Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år

Waldfee

Anbefalte innlegg

Waldfee skrev (22 timer siden):

Hei! Jeg husker deg selvsagt, så hyggelig å høre fra deg💗! tusen takk for at du husker på meg. Det er litt uvirkelig at det faktisk endelig er en liten spire i magen. Vi krysser bare fingrene for at det skal gå bra. Det var en jente du fikk? Håper alt er bra! Så kjedelig med negativt fryseforsøk. Forhåpentligvis har dere flere på frys?🥰

Ja, kan tenke meg det er helt uvirkelig ❤️ Håper dette går veien deres nå, det har dere fortjent!

Ja, det stemmer, vi fikk ei jente som fyller 2 år om tre uker. Frisk og fin, ei livlig mammadalt jente 🥰 Vi hadde tre fryste embryo, men to av de overlevde ikke tining. Skal ringe i februar, men de sa vi skulle forvente at det tok noen måneder til. Så tenker vi er heldige om vi kommer i gang i april, da blir det som sist.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juni15 skrev (På 29.12.2020 den 22.34):

Ja, kan tenke meg det er helt uvirkelig ❤️ Håper dette går veien deres nå, det har dere fortjent!

Ja, det stemmer, vi fikk ei jente som fyller 2 år om tre uker. Frisk og fin, ei livlig mammadalt jente 🥰 Vi hadde tre fryste embryo, men to av de overlevde ikke tining. Skal ringe i februar, men de sa vi skulle forvente at det tok noen måneder til. Så tenker vi er heldige om vi kommer i gang i april, da blir det som sist.

Så koselig med en liten mammadalt💗 Det er min også, enda han snart er seks år - veldig koselig😍

kjipt at de fryste er brukt opp, da. Men krysser fingrene for rask oppstart med nytt søskenforsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+1

Symptomene i denne graviditeten er helt annerledes enn forrige! Har ikke mensmurringer i det hele tatt. Har hatt superømme pupper, hadde ikke det sist - men avtatt nå (skummelt at det har avtatt). Har vært mye mer uggen, særlig på morgenen og når jeg er sulten - men ikke kastet opp. Er i grunn bedre nå (skummelt det også!). Litt trøtt og sliten, var ikke det sist, men er jo eldre. Sist hadde jeg mye hodepine i starten, ikke nå (godt å slippe). 

har allerede begynt å få litt mage. Sønnens kommentar» «du har nok spist veldig mye i jula!»😂. Det har jeg også. 

time hos fastlegen denne uka, fosterdiagnostikk neste uke. Liker ikke helt færre symptomer, men er heller ikke superbekymret. Har litt sånn tanke nå om at enten så går dette, eller så er vi ferdige med å prøve på søsken. Så dette blir endestasjonen uansett - og det er bra. Så håper vi selvsagt at det ender med baby💗🤞

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gjennomførte 9 uker :klemmer: Med mine to yngste barn hadde jeg ekstremt store forskjeller på svangerskapene. Helt merkelig at det går an egentlig. Men er jo helt naturlig og sammenligne... Bare ikke bekymre deg om du merker ting som ikke var som sist. Lykke til hos lege og fosterdiagnostikk!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 5.1.2021 den 22.14):

Gratulerer med gjennomførte 9 uker :klemmer: Med mine to yngste barn hadde jeg ekstremt store forskjeller på svangerskapene. Helt merkelig at det går an egentlig. Men er jo helt naturlig og sammenligne... Bare ikke bekymre deg om du merker ting som ikke var som sist. Lykke til hos lege og fosterdiagnostikk!

Tusen takk 🙏 ja, utrolig stor forskjell! Kan liksom ikke huske noe som var som nå sist gang... Er imponert over deg som har barn med så stor aldersforskjell, og nå prøver på enda en. Du har jo hatt småbarn over laaang tid! Jeg har fått litt hetta over at vårt barn er seks straks, og så skal jeg begynne med baby... 😂 Og så er jeg jo 41 i tillegg.... men du har vel gjort akkurat det å begynne på nytt med småbarn når forrige har blitt «stor» flere ganger! Så jeg må få litt inspirasjon av deg! Og håper du lykkes raskt nå med nr 4💗🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syns det er magisk deilig med år i mellom barna. Jeg vil si det optimale er 5 år, er det vi har forsøkt på hver gang, men en gang ble det 6 år mellom og nå kan det se ut som det blir nærmere 7 år (dersom det blir). Men jeg har min grense - og det er derfor vi har satt en frist på å klare det. Nettopp fordi det du nevner, at jeg har hatt småbarn så lenge. Jeg har hatt sammenhengende småbarn i 17 år nå... (om man kategoriseres barnehagebarn som småbarn). Så nok er kanskje nok. Men jeg elsker det da. Jeg og mannen har fått  vært kjærester bare oss mellom barna, sånn type reise på tur og weekend sammen fordi barnevakt er enkelt når de er ferdig å være baby. Vi har fått sove noen år uten oppvåkning på natten (viktig for meg :Knegg:), jeg får ha kroppen min for meg selv en stund igjen osv. Og best av alt - man har glemt hvordan svangerskap, fødsel og barseltiden er. På godt og  vondt ;) Er deilig å starte med blanke ark. Og at en baby har store søsken er gull verdt! For en forskjell! Mine har vært rolige og modne for alderen og jeg har fått myyye hjelp. Alt fra hente ting til meg når jeg har sittet og ammet, passe på så jeg har fått ta en dusj, og etterhvert vært barnevakt når vi vil på kino/middag/foreldremøte o.l. Uvurdelig å ha barnevakt i hus ;) I hele fjor hentet eldste den yngste i barnehagen èn dag i uken f.eks. Bare sånn luksus som barn med to tette bare kan drømme om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Amatariel skrev (På 8.1.2021 den 9.53):

Ja jeg syns det er magisk deilig med år i mellom barna. Jeg vil si det optimale er 5 år, er det vi har forsøkt på hver gang, men en gang ble det 6 år mellom og nå kan det se ut som det blir nærmere 7 år (dersom det blir). Men jeg har min grense - og det er derfor vi har satt en frist på å klare det. Nettopp fordi det du nevner, at jeg har hatt småbarn så lenge. Jeg har hatt sammenhengende småbarn i 17 år nå... (om man kategoriseres barnehagebarn som småbarn). Så nok er kanskje nok. Men jeg elsker det da. Jeg og mannen har fått  vært kjærester bare oss mellom barna, sånn type reise på tur og weekend sammen fordi barnevakt er enkelt når de er ferdig å være baby. Vi har fått sove noen år uten oppvåkning på natten (viktig for meg :Knegg:), jeg får ha kroppen min for meg selv en stund igjen osv. Og best av alt - man har glemt hvordan svangerskap, fødsel og barseltiden er. På godt og  vondt ;) Er deilig å starte med blanke ark. Og at en baby har store søsken er gull verdt! For en forskjell! Mine har vært rolige og modne for alderen og jeg har fått myyye hjelp. Alt fra hente ting til meg når jeg har sittet og ammet, passe på så jeg har fått ta en dusj, og etterhvert vært barnevakt når vi vil på kino/middag/foreldremøte o.l. Uvurdelig å ha barnevakt i hus ;) I hele fjor hentet eldste den yngste i barnehagen èn dag i uken f.eks. Bare sånn luksus som barn med to tette bare kan drømme om.

Det høres jo veldig bra ut👍 Enig i at det har vært deilig med noen år med god nattesøvn, der var babytiden ille for meg som elsker å sove godt på natten og blir sur av lite søvn (ille for mannen også 😂). Er veldig spent på hvordan det blir nå med søskenforholdet. Tror storebror vil være veldig omsorgsfull💙. «Alle» er jo på tette barn for tiden, og det skal være så viktig for gode lekekamerater og nært forhold mellom barna - og det er det sikkert også - men håper jo at det kan bli en god relasjon også med litt større mellomrom og ulike interesser mht lek de er interessert i osv. Veldig fint å høre at du har god erfaring🙏 med det. Blir 6,5 år mellom disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+1 

Formen er ok, men må ta en liten hvil i løpet av arbeidsdagen - er veldig trøtt og blir kvalm om jeg presser meg for mye. Fint med hjemmekontor slik! Orker ikke særlig med trening, men går turer omtrent daglig. Fått endel mage allerede og lagt på meg 5 kg - sulten hele tiden og spiser masse 🙉

Vært på Riksen og tatt blodprøve til fosterdiagnostikk, skal tilbake dit på ultralyd for å sjekke nakkefold og nesebein neste uke🤞

Fortsatt er det helt uvirkelig at jeg er gravid (bortsett fra at jeg selvsagt merker det godt på min manglende energi! 😂) og jeg tror ikke det går opp for meg før baby er ute. Bekymrer meg merkelig nok ikke så mye. Rart om livet vårt skal forandres og vi faktisk får et barn til her hjemme. Spent på om det vil påvirke den fine tosomheten og nære relasjonen jeg har med storebror. Han har vært skikkelig sur og tverr i det siste, så han skjønner muligens at det er noe på gang....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waldfee skrev (15 minutter siden):

«Alle» er jo på tette barn for tiden, og det skal være så viktig for gode lekekamerater og nært forhold mellom barna - og det er det sikkert også - men håper jo at det kan bli en god relasjon også med litt større mellomrom og ulike interesser mht lek de er interessert i osv.

Jeg har aldri tenkt slik, men mulig jeg er blendet av vårt eget familieforhold. Jeg og broren min har 2 år mellom oss. Vi er svært forskjellige, selv om vi har samme foreldre og oppvekst. I dag har vi nesten ikke noe kontakt. Sender gave til bursdag, og chatter litt på nett innimellom. Mens mannen min har en søster som er 7 år eldre og de har kjempegod kontakt. Snakker på telefonen flere ganger i uken, vi ferierer med dem og gjør mye gøyale ting sammen. 
Jeg har også en søster som er 11 år yngre enn meg. I dag er vi omtrent som bestevenninner ♥ Skal innrømme at vi ikke var så mye sammen da jeg var 14-18 år (da hun var 3-7 år) og interessene ikke kunne vært mer forskjellig ;) Men etter at hun også ble voksen så merker vi faktisk ikke aldersforskjellen. Hun er også prøver nå forresten. Så jeg glemmer innimellom at hun er 25 og jeg 36 😅 Så konklusjonen er HELT klart at hvor godt søskenforhold man har går utelukkende på personlighet, ikke antall år i mellom.

Godt å høre at du er i fin form! Trøtt og sliten er heldigvis ikke det verste, og som du sier er det jo kjekt med hjemmekontor. Det er en av grunnen til at jeg også vil være gravid nååå - hadde vært supert å kunne bruke denne koronatiden til -noe- positivt. Så det må du være glad for ja!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 19.1.2021 den 14.08):

Jeg har aldri tenkt slik, men mulig jeg er blendet av vårt eget familieforhold. Jeg og broren min har 2 år mellom oss. Vi er svært forskjellige, selv om vi har samme foreldre og oppvekst. I dag har vi nesten ikke noe kontakt. Sender gave til bursdag, og chatter litt på nett innimellom. Mens mannen min har en søster som er 7 år eldre og de har kjempegod kontakt. Snakker på telefonen flere ganger i uken, vi ferierer med dem og gjør mye gøyale ting sammen. 
Jeg har også en søster som er 11 år yngre enn meg. I dag er vi omtrent som bestevenninner ♥ Skal innrømme at vi ikke var så mye sammen da jeg var 14-18 år (da hun var 3-7 år) og interessene ikke kunne vært mer forskjellig ;) Men etter at hun også ble voksen så merker vi faktisk ikke aldersforskjellen. Hun er også prøver nå forresten. Så jeg glemmer innimellom at hun er 25 og jeg 36 😅 Så konklusjonen er HELT klart at hvor godt søskenforhold man har går utelukkende på personlighet, ikke antall år i mellom.

Godt å høre at du er i fin form! Trøtt og sliten er heldigvis ikke det verste, og som du sier er det jo kjekt med hjemmekontor. Det er en av grunnen til at jeg også vil være gravid nååå - hadde vært supert å kunne bruke denne koronatiden til -noe- positivt. Så det må du være glad for ja!

Så koselig å høre, og så gøy at både du og søsteren din prøver samtidig! Nå har vi fortalt kommende storebror i dag, og han ble veldig glad 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+1 - fosterdiagnostikk ultralyd i dag - alt så bra ut og minimal risiko for noe galt. Fikk se en liten tass som turnet og vinket - helt rart. Ble satt ut! Tenk at alt var som det skulle. Helt fantastisk. Så vi har fortalt storebror, han har allerede lurt på voksende mage så han fikk mistanken bekreftet - ble glad og lurte på mange ting. Vi har ikke fortalt om eggdonasjon ennå - han må få fordøye at han skal bli storebror nå litt først💙

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waldfee skrev (10 timer siden):

12+1 - fosterdiagnostikk ultralyd i dag - alt så bra ut og minimal risiko for noe galt. Fikk se en liten tass som turnet og vinket - helt rart. Ble satt ut! Tenk at alt var som det skulle. Helt fantastisk. Så vi har fortalt storebror, han har allerede lurt på voksende mage så han fikk mistanken bekreftet - ble glad og lurte på mange ting. Vi har ikke fortalt om eggdonasjon ennå - han må få fordøye at han skal bli storebror nå litt først💙

Herlige nyheter 🥰 vel undt! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fantastisk at alt så bra ut, og at storebror nå vet ♥ Blir en magisk tid for dere alle fremover.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (På 26.1.2021 den 22.57):

Sååå fint at alt så bra ut ❤️🥰 Og 12+0 uker passert 🥳 Hurra hurra!

Tuuusen takk💗🙏 helt herlig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (14 timer siden):

Herlige nyheter 🥰 vel undt! 

Tusen takk💗 er så lei meg for deg. Det er bare så urettferdig. Men nå er det forhåpentligvis snart over, selv om du må vente enda litt. Tenker på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amatariel skrev (13 timer siden):

Så fantastisk at alt så bra ut, og at storebror nå vet ♥ Blir en magisk tid for dere alle fremover.

Tusen takk💗 han har villet «kose med babyen» i hele dag.  Nå er formen min litt oppadgående også, passer bra siden jeg begynner i ny jobb på mandag 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hele dagboken din, jeg gikk gjennom alle følelsene når jeg satt og leste 🙈 Jeg satt og grein når jeg leste at du hadde blitt gravid. Gratulerer så mye, dette fortjener du ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...