Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Ganske sliten å lei denne kvalmen nå jeg også. Håper den snart går over!🤢 Mandag er jeg 12 fullgåtte uker. Onsdag drar vi til Bergen for duotest/Ul. Spennende🙏🏻 

Kjenner det er godt å være hjemme igjen og til normal mat☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den siste uka har jeg merket en del "stikninger" eller at det strammer seg nederst i magen om jeg snur meg litt brått, bøyer meg og lignede. Er det dette som er ligamentsmerter? Hadde det ikke sånn sist (eller, det skjedde kanskje 1-2 ganger) så håper det er et tegn på at ting vokser og utvikler seg som det skal denne gangen! 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2018 den 11.24, Twilight_Sparkle skrev:

Den siste uka har jeg merket en del "stikninger" eller at det strammer seg nederst i magen om jeg snur meg litt brått, bøyer meg og lignede. Er det dette som er ligamentsmerter? Hadde det ikke sånn sist (eller, det skjedde kanskje 1-2 ganger) så håper det er et tegn på at ting vokser og utvikler seg som det skal denne gangen! 🤞😊

Sånn er det for meg også. Det er ligamentsmerter hos meg, iallefall. Får det også om jeg reiser meg fort med datteren min på armen E. L. 

Nå har kvalmen min begynt å avta. Håper at det ikke bare er pga. ferie og god søvn, men at jeg faktisk kan gå på jobb (og fungere!) etter nyttår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere som begynner å bli kvitt kvalmen. Den har plutselig slått til for fullt her.. brekker meg av lukter, høye lyder pg bevegelser. Har hatt fri hele romjula så har tatt livet godt med ro, men nå er det kun imorgen med fri igjen. Kjenner jeg gruer meg til jobb igjen, klarer ikke se hvordan jeg skal klare å gå på jobb med denne kvalmen... jobber på en småbarnsavdeling i barnehage og er ikke rom for å ta det med ro eller legge seg ned noe. På tidlig og seinvakt er man alene med opp til 8 barn på 1-2 år i 45-90 minutt, og akkurat når formen er slik som den er så vet jeg ikke om jeg tørr det... alt av tips mottas med stooor takk!!! 

 

Håper alle får en fin feiring i kveld😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, månki said:

Heldige dere som begynner å bli kvitt kvalmen. Den har plutselig slått til for fullt her.. brekker meg av lukter, høye lyder pg bevegelser. Har hatt fri hele romjula så har tatt livet godt med ro, men nå er det kun imorgen med fri igjen. Kjenner jeg gruer meg til jobb igjen, klarer ikke se hvordan jeg skal klare å gå på jobb med denne kvalmen... jobber på en småbarnsavdeling i barnehage og er ikke rom for å ta det med ro eller legge seg ned noe. På tidlig og seinvakt er man alene med opp til 8 barn på 1-2 år i 45-90 minutt, og akkurat når formen er slik som den er så vet jeg ikke om jeg tørr det... alt av tips mottas med stooor takk!!! 

 

Håper alle får en fin feiring i kveld😊

Kanskje du burde ta egenmelding eller få en sykemelding? Høres ikke helt overkommelig ut, spør du meg. God bedring!


De siste dagene har jeg slitt sånn med treg fordøyelse. Ikke helt forstoppet, men helt klart ikke på topp.. Resultatet er noe kvalme, knip i magen og en følelse av å alltid ha mageinnholdet opp i halsen på en måte. Håper det går seg til snart. Spiser masse fiberrik kost og drikker innmari mye vann i det minste! Noen som har tips? 

 

Godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Regnbue89 said:

De siste dagene har jeg slitt sånn med treg fordøyelse. Ikke helt forstoppet, men helt klart ikke på topp.. Resultatet er noe kvalme, knip i magen og en følelse av å alltid ha mageinnholdet opp i halsen på en måte. Håper det går seg til snart. Spiser masse fiberrik kost og drikker innmari mye vann i det minste! Noen som har tips? 

Svisker sies jo å være effektivt, men det beste jeg har prøvd mot treg mage er kiwi! Chiafrø er også bra. (Prøv frokost av chiagrøt med kiwi på et par dager, så blir det nok fart på sakene 😉 ) 

Godt nyttår alle sammen! 🎆 🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år alle sammen! 💓

Denne jula har vært tøff. Julehelgen jobbet jeg 30 timer natt, var helt ødelagt julaften og romjula har vært preget av hangover. Ny natt i natt og jeg kjenner jeg sliter skikkelig med kvalme, men kvalmen kommer når jeg spiser. Fler som har dere sånn? Var for lukt og smak nå, men det er mest intenst etter å ha spist. 

Jeg sliter igrunn med det samme som deg @Regnbue89. Linfrø er også bra! Ingenting fungerer på meg for øyeblikket men jeg har bakovervendt livmor så er nok det som er mye av problemet her.. Var sånn første svangerskap også. 

Nei, på tide å finne sengen før natt nummer to. 

Håper alle har en god start på det nye året 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Her viste det seg at vondt i magen ikke bare var fordøyelsen, og har nå blitt satt på antibiotika-kur for urinveisinfeksjon. Kjedelig, særlig siden vi reiser på ferie i morgen – men håper at det skal gå fint og at antibiotikaen hjelper ganske raskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/31/2018 at 2:07 PM, månki said:

Heldige dere som begynner å bli kvitt kvalmen. Den har plutselig slått til for fullt her.. brekker meg av lukter, høye lyder pg bevegelser. Har hatt fri hele romjula så har tatt livet godt med ro, men nå er det kun imorgen med fri igjen. Kjenner jeg gruer meg til jobb igjen, klarer ikke se hvordan jeg skal klare å gå på jobb med denne kvalmen... jobber på en småbarnsavdeling i barnehage og er ikke rom for å ta det med ro eller legge seg ned noe. På tidlig og seinvakt er man alene med opp til 8 barn på 1-2 år i 45-90 minutt, og akkurat når formen er slik som den er så vet jeg ikke om jeg tørr det... alt av tips mottas med stooor takk!!! 

Ingen gode tips, men ville tatt en prat med sjefen -- arbeidsgiver har vel strengt tatt plikt til å tilrettelegge? Om du ikke kan være aleine på vakt, er det vel bedre at de prøver å flytte vaktene først enn at du blir sykemeldt? (Men om det virkelig ikke går, ta en tur til legen og se om du kan få sykemelding. Går det ikke så går det ikke.)

@Regnbue89, så kjipt med UVI men bra du fant ut av det før dere reiser! God bedring! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/28/2018 at 8:09 PM, frk.Sanna said:

Ganske sliten å lei denne kvalmen nå jeg også. Håper den snart går over!🤢 Mandag er jeg 12 fullgåtte uker. Onsdag drar vi til Bergen for duotest/Ul. Spennende🙏🏻 

Kjenner det er godt å være hjemme igjen og til normal mat☺️

Hvordan gikk det på duotest? 😊  (Vi skal også ta duotest, ultralyden blir 28. januar, er nysgjerrig på andre erfaringer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Twilight_Sparkle skrev:

Hvordan gikk det på duotest? 😊  (Vi skal også ta duotest, ultralyden blir 28. januar, er nysgjerrig på andre erfaringer.)

Tusen takk, det gikk veldig fint på ultralyden. Alt så perfekt ut av det jordmoren så og målene. Det blir noen lange ca 14 dager å vente på det endelig resultatet når blodprøvene er klar. De teller visst mest, men jeg er evig takknemelig for at alt så langt ser helt fint ut med den lille❤️☺️ Når skal du ta testene/Ul?

6182588C-9AE1-4642-993F-F39FBFD0CE0D.jpeg

Endret av frk.Sanna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, frk.Sanna said:

Tusen takk, det gikk veldig fint på ultralyden. Alt så perfekt ut av det jordmoren så og målene. Det blir noen lange ca 14 dager å vente på det endelig resultatet når blodprøvene er klar. De teller visst mest, men jeg er evig takknemelig for at alt så langt ser helt fint ut med den lille❤️☺️ Når skal du ta testene/Ul?

😍😍😍 Så bra at alt ser bra ut! 

Her anbefaler de å ta blodprøvene på forhånd, da de kan tas når som helst etter ni fullgåtte uker og om de allerede har blodprøvesvarene kan de regne ut testsvar mens vi er der på sykehuset etter ultralyden. Kan vel ta dem tidligst i morgen (da er jeg 9+0 etter TUL, noen dager lengre i følge mens), bare å gå innom legekontoret med rekvisisjonen. Ultralyd blir 28. januar og jeg krysser fingrer og tær for at vi kommer så langt og at alt er bra (mista bare noen dager før vi skulle vært på duotest forrige svangerskap, så det er en milepæl inne i hodet mitt). ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Twilight_Sparkle skrev:

😍😍😍 Så bra at alt ser bra ut! 

Her anbefaler de å ta blodprøvene på forhånd, da de kan tas når som helst etter ni fullgåtte uker og om de allerede har blodprøvesvarene kan de regne ut testsvar mens vi er der på sykehuset etter ultralyden. Kan vel ta dem tidligst i morgen (da er jeg 9+0 etter TUL, noen dager lengre i følge mens), bare å gå innom legekontoret med rekvisisjonen. Ultralyd blir 28. januar og jeg krysser fingrer og tær for at vi kommer så langt og at alt er bra (mista bare noen dager før vi skulle vært på duotest forrige svangerskap, så det er en milepæl inne i hodet mitt). ❤️

Ja jeg skulle egentlig ta blodprøvene 10 des, men pga lang reisevei tok vi begge timene nå. Skjønner godt at du er nervøs, men det er heldigvis mye større sjangs for at det går bra enn ikke❤️

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Frk.Sanna: :strix: Liten bebis jo :hoppendeglad:

Ikke sant. Helt sprøtt. Den låg å sprellet med beina der inne🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå @frk.Sanna 😍 så nydelig din lille mageboer er 🥰 

I dag har jeg vært på første svangerskapskontroll! Jeg ønsker å ha alle kontroller hos JM så må derfor til legen igjen i morgen bare for å ta blodprøver. Det gikk i hvertfall veldig bra, alle prøver JM tok var veldig fine og vi fikk tilogmed høre hjertelyden 💕 hun var litt usikker på om hun ville klare å finne den siden vi bare er 11+5 i dag, men det klarte hun! Og det var så fint å høre den igjen 💕 hjertet slo 154 slag i minuttet, så det er enda «tegn på jente» hvis man skal tro disse mytene som står overalt. 

I tillegg hadde jeg en ordentlig virkelighetsfølt drøm både i går og i natt om at jeg fødte en jente og at hun lå der helt nydelig med masse sort hår og en søt rosa hjenmestrikket heldrakt 😍😍😍 så det blir spennende å se om jeg er sanndrømt eller om det er en liten prins inne i magen min 😍 

Vi har uansett bestilt enda en TUL 🙈🙈 haha det er akkurat som vi er besatt av å se på lille i magen, så i uke 14 om ca 2 uker så skal vi til en annen klinikk enn vi var på sist, der vi var litt misfornøyd i forhold til egne erfaringer fra den andre klikinikken vi kan gå på her - men som jo er litt dyrere. Vi håper jo litt at baby viser seg godt frem PG at JM skal klare å se kjønnet, da min bestevenninne har fått riktig kjønn hos henne i uke 13 i alle sine tre svangerskap (1 gutt og 2 jenter) og min kusine fikk riktig kjønn hos henne allerede i uke 12 men ventet gutt, og han lå og sprikte godt med bena 😂 så vi satser på at når vi kommer i uke 14 vil han eller hun vise seg litt frem for oss 🥰

Endret av Memira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal på TuL imorgen, og kjenner det kribler bare mer i magen av å se og lese det dere skriver😍 er så spent! Mannen sov nesten ikke i natt for han er så spent også🤪

hva kan jeg forvente av en TUL? Hva skjer der osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, månki said:

hva kan jeg forvente av en TUL? Hva skjer der osv?

Kommer vel en del an på hvor langt du er på vei og dermed hva de kan se! Fra et medisinsk synspunkt så kan de minimum 1) bekrefte graviditet og hvor den sitter (forhåpentligvis i livmoren), 2) se antall fostre, 3) bekrefte liv/hjerteaktivitet, og 4) måle størrelse på foster og dermed hvor langt du er på vei ... men om du får se ligner mest på ei bønne, en bamsemums eller en baby kommer helt an på hvor tidlig den tidlige ultralyden faktisk er! Stor forskjell uke til uke!

Om de tar utvendig ultralyd (igjen, kommer an på stedet/utstyret og hvor langt du er på vei) så lønner det seg å ha full blære, siden livmora fremdeles ligger nede i bekkenet og blæra hjelper med å presse den opp litt. 

Spennende, da! Du får oppdatere oss i morgen hvordan det gikk 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk vi se et bankene hjerte😍😍 nøyaktig 8 uker på vei, slik jeg selv trodde. Med foreløpig termin 18 august. 

Syns egentlig alt var litt surrealistisk, vet ikke helt om det har gått opp for meg at jeg faktisk skal ha barn, og at babyen vi så idag faktisk er inni mageb min. Tror mannen ble mer følelsesmessig berørt og måtte felle en tåre og to😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, månki skrev:

Idag fikk vi se et bankene hjerte😍😍 nøyaktig 8 uker på vei, slik jeg selv trodde. Med foreløpig termin 18 august. 

Syns egentlig alt var litt surrealistisk, vet ikke helt om det har gått opp for meg at jeg faktisk skal ha barn, og at babyen vi så idag faktisk er inni mageb min. Tror mannen ble mer følelsesmessig berørt og måtte felle en tåre og to😊 

Gratulerer så mye ❤️ Ja det er virkelig en utrolig følelse å se den lille og vite at den har det bra 💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...