Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år


Waldfee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wiley skrev (På 8.10.2021 den 8.12):

Ååå, gratulerer så mye med lillebror Waldfee! Kom innom bare for å høre hvordan det har gått med dere og det er så koselig å høre at han endelig er her og at eggdonasjonen er langt borte fra tankene dine. Barseltiden er et helvete, min var super klistremerke og løste egentlig sovingen med litt krevende samsoving. Ble ikke så mye søvn på meg uansett men baby sov bedre i alle fall 🥴 klarte å lirke henne over i egen seng rundt 3-4 mnd. Blytungt altså, men hjelper med litt frisk luft! Håper det er litt rom for å nyte at han er bitte bitte liten, er jo litt sorg hver gang de vokser ut av en størrelse selv om de er veldig krevende når de er så små 🥰

Å, tusen takk, og så hyggelig å høre fra deg! 💗💗💗 Har tenkt på deg flere ganger og lurt på hvordan det har gått! Forstod på der du skrev like etter fødsel at det var krevende dager, og lurte på hvordan det har gått etterhvert! Nå er hun jo allerede ganske stor og vel barnehagejente? Tiden flyr… Barseltiden er krevende ja, også denne gangen, selv om det er nydelig med små nurk så teller jeg ned til han blir større😆. Han er klistremerke men heldigvis ingen kolikk👍Søvnen er litt opp og ned men er ute i frisk luft og går tur hver dag og det er supert! Stor klem til deg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er lillebror 2 måneder gammel i dag💙. Tiden går fortsatt både raskt og sakte. Han er nydelig og nå begynner han å vise litt personlighet også. Ingen kolikk, heldigvis, og nattesøvnen er noe bedre nå etter at jeg har fått han over på liggende amming og samsoving ved siden av meg. Fortsatt en god del amminger per natt stort sett, men jeg er fornøyd om han sovner igjen raskt og en natt slo han til og sov 5 timer i strekk. Kun en natt, riktignok 😆. Jeg legger meg med ham kl 21 og vi er i senga til kl 07. Av og til må jeg skifte bleie, og av og til bysse hvis han er litt våken. Han har vært veldig klistremerke og de siste ukene nektet både vogn og babynest, og bare villet sove i bæreselen. Jeg har likevel fortsatt å prøve vogn hver dag og nå lar han seg av og til trille i søvn og det kan være bytter litt opp og ned fra vogn til sele og tilbake. Det er ikke snakk om noen sovebaby som sover i timevis i en vogn som står stille, akkurat - her må det fasiliteres 😂. Det hender likevel at jeg kan legge meg i senga med han og sove litt på dagen. Forrige uke var vi på høstferie hos besteforeldre med storebror, veldig koselig men også slitsomt da jeg ikke kan sove særlig på dagen med storebror hjemme. I likhet med storebror som baby hater han å kjøre bil og illskriker. Så det blir stopp for amming i søvn og lirking over i bilstolen og så repeat når han skriker igjen… Vi må likevel komme oss noe rundt pga storebror, men begrenser så mye som det går. Så får vi håpe han venner seg til bil etterhvert. 
 

Tenker å begynne med litt grøt rundt jul, når han er passert fire måneder. Han går fint opp i vekt og har vokst masse, har dobbelthake og fine babyvalker, men det er mye amming og fint om det kan bli litt mer rutiner med måltider og litt mindre avhengighet av meg hele tiden. Med storebror var helsesøster så streng på fullamming til seks måneder, men nå stoler jeg mer på meg selv og tenker det er greit å begynne med mat litt før … har ennå ikke begynt med d-vitamindråper siden han fikk så vondt i magen, skal prøve igjen nå snart men han er forkjøla nå - smittet av storebror - så får vente litt. Får han vondt i magen av fast føde så utsetter vi selvsagt! 
 

keisersnittet har grodd fint og jeg prøver å stripse/tape slik at såret holder seg i ro og arret blir penest mulig. Ellers går jeg turer med bæresele og vogn. Ingen trening aktuelt ennå, baby er stort sett på meg så begrenset hvor mye mulighet det er for trening akkurat nå. Etter jul, håper jeg!

 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/11/2021 at 3:20 PM, Waldfee said:

Å, tusen takk, og så hyggelig å høre fra deg! 💗💗💗 Har tenkt på deg flere ganger og lurt på hvordan det har gått! Forstod på der du skrev like etter fødsel at det var krevende dager, og lurte på hvordan det har gått etterhvert! Nå er hun jo allerede ganske stor og vel barnehagejente? Tiden flyr… Barseltiden er krevende ja, også denne gangen, selv om det er nydelig med små nurk så teller jeg ned til han blir større😆. Han er klistremerke men heldigvis ingen kolikk👍Søvnen er litt opp og ned men er ute i frisk luft og går tur hver dag og det er supert! Stor klem til deg 🥰

Det går fint her, barnehagestart var ikke en drøm for soverutiner eller immunforsvar men hun koser seg såååå mye i barnehagen så det er bare så koselig! Hun har lært så mye nytt og prater og synger som en foss. Det skjer virkelig masse utvikling selv om voksingen heldigvis går i litt roligere tempo. Kjenner meg godt igjen i å bare ville sove i bæreselen, det var litt koselig men samtidig klin umulig å gjøre enkle ting som å spise og gå på do og passe på lekkasje 😑 her måtte vi avvenne rett og slett, og hun sov heller ikke i vogn før hun begynte i barnehagen (og det tok noen uker det og). Og bilstol var ikke godkjent før 6 mnd! Ellers kan jeg si at helsestasjonen selv foreslo grøt ved 4 mnd her, vi bruker vel samme helsestasjon så tipper de ikke holder så hardt på 6 mnd nå lenger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiley skrev (På 13.10.2021 den 18.19):

Det går fint her, barnehagestart var ikke en drøm for soverutiner eller immunforsvar men hun koser seg såååå mye i barnehagen så det er bare så koselig! Hun har lært så mye nytt og prater og synger som en foss. Det skjer virkelig masse utvikling selv om voksingen heldigvis går i litt roligere tempo. Kjenner meg godt igjen i å bare ville sove i bæreselen, det var litt koselig men samtidig klin umulig å gjøre enkle ting som å spise og gå på do og passe på lekkasje 😑 her måtte vi avvenne rett og slett, og hun sov heller ikke i vogn før hun begynte i barnehagen (og det tok noen uker det og). Og bilstol var ikke godkjent før 6 mnd! Ellers kan jeg si at helsestasjonen selv foreslo grøt ved 4 mnd her, vi bruker vel samme helsestasjon så tipper de ikke holder så hardt på 6 mnd nå lenger. 

Så gøy med barnehagestart!! Det er jo sånn en morsom alder, synes jeg 🥰 Flott at hun trives, da kan man slappe av på jobb og vite at de er i gode hender, det betyr veldig mye. 
tar gjerne tips til hvordan avvenne bæresele. I dag har han sovet timevis i selen og kun 10 før han våknet da jeg prøvde vogn… Spennende å se hva helsesøster sier på 3 mnd-kontrollen da, jeg har en annen helsesøster enn sist så kan jo være hun er mer klar for grøt. Fin helsestasjon, da! Det er jo koselig med amming, men det blir mye spising og litt utmattende i lengden. Enda koseligere når ammingen er ved siden av annen mat, synes jeg. Da blir også rutinene litt enklere å få til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Waldfee said:

Så gøy med barnehagestart!! Det er jo sånn en morsom alder, synes jeg 🥰 Flott at hun trives, da kan man slappe av på jobb og vite at de er i gode hender, det betyr veldig mye. 
tar gjerne tips til hvordan avvenne bæresele. I dag har han sovet timevis i selen og kun 10 før han våknet da jeg prøvde vogn… Spennende å se hva helsesøster sier på 3 mnd-kontrollen da, jeg har en annen helsesøster enn sist så kan jo være hun er mer klar for grøt. Fin helsestasjon, da! Det er jo koselig med amming, men det blir mye spising og litt utmattende i lengden. Enda koseligere når ammingen er ved siden av annen mat, synes jeg. Da blir også rutinene litt enklere å få til. 

Avvenne bæresele ja, det brukte vi vel 1-2 uker på kanskje. Begynte med å bysse i søvn og så legge over i seng, men måtte da vente 10-15 minutter før armen var slapp når jeg løftet den, da sov hun dypt nok til å løfte over. Gikk vel til verks på byssingen når hun var vant med å sove i senga, men det var litt mer slitsomt. Begynte med luren som var lettest å få til, det pleide å være dagens første. Når den satt var det lettere å knekke koden på de andre to. Kjørte full søvnrutine med å slå av lys, sette på white noise og synge en fast sang pluss en frase, typ «sove nå» eller noe sånt. Så la jeg henne ned og strøk litt på magen og så lot jeg henne gråte maks 6 minutter før jeg tok henne opp og roet og startet på nytt (trøstet hele tiden ved siden av men tok henne ikke opp). Hvis hun roet seg i mellomtiden startet jeg klokken på nytt. Tror ikke jeg trengte å ta henne opp mer en et par ganger de to første dagene før hun begynte å ta tegninga. De to første dagene var verst, så ble det mindre og mindre gråt, tror kanskje ikke det var noe gråt ved noen av lurene etter dag fem eller noe. Hvis hun våknet tidlig så måtte jeg inn og la henne sove oppå meg en liten stund etter det men det gikk over det og. Men hun var litt eldre når jeg satte i gang da, kanskje 3,5 mnd når jeg la i egen seng og rundt 4 mnd når jeg avvente byssing (ventet egentlig på regresjonen før jeg satte i gang det prosjektet). Hun sov egentlig vanvittig dårlig de første 6 mnd så det var veldig nødvendig å avvenne bæresele soving for vår del, ellers hadde jeg ikke fått spist eller gått på do i det hele tatt 😂 og hun sov seriøst ikke lenger en 30 min i vogn før hun begynte i barnehagen nå. Og det gikk 2 uker før de klarte å få henne til å sovne der i det hele tatt 🤦🏽‍♀️ Måtte kjøre ny søvntrening rett og slett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wiley skrev (På 16.10.2021 den 21.11):

Avvenne bæresele ja, det brukte vi vel 1-2 uker på kanskje. Begynte med å bysse i søvn og så legge over i seng, men måtte da vente 10-15 minutter før armen var slapp når jeg løftet den, da sov hun dypt nok til å løfte over. Gikk vel til verks på byssingen når hun var vant med å sove i senga, men det var litt mer slitsomt. Begynte med luren som var lettest å få til, det pleide å være dagens første. Når den satt var det lettere å knekke koden på de andre to. Kjørte full søvnrutine med å slå av lys, sette på white noise og synge en fast sang pluss en frase, typ «sove nå» eller noe sånt. Så la jeg henne ned og strøk litt på magen og så lot jeg henne gråte maks 6 minutter før jeg tok henne opp og roet og startet på nytt (trøstet hele tiden ved siden av men tok henne ikke opp). Hvis hun roet seg i mellomtiden startet jeg klokken på nytt. Tror ikke jeg trengte å ta henne opp mer en et par ganger de to første dagene før hun begynte å ta tegninga. De to første dagene var verst, så ble det mindre og mindre gråt, tror kanskje ikke det var noe gråt ved noen av lurene etter dag fem eller noe. Hvis hun våknet tidlig så måtte jeg inn og la henne sove oppå meg en liten stund etter det men det gikk over det og. Men hun var litt eldre når jeg satte i gang da, kanskje 3,5 mnd når jeg la i egen seng og rundt 4 mnd når jeg avvente byssing (ventet egentlig på regresjonen før jeg satte i gang det prosjektet). Hun sov egentlig vanvittig dårlig de første 6 mnd så det var veldig nødvendig å avvenne bæresele soving for vår del, ellers hadde jeg ikke fått spist eller gått på do i det hele tatt 😂 og hun sov seriøst ikke lenger en 30 min i vogn før hun begynte i barnehagen nå. Og det gikk 2 uker før de klarte å få henne til å sovne der i det hele tatt 🤦🏽‍♀️ Måtte kjøre ny søvntrening rett og slett. 

Oj, du har virkelig hatt litt å stå i og du har stått på og fått til mye med sovingen! Imponert! Her er baby litt liten for søvntrening ennå, vi får se etterhvert. Skal prøve en sånn slyngevugge nå som vi får låne, får se om han kan sovne i den. Jeg driver med å legge ham over i vogn med varierende suksess. Kan sove halvannen time der mens jeg triller hvis jeg får ham over fra bæreselen. Men ikke hver gang det lykkes. Skulle gjerne hatt soving uten at jeg må bære eller trille, så får se hva som må til når han blir litt større. Er uansett mektig imponert over hva du orket. Det høres ut som det har vært skikkelig tøft! Godt hun er større nå 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er lillebror 3 måneder og en helt annen hverdag begynner! Jeg må erkjenne at selv med et veldig stort ønske om et barn til, er spedbarnstiden de første tre månedene slitsom og ikke noe jeg trives godt med. Barna er så hjelpeløse da og det skjer lite. Begge våre babyer har vært urolige og skreket endel, og med en mann som ikke kan bære har det blitt tungt for rygg og hofter for meg! Nå er imidlertid lillebror bikket tre måneder og har vokst masse - lagt på seg nesten 3 kg og lengden er økt med ti centimeter siden fødsel. Vært på tremånederskontroll og fått vaksiner, og fikk beskjed av helsesøster at jeg ikke trenger å begynne med fast føde ved 4 måneder, siden han vokser fint etter kurven sin, men jeg kan gjøre det om jeg ønsker og baby vil ha. Og da skal vi nok teste i løpet av jula, tenker jeg. For selv om ammingen har gått supert denne gangen og det er praktisk, er det også veldig MYE, både dag og natt. Det skal bli godt når avhengigheten av meg er litt mindre når vi begynner med annen mat. Samtidig tenker jeg fortsette å amme frem til minst ett år, altså, hvis baby vil det. Begge mine har ammet massevis på natt og det ble ikke bedre på eldstemann etter fast føde ble introdusert, tvertimot. Går mye på vanen og kosen. Foreløpig har jeg mini i senga med meg og han får spise så mye han vil uten at vi Våkner for mye. Så må vi av og til opp for bleieskift og da blir han gjerne lysvåken🙃. På dagen sover han fire ganger, første blund i bæresele inne, andre ute på tur i bæresele, tredje inne i senga under amming (og da sover jeg også) og siste ute på tur med bæresele igjen. Han totalvegrer fortsatt både vogn og bilstol…. Det går seg vel til etterhvert. Har arvet en god ergonomisk bæresele for litt større barn som jeg bruker ute, siden Embrace blir for liten nå. Ellers er han nå blid på dagen stort sett, «prater» masse, liker å bli sunget for og koser seg i babygym. Han liker å ligge på magen og løfter hodet høyt opp. Ofte tar han overbalanse og tipper tilbake til ryggen. Har synlig anlegg til to tenner i underkjeven, men de har ikke kommet mer opp foreløpig. Gleder meg veldig til utviklingen mellom tre og seks måneder og er så glad for å være kommet dit. Nå begynner den morsomme babytiden💙mer og mer.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en glede 🥰 veldig koselig å lese hvordan dere har det og godt at alt begynner å bli litt mer kos også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Da er lillebror bikket 4 måneder. Alt er litt lettere nå, han er blid og smiler og det er noe helt annet enn nyfødte urolige babyer som virkelig ikke er min greie 😂. Flere ting har gått seg til: På dagtid har vi fått fine rutiner med fire blunder på ca halvannen til to timer hver, den siste litt kortere. Rundt 3,5 måneder begynte han plutselig å akseptere vogna og sover godt i den. Det var godt for min rygg og hofter siden han begynte å bli veldig tung i bæreselen! Første blund triller jeg bare litt til han sovner, så står han ute 1,5 time. Noen ganger må jeg ut og rugge litt. Fantastisk at han kan sove i stillestående vogn, får gjort en del inne og har faktisk også gjennomført min første treningsøkt mens han sov - herlig! Andre blund triller vi tur. Tredje blund sover vi sammen i senga mens jeg ammer. Siste blund triller pappaen mens storebror og jeg har koselig tid sammen. Så dagene er blitt veldig bra nå! 
 

Nettene derimot… å, som jeg hater å sove så dårlig. Han vil ikke ligge i bedside crib, skal ligge inntil meg og våkner gjerne nesten hver time for amming - han har lette søvnfaser og bruker puppen som innsovningsmiddel. Dermed må han utover natta bæsje og det blir urolig søvn og trykking. Noen netter opp for gulp og bæsj og da blir det litt våkentid før han sovner igjen - det er helt pyton å være oppe slik på natta!
 

Han følger fortsatt kurven sin fint og vokser masse. Helt utrolig hvor mye de vokser på bare melk. Men tenker å begynne med litt grøt nå hvis han vil ha, og så litt mer smaksprøver etterhvert i januar. Vi får se om han er interessert. Fast føde vil neppe hjelpe på den urolige nattesovingen, med storebror ble det bare verre med fast føde og jeg vet at jeg må etterhvert kjøre «søvntrening» der han lærer å sovne selv på kvelden. Men synes han er for liten for det ennå. Får se hvor lenge jeg klarer den søvntorturen nåværende opplegg innebærer, men helst bør han bli godt over seks måneder. 

Han er sterk i rygg og nakke og liker å ligge på magen. Prøver å komme seg frem til spennende leker men kommer ikke fremover.  Klarer å strekke frem ene hånden mot leke i mageleie. Ruller ikke ennå, men tipper over fra mage til rygg når han løfter seg høyt og tar overbalanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 15.11.2021 den 10.21):

For en glede 🥰 veldig koselig å lese hvordan dere har det og godt at alt begynner å bli litt mer kos også!

Tenker på deg💗. Håper det kan bli en ålreit jul for dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da er lillebror bikket fem måneder og nå begynner det å bli ordentlig gøy! Han er blid og morsom på dagtid, interessert i sang og regler og «prater» og ler masse. Elsker storebror og ler og smiler av det han «shower» med. Han er en skikkelig godgutt og vi er så takknemlige for ham. Utrolig deilig å være ferdig med den første tiden med klistremerke, bæresele og uro! 
 

Han sover fortsatt fire ganger hver dag, noen ganger tre hvis en av lurene blir veldig lang. I dag sov han til 0830 på morgenen og tre timer på trilletur, så da har han tredje og siste lur nå som fortsatt pågår😊. Ellers blir det gjerne fire lurer da han våkner litt før åtte (jeg står opp sju på hverdager siden storebror må på skolen). Han sover veldig urolig på natta. På den positive siden har han god døgnrytme og ønsker å sove på natta. Som oftest er vi i senga og står ikke opp/har våkentid. Men det slitsomme er at han sovner med puppen på kvelden og våkner til omtrent hver time og må ha mer pupp for å sovne igjen. Dermed blir jeg liggende med ham inntil meg og i ammende stilling hele natta - det er ikke så behagelig og gir dårlig søvnkvalitet for meg. Jeg vet at medisinen mot dette er å lære ham å sovne selv på kvelden, slik at han kan sovne igjen uten pupp når han kommer i lett søvnfase- var akkurat samme med storebror. Men synes han er litt liten for slik søvntrening ennå - venter til seks/sju måneder om jeg holder ut så lenge 😅. Jeg sover med ham på dagen hver dag og det hjelper ihverfall litt. 
 

Han er veldig interessert i mat og spiser nå siden juleferien litt grøt morgen og kveld. I starten likte han det ikke, men nå liker han det godt og spiser som regel bra med grøt. Det har ikke fått ham til å sove noe bedre dessverre. Vi har også begynt med litt smaksprøver på grønnsaksmos - potet/gulrot og brokkoli/potet. Det synes han er skikkelig ekkelt så langt 😆 men har bare såvidt begynt da. Tenkte å prøve søtpotetmos som neste smaksprøve. Med storebror brukte jeg bare middagsglass, men de smaker jo pyton! Tenker å lage mer selv denne gangen. Grøt bruker jeg kjøpegrøt, da. Litt frukt har han smakt og det liker han godt. Fortsatt er melk favoritten og jeg ammer masse.

Han har oppdaget føttene sine og ruller nå over på siden, hjelper jeg ham litt kommer han opp på magen men klarer det ikke helt på egenhånd ennå. Han liker fortsatt å ligge på magen og klarer nå å holde leker mens han ligger der. Koser seg i babygym. Kan nå kjøre korte turer med bil med ham uten gråt når han er våken. Får se om vi kan venne ham til å sove i bil etterhvert 

Han veier nå 7,6 kg og har gått opp mer enn 4 kg siden fødsel. Ligger på gjennomsnitt for gutter. Det er så rart hvor mye de vokser i starten. 
 
Tenk at vi fikk han til slutt og at tiden har gått så fort som den har gjort. Håper han snart sover litt strekk på natten, så skal jeg virkelig begynne å kose meg med permisjon til våren og sommeren. Gleder meg til å sove litt igjen. Men det er tross alt en kort periode av livet med dårlig søvn, det er helt verdt det og jeg er så glad for å ha fått en fin gutt til 💙

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lillebror er 6 måneder! 💙

For min del kunne de godt bli født ved denne alderen. Ferdig med skriking, uro og magevondt, og er nå en blid og fornøyd gutt som ler og tøyser og som det er så fint å se utvikle seg. Vi koser oss på dagene med lek, sanger, magetrening og babygym. Han ruller ikke rundt ennå og åler heller ikke. Men trives godt på magen og er sterk i rygg og nakke. Kan flytte seg litt sideveis i mageleie. Har oppdaget føtter og liker å spise på dem på stellebordet. Er blitt veldig mammadalt og kan gråte når jeg er borte en liten stund feks for å følge storebror til skolen. 
 

Spiser halv porsjon grøt til frokost og kvelds, pluss er i gang  med en liten porsjon grønnsaksmos midt på dagen pluss litt fruktmos til dessert. Liker veldig godt grøt. Ammer fortsatt mye både dag og natt. Han vil gjerne ligge tett inntil meg hele natta og jeg ammer en god del. Det er slitsomt, men litt kos også, å ha en sånn liten bamse i armkroken. Da han bikket seks måneder kan han være våken litt lenger av gangen og har tre lurer på dagen. Vil helst trilles og våkner gjerne om vogna stopper. Gleder meg til vår og joggetur med vogna i solskinn 😊.


Har begynt å tenke litt på den lange reisen til å få ham. Har tatt på med disse prøveårene og en tøff babytid. Samtidig hadde det jo ikke blitt akkurat denne nydelige gutten ellers. Trenger tid på å fordøye alt. Dagene flyr avgårde nå 💙

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er langt fra religiøs eller troende på noen måte, men av og til blir noe skikkelig bra selv om det ikke ikke ble til slik man trodde. Han er heldig som har akkurat deg som mamma ❤ nyt tiden! 

 

PS. Synes det som i går at du fikk positiv test! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Neutral90 skrev (På 16.2.2022 den 22.24):

Jeg er langt fra religiøs eller troende på noen måte, men av og til blir noe skikkelig bra selv om det ikke ikke ble til slik man trodde. Han er heldig som har akkurat deg som mamma ❤ nyt tiden! 

 

PS. Synes det som i går at du fikk positiv test! 

Ja, han er helt herlig❤️. Så er det mye å fordøye og noen spor har veien satt. Tenker så masse på deg. Ønsker så veldig at det skal gå. Siden dere har mange fine embryo og du blir lett gravid er vel kanskje ikke eggdonasjon relevant for deg - men vit at om det skulle bli aktuelt, for oss har det vært helt fantastisk. Kunne ikke byttet denne nydelige lille skatten mot noen. Håper bare at han vil være fornøyd med tingenes tilstand også. Vi kan ikke annet enn å gi han masse kjærlighet og være ærlige om hvordan han ble til, helt fra starten❤️. Mange klemmer til deg🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er lillebror blitt 7 måneder, og det går mot vår og lysere tider☀️ Deilig å trille i solskinn og uten is og snø. Barnehageplass er søkt, men det virker så fjernt at en liten baby skal begynne i barnehage, altså. Jeg kommer til å ha ulønnet perm noen måneder til høsten så han får veldig rolig start om han får plass et ålreit sted. Får han ikke det, så venter vi. Synes ettåringer er små for å starte i barnehagen! Eldstemann var 19 måneder og det var topp. Vi får se.

lillebror er en herlig og blid gutt, som er blitt veldig mammadalt. Forsvinner jeg fra synsfeltet når han er trøtt, blir det grining. Storebror er også veldig populær når han tøyser og tuller.
 

Foreløpig beveger han seg ikke, men kan komme «rundt seg selv» i mageleie. Han er frustrert og vil fremover, men får det ikke til ennå. Han sliter veldig med forstoppelse av fast føde, det er slitsomt for han sover da enda dårligere på natta enn ellers og jeg må amme mye heller enn å gi mer fast føde. Jeg blir smått koko av å sove i ammestilling (nakken au au) og bli vekket hver time hele natta. Men er flink til å sove på dagen og det hjelper altså. Skal helst ha litt overskudd til storebror også. Vi har prøvd så smått med pappalegging, men det blir bare gråt og jeg synes han er for liten enda til mer hardcore opplegg på det. Så han får sovne med puppen en stund ennå,og håper det går seg til når han nærmer seg ett år. Gjorde det med storebror. Så jeg vet jo at det finnes mer søvn i andre enden.

på dagen er det tre lurer nå og han legger seg endelig tidligere på kvelden (selv om han våkner ofte😆). Det er fint! Pappa triller som regel ettermiddagsluren. Han våkner om vi stopper vogna… så fikk vi en til som er slik😂. Litt kjedelig å være hjemme, men med mindre koronasmitte rundt omkring blir det mer besøk og snart er det tid for babysvømming og åpen barnehage👍.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Fant igjen denne tråden og forsøker å se om det fins svar på det jeg lurer på blant dere 😊

 

Jeg er 20 uker på vei med ei lita jente, gravid på andre forsøk med IVF/ mer spesifikt ICSI.

 

Ble litt sjokkert over kjønn, var såå sikker på jente! 
 

Nå tenker jeg på det ene egget som er igjen på frys… Vil det være stor sjans for å være samme kjønn? Eller er det helt tilfeldig? 
 

Hvilke kjønn fikk dere som har fått flere med IVF? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waldfee skrev (På 16.3.2022 den 11.18):

Da er lillebror blitt 7 måneder, og det går mot vår og lysere tider☀️ Deilig å trille i solskinn og uten is og snø. Barnehageplass er søkt, men det virker så fjernt at en liten baby skal begynne i barnehage, altså. Jeg kommer til å ha ulønnet perm noen måneder til høsten så han får veldig rolig start om han får plass et ålreit sted. Får han ikke det, så venter vi. Synes ettåringer er små for å starte i barnehagen! Eldstemann var 19 måneder og det var topp. Vi får se.

lillebror er en herlig og blid gutt, som er blitt veldig mammadalt. Forsvinner jeg fra synsfeltet når han er trøtt, blir det grining. Storebror er også veldig populær når han tøyser og tuller.
 

Foreløpig beveger han seg ikke, men kan komme «rundt seg selv» i mageleie. Han er frustrert og vil fremover, men får det ikke til ennå. Han sliter veldig med forstoppelse av fast føde, det er slitsomt for han sover da enda dårligere på natta enn ellers og jeg må amme mye heller enn å gi mer fast føde. Jeg blir smått koko av å sove i ammestilling (nakken au au) og bli vekket hver time hele natta. Men er flink til å sove på dagen og det hjelper altså. Skal helst ha litt overskudd til storebror også. Vi har prøvd så smått med pappalegging, men det blir bare gråt og jeg synes han er for liten enda til mer hardcore opplegg på det. Så han får sovne med puppen en stund ennå,og håper det går seg til når han nærmer seg ett år. Gjorde det med storebror. Så jeg vet jo at det finnes mer søvn i andre enden.

på dagen er det tre lurer nå og han legger seg endelig tidligere på kvelden (selv om han våkner ofte😆). Det er fint! Pappa triller som regel ettermiddagsluren. Han våkner om vi stopper vogna… så fikk vi en til som er slik😂. Litt kjedelig å være hjemme, men med mindre koronasmitte rundt omkring blir det mer besøk og snart er det tid for babysvømming og åpen barnehage👍.

Hei, gratulerer så mye det høres ut som om dere storkoser dere ❤️ 
Har du tenkt noe på å prøva eggdonasjon fra samme eggdonor nå ganske tett etter barn nummer to eller gir du deg på to barn med tanke på den lange veien? Kan være det går fint en gang til ❤️

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eliisea skrev (På 13.6.2022 den 7.39):

Fant igjen denne tråden og forsøker å se om det fins svar på det jeg lurer på blant dere 😊

 

Jeg er 20 uker på vei med ei lita jente, gravid på andre forsøk med IVF/ mer spesifikt ICSI.

 

Ble litt sjokkert over kjønn, var såå sikker på jente! 
 

Nå tenker jeg på det ene egget som er igjen på frys… Vil det være stor sjans for å være samme kjønn? Eller er det helt tilfeldig? 
 

Hvilke kjønn fikk dere som har fått flere med IVF? 

Tror ikke jeg er rette til å svare på dette 😅 Men det er vel sannsynlighetsregning som må til her, ikke min sterkeste side 😂 Vil tro sjansen er omtrent 50-50 siden det er både mange «gutte»-og «jentesvømmere» i mannens sædprøve uansett! Gratulerer med graviditeten ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinne35+ skrev (1 time siden):

Hei, gratulerer så mye det høres ut som om dere storkoser dere ❤️ 
Har du tenkt noe på å prøva eggdonasjon fra samme eggdonor nå ganske tett etter barn nummer to eller gir du deg på to barn med tanke på den lange veien? Kan være det går fint en gang til ❤️

Takk! 🥰 Vi hadde egentlig flere embryo igjen på frys ettersom vi fikk seks fine blastoer og jeg ble gravid med den andre av dem. Så vi kunne nok fått et barn til med de gjenværende fryste embryoene fra samme donor, men vi gir oss nå ettersom vi har to flotte gutter og har hatt en veldig lang vei. Er veldig fornøyd og det holder nå med både forsøk, graviditeter, fødsler og barseltid. Samtidig må jeg innrømme at det var grusomt å tenke på at potensielle «søsken» i fryseren ikke blir noe av. Felte noen tårer over det. Men sånn måtte det bli❤️.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...