Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

2 timer siden, frk.Sanna skrev:

 Oi gratulerer så mye😍 Fått for tidlig før? Hvordan startet fødsel? Nyt den nye tilværelsen☺️🥰

Storebror kom 39+3 og lillebror 38+0 :) Så de var heldigvis innenfor termin. 

Fødsel startet med modningsrier dagen før han ble født. De ga seg ikke før han var ute 🤣 

Takk ☺ Snart er det deres tur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Storebror kom 39+3 og lillebror 38+0 :) Så de var heldigvis innenfor termin. 

Fødsel startet med modningsrier dagen før han ble født. De ga seg ikke før han var ute 🤣 

Takk ☺ Snart er det deres tur! 

Så herlig da og godt å slippe ventetiden etter termin, noe jeg vet alt om😜😅 Hvordan føltes modningsriene ut? Jeg har mye kynnere som river i og der jeg puster meg gjennom når de kommer nå. Har hatt en del av de den siste uka☺️ kjenner ut som starten på rier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Så herlig da og godt å slippe ventetiden etter termin, noe jeg vet alt om😜😅 Hvordan føltes modningsriene ut? Jeg har mye kynnere som river i og der jeg puster meg gjennom når de kommer nå. Har hatt en del av de den siste uka☺️ kjenner ut som starten på rier..

Ja veldig glad for det!

Ca slik du beskriver 😂 Med nedpress og smerter i mage/underliv. Riene ble aldri regelmessige selv ikke i begynnelsen på aktiv fødsel. Flaks at vi reiste inn likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Ja veldig glad for det!

Ca slik du beskriver 😂 Med nedpress og smerter i mage/underliv. Riene ble aldri regelmessige selv ikke i begynnelsen på aktiv fødsel. Flaks at vi reiste inn likevel. 

Ah, håper virkelig de hjelper meg på modning da. Jeg pleier ikke være den raskeste til det! ☺️ Gruergleder meg til jeg er i gang plutselig, men det blir nok ikke før termin 18.07☺️ Tok det kort tid når du kom inn på sykehuset eller??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, frk.Sanna skrev:

Ah, håper virkelig de hjelper meg på modning da. Jeg pleier ikke være den raskeste til det! ☺️ Gruergleder meg til jeg er i gang plutselig, men det blir nok ikke før termin 18.07☺️ Tok det kort tid når du kom inn på sykehuset eller??

Vi kom inn kl 22, fikk et rom på barsel og en sovedose siden det var tidlig i fødsel. De anbefalte oss å ikke reise hjem pga 30min reisevei. Han ble ikke født før ca 14 dagen etter, MEN! Fra 3cm til han var ute tok det mindre enn 1.5 time :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Vi kom inn kl 22, fikk et rom på barsel og en sovedose siden det var tidlig i fødsel. De anbefalte oss å ikke reise hjem pga 30min reisevei. Han ble ikke født før ca 14 dagen etter, MEN! Fra 3cm til han var ute tok det mindre enn 1.5 time :sjokk:

Var dere på sykehuset i 14 dager?😱 Shit det gikk fort. Jeg tar gjerne en så kjapp fødsel så lenge jeg er på sykehuset😬😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Var dere på sykehuset i 14 dager?😱 Shit det gikk fort. Jeg tar gjerne en så kjapp fødsel så lenge jeg er på sykehuset😬😅

Kl 14 dagen etter 😂🙈 

Ja det gikk sinnsykt fort. Da ble det travelt for jordmora foråsidetsånn! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i dag tidlig (35+0) og tror dere ikke lille luring hadde lagt seg med rumpa ned! 😣 Er visst fortsatt godt med plass der inne, så krysser fingrene for at h*n har snudd seg igjen til neste kontroll (37+0). Hvis ikke blir det snuforsøk på sykehuset og om det ikke lykkes må vi se om det i det hele tatt er mulig å forsøke vaginal fødsel eller om det blir planlagt keisersnitt. 

Noen med erfaringer eller gode kjerringråd for å lokke mini til å snu seg igjen? H*n lå jo så fint på de to siste kontrollene! 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @LilleMy1989 ♥️ Håper starten på barseltiden er herlig og god siden du ikke fikk noe opplading 😊

@Twilight_Sparkle, samme her på UL i uke 32. Kjenner han fremdeles ligger i sete nå snart 3uker senere. Har ny ul om en uke, er da i uke 36. Veldig spent! 

Du kan forsøke å søke opp spinning babies 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster var visst ivrig til å komme ut til oss. Hun ble født som keiserinne lørdag 06:07💕🙏🏻 Jeg hadde termin 18.07 og de andre har jeg gått over med og ganske lenge på overtid med 3 av de☺️ Dere andre som fortsatt venter har å glede dere til. Den beste følelsen i verden, vi er så forelsket og lykkelig for å ha fått en perfekt liten jente😍🙏🏻

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til både @frk.Sanna og @LilleMy1989 ❤️ Ønsker dere en flott barseltid! 

Har ikke termin før 10. August, men kjenner meg rimelig klar nå! Konstant kynnere, smerter i symfysen og masse stikninger/smerter i underlivet(kan det være nedpress?). Magen er STOR, selv om dette er min første. Føler dog den har begynt å senke seg, men er kanskje ønsketenkning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til dere begge to💕 

her går jeg å håper på en tidlig fødsel pga plagene😩 har fått sterk karpaltunnelsyndrom og mye kynnere. Kynnerene kan jeg fint leve med, men at hendene dovner vekk og jeg ikke har kraft i hendene er verre. Konstante smerter i håndledd og fingre som gjør at alt blir vondt å gjøre tærer på. Noen morgener må jeg fysisk knekke fingrene i bevegelse for de har stivnet i en eller annen retning... blir verre for hver dag som går☹️ Legen ville i utgangspunktet ikke gjøre noe da det mest sannsynlig gir seg fort etter fødsel, men håper på å få skinner eller annen form for behandling ved neste kontroll. Kjenner jeg sliter med tanken å gå med disse hendene i 1-1,5 mnd til.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille tulle kom også tidlig denne uken,  20 dager før termindato. Alt står bra til. Begynte med sterke kynnere eller menssmerter midt på dagen, trodde jeg -  men var jo rier det her.  Kom inn med full åpning og hun var ute kort tid etter. Gikk veldig fint. Vi koser oss, men sliter litt med å få i gang ammingen enda. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oi, her skjer det ting! Gratulerer så mye, @LilleMy1989, @frk.Sanna og @Regnbue89! Håper det er en fin barseltid så langt! 💕

Her ligger babyen fortsatt fornøyd i seteleie 37+0, så i morgen blir det vendingsforsøk på sykehuset -- veldig spent! (Hadde din snudd seg, @Miss.Wildfox? Hvis ikke, hva er planen videre? 😊)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Twilight_Sparkle skrev:

Oi, her skjer det ting! Gratulerer så mye, @LilleMy1989, @frk.Sanna og @Regnbue89! Håper det er en fin barseltid så langt! 💕

Her ligger babyen fortsatt fornøyd i seteleie 37+0, så i morgen blir det vendingsforsøk på sykehuset -- veldig spent! (Hadde din snudd seg, @Miss.Wildfox? Hvis ikke, hva er planen videre? 😊)

Gratulerer til alle nybakte 🥰

Spennende @Twilight_Sparkle! Håper på vellykket vending 🙌🏼 Her er det fortsatt seteleie, men så er føttene under setet igjen. I tillegg var han estimert til å være 3,5kg allerede så her blir det dessverre planlagt keisersnitt 😫 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått og lykke til til dere som venter ❤️ Her kom lille prinsen lørdag 13.juli og vi nyter hvert eneste sekund med det vi vil beskrive som en drømmebaby ❤️❤️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Miss.Wildfox said:

Gratulerer til alle nybakte 🥰

Spennende @Twilight_Sparkle! Håper på vellykket vending 🙌🏼 Her er det fortsatt seteleie, men så er føttene under setet igjen. I tillegg var han estimert til å være 3,5kg allerede så her blir det dessverre planlagt keisersnitt 😫 

Dessverre, lille stabeis ville absolutt ikke snu på seg (en lege og en jordmor som dytta så armene rista klarte såvidt å få h*n til å snu seg over fra hodet på høyre til venstre side :fnise:). Frustrerende, men ikke så mye å gjøre med. Fikk time til ultralyd og røntgen rett etterpå, og konstatert at babyen er estimert til normalt stor (lå 7% under normalkurven), det er rent seteleie med føttene opp, og bekkenet mitt er stort nok. Så vi har muligheten til å velge mellom planlagt keisersnitt eller forsøke vaginal setefødsel, fikk en del informasjon, og har fått tid til oppfølgingssamtale neste uke. I det minste hører vi til et sykehus som har kompetanse og erfaring med vaginale setefødsler (ikke en selvfølge i Sverige), så vi har enn så lenge muligheten til å velge... 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere alle som har fått ❤️ 

Vår minstebror kom 20.07 kl 22:23, 5 timer og ca 20 min etter første ri - 3575 gr og 53 cm! 
Og det virkelig store er at han i går (i og med klokka har bikka midnatt) har alt "tatt igjen" fødselsvekten sin! Så ikke mangler jeg melk, og ikke står det mye på matlyst heller! 

Sovehjerte så det holder. Jeg vurdere om jeg skal vekke han nå, 01:00 ish, fordi det er 4 timer siden siste måltid. Ligger heeelt stille i sengen sin og sover. Men jeg "frykter" at det er det at jeg ikke ligger i samme rom som gjør at han fortsatt sover. For jeg lekker som en sil 😂 Så da hadde melkelukten blitt for fristende og lille A hadde våknet for lenge siden!

Endret av henniie
Feil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...