Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Fru sau skrev:

Fant noe på FB siden til foreldrepenger Nav, og der stod det at sykepenger og søknad om svangerskapspenger samtidig kunne klusse det til 🤔 Hvorfor kan de ikke skrive det på sidene sine da, men skal jo ikke måtte behøve å Google seg ihjel for å finne ut av ting 🙄

For en dårlig løsning ja, folk flest har ikke råd til 2 mnd uten lønn....

Legen min (en vikar for min kjære fastlegen) mente det «sa seg selv». Han kan være litt kvass uten at han mener det tror jeg.. Når det stod «friske kvinner kunne jeg da ikke ha sykemelding. Da var jeg jo ikke frisk og hadde ikke rett på disse pengene». Han vet nå å bare si ting rett ut, men han har et poeng da.. 

uansett, jeg vet ikke helt hva du kan gjøre annet enn å ringe nav jeg? Hadde jo vært utrolig kjedelig å miste den stønaden.. 

jeg forstår godt at du ikke ville informere arbeidsgiver så tidlig. Jeg ville ikke selv heller, men var inneforstått med det når jeg skrev kontrakten og fikk beskjed om at ved graviditet var det nødvendig å gi beskjed så tidlig som mulig for tilrettelegging da jeg jobber med stor risiko for fosteret og må ut av jobb så fort som mulig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal på UL kl 15 i dag og er så spent på om vi får vite om det er en jente eller gutt som skjuler seg inni magen min🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, henniie skrev:

13+1 idag er jeg.. jeg idag har jeg klart det store å holde nede halv liter med vann og litt pepsi max. 
Fikk kvalmestillende av legen. Men det er ikke bra å gå på dem over tid sa hun.. så hva vet jeg ?

Hvilke kvalmestillende er det? Jeg bruker/brukte postafen. Og der var det hvertfall ingen sånn melding fra legen. Det eneste er at man får ta maks to for dagen. Og helst med minst 12t mellomrom. 

De hadde helt ok effekt på meg. Følte at det gjerne tok de værste toppene og en del av oppkastet. Men kvalmen forsvant langt i fra! 

Det er hvertfall godt at du klarer å holde noe nede da 💕 «hva som helst er bedre enn ingenting»- sa jordmor så fint til meg 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Jeg skal på UL kl 15 i dag og er så spent på om vi får vite om det er en jente eller gutt som skjuler seg inni magen min🥰

Wiii 💕💕💕 masse lykke til!! Oppdater oss da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Memira skrev:

Legen min (en vikar for min kjære fastlegen) mente det «sa seg selv». Han kan være litt kvass uten at han mener det tror jeg.. Når det stod «friske kvinner kunne jeg da ikke ha sykemelding. Da var jeg jo ikke frisk og hadde ikke rett på disse pengene». Han vet nå å bare si ting rett ut, men han har et poeng da.. 

uansett, jeg vet ikke helt hva du kan gjøre annet enn å ringe nav jeg? Hadde jo vært utrolig kjedelig å miste den stønaden.. 

jeg forstår godt at du ikke ville informere arbeidsgiver så tidlig. Jeg ville ikke selv heller, men var inneforstått med det når jeg skrev kontrakten og fikk beskjed om at ved graviditet var det nødvendig å gi beskjed så tidlig som mulig for tilrettelegging da jeg jobber med stor risiko for fosteret og må ut av jobb så fort som mulig..

Satser på at det går bra 😊 Skulle ønske bare leger var mer opplyste, eller at nav kunne vært flinkere til å informere 😂

Jeg er inne i en god periode (og da blir man bekymret 😂) bare litt trøtt men ellers i god form 😊 13 + 3 idag og har fått UL time 20 feb, det blir leeenge å vente! Skal føde på et annet sted enn der jeg skal ha UL, så fikk masse info fra de idag 😊 Kan velge familierom mot et tillegg,  og det tror jeg vi skal gjøre 😊 Hvilket sykehus skal folk føde på? Volda sykehus her 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Fru sau skrev:

Satser på at det går bra 😊 Skulle ønske bare leger var mer opplyste, eller at nav kunne vært flinkere til å informere 😂

Jeg er inne i en god periode (og da blir man bekymret 😂) bare litt trøtt men ellers i god form 😊 13 + 3 idag og har fått UL time 20 feb, det blir leeenge å vente! Skal føde på et annet sted enn der jeg skal ha UL, så fikk masse info fra de idag 😊 Kan velge familierom mot et tillegg,  og det tror jeg vi skal gjøre 😊 Hvilket sykehus skal folk føde på? Volda sykehus her 😁 

Kvinneklinikken, Haukeland ️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Memira skrev:

Wiii 💕💕💕 masse lykke til!! Oppdater oss da

Tuseb takk🙏🏻☺️ ADet er 97% sjangse for at vi får en lillesøster til sommeren💕😍🥰  Samme som magefølelsen har sagt og ekstra stas med en jente denne gangen siden jeg har en jente og 3 gutter fra før av😍

7639444B-BE8B-474C-BFC0-72C066E0B83D.jpeg

Endret av frk.Sanna
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en fin baby Frk.Sanna 😍 så koselig med lillesøster! 

 

Her skal det fødes på Ålesund sykehus. De har lagt ned barselhotellet så alle må på flerkvinnesrom dersom det er mange fødende. De med ks eller komplikasjoner blir prioritert til enerom. Sist hadde vi familierom på barselhotellet og det var gull verdt for førstegangsfødende! Veldig synd det er lagt ned. 

Endret av LilleMy1989
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestemt meg for om det blir på storken eller KK på Haukeland. Jeg vurderer også Voss, men tenker at det er litt tryggere på Haukeland om det skulle skje noe galt med enten meg eller babyen. 

Foreløpig heller jeg mest mot storken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Tuseb takk🙏🏻☺️ ADet er 97% sjangse for at vi får en lillesøster til sommeren💕😍🥰  Samme som magefølelsen har sagt og ekstra stas med en jente denne gangen siden jeg har en jente og 3 gutter fra før av😍

7639444B-BE8B-474C-BFC0-72C066E0B83D.jpeg

Åå gratulerer så masse 💕💕 hvor langt er du på vei idag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Tuseb takk🙏🏻☺️ ADet er 97% sjangse for at vi får en lillesøster til sommeren💕😍🥰  Samme som magefølelsen har sagt og ekstra stas med en jente denne gangen siden jeg har en jente og 3 gutter fra før av😍

7639444B-BE8B-474C-BFC0-72C066E0B83D.jpeg

Gratulerer så masse!! 😍😍👏🏼 Stas å se den lille bebbisen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det nok fødsel på Stavanger sykehus. Håper det blir det og ikke i legebåten eller langs veien en plass. Kjenner det bekymrer meg LITT at det er over 1 times kjørevei til sykehuset😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Gratulerer med en fin baby Frk.Sanna 😍 så koselig med lillesøster! 

 

Her skal det fødes på Ålesund sykehus. De har lagt ned barselhotellet så alle må på flerkvinnesrom dersom det er mange fødende. De med ks eller komplikasjoner blir prioritert til enerom. Sist hadde vi familierom på barselhotellet og det var gull verdt for førstegangsfødende! Veldig synd det er lagt ned. 

Så kjipt at det er lagt ned! 

13 minutter siden, månki skrev:

Her blir det nok fødsel på Stavanger sykehus. Håper det blir det og ikke i legebåten eller langs veien en plass. Kjenner det bekymrer meg LITT at det er over 1 times kjørevei til sykehuset😅

Litt bekymret jeg og, må time ferje og sånn 😂 Så glad for at jeg ikke har termin på vinteren! Den eneste veien har vært stengt en god periode og det har vært noe problemer med ferja + null mobildekning (Kun en satellitt tlf hos en i nabobygda) og ingen strøm, heia utkant Norge 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Memira skrev:

Åå gratulerer så masse 💕💕 hvor langt er du på vei idag?

13+4 i dag💕🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.11.2018 den 20.25, LilleMy1989 skrev:

Presentasjon 🤰

@solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

@Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

@Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

@Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07

@Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

@LilleMy1989 - 29 år - B2 - Termin 15.07

@Frostrose - 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

@frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 18.07

@Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

@henniie - 28 år - B3 - Termin 20.07 - *TUL 

@Memira - 23 år - B1 - Termin 24.07 (Edit: regnefeil på termin, lagt til alder)

@Regnbue89 - 29 år - B1 - Termin 25.07

@kathan - 26 år - B2 - termin 30.07

@~white lady~ -33 år - B2 - Termin 08.08

@Arianna - 25 år - B2 - Termin 09.08

@Twilight_Sparkle - 33 år - B1 - Termin 10.08

@Miss.Wildfox - 33år - B2 - Termin 13.08

@Bringebærpiken - 31 år - B1 - Termin 14.08

@månki - 26 år - B1 - Termin 20.08 (veldig usikker)

@Lykkeliten91 - 27 år? - B1 ? - Termin 20.08

Si ifra om noe må endres! 

Kanskje vi kan fylle på med kjønnet innpå denne listen etterhvert som vi får vite det? Dersom man får/vil vite det selvfølgelig! 💕 det synes jeg hadde vært koselig, så man kan huske og se hvem som får hva 😍😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Memira skrev:

Kanskje vi kan fylle på med kjønnet innpå denne listen etterhvert som vi får vite det? Dersom man får/vil vite det selvfølgelig! 💕 det synes jeg hadde vært koselig, så man kan huske og se hvem som får hva 😍😍

Det går an :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har magen poppet og gravidklærne er på :fnise:  Altså, jeg ser skikkelig gravid ut! Ikke sjans å trekke inn magen for det gjør vondt. Er vel babymage da :vetikke: :nigo: Men syns det var litt tidlig. Er jo bare 14 uker liksom 😂 Hvor stort blir det denne gangen :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal enten føde ved Alta fødestue eller Hammerfest sykehus. Bor i Alta i Finnmark😊

Ska på UL på tirsdag, men e nok for tidlig å se kjønnet enda. E bare 11+2 da🤔 men bli fint å sjå om h*n har det bra her inne værtfall❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...