Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år


Waldfee

Anbefalte innlegg

Ny digital test i dag. Er 5+6. var supernervøs og hjertebank, men testen viste utrolig nok 3+💗🙏. Da er det ikke noe feil med hcg-nivået ihvertfall. 
 

kommer til å være nervevrak på tidlig ultralyd. 22/12, bare halvannen uke til.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6+1

Symptomer: Ømme bryst, litt menssmerter av og til, litt «uggen» men ikke direkte kvalm på morgen og formiddagen, slitenfølelse, sulten. Kvikner til på kvelden og klarer å gå en tur. 
 

Annerledes enn med graviditeten med sønnen. da var jeg ikke sliten eller uggen, men mye mer menssmerter - kunne våkne på natta med veldig vondt. Kanskje livmoren er mer «tøyd» fra forrige gang. 
 

Spent på TUL om en uke fra i dag. Men kjenner meg definitivt gravid foreløpig, og hcg virker jo å stige bra. Da jeg hadde MA kjente jeg veldig lite symptomer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut dette :) Masse lykke til på UL. Håper uken går fort :klem:

Endret av Amatariel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt og betryggende at hcg har steget 🤩 Tenk at du endelig skulle bli gravid! Unner deg sånn å få oppleve dette på nytt 🥰 Tipper dagene frem mot ultralyd snegler seg av gårde 🙈 Krysser fingrene for at alt ser tipp topp bra ut ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidlig ultralyd i dag: Et fint blinkende lite hjerte som slo taktfast💗💗💗! Helt utrolig🙏. Alt så ellers bra ut. Har så langt ikke hatt blødninger, heller. 
 

utrolig kvalm og uvel på dagene. Var ikke det forrige svangerskap. Men klager ikke - selv om jeg neppe får ned julemiddagen i år 😂😂🎅

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så gode nyheter Waldfee!! ❤️ SÅ glad på dine vegne. Riktig god jul til deg og dine - nyt magespiren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk 😭🙏🌱 Tidenes julegave 🥰 Har fulgt deg et godt stykke på reisen din, så at du fikk se et bankende hjerte i dag gjør meg bare så ufattelig glad ❤ Ønsker deg en GOD jul 😊🎄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så fantastisk! Skal du ha flere TUL eller er OUL neste nå? Kvalme er ikke noe gøy men når det er noe man har ventet på så lenge er det helt greit! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiley skrev (13 timer siden):

Ååå, så fantastisk! Skal du ha flere TUL eller er OUL neste nå? Kvalme er ikke noe gøy men når det er noe man har ventet på så lenge er det helt greit! 

Ja, det går i spising hele tiden for å stagge kvalmen😂. Blir veldig kvalm når jeg er sulten, og er sulten ofte! Så det går nedpå med potetgull - salt er godt. Så om dette fortsetter blir det ille for vekta! Men det er helt ok altså - jeg trente masse i koronatiden og var både slank og i veldig god treningsform før jeg ble gravid. Så får håpe det virker positivt for formen etterhvert, selv om jeg saboterer alt nå. 
 

Pga min alder henviste legen til sånn DUO-test på sykehuset. Det er blodprøve og tidlig ultralyd i ca uke 10. Får innkalling fra sykehuset. Det er jo egentlig lavere risiko statistisk for kromosomfeil, siden egget er ungt, men jeg er glad for oppfølgingen uansett. NIPT ville jeg ellers tatt, men siden man fortsatt må til Køben eller Gøteborg og dette er vanskelig nå med korona, nøyer jeg meg nok med den norske oppfølgingen. 
 

Riktig god jul til deg, koselig med første jul med veslejenta💗!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 22.12.2020 den 13.45):

Ååå så gode nyheter Waldfee!! ❤️ SÅ glad på dine vegne. Riktig god jul til deg og dine - nyt magespiren.

Takk 🙏 Håper du får en god jul med familien, til tross for triste nyheter jeg leste i dagboka di. Ikke så enkle saker disse prøvergreiene. Føler med deg 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (På 22.12.2020 den 13.57):

For en gledelig nyhet ❤️❤️ god jul! 

Tusen takk, og det samme til deg - herlig med positiv test!! 👍💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma til én skrev (23 timer siden):

Helt fantastisk 😭🙏🌱 Tidenes julegave 🥰 Har fulgt deg et godt stykke på reisen din, så at du fikk se et bankende hjerte i dag gjør meg bare så ufattelig glad ❤ Ønsker deg en GOD jul 😊🎄

Tusen takk 🙏💗 Hyggelig at du følger med fortsatt, setter stor pris på dine gode ord 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waldfee skrev (Akkurat nå):

Tusen takk 🙏💗 Hyggelig at du følger med fortsatt, setter stor pris på dine gode ord 💗

Og @Mamma til én, selvsagt god jul til deg og dine også!! 🎁🎅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ønsker deg en riktig god jul Waldfee. ER så glad for at du får feire julen med en herlig julehemmerlighet.

swexmas.gif.13fbaf50689a7281b6e6623cbccea011.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@WaldfeeFor noen strålende nyheter som møtte meg her inne 😍 vet ikke om du husker meg, men jeg var aktiv i forumet under vårt IVF forsøk i 2018 og under graviditeten. Da jeg fødte tok jeg meg en pause, men nå har jeg rotet meg tilbake etter ett negativt frysesøskenforsøk. Har tenkt på deg flere ganger, og måtte bare lete etter deg for å se om dere hadde lyktes ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni15 skrev (15 timer siden):

@WaldfeeFor noen strålende nyheter som møtte meg her inne 😍 vet ikke om du husker meg, men jeg var aktiv i forumet under vårt IVF forsøk i 2018 og under graviditeten. Da jeg fødte tok jeg meg en pause, men nå har jeg rotet meg tilbake etter ett negativt frysesøskenforsøk. Har tenkt på deg flere ganger, og måtte bare lete etter deg for å se om dere hadde lyktes ❤️

Hei! Jeg husker deg selvsagt, så hyggelig å høre fra deg💗! tusen takk for at du husker på meg. Det er litt uvirkelig at det faktisk endelig er en liten spire i magen. Vi krysser bare fingrene for at det skal gå bra. Det var en jente du fikk? Håper alt er bra! Så kjedelig med negativt fryseforsøk. Forhåpentligvis har dere flere på frys?🥰
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+0

Jeg er veldig uvel, særlig på morgen, men kaster (foreløpig) ikke opp. Bare generelt uggen, trøtt og sliten. Veldig annerledes enn i forrige svangerskap, da var jeg knapt nok kvalm overhodet. Ikke særlig murringer i magen denne gangen, en sjelden gang. Har ikke orket noe særlig trening siste uka, men har gått endel fine turer. I kveld orket jeg plutselig en treningsøkt med sykkel og litt styrketrening. Føltes superbra👍. Deilig å ha litt energi. Er fortsatt usikker på hvor bra det er å trene, men velger å prøve litt men med lav intensitet på puls. 
 

Det er litt merkelig å se hvordan jeg har vært inne i en sånn boble de siste årene der veldig mye har handlet om å lykkes, om å bli gravid. Når jeg nå endelig er blitt det, kommer det litt større perspektivet mer tilbake. Hva har jeg gjort, tenk om barnet vil synes dette er vanskelig, mene at jeg ikke er den ordentlige mammaen osv. Hvordan blir dette for sønnen vår osv. han er jo snart skolegutt og «stor». Har grublet endel på disse tingene. Utrolig glad for at vi endte i Danmark med en åpen donor, slik at barnet kan få vite identiteten. Så må vi bare prøve å møte spørsmålene som kommer med åpenhet, være åpne med barnet om hvordan det har blitt til, samtidig som vi ikke vil gjøre en stor sak ut av dette - det er jo ikke viktig for oss at det er eggdonasjon. Det er barnet som er viktig💗

Ellers skulle jeg slutte med crinone i dag. Har trappet ned til 1 daglig siste uka. Litt redd for å slutte, kommer nok til å bruke opp pakka jeg har, ta 1 annenhver dag eller noe. Tenk, sammenlignet med Russland er det utrolig lite medisiner i Danmark. Der var det snakk om crinone pluss progesteronsprøyter, og østrogen, og blodfortynnende og andre greier. Og crinone skulle tas til uke 30 eller noe hvis jeg husker riktig. Skikkelige hestedoser der altså!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...