Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

På 3.1.2019 den 16.34, Memira skrev:

Åå @frk.Sanna 😍 så nydelig din lille mageboer er 🥰 

I dag har jeg vært på første svangerskapskontroll! Jeg ønsker å ha alle kontroller hos JM så må derfor til legen igjen i morgen bare for å ta blodprøver. Det gikk i hvertfall veldig bra, alle prøver JM tok var veldig fine og vi fikk tilogmed høre hjertelyden 💕 hun var litt usikker på om hun ville klare å finne den siden vi bare er 11+5 i dag, men det klarte hun! Og det var så fint å høre den igjen 💕 hjertet slo 154 slag i minuttet, så det er enda «tegn på jente» hvis man skal tro disse mytene som står overalt. 

I tillegg hadde jeg en ordentlig virkelighetsfølt drøm både i går og i natt om at jeg fødte en jente og at hun lå der helt nydelig med masse sort hår og en søt rosa hjenmestrikket heldrakt 😍😍😍 så det blir spennende å se om jeg er sanndrømt eller om det er en liten prins inne i magen min 😍 

Vi har uansett bestilt enda en TUL 🙈🙈 haha det er akkurat som vi er besatt av å se på lille i magen, så i uke 14 om ca 2 uker så skal vi til en annen klinikk enn vi var på sist, der vi var litt misfornøyd i forhold til egne erfaringer fra den andre klikinikken vi kan gå på her - men som jo er litt dyrere. Vi håper jo litt at baby viser seg godt frem PG at JM skal klare å se kjønnet, da min bestevenninne har fått riktig kjønn hos henne i uke 13 i alle sine tre svangerskap (1 gutt og 2 jenter) og min kusine fikk riktig kjønn hos henne allerede i uke 12 men ventet gutt, og han lå og sprikte godt med bena 😂 så vi satser på at når vi kommer i uke 14 vil han eller hun vise seg litt frem for oss 🥰

Tusen takk❤️ Det blir spennende å se om magefølelsen din har rett, men det blir nok like stas om det viser seg at dere venter en liten gutt☺️

Jeg har bestilt ny Ul om 14 dager. Det føles så lenge å vente til OUl😅☺️ Satser på å se kjønnet da🤞🏻☺️

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, frk.Sanna skrev:

Tusen takk❤️ Det blir spennende å se om magefølelsen din har rett, men det blir nok like stas om det viser seg at dere venter en liten gutt☺️

Jeg har bestilt ny Ul om 14 dager. Det føles så lenge å vente til OUl😅☺️ Satser på å se kjønnet da🤞🏻☺️

Jaa det blir det absolutt! Samboeren har «guttefølelse» og jeg finner egentlig bare guttenavn jeg liker 🙈 hehe er så spennende dette her! 

Da skal vi ca samtidig da! Vi har bestilt 14.januar og håper hun klarer å se kjønnet da! Vi er også alt for spent til å vente til ordinær! Også er det første barnet vårt så alt er så «stas» 🥰🙈😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Memira skrev:

Jaa det blir det absolutt! Samboeren har «guttefølelse» og jeg finner egentlig bare guttenavn jeg liker 🙈 hehe er så spennende dette her! 

Da skal vi ca samtidig da! Vi har bestilt 14.januar og håper hun klarer å se kjønnet da! Vi er også alt for spent til å vente til ordinær! Også er det første barnet vårt så alt er så «stas» 🥰🙈😂

Kjempe spennende og det er også like spennende å se hvordan de ser ut og hvilken personlighet de får🥰 Jeg skal på UL 17.01.☺️

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud nå har trøttheten tatt over her. Er konstant trøtt og sover mye!  Trodde det skulle være verst i begynnelsen men jeg husker sikkert feil. Er 13+2 nå. 

Jeg er sykt utålmodig etter å vite kjønn nå kjenner jeg! Klør i fingrene etter å få strikke og sy :hoho:Kaaaanskje jeg bestiller en ul til før oul. Den er nemlig ikke før om 6 uker :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen om man bør ha full blære ved innvendig ultralyd også, eller gjelder dette kun ved utvendig? Jeg har bestilt tul til 16.01, gleder meg veldig 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Herregud nå har trøttheten tatt over her. Er konstant trøtt og sover mye!  Trodde det skulle være verst i begynnelsen men jeg husker sikkert feil. Er 13+2 nå. 

Jeg er sykt utålmodig etter å vite kjønn nå kjenner jeg! Klør i fingrene etter å få strikke og sy :hoho:Kaaaanskje jeg bestiller en ul til før oul. Den er nemlig ikke før om 6 uker :sjokk:

Kanskje du mangler B12 eller jern eller noe? Jeg hadde det sånn sist jeg gikk gravid og fant ut at jeg manglet B12 og Jern.. Jeg er også veldig nysjerrig på hvem som skjuler seg i magen, så jeg bestilte ny UL alt neste tor da jeg så at de jeg tar UL hos hadde lagt ut et 3D bilde av en en liten jente som var 13+5. Jeg er 13+4 den dagen, så håper det ikke er for tidlig😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Bringebærpiken skrev:

Vet noen om man bør ha full blære ved innvendig ultralyd også, eller gjelder dette kun ved utvendig? Jeg har bestilt tul til 16.01, gleder meg veldig 😊 

Jrg har alltid tisset før Ul, men har hørt at det kan være greit med full blære☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bringebærpiken said:

Vet noen om man bør ha full blære ved innvendig ultralyd også, eller gjelder dette kun ved utvendig? Jeg har bestilt tul til 16.01, gleder meg veldig 😊 

Gjelder kun ved utvendig, ved innvendig skal blæra være tom. Men kommer an på stedet og utstyret hva de gjør, noen steder tar de utvendig veldig tidlig. Men er veldig enkelt med en rask tur på do om det viser seg de vil ta innvendig da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hva som har banket på døren igjen i dag da; kvalme og oppkast. "hurra!"..  Jeg som har slitt sånn med kvalme siden positiv test og oppkast helt siden uke 6 var overlykkelig når det omsider ga seg 10+3. I dag 12+0 har jeg hengt over doskålen med en flaske vann, bare for å få noe opp igjen. Fysj så kjedelig, tror faktisk ikke at jeg orker denne altoppslukende kvalmen stort lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^ må bare få lagt til at jeg har gått ned 4-5 kg dette svangerskapet, med beskjed fra jordmor om at nå fra uke 12 var det på tide å fokusere på at vekten gikk oppover og ikke nedover, men hvis dette fortsetter så kan jeg skimte en god utfordring..

 

Tips til mat som gir rask næring til kroppen? Holder på mat i ca 5 minutt maks før det kommer opp igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, frk.Sanna skrev:

Kanskje du mangler B12 eller jern eller noe? Jeg hadde det sånn sist jeg gikk gravid og fant ut at jeg manglet B12 og Jern.. Jeg er også veldig nysjerrig på hvem som skjuler seg i magen, så jeg bestilte ny UL alt neste tor da jeg så at de jeg tar UL hos hadde lagt ut et 3D bilde av en en liten jente som var 13+5. Jeg er 13+4 den dagen, så håper det ikke er for tidlig😅 

Det er mulig. Får vel svar på blodprøvene  tirsdag.  Hadde lav jernverdi tidlig i svangerskapet og har ikke tatt noe særlig vitaminer nå. Klarer ikke huske hverken det eller medisiner :sjokkert:

Så spennende! Jeg må ringe på mandag :ninja:

4 timer siden, Memira skrev:

^^ må bare få lagt til at jeg har gått ned 4-5 kg dette svangerskapet, med beskjed fra jordmor om at nå fra uke 12 var det på tide å fokusere på at vekten gikk oppover og ikke nedover, men hvis dette fortsetter så kan jeg skimte en god utfordring..

 

Tips til mat som gir rask næring til kroppen? Holder på mat i ca 5 minutt maks før det kommer opp igjen.. 

Usj så grusomt! Har du prøvd å spise veldig salte ting? Det har hjulpet her. Nøtter med salt feks er energirikt. Jeg spiste mye baconsnacks sist :jepp: Håper det gir seg for deg snart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Det er mulig. Får vel svar på blodprøvene  tirsdag.  Hadde lav jernverdi tidlig i svangerskapet og har ikke tatt noe særlig vitaminer nå. Klarer ikke huske hverken det eller medisiner :sjokkert:

Så spennende! Jeg må ringe på mandag :ninja:

Usj så grusomt! Har du prøvd å spise veldig salte ting? Det har hjulpet her. Nøtter med salt feks er energirikt. Jeg spiste mye baconsnacks sist :jepp: Håper det gir seg for deg snart!

Tror jeg har prøvd alt.. og saltkjeks eller kjeks generelt spyr jeg bare jeg tenker på 🙈 det har kommet så mye ritz-kjeks i retur disse tre månedene at det tror jeg desverre er ødelagt for alltid.. ritz-kjeks og Pringles chips.. her er det desverre ingenting som hjelper mot kvalmen, har bare erfart at vann og sprite er det eneste som ikke lukter/smaker dårlig når det kommer opp igjen 😭🙈 

håper også at dette gir seg snart, trodde det hadde gitt seg allerede, men det er jo lov å håpe at det bare var for i dag? 🙄 hentet akkurat samboer fra «julebord» med jobben og fikk i meg en grillpølse fra bensinstasjonen og den har faktisk holdt seg i magen og jeg føler meg overraskende litt bedre etter at den har fått «ligge» litt.. Kjente at kroppen har jobbet på spreng uten mat i dag så den var veldig god å få i seg 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Memira skrev:

Tror jeg har prøvd alt.. og saltkjeks eller kjeks generelt spyr jeg bare jeg tenker på 🙈 det har kommet så mye ritz-kjeks i retur disse tre månedene at det tror jeg desverre er ødelagt for alltid.. ritz-kjeks og Pringles chips.. her er det desverre ingenting som hjelper mot kvalmen, har bare erfart at vann og sprite er det eneste som ikke lukter/smaker dårlig når det kommer opp igjen 😭🙈 

håper også at dette gir seg snart, trodde det hadde gitt seg allerede, men det er jo lov å håpe at det bare var for i dag? 🙄 hentet akkurat samboer fra «julebord» med jobben og fikk i meg en grillpølse fra bensinstasjonen og den har faktisk holdt seg i magen og jeg føler meg overraskende litt bedre etter at den har fått «ligge» litt.. Kjente at kroppen har jobbet på spreng uten mat i dag så den var veldig god å få i seg 😍

Ritz kjeks var ingen slager her heller :fnise: 

Krysser fingrene for at det blir bedre og bedre nå fremover :) Det er lov å spise akkurat det man vil når man er så kvalm. Jeg har spist veldig mye hamburger siste 2 mnd :sjokkert:  Synes også det hjalp å spise og ikke være sulten, men det er lettere sagt enn gjort.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Ritz kjeks var ingen slager her heller :fnise: 

Krysser fingrene for at det blir bedre og bedre nå fremover :) Det er lov å spise akkurat det man vil når man er så kvalm. Jeg har spist veldig mye hamburger siste 2 mnd :sjokkert:  Synes også det hjalp å spise og ikke være sulten, men det er lettere sagt enn gjort.  

Takk for det 💕 litt lettere sagt enn gjort når det står på ja, men det ligger jo noe i det 🙈 

håper formen bedrer seg for deg også og at kanskje legen finner ut av det og kan hjelpe deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år damer! Hvordan går det med dere? 

Med oss går det greit. Minsten tror ikke på at jeg har baby i magen, fordi han ikke kan se den :Knegg: Og største er lei av å vente alt - etter 2 uker :daane: Han er så lik meg, og utålmodig at jeg blir sprø! 

Akkurat nå så manner jeg meg opp til å hive ut jula, selv om jeg har fått forbud om å ta juletreet av mannen. Nå er jeg lei jula. Men jeg har lovet en luring vaffler når han kommer hjem, så da får jeg vel lage det først :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting går så treeeigt! Gleder meg til å få stor mage, handle inn babyklær, hente babypakker, møte barnet!! Er alt for utålmodig til dette her😂🤪 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, månki skrev:

Ting går så treeeigt! Gleder meg til å få stor mage, handle inn babyklær, hente babypakker, møte barnet!! Er alt for utålmodig til dette her😂🤪 

 

Jeg syns det går fort! Allerede andre trimester og mage (og mammaklær)!! 😮 Men hadde ikke klart én til uke med kvalme, så jeg er samtidig utrolig glad for at det har gått så fort. Tror tidsperspektivet har mye å gjøre med at jeg har en ettåring som krever sitt. Er ikke heeelt klar for at hun skal bli storesøsterer enda. 😅 Hun trenger å bli litt eldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, månki skrev:

Ting går så treeeigt! Gleder meg til å få stor mage, handle inn babyklær, hente babypakker, møte barnet!! Er alt for utålmodig til dette her😂🤪 

 

Jeg kunne ikke vært mer enig! Disse 12 ukene har føltes som et fullgått svangerskap 😭😭 jeg skylder på den forbaskede kvalmen/oppkast som henger over meg hele tiden og virker til å aldri gi slutt.. 

og dere, er dere klar over hvor dyrt det er med reisesykemedisin????!! Postafen koster 112kr for 10(!!!) tabletter? Og med 2 tabletter for dagen? Det er nesten 150kr i uken det! Farsken svindel fordi legen ikke vil gi meg resept og gjøre det billigere for meg.. argh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det går sakte samtidig som det går veldig fort :fnise:

Jeg har allerede brukt gravidklær i noen uker og igår kjente jeg at livmoren er noen cm under navlen :sjokk: Ikke rart det føles fullt i magen og at jeg kjenner livmoren innvendig når jeg trykker andre plasser :hoho:Spent på hva legen sier til det i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wii, i dag kom innkalling til ordinær ultralyd 😍😍 08.02 skal vi inn, da er vi 17+5 i følge TUL 💕

Flere som har fått time? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...