Gå til innhold

Nøysommelighet og sparetråd frem til jul 2018


Nuttery

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Nuttery skrev:

Og for min del: Det blir enda mer legeutgifter denne måneden 😕 Er så lei av dette, og det spiser seg virkelig inn i budsjettet. Jeg anslår at det blir ca 5000 til helse-relaterte utgifter denne måneden også 😑 Er det mulig. I morgen skal jeg til en spesialist, og bare timen koster 1200 kroner. Ettersom jeg var hjemme og besøkte moren min i helgen fortalte jeg om dette (helseplagene), og mor ga meg 1000 kroner for å hjelpe på helseutgiftene, så det kommer godt med :)

En utblåsning fra meg.

Men hvorfor ta i mot penger fra mor når du har masse penger selv, som du heller velget å spare?

Får du ikke timer hos det offentlige?

Anonymkode: 14aff...6bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor ta i mot penger fra mor når du har masse penger selv, som du heller velget å spare?

Får du ikke timer hos det offentlige?

Anonymkode: 14aff...6bb

Hvorfor? Fordi min mor sa at hun syntes det var leit at jeg hadde havnet i denne helse-situasjonen, og gjerne ville bidra med litt penger. Jeg er student og syntes det er hyggelig at hun bidrar en sjelden gang slik som dette - det setter jeg pris på. Likevel ville det ikke tippet økonomien om jeg betalte selv.

Jo, jeg fikk tilbud om time hos en offentlig spesialist noen uker ut i januar. Det jeg sliter med er noe som blir verre jo lenger man går med det, men er absolutt ikke snakk om liv eller død. Derfor ønsket min mor at jeg skulle bestille en time privat, for å ordne opp i dette så fort som mulig. 

I tillegg: jeg skulle i utgangspunktet ikke ha disse helseutgiftene lenger, da sykdommen var ansett som "kurert" - men nå har det blusset opp igjen og er verre enn hva fastlegen kan hjelpe med.

Endret av Nuttery
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det blir Huawei P20 Lite. Billig og mer enn god nok etter min standard. Søsteren min har den og er veldig fornøyd :)

Ja, ikke sant. Har troa på at boligdrømmen går i oppfyllelse hvis jeg fortsetter slik jeg gjør nå! 

Forelsket meg faktisk litt i et rekkehus i dag. Prisen var overkommelig og den virket generelt ganske perfekt for meg. Litt kjipt at jeg ikke skal kjøpe ennå, men det er ikke første gang jeg forelsker meg i en bolig jeg ikke skal kjøpe, så det overlever jeg :fnise: Syns det er fint å følge med på markedet og vite litt om hvilke muligheter jeg har.

Syns forresten ikke kjøpene deres fra Holdbart hørtes unødvendig ut! Kjekt å hamstre litt når man kan få det billigere.

- Ophelia (blæh, syns det er litt kjipt å være «anonym», men jeg skriver så utleverende her at jeg føler jeg må..)

Anonymkode: d198a...398

Den har jeg også tenkt på den dagen mobilen min ryker :) Det er helt uaktuelt å betale 10 000 kroner for en ny telefon, for å si det slik...

Følg med på markedet, så finner du nok enda en bolig du ønsker deg! "Forhåpentligvis" kommer det et lite krakk snart ;)

Det var utrolig kjekt, vi hamstret masse! Til og med litt "unødvendigheter" slik som kjeks og potetgull - jeg syntes det går an når det koster 10kr stk. Slikt kjøper vi ikke noe særlig av til vanlig. Noe annet vi fikk kjøpt var plantemelk til ca 10kr/kartongen (vanlig pris ca 30), billig gulost osv :) Veldig fornøyd. 

Det er greit å være anonym i en slik tråd, jeg forstår godt hvorfor! Jeg har hatt mine betenkeligheter rundt å skrive under med fullt nick jeg også :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Nuttery skrev:

Den har jeg også tenkt på den dagen mobilen min ryker :) Det er helt uaktuelt å betale 10 000 kroner for en ny telefon, for å si det slik...

Følg med på markedet, så finner du nok enda en bolig du ønsker deg! "Forhåpentligvis" kommer det et lite krakk snart ;)

Det var utrolig kjekt, vi hamstret masse! Til og med litt "unødvendigheter" slik som kjeks og potetgull - jeg syntes det går an når det koster 10kr stk. Slikt kjøper vi ikke noe særlig av til vanlig. Noe annet vi fikk kjøpt var plantemelk til ca 10kr/kartongen (vanlig pris ca 30), billig gulost osv :) Veldig fornøyd. 

Det er greit å være anonym i en slik tråd, jeg forstår godt hvorfor! Jeg har hatt mine betenkeligheter rundt å skrive under med fullt nick jeg også :)

Meny har tilbud på en kg gulost fra Synøve til 60 kr :)

Anonymkode: 14aff...6bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Nuttery skrev:

Den har jeg også tenkt på den dagen mobilen min ryker :) Det er helt uaktuelt å betale 10 000 kroner for en ny telefon, for å si det slik...

Følg med på markedet, så finner du nok enda en bolig du ønsker deg! "Forhåpentligvis" kommer det et lite krakk snart ;)

Det var utrolig kjekt, vi hamstret masse! Til og med litt "unødvendigheter" slik som kjeks og potetgull - jeg syntes det går an når det koster 10kr stk. Slikt kjøper vi ikke noe særlig av til vanlig. Noe annet vi fikk kjøpt var plantemelk til ca 10kr/kartongen (vanlig pris ca 30), billig gulost osv :) Veldig fornøyd. 

Det er greit å være anonym i en slik tråd, jeg forstår godt hvorfor! Jeg har hatt mine betenkeligheter rundt å skrive under med fullt nick jeg også :)

Enig i at det er helt latterlig å bruke sånne summer på en mobil. De varer jo så kort uansett! Det er ikke egentlig helt nødvendig med ny mobil enda, men batteriet på min nåværende er så utrolig dårlig. Må gjerne lade den tre ganger i løpet av dagen. Så litt luksus å kjøpe ny nå, men det velger jeg å unne meg for å slippe og irritere meg over hvor ofte jeg må lade den :fnise:

Min helt objektive mening er at potetgull og kjeks er en nødvendig del av et balansert kosthold ;) Og oi, for en snill pris på plantemelk! Enda bedre enn det vi kjøper det for på Nordby.

- Ophelia

Anonymkode: d198a...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nuttery skrev:

Så hyggelig at du blir med, missmcbeal! :fnise: Jeg fører også løpende regnskap i excel - det er en fin måte å ha stålkontroll på :) Det er de små beløpene som blir store i min erfaring (litt alkohol ute her, litt ekstra mat der på venninnekveld osv), og det er de jeg også prøver å begrense meg på! Vi får se hvem som har mest suksess av oss - jeg mistenker deg! Lykke til!

Tusen takk for velkomst av både deg og Ophelia :) (Fikk ikke til å sitere dere begge på samme tid):

Ja, det er ganske greitt å føre det løpende, man får veldig god kontroll, i tillegg til at når man først har innarbeidet seg vanen så går det greitt å gjøre det og ta litt hver dag. Dersom man samler seg opp et kjempearbeid på slutten av måneden skjønner jeg at det ikke er så veldig motiverende :)

Hehe, jeg håper jeg får litt sukees av denne tråden - men om jeg "vinner" så er det nok kanskje fordi jeg har det mindre romslig enn deg. Jeg lever nemlig uten studielån dette året (har brukt opp åra), og lever på oppsparte penger inntil videre. Jeg kan klare meg helt greitt til jeg er ferdigutdannet og ut i juni/juli en gang, så fremt jeg holder meg til budsjettet, men jeg vil prøve å få meg en jobb etter nyttår. Har sett litt og prøvd å finne denne høsten, har faktisk fått to jobbtilbud, men tidene var veldig upraktiske, så takket nei. Pga. et travelt semester og nå straks eksamenstid, så har jeg ikke orket å tenke så mye mer på jobb og jobbsøking i det siste. Har sporadisk sett på jobbannonser, men ingeeting som passer. Jeg skal ta det opp for fullt etter nyttår og også sende litt søknader til plasser de ikke har noen utlysning, samtidig vet jeg at jeg klarer meg også om jeg ikke får jobb, men har jo ikke lyst å bruke opp så mye av sparepengene mine heller.

Jeg har fått ein flying start på den nye perioden min da! Jeg fikk med en del gratis mat i dag fordi det var noe til overs fra en konferanse jeg hjalp til på. Fikk blant annet 2 agurker, tomater og masse gulerøtter, skikkelig gode også. Har ikke hatt tid til å handle i dag heller, og tenker å ta det i morgen. Men nå har jeg jo aller tiders mulighet til å starte denne perioden med å spare en del på matbudsjettet! Agurk stod blant annet på handlelisten. Først og fremst tenker jeg å bruke gulerøttene jeg har til å lage iallfall en middag, de rekker nok til to også,  tenker kanskje å lage dem til i ovn? Jeg har også både kylling, laks og hjortekjøtt liggende i fryseren, og det er på tide at jeg spiser meg litt ut av den og kan bruke gulerøttene som tilbehør. Har også noe wokgrønnsaker liggende i fryseren. Har dere noen gode forslag? Kanskje jeg skal ta for meg hjortekjøttet? Men det blir kanskje ikke ferdigtint til i morgen, så kanskje jeg heller skal ta kylling.. Hm.. Eller laks, laks og gulerøtter går jo veldig godt sammen.

Siden jeg allerede har så masse agurk og tomat så tenker jeg iallfall at det blir taco til helgen igjen, da trenger jeg jo bare å kjøpe inn noen få ingredienser til. Rømme har jeg fortsatt fra denne helgen. Så er jo greitt å bruke det opp, sammen med grønnsakene. 

Så i morgen tenker jeg faktisk å ta handel for hele uken, likevel om jeg vaneligvis gjør det 2 ganger i uken og en gang i helgen, tror jeg bare at jeg skal ta alt i morgen siden jeg har så mange ingredienser allerede, så nå gjelder det å sette seg ned og skrive en litt detaljert handelliste. 

Har også prøvd å se over mattilbud-appen for å finne gode tilbud, men har ikke sett noe veldig spesielt enda som jeg trenger egentlig. Jeg ser Coop Prix har kjøttdeig til 20%, så kanskje jeg stikker innom der, men det er en liten omvei. Jeg får se.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Nuttery skrev:

Og for min del: Det blir enda mer legeutgifter denne måneden 😕 Er så lei av dette, og det spiser seg virkelig inn i budsjettet. Jeg anslår at det blir ca 5000 til helse-relaterte utgifter denne måneden også 😑 Er det mulig. I morgen skal jeg til en spesialist, og bare timen koster 1200 kroner. Ettersom jeg var hjemme og besøkte moren min i helgen fortalte jeg om dette (helseplagene), og mor ga meg 1000 kroner for å hjelpe på helseutgiftene, så det kommer godt med :)

En utblåsning fra meg.

Det er veldig kjedeleg med så mye legeutgifter. Skulle til å skrive at du kanskje får frikort snart da i det minste, men ser også nå at du skal gå privat, så da hjelper det vel ikke så mye 😕 

Jeg er en i litt uvant posisjon i forhold til helseutgifter i år. Jeg har oppnådd frikort 4 år på rad (tror jeg det er), fordi jeg har vært så masse til legen og har hatt dyre medisinutgifter (har en kronisk sykdom som er opp og ned). Dette året har vært utrolig bra helsemessig, jeg har bare vært på 2 legetimer, sykdommen min er passiv så behøver ikke medisiner, jeg er kjempelangt unna frikort og det har jeg jo ikke vært på mange år, kan nesten ikke tro det. (Det var faktisk en del av mitt nyttårsforsett å prøve å ikke få frikort i år, det høres teit ut, men setter utrolig stor pris på å ha god helse nå!).

Veldig koselig at moren din ville gi deg støtte da :) Er godt når man får litt støtte innimellom. 5000 i helseutgifter på en måned er mye :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2018 den 15.34, Nuttery skrev:

Jeg har forsøkt å analysere regnskapet mitt med ulike faktorer i bakhodet, og en ting jeg har notert meg er at nesten 7000 kroner er utgifter som er direkte relatert til min kjæreste - enten fordi han ønsker å gjøre en aktivitet, han som kjøper noe til meg så jeg kjøper tilbake, at jeg drar ut når jeg egentlig ikke har råd, han som vil ut å spise etc.

Det er virkelig til ettertanke. Jeg vet at jeg selv er ansvarlig for pengene jeg bruker, men jeg føler virkelig at jeg ofte ender opp med å bruke mer penger enn jeg er komfortabel med pga ham. Og dette er jo et lysende eksempel på det. 

Det kjenner jeg igjen fra en kjæreste tilbake i tiden.. Synes du skal ta det opp med han. Er forholdet liv laga, skjønner han nok. Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 21.40, missmcbeal skrev:

Reelt forbruk/budsjett for 12.11-12.12

Mat og husholdning: 284 / 1700

Diverse: 92 / 400

Totalt forbruk: 376 / 2100

Da har jeg handlet for hele uken, planlagt også etter ting jeg har i fryser og kjøleskap og det er deilig å se at jeg holder meg under ukesbudsjettet på 400 kr, så jeg har fått en god start. Har også handlet inn sjokolade til helgen, taco og kjøpte også en frossenpizza. Diverseposten på 93 kr er alkohol til vorset jeg skal på fredag, som altså er planlagt. Nå håper jeg at jeg klarer å ikke kjøpe mer en 2 enheter ute sånn at jeg holder meg til ca 200 kr på alkohol denne perioden :)

Endret av missmcbeal
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 21.40, missmcbeal skrev:


Mat: 344 / 1700

Diverse: 92 / 400

Totalt forbruk: 436 / 2100

Jeg var egentlig ferdig med ukeshandelen i går og hadde ikke tenkt å kjøpe noe mer, men jeg var en rask tur innom Meny i dag for å kjøpe et julehefte som julegave og kom over tilbud på 1 kg ost til 70 kr. Så nå har jeg ost en god stund fremover og trenger ikke å tenke på det i neste uke iallfall :) Nå er jeg nesten kommet opp i ukesbudsjettet mitt i mat, men jeg ligger fortsatt under og jeg reduserer jo utgiften i neste uke :)

Og i dag ble jeg ferdig med alle julegavene som altså er et eget budsjett som jeg ikke tar med her. Jeg er helt innafor, så utrolig deilig 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2018 den 18.38, missmcbeal skrev:

Da har jeg handlet for hele uken, planlagt også etter ting jeg har i fryser og kjøleskap og det er deilig å se at jeg holder meg under ukesbudsjettet på 400 kr, så jeg har fått en god start. Har også handlet inn sjokolade til helgen, taco og kjøpte også en frossenpizza. Diverseposten på 93 kr er alkohol til vorset jeg skal på fredag, som altså er planlagt. Nå håper jeg at jeg klarer å ikke kjøpe mer en 2 enheter ute sånn at jeg holder meg til ca 200 kr på alkohol denne perioden :)

Du ligger jo ordentlig godt an! Så flink du er :) Nøkkelen er å planlegge, ja! Jeg jobber denne helgen, noe som egentlig passer meg veldig greit :fnise: Da blir det ikke å bruke noe særlig penger denne helgen heller, men å slappe av hjemme! Håper du koser deg ute!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Mat: 619 / 600
Klær og sko: 0 / 600
Tekstil og hjem: 189 / 100
Personlig pleie: 417 / 300
Helse: 0 / 300
Syn: 0 / 200
Veldedighet og gaver411 / 400
Fritid: 349 / 500
Mediebruk og teknologi: 0 / 500

Totalt forbruk: 1985 / 3500

Fremdeles innafor, men neste uke skal jeg bestille både ny mobil og de to resterende julegavene, så da havner jeg over. 

Det jeg har brukt penger på siden sist er en morgenlevering med frokost for å overraske foreldrene mine, hudpleieprodukter(brukte penger på dette forrige måned også, men huden min er et mareritt fortiden så jeg anser det som nødvendig) og penger til en slik bursdagsinnsamling via facebook. :)

- Ophelia

Anonymkode: d198a...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Nuttery skrev:

Du ligger jo ordentlig godt an! Så flink du er :) Nøkkelen er å planlegge, ja! Jeg jobber denne helgen, noe som egentlig passer meg veldig greit :fnise: Da blir det ikke å bruke noe særlig penger denne helgen heller, men å slappe av hjemme! Håper du koser deg ute!

Hehe takk, føler jeg har fått en god start ja, men det hjelper veldig på motivasjonen med denne tråden da :) Høres veldig greitt ut å jobbe for å spare penger :) Takk, det skal jeg! Plutseleg begynner panikken om at hjemmeeksamen starter på mandag å skylle innover meg og at eksamenstida straks i gang, så tror jeg kommer til å ta det ganske rolig i morgen sånn at jeg er i form nok til å lese på lørdag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2018 den 19.21, Nuttery skrev:

Ja, jeg syntes også det er vanskelig å stramme inn - spesielt når min kjære ender med å blakke seg på å betale for meg. Men jeg får sette hardt mot hardt og være streng - det er ikke riktig at jeg skal blakke meg i så stor grad heller! 

Anbefaler å handle julegaver på black friday - jeg skal handle de siste da selv :)Jeg har et dokument på excel som det bare er å plotte inn i hvis du er interessert i det - jeg syntes det er veldig enkelt og greit, og jeg er heller ingen racer på excel. 

Sparekontoen min vokser foreløbig, men jeg vet den kommer til å minske en del neste år. Jeg er ferdig utdannet til sommeren og har bestemt meg for å ta 2 måneder fri og bare leve livet, så det går nok "noen" tusenlapper i de månedene der. Men det er helt lov tenker jeg - det er jo planlagt og regnet med! 

Kunne du sendt til meg også? Jeg hiver meg på her, selv om vi allerede er halvveis i måneden😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her regner jeg med å spare litt penger, i og med at jeg ikke har tid til å handle på Black Friday.

I helgen håper jeg å få solgt min datter sine ski som er for små, og et akebrett.

Ellers så venter jeg på at de nye brillene hennes blir ferdig. Og ny medisin måtte hun ha. Det er ikke gratis med barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, sommermor skrev:

Her regner jeg med å spare litt penger, i og med at jeg ikke har tid til å handle på Black Friday.

I helgen håper jeg å få solgt min datter sine ski som er for små, og et akebrett.

Ellers så venter jeg på at de nye brillene hennes blir ferdig. Og ny medisin måtte hun ha. Det er ikke gratis med barn.

Tusen takk for påminnelsen om at jeg må få lagt ut alpinskiene mine for salg! :)

- Ophelia

Anonymkode: d198a...398

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 21.40, missmcbeal skrev:


Mat: 334 / 1700

Diverse: 284 / 400

Totalt forbruk: 618 / 2100

Jeg kjøpte 3 enheter ute i går og hadde tenkt til å holde meg til to, men oppsummert er det virkelig ikke ille likevel, ettersom jeg ikke ser noe annet på diverse-posten enda som jeg trenger å kjøpe i denne perioden. Uansett om jeg skulle gå litt over den budsjettposten så er det jo ikke ille med tanke på at jeg ligger veldig godt an på matbudsjettet :) Det var ikke den billigeste utestedet, men det kunne vært dyr. Betalte 69 + 69 + 54. Det ble jo litt mye drikke, men. På den positive siden så var de 69 kr tapøl av Blanc 1664 i halvliter, så jeg synest ikke prisen var så dyr med tanke på hva slags øl det var. Jeg overvurderte også hvor mye tid jeg fikk til å drikke øl på vorset, jeg hadde 3 øl og 10-5 minutt før vi måtte gå var jeg fortsatt ikke ferdig med øl nummer 2 og delte den tredje og drakk den på veien. Så jeg kunne faktisk fint holdt meg til 2, men jeg var jo veldig usikker på hvor lenge vi kom til å være på vorset.

I dag skal jeg kose meg med sjokoladen jeg har klart å la ligge urørt i skapet siden jeg handlet den inn på tirsdag. Jeg er imponert over at jeg ikke har rørt den enda, jeg var ganske skeptisk når jeg måtte kjøpe den inn for helgen, for jeg var redd jeg skulle sprekke. Har gått veldig greitt egentlig, men på torsdag var jeg fristet til å åpne den, men klarte å la være.

Jeg må også skryte litt mer av meg, for nå har jeg ikke drukket brus på snart en måned! Jeg har hatt for vane og også kjøpe meg en pepsi max til helgen, i starten var det bare en liten flaske, men en liten stund begynte jeg å kjøpe en stor flaske til helgen. I det lange løp blir det jo litt dyrt. Jeg har vanen med at jeg alltid drikker mye pepsi max og cola zero når jeg er hjemme fordi det alltid står masse i kjøleskapet, men så har jeg alltid klart å ikke forsette den vanen i hverdagen og ikke handlet inn. Men så begynte jeg for rundt et år siden å kjøpe inn dette til helgen også. Sist jeg var hjemme bestemte jeg meg for å ta en pause for det hadde blitt så mye brus  i det siste. Jeg tenker ikke bare på lommeboka, men også på tennene mine. Jeg har alltid hatt sterke tenner, men i vår var jeg til tannlegen og på 2 år hadde jeg altså fått et hull som måtte borres og settes inn en liten fylling på. Følte virkelig på at tennene mine trengte en pause. Jeg hadde egentlig ikke satt noe mål om hvor lenge jeg skulle ligge unna, men jeg har sett hvor lett det var å ikke kjøpe likevel og jeg har egentlig ikke savnet det og føler ikke det er noe jeg må. Så plutselig har det gått en måned. Så jeg tror det kommer til å gå fint fremover. Kommer nok til å drikke det i juleferien når jeg er hjemme, men da føler jeg at jeg egentlig kan gjøre det med god samvittighet :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, missmcbeal skrev:

Jeg kjøpte 3 enheter ute i går og hadde tenkt til å holde meg til to, men oppsummert er det virkelig ikke ille likevel, ettersom jeg ikke ser noe annet på diverse-posten enda som jeg trenger å kjøpe i denne perioden. Uansett om jeg skulle gå litt over den budsjettposten så er det jo ikke ille med tanke på at jeg ligger veldig godt an på matbudsjettet :) Det var ikke den billigeste utestedet, men det kunne vært dyr. Betalte 69 + 69 + 54. Det ble jo litt mye drikke, men. På den positive siden så var de 69 kr tapøl av Blanc 1664 i halvliter, så jeg synest ikke prisen var så dyr med tanke på hva slags øl det var. Jeg overvurderte også hvor mye tid jeg fikk til å drikke øl på vorset, jeg hadde 3 øl og 10-5 minutt før vi måtte gå var jeg fortsatt ikke ferdig med øl nummer 2 og delte den tredje og drakk den på veien. Så jeg kunne faktisk fint holdt meg til 2, men jeg var jo veldig usikker på hvor lenge vi kom til å være på vorset.

I dag skal jeg kose meg med sjokoladen jeg har klart å la ligge urørt i skapet siden jeg handlet den inn på tirsdag. Jeg er imponert over at jeg ikke har rørt den enda, jeg var ganske skeptisk når jeg måtte kjøpe den inn for helgen, for jeg var redd jeg skulle sprekke. Har gått veldig greitt egentlig, men på torsdag var jeg fristet til å åpne den, men klarte å la være.

Jeg må også skryte litt mer av meg, for nå har jeg ikke drukket brus på snart en måned! Jeg har hatt for vane og også kjøpe meg en pepsi max til helgen, i starten var det bare en liten flaske, men en liten stund begynte jeg å kjøpe en stor flaske til helgen. I det lange løp blir det jo litt dyrt. Jeg har vanen med at jeg alltid drikker mye pepsi max og cola zero når jeg er hjemme fordi det alltid står masse i kjøleskapet, men så har jeg alltid klart å ikke forsette den vanen i hverdagen og ikke handlet inn. Men så begynte jeg for rundt et år siden å kjøpe inn dette til helgen også. Sist jeg var hjemme bestemte jeg meg for å ta en pause for det hadde blitt så mye brus  i det siste. Jeg tenker ikke bare på lommeboka, men også på tennene mine. Jeg har alltid hatt sterke tenner, men i vår var jeg til tannlegen og på 2 år hadde jeg altså fått et hull som måtte borres og settes inn en liten fylling på. Følte virkelig på at tennene mine trengte en pause. Jeg hadde egentlig ikke satt noe mål om hvor lenge jeg skulle ligge unna, men jeg har sett hvor lett det var å ikke kjøpe likevel og jeg har egentlig ikke savnet det og føler ikke det er noe jeg må. Så plutselig har det gått en måned. Så jeg tror det kommer til å gå fint fremover. Kommer nok til å drikke det i juleferien når jeg er hjemme, men da føler jeg at jeg egentlig kan gjøre det med god samvittighet :) 

Hva er det som kun koster 54 kr? Er det Øl?

Anonymkode: 14aff...6bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som kun koster 54 kr? Er det Øl?

Anonymkode: 14aff...6bb

Nei det var en sånn breezer, altså rusbrus. Pleier ikke å drikke det, men så noen andre kjøpte og fikk lyst på selv 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...