Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Tenkte det var greit å starte en tråd for oss med termin juli-august 2019 :hjerte: Koselig å ha noen å skravle med i graviditeten :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Presentasjon 🤰

@solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

@Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

@Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

@Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07

@Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

@LilleMy1989 - 29 år - B2 - Termin 15.07

@Frostrose - 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

@frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 18.07

@Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

@henniie - 28 år - B3 - Termin 20.07 - *TUL 

@Memira - 23 år - B1 - Termin 24.07 (Edit: regnefeil på termin, lagt til alder)

@Regnbue89 - 29 år - B1 - Termin 25.07

@kathan - 26 år - B2 - termin 30.07

@~white lady~ -33 år - B2 - Termin 08.08

@linemaarvik - 25 år - B1 - Termin 08.08

@Arianna - 25 år - B2 - Termin 09.08

@Twilight_Sparkle - 33 år - B1 - Termin 10.08

@Miss.Wildfox - 33år - B2 - Termin 13.08

@Bringebærpiken - 31 år - B1 - Termin 14.08

@månki - 26 år - B1 - Termin 20.08 (veldig usikker)

@Lykkeliten91 - 27 år? - B1 ? - Termin 20.08

Si ifra om noe må endres! 

 

 
Endret av LilleMy1989
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Sanna 38 år-B5-Termin 13.05 

 

Hvordan har dere andre det? Hvilken syntomer har dere nå?

 Kjenner jeg er «redd» for å miste igjen, men velger å tenke at det er ingenting jeg får gjort til eller i fra uansett og at er det ment to be så er det ment to be. Jeg har 3 store barn , en 1 åring med ny mann så det hadde vært veldig kjekt med et søsken tettere i alder for minsten❤️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Veldig kjekt med en termingruppe for Juli 2019! Takk for at du tar initiativ LilleMy1989 😊

Presentasjon: Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07.

Når det gjelder symptomene så går det egentilg veldig fint nå. I dag er jeg 5+4 (i følge PregLife) og merker kun at jeg er øm i puppene. Var veldig oppblåst og hadde en god del murringer de siste to ukene, og hadde litt brunt utflodet par dager (TMI, sorry! 😅), men disse symptomene merker jeg lite til nå. 

Håper dere andre har det fint 🙂

Endret av Strikkedilla89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!                                                                      Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07.19.              Har opplevd exu og ma, så er denne gangen livredd for ny ma. Har fått konstanterer allerede at graviditeten er inne i livmor denne gangen, da graviditeten ble oppdaget da jeg var på ul for noe annet. Var da så tidlig at jeg ikke visste det selv :) skal på ul om litt over 1 uke. Gruer meg enormt, samtidig kan ikke tiden gå raskt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon 🤰

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Frk.Sanna 38 år-B5-Termin 13.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, frk.Sanna skrev:
 

Frk.Sanna 38 år-B5-Termin 13.05 

 

Hvordan har dere andre det? Hvilken syntomer har dere nå?

 Kjenner jeg er «redd» for å miste igjen, men velger å tenke at det er ingenting jeg får gjort til eller i fra uansett og at er det ment to be så er det ment to be. Jeg har 3 store barn , en 1 åring med ny mann så det hadde vært veldig kjekt med et søsken tettere i alder for minsten❤️

 

 

Kjedelig at du har opplevd å miste tidligere :( Jeg er også redd for å miste igjen men tror, og har en følelse av, at det går bra denne gangen likevel. Jeg har mye symptomer s2lv om jeg bare er 4+et eller annet :hoho:

2 timer siden, Strikkedilla89 skrev:
 

Hei! Veldig kjekt med en termingruppe for Juli 2019! Takk for at du tar initiativ LilleMy1989 😊

Presentasjon: Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07.

Når det gjelder symptomene så går det egentilg veldig fint nå. I dag er jeg 5+4 (i følge PregLife) og merker kun at jeg er øm i puppene. Var veldig oppblåst og hadde en god del murringer de siste to ukene, og hadde litt brunt utflodet par dager (TMI, sorry! 😅), men disse symptomene merker jeg lite til nå. 

Håper dere andre har det fint 🙂

Ja ikke sant! Kjenner behovet for å skravle litt :nigo: Bra at du ikke har brun utflod lenger :)

2 timer siden, Kaosgrl skrev:
 

Hei!                                                                      Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07.19.              Har opplevd exu og ma, så er denne gangen livredd for ny ma. Har fått konstanterer allerede at graviditeten er inne i livmor denne gangen, da graviditeten ble oppdaget da jeg var på ul for noe annet. Var da så tidlig at jeg ikke visste det selv :) skal på ul om litt over 1 uke. Gruer meg enormt, samtidig kan ikke tiden gå raskt nok.

Skjønner godt at du er redd for ma igjen, det må være skikkelig kjipt å oppleve :( Gøy med overraskelses-graviditet da :nigo: Kjenner igjen den følelsen der før tul. Krysser fingrene for at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kvalm siden 6dpo, hatt mensmurringer siden 8dpo og løpt på do siden 9dpo. Fikk positiv 12dpo. Har ellers litt ekstra følelser og kjenner på en helt enorm lykkefølelse til tider :rodmer:

Hadde symptomer på EL flere ganger denne syklusen men er ganske sikker på at jeg hadde EL 19.10, 3 dager senere enn forventet. Fikk negativ test 28.10 og positiv 31.10. Blir sikkert satt fram på første kontroll for så å bli satt tilbake på oul.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at du har opplevd å miste tidligere :( Jeg er også redd for å miste igjen men tror, og har en følelse av, at det går bra denne gangen likevel. Jeg har mye symptomer s2lv om jeg bare er 4+et eller annet :hoho:

Jeg har også symtomer allerede og er 4+2 i dag😜😅

Endret av frk.Sanna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 år gammel. Første gangs gravid og er vel bare 4 uker på vei, fullstendig nybegynner! 😂😂

Vært litt kvalm allerede, trøtt, sliten, andpusten?! Griner og er litt hissig 😂 Fikk positiv test på torsdag ettermiddag og fredag morgen 😊 Det var planlagt, men trodde virkelig ikke at det ville klaffe på første forsøk!

Endret av Stine87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Stine87 skrev:
 

31 år gammel. Første gangs gravid og er vel bare 4 uker på vei, fullstendig nybegynner! 😂😂

Vært litt kvalm allerede, trøtt, sliten, andpusten?! Griner og er litt hissig 😂 Fikk positiv test på torsdag ettermiddag og fredag morgen 😊 Det var planlagt, men trodde virkelig ikke at det ville klaffe på første forsøk!

Gratulerer! Gikk på første forsøk her og 😊 Legg deg inn i presentasjonen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon 🤰

 

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Frk.Sanna 38 år-B5-Termin 13.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose- 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fortsatt litt i sjokk. Ettersom jeg ammer og har lang syklus, trodde jeg at vi kom til å måtte prøve en stund. Det klaffet allerede på PP2! 

Positiv test i går, men allerede torsdag sa jeg til mannen min at jeg mest sannsynlig er gravid. Da måtte jeg flytte meg bort fra en kollega i lunsjen fordi matpakken gjorde meg så kvalm (selv om det var roastbeef, som jeg vanligvis elsker). Siden fredag har jeg vært kvalm hver gang jeg begynner å bli småsulten. Jeg er også mye trøttere enn normalt. Sist varte dette langt ut i andre trimester. Håper det blir bedre denne gang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som ikke merker så mye til graviditeten enda? Merker det går litt opp/ned. Da jeg mistet i juni forsvant alt av symtomer og jeg følte meg ikke gravid plutselig, så jeg er veldig glad for alle små tegn jeg kan få... men jeg håper virkelig ikke at jeg blir så kvalm døgnet rundt så de siste gangene☺️ kvalmen kom i uke 6 sist, så jeg er veldig spent om den kommer denne gangen også. Jeg tenkte kjøpe en digital test en av dagene, men gruer meg litt for er innerst inne redd for at jeg kan miste tidlig denne gangen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fint med en skravletråd. Fint å kunne prate med andre om graviditeten mens det enda er så tidlig at man ikke har fortalt det til noen. Når tenker dere å fortelle folk? 

Presentasjon 🤰

 

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Minemini - 29 år - B2 - Termin 07.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Frk.Sanna 38 år-B5-Termin 13.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose- 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2018 den 12.36, frk.Sanna skrev:
 

Kjedelig at du har opplevd å miste tidligere :( Jeg er også redd for å miste igjen men tror, og har en følelse av, at det går bra denne gangen likevel. Jeg har mye symptomer s2lv om jeg bare er 4+et eller annet :hoho:

Jeg har også symtomer allerede og er 4+2 i dag😜😅

Jeg tror vi ligger helt likt! 4+3 idag :) Bytter uke på fredager.

Kjenner at jeg er litt nervøs nå som jeg ikke har vært kvalm på tredje dagen 😢 Håper at det går bra likevel og at kvalmen kommer tilbake. Vet jo at mange ikke har symptomer før uke 5-6-7 men blæææææ :spy:

5 timer siden, Minemini skrev:
 

Så fint med en skravletråd. Fint å kunne prate med andre om graviditeten mens det enda er så tidlig at man ikke har fortalt det til noen. Når tenker dere å fortelle folk? 

Presentasjon 🤰

 

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Minemini - 29 år - B2 - Termin 07.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Frk.Sanna 38 år-B5-Termin 13.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose- 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

 

 

Vi vingler veldig med når vi skal fortelle. Jeg vil ha ul først og jeg trodde vi kom til å være skikkelig ivrig på tul meeeeen det kan hende at vi ikke tar tul likevel :) Med mindre noe oppstår underveis. Vi er med andre ord egentlig ganske åpne, alt ifra 12uker/tul til etter oul :hoho:

Jeg sliter med å holde det hemmelig. Rett og slett fordi jeg merker at jeg ofte er nært å forsnakke meg: "kan ikke spise det", "neste sommer blir det ikke ferie", "finnes det termingruppe for 2019 her i ....?" Osv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, LilleMy1989 skrev:
 

Jeg tror vi ligger helt likt! 4+3 idag :) Bytter uke på fredager.

Kjenner at jeg er litt nervøs nå som jeg ikke har vært kvalm på tredje dagen 😢 Håper at det går bra likevel og at kvalmen kommer tilbake. Vet jo at mange ikke har symptomer før uke 5-6-7 men blæææææ :spy:

Vi vingler veldig med når vi skal fortelle. Jeg vil ha ul først og jeg trodde vi kom til å være skikkelig ivrig på tul meeeeen det kan hende at vi ikke tar tul likevel :) Med mindre noe oppstår underveis. Vi er med andre ord egentlig ganske åpne, alt ifra 12uker/tul til etter oul :hoho:

Jeg sliter med å holde det hemmelig. Rett og slett fordi jeg merker at jeg ofte er nært å forsnakke meg: "kan ikke spise det", "neste sommer blir det ikke ferie", "finnes det termingruppe for 2019 her i ....?" Osv :fnise:

Så koseligt😀

Var du så tidlig kvalm sist gang? Jeg har lyst å skjule graviditeten lengst mulig denne gangen. Jeg har akkurat fått ny fast jobb også🙈☺️ Her blir det tidlig UL uansett. Sist tok vi privat i uke 7, 11 og en gang til senere i graviditeten. Det hjalp veldig på frykten for å miste! Denne gangen får jeg jo en ekstra UL i uke 12 ca pga alderen min.  Hvor gammel er første barnet deres?

Jeg har ikke snakket med noen om dette og heller ikke mannen som er på jobbreise😭😅  Jeg er klar for terminklubb🙏🏻😀 

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...