sånn at jeg slipper fødsel! Men så glemte man en pille og her satt vi. Men barnet er ønsket og vi gleder oss masse til å treffe han, men herregud som jeg gruer meg til fødsel. 

 

Håper jeg får innvilget KS, men føler meg samtidig feig hvis jeg skal ha det siden det blir sett sånn ned på. Så hvordan vi skal komme oss gjennom fødsel det vet jeg ikke enda 😭😟

Uff - nei det er ikke noe greit å gå å grue seg sånn! Jeg tror jeg skal fikse det fint uansett - men at jeg gruer meg ekstremt er det ingen tvil om! Har gått med en dårlig følelse den siste uken, ettersom jeg ikke har noe plager lenger, og ikke har følt noe bevegelse enda. (16+2 i dag) 

MEN i dag var jeg hos jordmor, og det var det fin hjertelyd enda ❤️ NÅ må jeg slutte å bekymre meg unødig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i dag, og det var ei frisk og aktiv jente som møtte oss på monitoren 😍 Veldig stas og gøy å se henne svømme rundt der

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere en anbefaling av god krem til å smøre på brystvortene? Har blitt så ekstremt tørre når de har vokst, og finner ingen krem som lindrer det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2019 den 23.55, Benito91 skrev:

Ja, dersom det er foreliggende morkake du har, og den ikke trekker seg unna legger de planlagt KS 2 til3 uker før termin.

Det er fælt å si det, men jeg gruer meg så SYKT til fødsel, at en del av meg nesten håper på KS.. 🙄

Da er vi helt ulike der - jeg får helt angst av tanken på at det finnes en ørliten kjangs på KS. Jeg nekter. Kan ikke ligge der å høre på at de skjærer i meg uten full narkose!! Da er jeg ikke mye medgjørlig eller beregnelig i tiden som kommer etter på.... :daane:

På 22.2.2019 den 10.55, Fru sau skrev:

Da har jeg fått innvilget svangerskapspenger,  tok bare rett over 4 uker 😊 

Jeg fikk mail om at NAV har hentet inntektsopplysninger og skattekortet mitt - så noe skjer i all fall 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...