Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år


Waldfee

Anbefalte innlegg

Waldfee skrev (På 10.3.2021 den 21.48):

Hurra, så gøy da!! Håper det går veldig bra! Det var jo flott med klaff så raskt på søskenforsøk! Gratulerer 💗satser på det går hele veien!

Takk!

Vi hadde et negativt forsøk i høst, så ble neste forsøk av ulike grunner drøyd til nå i februar. Men veldig glad det klaffet så raskt ja, med de vi allerede har på frys. Nå er det TUL til torsdag så jeg er veldig spent. Prøver å stålsette meg for dårlige nyheter....

Når er det du har termin? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg det helt likt som deg. Ks pga morkake sist... skal på kontroll i morgen og kommer sikkert til å få sjokk hvis jeg må føde denne gang selv om jeg vet det er 95% sjans for det. Klarer ikke helt å tro på det. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så stas med en liten gutt i magen- en etterlengtet og høyt ønsket lillebror 💙 Gratulerer så masse! Glad for å høre at alt så bra ut. Håper du klarer å finne roen (og troen) på at dette endelig skal gå bra 🥰 Kommer nok til å bli stort for gutten deres å få bli storebror 😊 Håper du har det bra! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (På 14.3.2021 den 9.26):

Takk!

Vi hadde et negativt forsøk i høst, så ble neste forsøk av ulike grunner drøyd til nå i februar. Men veldig glad det klaffet så raskt ja, med de vi allerede har på frys. Nå er det TUL til torsdag så jeg er veldig spent. Prøver å stålsette meg for dårlige nyheter....

Når er det du har termin? 

Håper TUL gikk bra! Jeg er litt sjeldnere her inne pga mye med jobb osv om dagen. Termin 12. august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladepiken skrev (På 15.3.2021 den 22.18):

Da har jeg det helt likt som deg. Ks pga morkake sist... skal på kontroll i morgen og kommer sikkert til å få sjokk hvis jeg må føde denne gang selv om jeg vet det er 95% sjans for det. Klarer ikke helt å tro på det. 🙂

Hvordan gikk kontrollen? Akkurat samme her - får sjokk om jeg skal føde vanlig, tror jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma til én skrev (På 19.3.2021 den 22.53):

Ååå så stas med en liten gutt i magen- en etterlengtet og høyt ønsket lillebror 💙 Gratulerer så masse! Glad for å høre at alt så bra ut. Håper du klarer å finne roen (og troen) på at dette endelig skal gå bra 🥰 Kommer nok til å bli stort for gutten deres å få bli storebror 😊 Håper du har det bra! ☺

Tusen tusen takk🥰! Veldig koselig melding. Jeg har det fint, litt plager med ryggen og pendling men klager absolutt ikke! Nå er vel lillesøster hos dere allerede ett år? Tiden går fort.. 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 20.3.2021 den 15.50):

Gartulerer med den lille gutten ❤️

Tusen tusen takk!!! Vi er veldig glade 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde ikke flyttet seg her denne gangen heller. Har fått time til pks, men skulle få komme på enda en kontroll i uke 35 bare sånn tilgelle den skulle ha klart å flytte seg til da. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladepiken skrev (På 27.3.2021 den 13.38):

Den hadde ikke flyttet seg her denne gangen heller. Har fått time til pks, men skulle få komme på enda en kontroll i uke 35 bare sånn tilgelle den skulle ha klart å flytte seg til da. 🙂

Oj! Da vet du jo hva du går til med keisersnittet. Er jo absolutt fordeler med det også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskeferie på fjellet. Ganske god form, men jeg som vanligvis går lange skiturer så snart jeg får sjansen orker kun turer med sønnen. Han er blitt mye bedre på ski og det er stas å gå med ham. Glad jeg orker det💙. Godt med ferie!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Waldfee. Jeg har fulgt med din prøverdagbok og er veldig glad for deg at du snart er i mål.  Jeg vurderer også eggdonasjon. Jeg er 34 år gammel og har en sønn fra naturlig graviditet. Jeg har prøvd på nr. 2 naturlig men uten å lykkes. Jeg har nylig fått en nedslående beskjed at jeg har lav amh (3) og fsh verdier var ikke heller helt optimalt (10.6 på dag 2 mens). Jeg har aldri prøvd ivf og er redd at det kan ta for evighet hvis jeg prøver med mine egg, spesielt at jeg har hatt en del aborter fra før. Hvilken klinikk i Danmark brukte du? Tar det så lang tid å få time osv? Hvordan var det med tanke på karantene? Måtte du sitte i karantene både i Danmark og i Norge? Hvor lang tid tok det for å finne en donor? Setter veldig stor pris på svar og ønsker deg masse lykke til med resten av graviditeten og fødselen.  

Endret av Håp86
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waldfee skrev (På 24.3.2021 den 21.49):

Håper TUL gikk bra! Jeg er litt sjeldnere her inne pga mye med jobb osv om dagen. Termin 12. august!

Det er forståelig. Merker selv at jobb og mammarollen «stjeler» tid fra dagboken her. 
Så gøy med et sommerbarn ❤️.

 

TUL 7+4 gikk fint. Nå er det en uke til TUL i uke 12. Så,håper vi at vi kan slippe nyheten 😊😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håp86 skrev (På 4.4.2021 den 17.52):

Hei Waldfee. Jeg har fulgt med din prøverdagbok og er veldig glad for deg at du snart er i mål.  Jeg vurderer også eggdonasjon. Jeg er 34 år gammel og har en sønn fra naturlig graviditet. Jeg har prøvd på nr. 2 naturlig men uten å lykkes. Jeg har nylig fått en nedslående beskjed at jeg har lav amh (3) og fsh verdier var ikke heller helt optimalt (10.6 på dag 2 mens). Jeg har aldri prøvd ivf og er redd at det kan ta for evighet hvis jeg prøver med mine egg, spesielt at jeg har hatt en del aborter fra før. Hvilken klinikk i Danmark brukte du? Tar det så lang tid å få time osv? Hvordan var det med tanke på karantene? Måtte du sitte i karantene både i Danmark og i Norge? Hvor lang tid tok det for å finne en donor? Setter veldig stor pris på svar og ønsker deg masse lykke til med resten av graviditeten og fødselen.  

Hei, så fint å høre fra deg! Det er jo veldig vanskelig å vite om det er vits å prøve ivf med egne egg, jeg ville nok gjort det først om jeg var deg men du må nesten finne ut hva som er best for deg/dere. Jeg hadde ganske høy amh og ikke dårlig fsh, fikk mange egg ut men kvaliteten var dårlig. Du er jo ganske ung og burde ha bedre sjanser enn meg med egne egg. Hør hva legene sier. Vi brukte Maigaard i Århus. Veldig fornøyd. Tok tre mnd fra vi henvendte oss dit til donor hadde egguttak. Har skjønt vi var heldige med at det gikk så raskt! Måtte i karantene, ikke i Danmark pga det ble ansett som nødvendig reise, men hadde ti dager karantene i Norge ved hjemkomst. Det var før det ble innført karantenehotell, heldigvis. Masse lykke til og bare spør om du lurer på noe mer! 💗 vi er veldig fornøyd med at det ble Danmark og åpen donor som barnet kan kontakte ved 18 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (På 8.4.2021 den 21.38):

Det er forståelig. Merker selv at jobb og mammarollen «stjeler» tid fra dagboken her. 
Så gøy med et sommerbarn ❤️.

 

TUL 7+4 gikk fint. Nå er det en uke til TUL i uke 12. Så,håper vi at vi kan slippe nyheten 😊😊

Så bra!! Gratulerer så mye💗 Da blir det høstbarn på deg, da, du blir vel ikke så lenge etter meg, egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waldfee skrev (På 10.4.2021 den 16.02):

Hei, så fint å høre fra deg! Det er jo veldig vanskelig å vite om det er vits å prøve ivf med egne egg, jeg ville nok gjort det først om jeg var deg men du må nesten finne ut hva som er best for deg/dere. Jeg hadde ganske høy amh og ikke dårlig fsh, fikk mange egg ut men kvaliteten var dårlig. Du er jo ganske ung og burde ha bedre sjanser enn meg med egne egg. Hør hva legene sier. Vi brukte Maigaard i Århus. Veldig fornøyd. Tok tre mnd fra vi henvendte oss dit til donor hadde egguttak. Har skjønt vi var heldige med at det gikk så raskt! Måtte i karantene, ikke i Danmark pga det ble ansett som nødvendig reise, men hadde ti dager karantene i Norge ved hjemkomst. Det var før det ble innført karantenehotell, heldigvis. Masse lykke til og bare spør om du lurer på noe mer! 💗 vi er veldig fornøyd med at det ble Danmark og åpen donor som barnet kan kontakte ved 18 år. 

Tusen takk for svaret og håper at alt går bra med deg og babyen i magen 👶 Hvor mye koster eggdonasjon i Danmark? Jeg var på Maigaard sin nettside hvor det står at de lager en match mellom donors høyde, vekt og de karakteristisk som kvinnen der skal mottar egg har. Har dette blitt gjort med deg? Kan dette føre at det tar enda lengre tid til å finne en donor?  Kan man velge å ha en åpne donor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håp86 skrev (På 17.4.2021 den 16.47):

Tusen takk for svaret og håper at alt går bra med deg og babyen i magen 👶 Hvor mye koster eggdonasjon i Danmark? Jeg var på Maigaard sin nettside hvor det står at de lager en match mellom donors høyde, vekt og de karakteristisk som kvinnen der skal mottar egg har. Har dette blitt gjort med deg? Kan dette føre at det tar enda lengre tid til å finne en donor?  Kan man velge å ha en åpne donor?

Bare hyggelig, og alt er bra👍😊 Jeg mener vi betalte ca 80 000 DKK. Og så var det et mindre beløp, rundt 10 000 DKK, per fryste innsett etter det første (ble gravid på andre innsettet). 

Det er ikke så mange donorer i Danmark. Vi fikk beskjed om alder, etnisitet, øyefarge, hårfarge, høyde og vekt. Så matchet det ganske bra, selv om donor er endel lavere og litt rundere enn meg og ikke har blå øyne slik jeg har. Vi var ikke så opptatt av det, var fint for oss å ikke vite så mye. Var innom Russland først der man får en katalog med masse info og bilder av donorene, det ble litt rart for vår del å skulle velge på den måten og vite hvor mange barn de hadde osv. Der er man nok forskjellig. Vi fikk en åpen donor og er veldig glade for det. Man kan også velge anonym. 
 

Bare spør om du lurer på noe mer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kontroll hos jordmor på mandag, og glukosebelastning i dag. Alt gikk bra. Ingen tegn på svangerskapsforgiftning, lavt blodtrykk og ingenting på urin. Har begynt å få mye vann i kroppen, det er litt plagsomt men trenger ikke bety begynnende svangerskapsforgiftning så lenge blodtrykk holder seg lavt og urinprøvene fri for proteiner. Vi får se. Glukosebelastning var litt tungt, grusomt søtt skvip man måtte drikke og så ble jeg jo veldig sulten mens jeg ventet. Men blodsukkeret var optimalt og dermed ikke diabetes. Så kan ikke klage! Babyens hjertelyd var veldig fin og han er en akrobat som turner rundt veldig mye. Mer aktiv enn storebror, som også var treg motorisk. Blir spennende om han her er mer tidlig ute der. Uke 25 nå! Full jobb fortsatt og vond rygg med bilpendling, men jobben er så morsom så jeg står på det jeg klarer 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Uff, jeg har vært elendig til å skrive her! Ikke har jeg fått endret til graviddagbok, heller. Nå er jeg snart 37 uker, og alt er bra. Ble hektisk inn mot sommerferien med jobb og pendling osv. men er stolt av at jeg greide å jobbe fullt helt ut. Har også holdt meg til daglige gåturer og en sykkeløkt i uka frem til ferien. Nå er det kun gåturer. Fin sommerferie med familien og mye liv i magen, men er jo varmt i Sør-Norge om dagen og jeg har endel vann i kroppen, særlig bena, som plager meg litt. Men skal ikke klage, merker jo at jeg snart fyller 42 og at det er noe annet å være gravid nå enn som 35-åring.  Når jeg tar alderen i betraktning synes jeg det har gått veldig bra. Sover fortsatt greit om natten, men må støtte magen med en pute og våkner endel. Mannen sier jeg snorker skrekkelig 😂.

Storebror gleder seg og vi har det meste av babyting i hus, fått kjøpt litt klær også i tillegg til at vi har arvet mye. Lillebror 💙 har snudd seg med hodet ned og morkaken har trukket seg unna åpningen, så det blir normal fødsel denne gangen. Spennende! Alt er bra med ham og han hikker og turner i magen til tross for varmen. Er utrolig takknemlig for at vi fikk oppleve dette til slutt. Er også veldig spent på hvordan det blir og hvilke spørsmål han etterhvert vil ha om sin tilblivelse osv. Håper at han vil være fornøyd, og han vil få masse kjærlighet hos oss ihvertfall💙

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for sommerferie, permisjon og lillebror! 💙

Masse lykke til med fødsel og barseltid, håper dere får kose dere så godt det kan gjøres 🥰 så herlig at denne reisen nærmer seg endestasjon for nå. 🌱🌻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...