Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Magen blir "bredere" i midjen :sjokk: Kan ikke huske dette fra sist. What is this!? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag var jeg på første kontroll hos jordmor. Vi hadde absolutt ingen kjemi!! Flere ting jeg hadde tenkt å spør om, men som jeg ikke fikk meg til å si for jeg følte vi var så langt fra hverandre. Første mannen sa når vi kom ut var: hva var det med henne? Så ikke bare jeg som hadde dårlig kjemi... 

i kommunen her er det bare ei jordmor som er her en dag i uka, og de ønsker helst at gravide skal gå til henne i stedet for fastlege. Legen er på naborommet så om det er noe så er han ikke langt unna. Men hvis alt er normalt blir vi satt automatisk til jordmor. Kjenner at jeg ikke akkurat gleder meg til å bli fulgt opp av henne. Sikkert flink i jobben, men savnet følelsen av å være på bølgelengde. Tross alt en sårbar tid i livet en skal ha oppfølging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Magen blir "bredere" i midjen :sjokk: Kan ikke huske dette fra sist. What is this!? :klo:

Forklar litt bedre 😅 Bredere i midjen som omkrets? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, månki skrev:

Idag var jeg på første kontroll hos jordmor. Vi hadde absolutt ingen kjemi!! Flere ting jeg hadde tenkt å spør om, men som jeg ikke fikk meg til å si for jeg følte vi var så langt fra hverandre. Første mannen sa når vi kom ut var: hva var det med henne? Så ikke bare jeg som hadde dårlig kjemi... 

i kommunen her er det bare ei jordmor som er her en dag i uka, og de ønsker helst at gravide skal gå til henne i stedet for fastlege. Legen er på naborommet så om det er noe så er han ikke langt unna. Men hvis alt er normalt blir vi satt automatisk til jordmor. Kjenner at jeg ikke akkurat gleder meg til å bli fulgt opp av henne. Sikkert flink i jobben, men savnet følelsen av å være på bølgelengde. Tross alt en sårbar tid i livet en skal ha oppfølging. 

Så kjedelig! Kanskje hun hadde en dårlig dag og at kjemien kommer etterhvert? Det er uansett ditt valg hvem til du vil gå til. Anbefaler jordmor, spesielt første gang, men om man ikke har kjemi er det ikke så greit det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Førstegangs gravid her, 27 år, og ble i TUL for 4 uker siden målt til termin 15/08, og skal ha ny UL i morgen. Er nå i uker 13, 12+3 iflg appen.

Heldigvis ingen plager de siste 3 ukene, men en enorm matlyst, og det synes godt på vekta 😫 Planen  var å holde det skjult 4 uker til fra jobb men det snakkes allerede i 'gangene'. Jeg ser dog mest tjukk ut, og har lagt på meg 3 kg allerede 🙄  Dette kan jo ikke være normalt? Jeg spiser ikke noe mer enn tidligere, selv om jeg gjerne skulle spist det dobbelte..

Jeg får glede meg over å få se nurket på UL i morgen, og krysse fingrene for at alt fortsatt står bra til. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Lykkeliten91 skrev:

Jeg får ikke på meg noen jeans eller stramme bukser, det er fysisk umulig. Jeg har tenkt at jeg bare er oppblåst men nå er magen en liten kul 24/7 !😆😅

jeg er naturlig veldig slank, så er kanskje derfor den synes litt allerede? 🤔 Samboeren min ler sv meg og sier jeg må finne meg løsere klær hvis jeg skal holde det skjult særlig lenger! 😂

Er også naturlig veldig slank 😅 167cm og 54 kg men ingenting her 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Forklar litt bedre 😅 Bredere i midjen som omkrets? 😅

Nei mer som at jeg kjenner at det buler i midjen. Omkretsen er nok større også men det kjennes ut som at midjen blir mindre markert. Kjenner at det presser i sidene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Nei mer som at jeg kjenner at det buler i midjen. Omkretsen er nok større også men det kjennes ut som at midjen blir mindre markert. Kjenner at det presser i sidene. 

Ahh, ja, sånn kjente jeg veldig på første gang. Som at en ballong ble blåst opp og at den vokste opp forbi skambeinet og presser til sidene. Nå er jeg bare sykt oppblåst 😶 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fininger💓

Idag har jeg vært på TUL. jeg gruet meg så ekstremt, fordi jeg som sagt opplevde MA i uke 16 i fjor. 

Gledestårene trilla når jeg så den lille krabaten. En veldig, veldig aktiv liten bebbis som vinka og ikke klarte ligge i ro.😍 Alt så veldig bra ut og jeg er litt lengre på vei enn jeg trodde selv. 

12+2 er jeg nå, og ny foreløpig termin 17. August. 😊❤️ Er så lettet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Lykkeliten91 said:

Hei fininger💓

Idag har jeg vært på TUL. jeg gruet meg så ekstremt, fordi jeg som sagt opplevde MA i uke 16 i fjor. 

Gledestårene trilla når jeg så den lille krabaten. En veldig, veldig aktiv liten bebbis som vinka og ikke klarte ligge i ro.😍 Alt så veldig bra ut og jeg er litt lengre på vei enn jeg trodde selv. 

12+2 er jeg nå, og ny foreløpig termin 17. August. 😊❤️ Er så lettet!

Åh, så godt å høre! Jeg var supernervøs før TUL av samme grunn. Den følelsen av å se en sprell levende bebbis som hatt vokst som den skal, med hjerte og armer og bein og alt mulig, det er helt fantastisk 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Twilight_Sparkle skrev:

Åh, så godt å høre! Jeg var supernervøs før TUL av samme grunn. Den følelsen av å se en sprell levende bebbis som hatt vokst som den skal, med hjerte og armer og bein og alt mulig, det er helt fantastisk 😍

Jaa virkelig!! 😍 

Kan hvertfall senke skuldrene litt mer nå.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Lykkeliten91 said:

Hei fininger💓

Idag har jeg vært på TUL. jeg gruet meg så ekstremt, fordi jeg som sagt opplevde MA i uke 16 i fjor. 

Gledestårene trilla når jeg så den lille krabaten. En veldig, veldig aktiv liten bebbis som vinka og ikke klarte ligge i ro.😍 Alt så veldig bra ut og jeg er litt lengre på vei enn jeg trodde selv. 

12+2 er jeg nå, og ny foreløpig termin 17. August. 😊❤️ Er så lettet!

Så deilig følelse! 

Jeg har ikke følt meg gravid nesten de siste ukene, og gråt også av glede når lille bolla vinket og danset nedi der i går :) 😍 

12+5 i dag - og de står ved at termin blir 15. August! "Bare" 194 dager igjen! 😂 63 mm og 147 jevn hjerterytme. Gyn. tippet på gutt, men han kunne så klart ikke være helt sikker enda. 

Jeg har fortsatt foreliggende(?) morkake, men gynekologen var positiv til at den ville trekke seg tilbake. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Henger ikke helt med her inne om dagen. Jeg sovner kjempe tidlig på kvelden. Er alene på 3 uken nå og det merkes, selv om mannen jobber vanlige dager når han har fri også. I helga er det kun meg og minsten. Litt godt det og, men ganske krevende å ha en på 16 mnd kan man si når man er gravid itillegg☺️ 

Jeg har fått en liten kul nå, men er breiere denne gangen enn med minstemann. Kanskje typisk jentemage på deg også lillemy?😃

Gla for dere som er lettet etter TUL♥️ Håper ellers at kvalmen hos dere fleste snart er over og at 2 trimester blir en fin tid🙏🏻

Endret av frk.Sanna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Benito91 skrev:

Så deilig følelse! 

Jeg har ikke følt meg gravid nesten de siste ukene, og gråt også av glede når lille bolla vinket og danset nedi der i går :) 😍 

12+5 i dag - og de står ved at termin blir 15. August! "Bare" 194 dager igjen! 😂 63 mm og 147 jevn hjerterytme. Gyn. tippet på gutt, men han kunne så klart ikke være helt sikker enda. 

Jeg har fortsatt foreliggende(?) morkake, men gynekologen var positiv til at den ville trekke seg tilbake. 

 

Så herlig, gratulerer!! 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Hei damer. Henger ikke helt med her inne om dagen. Jeg sovner kjempe tidlig på kvelden. Er alene på 3 uken nå og det merkes, selv om mannen jobber vanlige dager når han har fri også. I helga er det kun meg og minsten. Litt godt det og, men ganske krevende å ha en på 16 mnd kan man si når man er gravid itillegg☺️ 

Jeg har fått en liten kul nå, men er breiere denne gangen enn med minstemann. Kanskje typisk jentemage på deg også lillemy?😃

Gla for dere som er lettet etter TUL♥️ Håper ellers at kvalmen hos dere fleste snart er over og at 2 trimester blir en fin tid🙏🏻

Ja når blir trøttheten bedre??🤪 Jeg er fullstendig ubrukelig og sovner når og hvor som helst 😳😂 kvalmen begynner å bli bedre da heldigvis. 

Jobber mannen din på plattform eller noe sånt? Høres ganske tøft ut. 😘

Takk for gode ord❤️

 

Endret av Lykkeliten91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lykkeliten91 skrev:

Ja når blir trøttheten bedre??🤪 Jeg er fullstendig ubrukelig og sovner når og hvor som helst 😳😂 kvalmen begynner å bli bedre da heldigvis. 

Jobber mannen din på plattform eller noe sånt? Høres ganske tøft ut. 😘

Takk for gode ord❤️

 

Jeg sover elendig på natta, så tror derfor jeg er så insane trøtt om dagen også altså. Ja han jobber offshore, men jobber også overtid denne gangen. Hva skal man si, ingen forståelse/medlidenhet å få av mannen så klager ikke til han🙈😅  Gleder meg til han skal være hjemme med alle barna mens jeg reiser på jobb😂

Så bra at kvalmen begynner å bli bedre. Det er grusomt å være kvalm! Når skal du på OUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi får se, vi får se :hoho:Er lenge til oul om 2 uker :ninja: 

Trøttheten og kvalmen ga seg heldigvis rundt uke 13/14 her :jepp: Nå merker jeg kun graviditeten på bekkenløsning, magevondt/ømhet (heeele tiden!? :klo:) og bevegelser fra bebis :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Jeg sover elendig på natta, så tror derfor jeg er så insane trøtt om dagen også altså. Ja han jobber offshore, men jobber også overtid denne gangen. Hva skal man si, ingen forståelse/medlidenhet å få av mannen så klager ikke til han🙈😅  Gleder meg til han skal være hjemme med alle barna mens jeg reiser på jobb😂

Så bra at kvalmen begynner å bli bedre. Det er grusomt å være kvalm! Når skal du på OUL?

Det er en stund til OUL, 18. mars😝 men holder vel ut! Da er jeg 18+6 tror jeg. 

Har du vært på OUL @frk.Sanna ?? 

Ja disse mannfolka..🤪 Skjønner at det er vanskelig for dem å sette seg inn i hvordan vi har det, men kan jo prøve.🙈

 

@LilleMy1989 uff, hørtes ikke godt ut. Men sikkert godt å kjenne bevegelser fra bebbisen da 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2019 den 20.09, Lykkeliten91 skrev:

Det er en stund til OUL, 18. mars😝 men holder vel ut! Da er jeg 18+6 tror jeg. 

Har du vært på OUL @frk.Sanna ?? 

Ja disse mannfolka..🤪 Skjønner at det er vanskelig for dem å sette seg inn i hvordan vi har det, men kan jo prøve.🙈

 

@LilleMy1989 uff, hørtes ikke godt ut. Men sikkert godt å kjenne bevegelser fra bebbisen da 😍

Nei vi skal den 18.02☺️ Har du vært på

TUL?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Nei vi skal den 18.02☺️ Har du vært på

TUL?

Så spennende!😍 det er ikke lenge til. 

Ja var på TUL på torsdag, aldri vært så lettet før! 💓💓 en helt spinnvill krabat som hoppa rundt. 

Vet du kjønn? 😊❤️

Endret av Lykkeliten91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...