Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, LilleMy1989 skrev:
 

Jeg tror vi ligger helt likt! 4+3 idag :) Bytter uke på fredager.

Kjenner at jeg er litt nervøs nå som jeg ikke har vært kvalm på tredje dagen 😢 Håper at det går bra likevel og at kvalmen kommer tilbake. Vet jo at mange ikke har symptomer før uke 5-6-7 men blæææææ :spy:

Vi vingler veldig med når vi skal fortelle. Jeg vil ha ul først og jeg trodde vi kom til å være skikkelig ivrig på tul meeeeen det kan hende at vi ikke tar tul likevel :) Med mindre noe oppstår underveis. Vi er med andre ord egentlig ganske åpne, alt ifra 12uker/tul til etter oul :hoho:

Jeg sliter med å holde det hemmelig. Rett og slett fordi jeg merker at jeg ofte er nært å forsnakke meg: "kan ikke spise det", "neste sommer blir det ikke ferie", "finnes det termingruppe for 2019 her i ....?" Osv :fnise:

Jeg også! En kollega spurte om jeg ikke skulle ha salami i på skiven i dag (det er det jeg pleier å spise). En annen snakket om hva som kommer til å skje når en kommer tilbake fra mammsperm, for da vil vikariatet gå ut, og en kjær kollega forsvinne. Jeg gleder meg til å si at det ikke vil bli noe problem, da det bare er en uke fra hun kommer tilbake til jeg går ut. 

Jeg fortalte det veldig tidlig sist, og angret ikke. Likevel tror jeg vi skal prøve å vente litt lengre. Jeg tenker uke 6 til foreldrene våre, og uke 8 på jobb (jeg må ha tilrettelegging før fostret kommer over skambeinet). Veldig mulig dette blir endret underveis. Mannen min sier det er helt opp til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, frk.Sanna skrev:
 

Så koseligt😀

Var du så tidlig kvalm sist gang? Jeg har lyst å skjule graviditeten lengst mulig denne gangen. Jeg har akkurat fått ny fast jobb også🙈☺️ Her blir det tidlig UL uansett. Sist tok vi privat i uke 7, 11 og en gang til senere i graviditeten. Det hjalp veldig på frykten for å miste! Denne gangen får jeg jo en ekstra UL i uke 12 ca pga alderen min.  Hvor gammel er første barnet deres?

Jeg har ikke snakket med noen om dette og heller ikke mannen som er på jobbreise😭😅  Jeg er klar for terminklubb🙏🏻😀 

Var kvalm 6dpo sist også :jepp: Resultatet av den graviditeten er 2år og noen mnd :hjerte: Mistet de to første og da var jeg ikke kvalm noen av gangene. 

Rart at jeg føler meg så rolig denne gangen :hoho: Vet ikke om jeg gidder tul rett og slett, men! jeg mener å ha sett at legen har ul-apparat :lur: Hvis jeg blør eller noe kommer jeg nok til å kontakte lege og måle hcg og håper jeg da får ul. 

Det er så vanskelig å ikke snakke om det! Det er jo det største som skjer i livet og jeg går rundt og føler meg så ekstremt lykkelig :fnise: 

2 timer siden, Frostrose skrev:
 

Jeg også! En kollega spurte om jeg ikke skulle ha salami i på skiven i dag (det er det jeg pleier å spise). En annen snakket om hva som kommer til å skje når en kommer tilbake fra mammsperm, for da vil vikariatet gå ut, og en kjær kollega forsvinne. Jeg gleder meg til å si at det ikke vil bli noe problem, da det bare er en uke fra hun kommer tilbake til jeg går ut. 

Jeg fortalte det veldig tidlig sist, og angret ikke. Likevel tror jeg vi skal prøve å vente litt lengre. Jeg tenker uke 6 til foreldrene våre, og uke 8 på jobb (jeg må ha tilrettelegging før fostret kommer over skambeinet). Veldig mulig dette blir endret underveis. Mannen min sier det er helt opp til meg. 

Ser den. Ikke lett å la være når du kan berolige noen :)

Vi ventet til uke 11 sist (julaften) men sjefen fikk vite det før pga tilrettelegging og trøtthet :hoho:Noen liker å si det tidligere og andre venter. Fritt valg heldigvis :jepp: Mange blir jo glad for å få vite det tidlig også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, LilleMy1989 skrev:
 

Var kvalm 6dpo sist også :jepp: Resultatet av den graviditeten er 2år og noen mnd :hjerte: Mistet de to første og da var jeg ikke kvalm noen av gangene. 

Rart at jeg føler meg så rolig denne gangen :hoho: Vet ikke om jeg gidder tul rett og slett, men! jeg mener å ha sett at legen har ul-apparat :lur: Hvis jeg blør eller noe kommer jeg nok til å kontakte lege og måle hcg og håper jeg da får ul. 

Det er så vanskelig å ikke snakke om det! Det er jo det største som skjer i livet og jeg går rundt og føler meg så ekstremt lykkelig :fnise: 

 

Trist å høre at du også har opplevd å miste 2 ganger. Hvilken uke var du i da? Jeg ble først kvalm i uke 6, mens med det ene barnet var jeg kun kvelds kvalm. Det var et annet kjønn enn de andre☺️ Uansett godt å høre at du har roen og at du føler deg lykkelig. Jeg er helt enig. Det er jo det største man kan oppleve i livet😍 Tenk på meg da som ikke får sagt noe til mannen en gang😭☺️😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, frk.Sanna skrev:
 

Trist å høre at du også har opplevd å miste 2 ganger. Hvilken uke var du i da? Jeg ble først kvalm i uke 6, mens med det ene barnet var jeg kun kvelds kvalm. Det var et annet kjønn enn de andre☺️ Uansett godt å høre at du har roen og at du føler deg lykkelig. Jeg er helt enig. Det er jo det største man kan oppleve i livet😍 Tenk på meg da som ikke får sagt noe til mannen en gang😭☺️😅

 

Mistet 6+1 begge gangene. 

Har samme type kvalme denne gangen :)

Får du ikke ringt heller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LilleMy1989 skrev:
 

Mistet 6+1 begge gangene. 

Har samme type kvalme denne gangen :)

Får du ikke ringt heller? 

Ah synst du sa du ikke var kvalm enda jeg☺️ Hvor lenge pleier du være kvalm? Mannen har ikke lyst å få vite en sånn nyhet over tlf desverre❤️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka appen nå og jeg var visst ikke kvalm hver dag sist heller 😊 Flere perioder hvor kvalmen forsvant i dagesvis! :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, frk.Sanna skrev:
 

Ah synst du sa du ikke var kvalm enda jeg☺️ Hvor lenge pleier du være kvalm? Mannen har ikke lyst å få vite en sånn nyhet over tlf desverre❤️☺️

:klo: Jo, var kvalm fra 6dpo (uke 2+6) sist gang og denne graviditeten. Tror jeg var kvalm til andre trimester sist... 

Skjønner det da. Jeg måtte bare ringe med en gang jeg fikk positiv :fnise: Han var akkurat dratt på jobb. Blir mannen din lenge borte da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LilleMy1989 skrev:
 

:klo: Jo, var kvalm fra 6dpo (uke 2+6) sist gang og denne graviditeten. Tror jeg var kvalm til andre trimester sist... 

Skjønner det da. Jeg måtte bare ringe med en gang jeg fikk positiv :fnise: Han var akkurat dratt på jobb. Blir mannen din lenge borte da? 

Ja der ser du. Rart hvor fort vi glemmer😁 Håper mannen kommer hjem til helga, men det er usikkert🙄 Hvordan tok mannen din det da?😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frk.Sanna skrev:
 

Ja der ser du. Rart hvor fort vi glemmer😁 Håper mannen kommer hjem til helga, men det er usikkert🙄 Hvordan tok mannen din det da?😁

Da blir det vel en strålende helg :nigo: 

Han ble veldig glad og lykkelig :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LilleMy1989 skrev:
 

Da blir det vel en strålende helg :nigo: 

Han ble veldig glad og lykkelig :hjerte: 

Så bra❤️ Tror mannen trenger litt tid for at det skal synke inn denne gangen pga han stresser over tanken på større hus, jobb etc... Men han kommer nok til å bli veldig glad hannogså seff❤️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon 🤰

 

 

 

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

 

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

 

Frk.Sanna 38 år-B5-Termin 13.07

 

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

 

Frostrose- 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Hei:blomst:

Her kom kvalmen før positiv test, testet positivt 3+4 og nå(uke 6),kastet jeg opp hele dagen. Hadde hyperemisis forrige svangerskap, og hadde håpet på et bedre svangerskap nå.🙈 Hatt en MA og frykten for det på nytt er også der. Blir nok to tidlige ul her 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon 🤰

 

 

 

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

 

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

 

Frk.Sanna 38 år-B5-Termin 13.07

 

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

 

Frostrose- 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Fru sau- 31 år- B1- Termin 19.07

 

Tok enda en test idag (3 hitill 😂) med ukesindikator og den viste 2-3 uker, så da må den ha sitti første gangen vi prøvde 😅 Vi tenkte ikke på EL eller noen ting, så flaks med Den!

Så siden det gikk så fint så er jeg livredd for spontan abort 🙄 Jeg har vel en jobb som kan være utfordrende for gravide, så jeg veit ikke helt hvordan jeg skal løse det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fru sau skrev:
 

Presentasjon 🤰

 

 

 

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

 

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

 

Frk.Sanna 38 år-B5-Termin 13.07

 

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

 

Frostrose- 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Fru sau- 31 år- B1- Termin 19.07

 

Tok enda en test idag (3 hitill 😂) med ukesindikator og den viste 2-3 uker, så da må den ha sitti første gangen vi prøvde 😅 Vi tenkte ikke på EL eller noen ting, så flaks med Den!

Så siden det gikk så fint så er jeg livredd for spontan abort 🙄 Jeg har vel en jobb som kan være utfordrende for gravide, så jeg veit ikke helt hvordan jeg skal løse det...

Jeg tenker at kroppen din rett og slett var klar. Vi må jo ta vare på håpet, og evt ta sorgen om den kommer. Ikke vits i å grue seg på forhånd 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@solstråle manglet visst på listen

 

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Frk.Sanna 38 år-B5-Termin 13.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose- 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Fru sau- 31 år- B1- Termin 19.07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Frostrose skrev:
 

Jeg tenker at kroppen din rett og slett var klar. Vi må jo ta vare på håpet, og evt ta sorgen om den kommer. Ikke vits i å grue seg på forhånd 

Det går nok helt sikkert fint ja 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år og har 3 barn fra tidligere.  Venter nå nr 4🤯❤ Har termin 10-13 Juli😊

Denne babyen var ikke planlagt da jeg ble sterilisert desember 2017😱

Jeg ble gravid forrige mnd, men mistet tidlig. Så fikk aldri mensen igjen før det lyste positivt  mot meg.🙊

Så nå krysser jeg og kjæresten alt for at baby skal sitte i livmoren og at alt er fint.  Kan fort havne feil siden jeg er sterilisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Solaskinn skrev:
 

Jeg er 30 år og har 3 barn fra tidligere.  Venter nå nr 4🤯❤ Har termin 10-13 Juli😊

Denne babyen var ikke planlagt da jeg ble sterilisert desember 2017😱

Jeg ble gravid forrige mnd, men mistet tidlig. Så fikk aldri mensen igjen før det lyste positivt  mot meg.🙊

Så nå krysser jeg og kjæresten alt for at baby skal sitte i livmoren og at alt er fint.  Kan fort havne feil siden jeg er sterilisert.

Oi så spennende! Det må ha vært litt av et sjokk? 

Så koselig overraskelse da :hjerte: 4.mann :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LilleMy1989 skrev:
 

Oi så spennende! Det må ha vært litt av et sjokk? 

Så koselig overraskelse da :hjerte: 4.mann :hjerte:

Det var et sykt sjokk🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var kvalmen tilbake :strix: og jeg tok en CB ukeindikator-test som viste 2-3. Det stemmer godt med EL 19.10 og at jeg da er 4+5 :hjerte: 

Formen har vært så som så idag. Våkna trøtt og sliten og har derfor sett på serie og sovet mesteparten av dagen. Hatt høy puls og ble svimmel når jeg reiste meg ene gangen. Så kom jo kvalmen rundt kl 15.

Flere som har dagbok? 

Endret av LilleMy1989
Kvalmen forsvant i 4 dager... nervøs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt hinsides trøtt om dagen, ligger for det meste på sofaene 😂

Skal til legen om litt under 2 uker på første kontroll, skal da ta opp det med jobb. Jeg er sykmeldt ut neste uke pga noe annet, og det er jaggu bra for med den trøttheten her hadde det ikke vært forsvarlig å jobbe 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...